Inspiratie voor trip in de winter gezocht

30-09-2016 13:29 5 berichten
Ben net terug van vakantie en zit alweer aan de volgende te denken;) Zou graag met mijn lief een tripje met oud en nieuw maken en ben op zoek naar inspiratie. Wij zijn geen oud en nieuw vierders, dus het hoeft niet ergens te zijn waar dat groots gevierd wordt. Liever iets wat heel fijn is om te relaxen (hebben beiden stressvol werk), misschien een SPA hotel, denk eerder aan stad dan platteland, maar iets heel fijns op het platteland is ook te overwegen. Wij houden allebei erg van stijlvolle hotels en lekker eten.

Onze laatste 4 vakanties in de zomer waren op mini griekse eilandjes, maar dat is niet echt wat voor in de winter.

We kunnen maar een paar dagen weg, dus niet te ver..
Alle reacties Link kopieren
Stijlvol hotel en lekker eten.... misschien gewoon in Nederland, Hotel New York in Rotterdam? Wel groots oud en nieuw met vuurwerk boven de Maas. Maar na de vuurwerkshow zit je denk ik wel lekker rustig daar. Tenzij ze beneden een groot feest houden? Weet ik niet.



Of kies dan A Small Hotel (ja stomme naam maar wel heel fijn hotel) in de Witte de Withstraat, ook in Rotterdam. In die straat zitten veel restaurants, een wijnbar, café's, hippe winkels. Bijvoorbeeld bij Opa kun je lekker eten. Het is wel een drukke straat ook 's nachts, dus oordoppen mee (of zelf in een bar hangen). Vind ik zelf juist altijd wel leuk, zo levendig. Ik weet niet of dat rond oud en nieuw ook zo is.



Verder kan ik even geen steden in Europa bedenken waar je 'ontsnapt' aan oud en nieuw viering... dan zou het toch platteland worden. Ik heb ooit dit hotel overwogen toen er een aanbieding was, leek me een fijne plek met mooie omgeving om te wandelen. Maar wel afgelegen. http://www.booking.com/hotel/be/chateau ... poste.html
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Iets in de Ardennen, Eifel of Zwarte Woud? Freiburg is bijvoorbeeld een leuke kleine stad, en toch ben je ook meteen in de natuur. Of Strasbourg, gelijkaardig.
Alle reacties Link kopieren
Of Reykjavik? Behalve de toeristische Blue Lagoon heeft de stad zelf ook een stuk of 7 'normale' zwembaden, goedkoop en met gratis kleine sauna, Turks stoombad, heetwaterbadjes buiten, ook de andere baden zijn vaak verwarmd met hun natuurlijke bronnen waar ze er genoeg van hebben... weinig daglicht in januari. Wel bijzonder voor een keertje lijkt me. En wie weet zie je wel noorderlicht, dat is echt zo magisch!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk hè, vakantie...



Is het belangrijk dat het mooi weer is?

Zoja, dan denk ik aan:

- Canarische Eilanden (met kerst heerlijk weer!), genoeg te zien/doen en leuke hotelletjes

- Kaapverdië, ook lekker weer, iets ruigere zee, maar wel mooie natuur

- Egypte/Tunesië, dan is het alleen 's avonds koud

- Azoren (niet heel heet, maar wel lekker)



Zo nee, dan denk ik aan:

- Scandinavië, prachtige natuur/platteland, maar wel kerstgevoel

- Jordanië, in de winter redelijk fris, maar wel heel gaaf



Veel plezier!
Life begins at the end of your comfort zone..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven