iOS 10

30-09-2016 11:50 41 berichten
Sinds ik mijn telefoon heb geüpdatet naar iOS 10, gaat mijn toetsenbord niet automatisch terug naar letters, na het plaatsen van een leesteken gevolgd door een spatie.

Normaal kon ik dus bv een punt plaatsen, dan een spatie en dan kon ik meteen weer verder typen. Nu moet ik iedere keer aanklikken dat ik weer naar letters wil ipv cijfers en leestekens.

Kan ik dit ergens in de instellingen aanpassen, dat dit weer automatisch gaat?
Ik heb geen idee maar ik lees wel mee. Ik snap niet meer hoe je apps kan verwijderen, normaal was het lang ingedrukt houden genoeg maar nu als ik dat doe kan ik alleen maar delen.
Hey, dat heb ik ook!
Alle reacties Link kopieren
Oh, die apps verwijderen gaat bij mij nog gewoon hetzelfde, en de punt is ook geen probleem. Wat gek die verschillen bij eenzelfde update.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook verschrikkelijk lelijk, de nieuwe update. Als je bijvoorbeeld je preview scherm (dmv scherm "naar beneden te trekken". Ook kun je vanuit dat scherm niet meer 'appjes beantwoorden.



typisch een update die niet perse verbetering heeft gebracht. echt jammer. Als ik het had geweten had ik de update nog niet gedraaid.
Als je na een zin een punt wilt plaatsen, moet je gewoon twee keer snel op de spatieknop drukken. Dan plaatst hij een punt, een spatie en zit je meteen in hoofdlettermodus.



Als je het toestel horizontaal houdt, zit de komma gewoon naast je toetsenbord. Maar dat vind ik zelf vervelend typen.



Apps kan ik gewoon nog verwijderen door ze ingedrukt te houden en dan op het kruisje te drukken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de update nog niet gedaan, doe het nog niet ook zo te lezen. Moet wel meerdere keren per dag aangeven dat ik de update niet wil installeren, dat is wel irritant.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat heb ik ook! Heel irritant. Behalve dan als je nummers wilt typen met spaties of punten ertussen, dan wel. Maar ja, dat is minder vaak.

En als ik de homeknop lang ingedrukt hou krijg ik stembediening, niet de mogelijkheid om apps weg te gooien. Bloedirritant. Vooral ook omdat je die stembediening natuurlijk ook makkelijk per ongeluk activeert en er altijd een piepje bij hoort, ook als je geluid van je telefoon uitstaat.

Stomme update...
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
Apps weggooien: lang op het icoontje van 1 app drukken, dan verschijnen de kruisje en kun je weggooien welke je wilt door op het kruisje te drukken.



En punt achter een zin inderdaad door twee keer snel achter elkaar de spatie.
quote:swaentje71 schreef op 30 september 2016 @ 12:47:

Apps weggooien: lang op het icoontje van 1 app drukken, dan verschijnen de kruisje en kun je weggooien welke je wilt door op het kruisje te drukken.



En punt achter een zin inderdaad door twee keer snel achter elkaar de spatie.dat krijg ik dus niet meer. Als ik nu lang het icoontje ingedrukt hou dan staat er alleen delen en geen kruisje meer. Maar heb wel de tweede update van iOS 10 gedaan, misschien maakt dat nog verschil?
quote:swaentje71 schreef op 30 september 2016 @ 12:47:

Apps weggooien: lang op het icoontje van 1 app drukken, dan verschijnen de kruisje en kun je weggooien welke je wilt door op het kruisje te drukken.



En punt achter een zin inderdaad door twee keer snel achter elkaar de spatie.



Er komt geen kruisje, maar idd doorsturen ed.

En heel irritant dat ik vanuit het teken menu niet meer automatisch naar de letters ga.
quote:Lovely1987 schreef op 30 september 2016 @ 13:23:

[...]

dat krijg ik dus niet meer. Als ik nu lang het icoontje ingedrukt hou dan staat er alleen delen en geen kruisje meer. Maar heb wel de tweede update van iOS 10 gedaan, misschien maakt dat nog verschil?

Ik heb (denk ik?) ook de tweede update, er staat iig 10.0.2 bij software, en bij mij werkt het nog wel met lang ingedrukt houden en dan kruisje, ligt dus ook niet aan de tweede update...



Twee keer spatie achter elkaar werkt hier helaas niet, ik krijg gewoon twee spaties
Oh wacht, het ging om de punt na de zin. Dat werkt wel!

Alleen jammer van de rest van de leestekens.. scherm horizontaal houden vind ik ook maar irritant typen.



Hee,, na een dubbel leesteken ga je wel automatisch terug naar de letters, maar om nou overal een dubbele komma achter te zetten is ook weer zo wat
Alle reacties Link kopieren
quote:SpaanseSlof schreef op 30 september 2016 @ 13:51:

[...]



Ik heb (denk ik?) ook de tweede update, er staat iig 10.0.2 bij software, en bij mij werkt het nog wel met lang ingedrukt houden en dan kruisje, ligt dus ook niet aan de tweede update...



Twee keer spatie achter elkaar werkt hier helaas niet, ik krijg gewoon twee spaties Instellingen-toetsenbord-sneltoets voor punt aanzetten dan krijg je een punt bij twee spaties.
Alle reacties Link kopieren
quote:swaentje71 schreef op 30 september 2016 @ 12:47:

Apps weggooien: lang op het icoontje van 1 app drukken, dan verschijnen de kruisje en kun je weggooien welke je wilt door op het kruisje te drukken.



En punt achter een zin inderdaad door twee keer snel achter elkaar de spatie.

Jaahaa, je leest toch dat er hier mensen zijn die dit 'normale' niet meer kunnen na de update?!



Je zit het hier nu uit te leggen alsof we hier allemaal halvegaren zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Principe-Prinses schreef op 30 september 2016 @ 17:09:

[...]



Jaahaa, je leest toch dat er hier mensen zijn die dit 'normale' niet meer kunnen na de update?!



Je zit het hier nu uit te leggen alsof we hier allemaal halvegaren zijn.Een beetje minder mag ook wel hoor...
quote:Phaedra_ schreef op 30 september 2016 @ 13:43:

[...]





Er komt geen kruisje, maar idd doorsturen ed.

En heel irritant dat ik vanuit het teken menu niet meer automatisch naar de letters ga.



Heb je een iPhone 6s of 7? Die heeft een drukgevoelig scherm. Als je alleen je vinger op het icoontje laat rusten dan krijg je de mogelijkheid om apps te verwijderen. Druk je wat harder, bijvoorbeeld op je instellingenicoon, dan krijg je allemaal sneltoetsen zeg maar.



Dit werkt ook zo bij het snel beantwoorden van appjes die boven in beeld verschenen en die je voorheen naar beneden trok.
quote:ducktape schreef op 02 oktober 2016 @ 09:51:

[...]





Heb je een iPhone 6s of 7? Die heeft een drukgevoelig scherm. Als je alleen je vinger op het icoontje laat rusten dan krijg je de mogelijkheid om apps te verwijderen. Druk je wat harder, bijvoorbeeld op je instellingenicoon, dan krijg je allemaal sneltoetsen zeg maar.



Dit werkt ook zo bij het snel beantwoorden van appjes die boven in beeld verschenen en die je voorheen naar beneden trok.Ik heb de 6s maar ik snap dat hele druk gevoelige gedoe niet zo.
quote:Lovely1987 schreef op 02 oktober 2016 @ 10:12:

[...]



Ik heb de 6s maar ik snap dat hele druk gevoelige gedoe niet zo.Het staat hier allemaal wel uitgelegd.

Ik denk dat je gewoon even moet spelen met hoe hard je drukt op bepaalde apps/berichten. Valt verder zo 123 niet veel over uit te leggen.



Als je op de link die ik hierboven stuurde wat harder en langer drukt, dan krijg je eigenlijk een preview van die website te zien. Je kan er dan voor kiezen om hem te openen of niet..
Alle reacties Link kopieren
Het zal wel weer wennen zijn allemaal... Ik word bijna gestresst zo snel gaan de apps open en dicht, en ik vind de nieuwe smilies stom
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Alle reacties Link kopieren
quote:Caribic_ schreef op 02 oktober 2016 @ 16:10:

Het zal wel weer wennen zijn allemaal... Ik word bijna gestresst zo snel gaan de apps open en dicht, en ik vind de nieuwe smilies stom



Huh? Wat bedoel je dan? Ik snap er niks van. Snel open en dicht?



Ik vind het alleen niet zo nodig dat het beginscherm aanspringt als je de telefoon oppakt.
quote:Principe-Prinses schreef op 02 oktober 2016 @ 18:12:

[...]





Huh? Wat bedoel je dan? Ik snap er niks van. Snel open en dicht?



Ik vind het alleen niet zo nodig dat het beginscherm aanspringt als je de telefoon oppakt.dat heb ik uitgezet maar ben vergeten waar haha
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat ik dat druktevoelige gebeuren niet heb

Ik herken niks van dat artikel. Heb wel een Iphone 6S en de iOS10 geinstaleerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 02 oktober 2016 @ 18:18:

[...]

dat heb ik uitgezet maar ben vergeten waar hahaJa goede! Gevonden bij instellingen (natuurlijk)
quote:ducktape schreef op 02 oktober 2016 @ 09:51:

[...]





Heb je een iPhone 6s of 7? Die heeft een drukgevoelig scherm. Als je alleen je vinger op het icoontje laat rusten dan krijg je de mogelijkheid om apps te verwijderen. Druk je wat harder, bijvoorbeeld op je instellingenicoon, dan krijg je allemaal sneltoetsen zeg maar.



Dit werkt ook zo bij het snel beantwoorden van appjes die boven in beeld verschenen en die je voorheen naar beneden trok.Thanks! Dat was het idd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven