Last minute zwanger groepje - uitgerekend sept-okt

19-08-2016 21:38 329 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoii!!



Ben jij ook iemand die her en der wat meeleest of gewoon niet eerder aan gedacht en heb je daardoor de boot gemist? Alle groepjes vol? En wil je toch nog even kletsen met andere zwangeren die bijna zijn uitgerekend? Ik ook!



Ben je in september of oktober uitgerekend, reageer dan en we maken gezellig ons eigen last minute groepje!
Alle reacties Link kopieren
Spannend Sunshinegirl. Zal voor je duimen.
Alle reacties Link kopieren
Het rommelt hier flink maar ik puf nog niet. Geen idee of het nu voorweeen zijn of dat het doorzet. En dat bij een derde....

Ik wacht nog maar even af. Al moeten de kinderen zo naar bed en ik twijfel of ik ze laat ophalen of ze er gewoon inleg.....

Het mooiste is natuurlijk dat ze overal doorheen slapen en morgenochtend hun broertje kunnen bewonderen maar als ze wakker worden terwijl ik zoveel pijn heb....



Twijfel twijfel twijfel...
Alle reacties Link kopieren
Oh wat spannend en lastig kittymeisje! Zelfs bij de derde blijft dus de twijfel...hopelijk worden de kinderen morgen wakker en kunnen ze hun nieuwe broertje bewonderen!
Alle reacties Link kopieren
Spannend Sunshine! Zo benieuwd of het heeft doorgezet...
Alle reacties Link kopieren
quote:Anne_88 schreef op 29 september 2016 @ 13:58:

Gefeliciteerd Oph, dat is echt vlot gegaan!

Lys, vandaag lekker naar huis of toch nog een nachtje blijven?



Vandaag controle gehad, ook hier ligt de kleine vast ingedaald. Verloskundige zei letterlijk : "ze ligt er helemaal klaar voor". Nu dus weer verder wachten wanneer ons meisje het tijd vindt om te komen. Nog geen voortekenen in ieder geval...

Hopelijk voor de andere wachtenden schiet het wat meer op!





Ik mocht donderdag lekker naar huis, heel fijn! Gisteren gelijk ff in de middag ruim 3u geslapen en vandaag ook weer 2.5u. Superlieve kraamzorg en ons meisje vind t ook allemaal wel prima. Ze krijgt volledige flesvoeding nu, de vellen hingen na 2 dagen al aan m'n borsten, ook kwam het allemaal niet echt op gang en waren zowel ik als de baby redelijk wat afgevallen dus dan moet je soms helaas een andere keuze maken als je in eerste instantie wilt.. Ook wel ff wat tranen om gelaten, vooral ook na de heftige zwangerschap en de keizersnede waarin er voor mijn gevoel al 'veel van me was afgepakt' maar nu is ze alweer 40 gram bijgekomen en dat geeft me een rustig gevoel.



Om 1u krijgt ze snachts de laatste fles en dan komt ze pas weer om 6u! Dus erg netjes en fijn, kunnen wij ook lekker slapen hihi.



Hopelijk snel weer nieuwe babies! Succes iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt als genieten lys!



Bij mij blijft het rommelen maar zet nog niet door. Vanmiddag controle gehad en heb 1 cm ontsluiting en baarmoedermond is half verweekt. Dus ze kon nog niet strippen. Nu afwachten en woensdag weer.
Hopelijk zet het door kittymeisje!



Hier is nu iedereen terug van werk en vakantie dus van mij mag ze komen!

Heb al tijdje wat dikkere voeten en enkels maar sinds vandaag horloge en ringen af moeten doen, die tot een week geleden altijd veel te groot waren! Dacht er net mee weg te komen.. verder veel buikpijn en rugpijn maar nog niets geen tekenen verder dat ons meisje al zin heeft om te komen.

Duurt lang!!



Hoe voelt de rest zich momenteel?

En hoe gaat het met de moeders en babys?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het ondertussen helemaal zat haha, bij ieder krampje hoop ik dat het doorzet... Maar helaas. Nu aan de bitter Lemon en maandag gaan ze kijken voor strippen, ik hoop maar dat ze dat dan wel kunnen doen...



De1989, fijn dat iedereen weer terug is! Hopelijk zet het bij jou ook snel door!

En kittymeisje, voor jou hoop ik ook dat het snel alsnog doorzet!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt heerlijk Lys!



Hier ook nog steeds niks, buiten een hoop maagzuur. Was zo blij dat ik daar vanaf was, maar waarschijnlijk is ons meisje nog steeds aan het groeien en drukt ze alsnog tegen m'n maag aan, ook al is ze ingedaald. Was ik maar een paar cm langer geweest.... Maar ach, ik hou mezelf maar steeds voor: heel lang kan het nooit meer duren. A.s. Donderdag weer controle, dan 40 weken + 1.
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,



Volhouden meiden.....dan ineens zet het wel door en voor je het weet ligt de kleine in je armen!!

Hier gaat het heel erg goed. Kleine man is nu 10 dagen en een heerlijk mannetje, echt genieten. De nachten gaan goed, hij is erg tevreden en als hij wil eten wil hij het meteen hebben..... hahaha

Ik was na 2 dagen kraambed weer rustig op de been en ben goed hersteld. Gisteren lekker buiten gewandeld en vanavond komen mijn man en andere zoon gelukkig thuis die waren 5 dagen in het buitenland voor de sport van mijn zoon. Tja alles loopt door he?!

Kijk ook heel goed terug op de bevalling, t is super snel gegaan en daardoor was het best heftig, maar mijn herstel is super weinig te lijden gehad denk ik dan. En doordat ik geen nacht(en) op ben geweest ook geen slaaptekort of zo. Genieten!!! Hoop jullie ook snel!!!
Alle reacties Link kopieren
Net naar verloskundige geweest. Ze heeft geprobeerd me te strippen, maar kon er niet goed bij... Weinig hoop meer dus haha. Bloeddruk was ook iets hoger dan normaal dus woensdag nieuwe afspraak, ik neem aan dat ze dan weer proberen te strippen... En we wachten gewoon weer verder pff... Verloskundige gaf wel aan dat door het voelen/woelen wat zei nu wel kon doen er hormoon vrij kon komen en dat daardoor de bevalling wel zou kunnen starten. Voel eerlijk gezegd nu helemaal niets, ze gaf aan dat ik dan vanavond toch wel weeën zou moeten hebbem, even afwachten, maar weinig hoop.
Ik hoop voor je dat t doorzet sunshinegirl!



Hier was met de controle alles nog normaal, dus ben bang dat het nog wel even kan duren (al is de buikpijn steeds vaker aanwezig).

De dagen duren wel lang hoor!
Alle reacties Link kopieren
He dames wat vervelend dat wachten, vooral met alle ongemakken.



Hier is ons meisje al weer 2,5 week. Het gaat heel erg goed. 4 uur tussen de voedingen. Morgen een weegmoment dus hoop wel dat ze goed gegroeid is, anders zal ik haar eerder wakker moeten maken. Helaas heeft ze wel veel last van krampjes, dat is erg zielig. Infacol doet vrij weinig, ook fietsen met de beentjes en het buikje masseren heeft geen effect. Met 6 weken schijnt de piek te zijn, dus het kan ook nog erger worden :s.
Alle reacties Link kopieren
Hey nici.. al geprobeerd zachtjes de onderkant van haar voetjes te masseren? Dit kan ook helpen tegen de krampjes. Hoe was het weegmoment? Hopelijk is alles goed en groeit ze goed.



De uitgerekende datum van 8 oktober komt steeds dichterbij... Maar ik denk dat ze nog wel even blijft zitten. Behalve veel beweging wat zorgt voor pijntjes is er geen sprake van 'rommelen' ofzo. Nog even afwachten dus... Hoe is het met jullie meiden? Al iemand bij wie het wel 'rommelt'?
Alle reacties Link kopieren
Spannend he loohala! Ik leefde ook heel erg naar die datum toe, maar kan het zelf nu gelukkig wel goed loslaten.



Zometeen weer naar verloskundige, hopelijk proberen ze dan weer te strippen en ik ga info vragen over inleiden.



Ik ben benieuwd of jullie dit ook hebben; ik wordt helemaal gek van alle berichtjes en appjes die ik binnenkrijg van iedereen, vooral sinds die uitgerekende datum voorbij is. Appjes waarin staat 'zit hij er nog in' of 'ik vind het toch wel lang duren' (of ik dat niet vind, ik ben ten slotte degene met de baby in de buik) en misschien nog erger, alle risico's van over tijd lopen door gaan sturen, terwijl je pas na die 42 weken over tijd bent...



Ik raakte maandag serieus gestrest van al die appjes.. Heb me nu voorgenomen dat ik bij het krijgen van een appje even kort aangeef dat ik mensen niet meer op de hoogte ga houden, omdat iedereen me vragen blijft stellen en dat ze het vanzelf wel horen wanneer de kleine geboren is... Ik krijg namelijk steeds meer de neiging om stomme reacties terug te sturen, wat ook niet goed is...



Nu kan ik het vind ik zelf toch echt wel redelijk loslaten krijg je dat gezeik!! En mijn moeder en zusje zijn de enige die straks weten wanneer ik ga bevallen ivm oppas honden. Die vragen het bijna dagelijks.... En zijn ouders, ja we willen jullie niet lastigvallen, maar gaat alles nog goed (ook meerdere keren per week)



Frustratieknop weer even om haha, na vandaag zal ik er veel minder last van hebben gelukkig!! Ben benieuwd of jullie dit ook zo ervaren ???
Je moeder is ook niet zo gek.. het is wel haar dochter die moet gaan bevallen. Heb hier het idee dat mijn moeder het enger vindt dan ikzelf.. maarja ookal worden we zelf mama, we blijven hun kind natuurlijk! Van de naaste familie kan ik het goed hebben, die zitten ook in spanning, tegen de rest zeg ik gewoon : je hoort het wel als de baby er is gewoon makkelijk in zijn hoor!



Vanmorgen is een collega van me bevallen die een week minder ver was dan ik, frustrerend!! Ik hoor eerst te zijn haha
Alle reacties Link kopieren
Ja ik begrijp het van mijn moeder en zusje wel, maar het is meer de manier waarop... Net weer een sms: ga je hem er vandaag uit laten halen?? Het duurt lang. Dat soort berichten van je zusje en moeder moeten krijgen kan best frustrerend zijn... Je kan ook vragen hoe gaat het met je, of gewoon niets sturen vind ik haha. En die berichten komen dagelijks, terwijl ze weten dat alles goed gaat, want als ik ga bevallen moet ik ze optrommelen voor de honden.



De1989, dat lijkt me ook best frustrerend ja, jij nog aan het wachten en die collega al bevallen. Hopelijk mag jij ook snel gaan bevallen!!! Ik probeer het nu echt los te zien en bedenk dat het nu echt niet meer lang kan duren (morgen namelijk 41 weken). Maar toch vind ik berichten op Facebook van stellen die ouders zijn geworden frustrerend hahahaha erg he, gewoon omdat ik ook zo graag wil!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een standaard antwoord, dat ik naar iedereen terugstuur. Ik vind het ook irritant, want wij zitten natuurlijk ook gespannen af te wachten. Maar ik snap dat het lief bedoeld is en dat anderen ook nieuwsgierig zijn. En soms stuur ik een wat sarcastischer berichtje terug haha.



Vandaag is mijn uitgerekende datum! Maar nog geen baby te bekennen.. verloskundige heeft net geprobeerd te strippen, maar dat lukte niet omdat de baarmoedermond nog niet volledig verstreken is. Maandag nieuwe poging. Ik hoop eigenlijk dat ze het weekend komt... we wachten gewoon weer verder af! Begin het wel beu te raken hoor..
Alle reacties Link kopieren
Mj87, die sarcastische antwoorden komen me bekend voor ja hahaha!

Gek he, die uitgerekende datum!! Zo'n raar idee! Ik hoop ook voor je dat de kleine snel komt, en een paar dagen kan blijkbaar veel verschil maken met strippen!!



Zo net geweest op controle, bloeddruk was weer wat lager. Strippoging nu dus wel gelukt! Baarmoedermond lag nog wel hoog, maar ze kon er bij, die was volledig verweekt nu en ze kon er met 1 vinger in, dus nog niet zo veel ontsluiting haha. Hopen dat het wat doet!! Heb aangegeven dat ik verdere afspraken wil voor de zekerheid ivm inleiden, want het weekend komt er ook al weer aan en wil niet over de 42 weken heen gaan.. Nu vrijdagochtend eerst aan ctg en dan daarna naar gynaecoloog, ben benieuwd!!
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, die berichtjes! Ik moet wel zeggen dat ze hier allemaal redelijk lief blijven, waarschijnlijk omdat ze wel door hebben dat ik er zelf ook hartstikke klaar mee ben. Ik krijg veel "Hou je het nog vol?", alsof ik een soort keuze heb of zo... Maar ik denk steeds weer: ze bedoelen het goed... Wat mij helpt is ook op 1 of 2 momenten per dag deze berichtjes te beantwoorden, en niet a la minute. Dan typ ik 1 berichtje wat ik steeds kopieer naar de ander...



Ook ik vind de dagen erg lang duren. Dus als iemand nog tips heeft? Voor nu is het alleen maar Netflix, beetje lezen en de hond entertainen... Gelukkig is mijn vriend altijd wel redelijk op tijd thuis, dus vanaf een uur of vier gaat het weer wel.



Hier nu ook de uitgerekende datum vandaag, maar geen enkel voorteken. Ik heb morgen weer controle, maar de verloskundige gaf vorige week al aan dat ze nog niks gaan doen, eventueel strippen pas volgende week. Ze gaven aan dat de ervaring is dat het meer gerommel dan resultaat oplevert. We zullen zien...
Alle reacties Link kopieren
Joehoe! Mag ik ook meeschrijven? Vandaag ben ik 40w3d. Voel nog helemaal geen voortekenen! Mensen beginnen ook te informeren nu. Heb mijn Whatsapp status veranderd in de mededeling dat ik nog niet ben bevallen maar het helpt niet.
Alle reacties Link kopieren
Anne_88: tips om jezelf bezig te houden: ga lekker bakken! Ik ben bezig met het maken van cupcakes die ik allemaal in ga vriezen. Als er dan kraamvisite komt haal ik ze eruit, spuit ik er botercreme op en dip ze in muisjes. Ook ben ik bezig met maaltijden maken om in te vriezen voor in de kraamtijd.
Alle reacties Link kopieren
Wat een boel reacties! Fijn om te lezen dat jullie het wachten ook lastig vinden. Ik irriteer me vooral aan mensen die zeggen dat ik graag de controle heb en dat ik het daardoor zo lastig vind om rustig te wachten.

Grrrrrr waar bemoei je je mee? Denk ik dan. En dan leg ik opnieuw uit dat het onverwachtse voor ons gezin heel heftig is en waarom. Pfffffff....



Ik rommel al weken en gisteren gestript. Strippen viel me echt zo mee! Daarna wat meer gerommel en nu weer redelijk rustig. Ik ben nu 40.4 dus kan echt nog wel even duren.

De andere kids waren te vroeg en daarom had ik er nu ook op gerekend. Dom dom dom...



Ik ga me maar eens aankleden. En dan wat doen. Dat helpt elke x gelukkig. Afleiding...
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zondag ben ik bevallen van onze zoon! Bevalling was een beetje horror, maar het gaat nu erg goed. Borstvoeding gaat ook al super!
Gefeliciteerd leonie!!

Snel de bevalling vergeten en genieten van je gezonde zoon!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven