Mode & Beauty alle pijlers

Fivefingers

30-09-2016 14:24 25 berichten


Ik vermoed dat er niet veel mensen zijn die dit 'mode' of 'beauty' noemen, maar ik wist niet waar het anders onder zou passen. Iemand ervaring met dit soort schoenen? Ze lijken me namelijk wel heel lekker om op te wandelen bijvoorbeeld. Al zal ik aardig wat schroom moeten overwinnen om ze aan te trekken...
Volgens mij worden deze vaak gebruikt met hardlopen. Dus wandelen zou dan ook moeten kunnen toch?
Alle reacties Link kopieren
Man loopt op bijna niets anders meer. Heeft ook gewoon effen zwarte. Het valt veel mensen op maar hij krijgt leuke reacties en verbaasde vragen van loopt dat nou lekker? Zelf loop ik regelmatig wel op de "gewone" schoenen met hele dunne zolen. Het is wel wennen maar loopt heerlijk.
Ik heb tijdens vakanties meerdere malen mensen ontmoet die erbij zweren. Ik vraag me altijd af of het lekker zit, met dat rubber tussen je tenen, maar het schijnt wel goed voor je te zijn omdat het vergelijkbaar is met op blote voeten lopen.
Alle reacties Link kopieren
http://www.anyonesrunshop ... es_brt.green-purple_2.jpg

Zoiets heb ik voor wandelen en dat loopt super.



http://nl.vivobarefoot.de ... 5/vb-200057-05-h_pic9.jpg

Zoiets voor dagelijks gebruik.
Alle reacties Link kopieren
Zag laatst iemand in een bank ermee lopen en die waren nog paars ook. Ze was volgens mij in de 80 en verder onberispelijk gekleed, dus hoezo schroom

Zelf geen ervaring hiermee, maar teensokken heb ik nooit comfortabel gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Heb er wel eens een stukje op gelopen. Loopt echt fijn, vooral op gras of zachte ondergrond. Ik zou niet weten waarom je schroom zou hebben om ze aan te trekken, ik vind het volledig vergelijkbaar met hardloopschoenen, bergschoenen of ander 'functioneel' schoeisel: niet mooi, ook niet bedoeld om mooi te zijn, maar gewoon functioneel.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij las ik net dat deze door podologen sterk worden afgeraden, eens kijken of ik het ergens kan terugvinden, is wel aan tijdje geleden.
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 30 september 2016 @ 14:45:

Volgens mij las ik net dat deze door podologen sterk worden afgeraden, eens kijken of ik het ergens kan terugvinden, is wel aan tijdje geleden.



Ik ben heel benieuwd. Buurvrouw van mij loopt ook altijd op zulke dingen, en die is iets medisch met lopen (volgens mij is ze revalidatiearts, dus dat is wel beetje anders). Mogelijk verschillen de meningen ook.



Volgens mij moet je niet op zulke dingen gaan lopen als je de hele dag op de verharde weg loopt. Je voeten daar niet voor gemaakt. Maar op zand, gras, bos, kleine stukjes verharding, dat is volgens mij juist beter. Alleen wel rustig opbouwen, want je moet echt wel opnieuw leren lopen. Net als met hardlopen, of met lopen met bepakking.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Ik heb twee paar fivefingers en ik vind ze geweldig. Ze werden mij aangeraden door de podoloog na een ren test. Ik heb een paar om op te rennen en een paar om op te wandelen. Ze hebben allerlei soorten. Ik vind ze niet mooi trouwens, maar wel heel prettig. En ik krijg altijd vragen en nieuwsgierige blikken op mijn voeten.
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 30 september 2016 @ 14:54:

[...]





Ik ben heel benieuwd. Buurvrouw van mij loopt ook altijd op zulke dingen, en die is iets medisch met lopen (volgens mij is ze revalidatiearts, dus dat is wel beetje anders). Mogelijk verschillen de meningen ook.



Volgens mij moet je niet op zulke dingen gaan lopen als je de hele dag op de verharde weg loopt. Je voeten daar niet voor gemaakt. Maar op zand, gras, bos, kleine stukjes verharding, dat is volgens mij juist beter. Alleen wel rustig opbouwen, want je moet echt wel opnieuw leren lopen. Net als met hardlopen, of met lopen met bepakking.



Ik weet niet meer juist waar ik het stuk gelezen heb, het is ook al minstens een jaar geleden denk ik. Maar volgens mij kwam het er op neer dat het 'barefoot' lopen voor sommige mensen beter kan zijn, mensen die gevoelig waar voor een bepaalde kwetsuur (maar ik weet dus niet meer welke), maar dat het vaak net voor meer kwetsuren kan zorgen bij andere wandelaars/lopers die dus wel meer baat hebben bij een goed-ondersteunende schoen.



Niet echt nuttige info dus, ik probeer me terug voor de geest te halen waar ik het heb gelezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pioenrooske schreef op 30 september 2016 @ 14:35:

Man loopt op bijna niets anders meer. Heeft ook gewoon effen zwarte. Het valt veel mensen op maar hij krijgt leuke reacties en verbaasde vragen van loopt dat nou lekker? Zelf loop ik regelmatig wel op de "gewone" schoenen met hele dunne zolen. Het is wel wennen maar loopt heerlijk.Met dunne zolen krijg je toch koude voeten als het geen zomer is? En heb je geen last van steentjes enzo?
.
@Nephthys ik denk dat je dit bedoelde?



http://www.runnersworld.c ... -risk-of-foot-bone-injury
Alle reacties Link kopieren
quote:pitahaya schreef op 30 september 2016 @ 15:22:

@Nephthys ik denk dat je dit bedoelde?



http://www.runnersworld.c ... -risk-of-foot-bone-injury



Zou kunnen, echt geen idee meer. Ik kan me alleen nog voor de geest halen dat ik bij het lezen ervan dacht: "Gho, dan loop je er zo bij, en dan helpt het nog niet ook"



Maar volgens mij is het net zoals bij andere type schoenen of loopmethodes. Voor sommige mensen zal het goed zijn, voor anderen net niet. Afhankelijk van je bouw en loopstijl.
ZE zijn vaak goedkoop te krijgen bij limango.

Mijn buurman had ze ook en die vond ze ook fantastisch.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een paar en ze lopen heerlijk. Ik vind ze wel echt afschuwelijk lelijk, dus ik doe ze alleen aan op "nuttige" momenten en niet wanneer het enigszins uitmaakt hoe ik erbij loop.
Hmm, dat klinkt behoorlijk positief allemaal! Ik zat me ook af te vragen of het in de winter niet te koud zou zijn om op te wandelen.

@pioenrooske, weet jij dat wellicht? En draag je ze normaal gesproken met of zonder sokken?
Als je er sokken in zou willen dragen moeten die ook afzonderlijke tenen hebben. Maar ik zie ze altijd zonder sokken volgens mij.
quote:Het-groepje schreef op 30 september 2016 @ 15:34:

ZE zijn vaak goedkoop te krijgen bij limango. Het prijsverschil tussen Limango en andere winkels is enorm. Dan vraag ik me toch af hoe dat kan...
quote:Skaep schreef op 30 september 2016 @ 16:23:

[...]



Het prijsverschil tussen Limango en andere winkels is enorm. Dan vraag ik me toch af hoe dat kan...*Edit: zie nu dat die supergoedkope schoenen bij Limango kinderschoenen zijn *
Wequote:Skaep schreef op 30 september 2016 @ 16:23:

[...]



Het prijsverschil tussen Limango en andere winkels is enorm. Dan vraag ik me toch af hoe dat kan...





ZE hebben ze nu geloof ik niet in de actie bij limango. Prijsverschil is dat ze oude collecties verkopen. ZE hebben soms erg lange levertijd, ik heb het idee dat het een soort tussenpersoon is en ze geen eigen magazijn oid hebben.

Ik krijg dagelijks de updates van zalando lounge en limango en ik koop daar alles een seizoen later.

Nu net weer schoenen gekocht bij zalando. Moet ik wel 2 weken wachten maar wel voor 70 % korting. Ik bekijk bij de merken die ik mooi vind in de nieuwe collectie wat ik wil en wacht rustig af.



Die five fingers zijn regelmatig bij limango met actuele acties, volgens mij nu alleen in de outlet.
@Het-groepje, thanks! Ik ga het even in de gaten houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Skaep schreef op 30 september 2016 @ 16:06:

Hmm, dat klinkt behoorlijk positief allemaal! Ik zat me ook af te vragen of het in de winter niet te koud zou zijn om op te wandelen.

@pioenrooske, weet jij dat wellicht? En draag je ze normaal gesproken met of zonder sokken?



Ik heb mijn man verboden om ze zonder sokken te dragen Weet niet waardoor maar na 1x hardlopen roken ze de volgende dag alsof ze al een jaar inhet zweet gedrenkt waren

Ik vind de schoenen wel snel koud in de winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de trailrunning variant (Spyridon). Die hebben wat stevigere zolen met meer grip, en daar heb ik een tijd best lekker op gewandeld. In het begin heb je dan de volgende dag spierpijn op allerlei plekken, deze schoenen spreken andere spieren aan dan normaal schoeisel. Bekijks trek je ook, maar daar kan ik meestal niet zo mee zitten



Hardlopen heb ik wel eens gedaan, maar dat voelt nogal bruut aan, vond ik. De theorieën over of hardlopen op zulke schoenen wel of niet goed zou zijn lopen nogal uiteen. Ik ben zelf behoorlijk ongetraind en ben toch weer over gegaan naar schoenen met demping.



Nu heeft Vibram in 2014 een schikking getroffen met een grote groep klanten die een zaak aangespannen hadden vanwege valse gezondheidsclaims. Het is Vibram toen niet gelukt om de vermeende gezondheidsvoordelen overtuigend te onderbouwen. Toch zweren veel mensen erbij, dus het lijkt me een kwestie van uitproberen of het in jouw geval iets voor je is.



De geurontwikkeling bij deze schoenen is trouwens berucht. Ik doe altijd een flinke laag babypoeder in mijn Spyridons voordat ik ze aantrek, en dat voorkomt het wel voor een groot deel. Maar af en toe moeten ze ook gewoon in een sopje, of een emmertje met een scheutje azijn...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vibrams. Twee paar.

Een voor huistuinkeukengedreutel en een voor hardlopen. Vanwege de minimale zool zou ik er niet op wandelen, tenzij je met wandelen ook op je voorvoet kunt landen (vergt behoorlijke oefening). Ik loop er nog altijd niet lekker op met wandelen.

Hardlopen gaat wel super, maar bouw dat wel langzaam op!

Ik bestel zelf mijn schoenen bij natuurlijkhardlopen . nl, goeie service en nazorg met interessante blogs (geen aandelen, echt niet!)
I don't know what that means.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven