Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats, we ergeren ons weer verder

22-08-2016 22:33 3151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel hier je bijzondere ervaringen met deze site.



Marktplaatsregels:

je hebt het toe te sturen, ook als je er dan zelf niks meer aan overhoudt of er op moet toeleggen

je hebt het praktisch gratis weg te geven aan mensen met enorme bedel redenen

je hebt het terug te nemen als het niet past, zelfs als de maten zijn doorgegeven

je hebt het ook terug te nemen als de ander het kapot gemaakt heeft

je dient altijd beleeft te zijn tegen de ander, ook als deze commandeert en hufterig is

je moet altijd beschikbaar zijn voor kopers die bij nacht en ontij besluiten dat ze het NU willen ophalen



wie oh wie biedt meer??
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een tafel op marktplaats staan. Krijg een bod 125 euro lager dan de vraagprijs met de melding dat er ook voor het transport betaald moet worden, reiskosten en huur busje worden meegenomen in het bod.



Dussss



Ik zal bij het afrekenen bij Appie ook aangeven dat ik minder betaal voor de boodschappen, die reiskosten he
quote:suzy1977 schreef op 30 september 2016 @ 21:38:

Wij hebben een tafel op marktplaats staan. Krijg een bod 125 euro lager dan de vraagprijs met de melding dat er ook voor het transport betaald moet worden, reiskosten en huur busje worden meegenomen in het bod.



Dussss



Ik zal bij het afrekenen bij Appie ook aangeven dat ik minder betaal voor de boodschappen, die reiskosten he



Of bij IKEA.

Heel plausibel
quote:Miss-Pippilotta schreef op 30 september 2016 @ 21:41:

[...]





Of bij IKEA.

Heel plausibel Verkopen die ook tweedehands dan?
Ik had laatst ook dat ik me ergerde. Na 4 dagen wachten een reactie, zonder aanhef of groet. Met de mededeling dat mijn bod aan de lage kant was. Ik bedank hem voor de moeite om te reageren. Even later een berichtje, heeft u niet een beter bod? Ehm nee. Ik was immers al geslaagd elders.



Maar sowieso koop ik nooit iets bij mensen die niet netjes communiceren. Als ze dat al niet kunnen dan zullen ze het immers ook niet zo nauw nemen met verzenden.
quote:nerdopviva schreef op 30 september 2016 @ 21:35:

[...]





Ik snap niet zo goed wat hier ergerlijk aan is. Of is je vraagprijs veel meer dan 25 euro?Vraagprijs ligt vele malen hoger inderdaad, bijna 4x het bod
Alle reacties Link kopieren
quote:snippers schreef op 30 september 2016 @ 22:32:

[...]





Vraagprijs ligt vele malen hoger inderdaad, bijna 4x het bodIk snap m ook niet helemaal. Het staat iemand dan toch vrij om te bieden wat hij ervoor over heeft? Ik zou anders gewoon een 'bieden vanaf' prijs wegzetten...
quote:theamuts schreef op 30 september 2016 @ 21:51:

[...]





Verkopen die ook tweedehands dan?



Doet er toch niet toe of iets nieuw is of tweedehands?

Het is raar dat je minder wilt betalen ondat je reiskosten moet maken, daar ging het om.
quote:Eki12 schreef op 30 september 2016 @ 23:05:

[...]





Ik snap m ook niet helemaal. Het staat iemand dan toch vrij om te bieden wat hij ervoor over heeft? Ik zou anders gewoon een 'bieden vanaf' prijs wegzetten...Heb ik ook en het staat ook duidelijk nog in de advertentie vermeld. Maar bieden doen ze vooral per mail, kan je weinig aan doen
Alle reacties Link kopieren
quote:snippers schreef op 01 oktober 2016 @ 04:02:

[...]





Heb ik ook en het staat ook duidelijk nog in de advertentie vermeld. Maar bieden doen ze vooral per mail, kan je weinig aan doenAh ja dan snap ik m Dat is wel heel erg voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten dan.
quote:Eki12 schreef op 30 september 2016 @ 23:05:

[...]





Ik snap m ook niet helemaal. Het staat iemand dan toch vrij om te bieden wat hij ervoor over heeft? Ik zou anders gewoon een 'bieden vanaf' prijs wegzetten...



Mee eens hoor.

Zolang er geen richtprijs of bieden vanaf bij een advertentie staat is elk bod goed genoeg want blijkbaar heeft de verkoper geen minimum prijs. Wel? Zet het er even bij in je advertentie. Scheeld zowel de eventuele koper en koper en hoop ergernis.



Edit ik was te snel, je had er bij gezet.

Ik reageer niet eens meer op mensen die ver beneden mijn vraagprijs met een bod mailen ipv te bieden op mp. Mijn prullenbak is altijd snel vol ????
quote:eenhoornn schreef op 30 september 2016 @ 10:08:

Ik heb mijn voedingsbh's op Marktplaats staan, krijg ik net een reactie van ene W dat hij (ga ik vanuit) er wel graag overheen wil spuiten en daar 20 euro voor biedt En voor hoeveel zou je het willen verkopen?
quote:Miss-Pippilotta schreef op 01 oktober 2016 @ 00:27:

[...]





Doet er toch niet toe of iets nieuw is of tweedehands?

Het is raar dat je minder wilt betalen ondat je reiskosten moet maken, daar ging het om.Dat heet onderhandelen. Dat doe je normaal gesproken niet met spullen van de IKEA of in de supermarkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:theamuts schreef op 01 oktober 2016 @ 11:41:

[...]





Dat heet onderhandelen. Dat doe je normaal gesproken niet met spullen van de IKEA of in de supermarkt.Normaal gesproken doe je alleen een bod en vermeld je er niet bij waarom je dat bod zo doet. En als ik 125 euro kosten moet maken voor een tafel van MP zou ik al niet eens aan het bieden beginnen.
Ja hoor, weer een strafporto kaart van PostNL. Bijna 5 euro! En ik weet waar het van is, en ik dacht dat het gewoon voldoende gefrankeerd was. Ik kan de envelop helaas niet meer vinden.



Zal ik daar nog een mailtje aan de verkoper aan wagen?



En kom je op een zwarte lijst bij PostNL als je het niet betaald? (behalve dan dat het karma points kost )
quote:wilma36 schreef op 01 oktober 2016 @ 14:07:

[...]



Normaal gesproken doe je alleen een bod en vermeld je er niet bij waarom je dat bod zo doet. En als ik 125 euro kosten moet maken voor een tafel van MP zou ik al niet eens aan het bieden beginnen.



Nog steeds heet dat onderhandelen.

Een tafel waar 125 euro op marktplaats voor wordt gevraagd zou ik sowieso niet kopen. Veel te duur.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 01 oktober 2016 @ 14:42:

Zal ik daar nog een mailtje aan de verkoper aan wagen? Ik zou het wel doen. Bij geen reactie zou ik ook even een berichtje naar marktplaats sturen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophiever schreef op 01 oktober 2016 @ 11:29:

[...]





En voor hoeveel zou je het willen verkopen?Heb ze er voor 15 euro per 2 op staan. Ik wilde er eigenlijk nog achter aan sturen dat ik voor 10 euro ook wel akkoord was gegaan
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 01 oktober 2016 @ 14:42:

Ja hoor, weer een strafporto kaart van PostNL. Bijna 5 euro! En ik weet waar het van is, en ik dacht dat het gewoon voldoende gefrankeerd was. Ik kan de envelop helaas niet meer vinden.



Zal ik daar nog een mailtje aan de verkoper aan wagen?



En kom je op een zwarte lijst bij PostNL als je het niet betaald? (behalve dan dat het karma points kost )Dat had ik vorige week ook, nijdig word ik daarvan! Ik heb de verkoper gemaild, maar die hield vol dat ze het bij het postagentschap heeft laten wegen. Tja.
Alle reacties Link kopieren
quote:theamuts schreef op 01 oktober 2016 @ 15:28:

[...]





Nog steeds heet dat onderhandelen.

Een tafel waar 125 euro op marktplaats voor wordt gevraagd zou ik sowieso niet kopen. Veel te duur.Je weet toch niet wat voor tafel ik erop heb staan? Zit nogal een verschil in of het Leen Bakker of design is, hoe oud en in welke staat?
Alle reacties Link kopieren
quote:suzy1977 schreef op 01 oktober 2016 @ 21:24:

[...]





Dat had ik vorige week ook, nijdig word ik daarvan! Ik heb de verkoper gemaild, maar die hield vol dat ze het bij het postagentschap heeft laten wegen. Tja.Tja, postnl maakt ook fouten. Had laatst een brievenbuspakket gestuurd. Thuis gefrankeerd, afgegeven bij een postnl punt. Hij is bij de ontvanger door de brievenbus gegooit (weet ik zeker, was mijn broer en ze waren niet thuis bij de bezorging). Toch kreeg ik 2 weken later een portokaart.
Alle reacties Link kopieren
quote:suzy1977 schreef op 01 oktober 2016 @ 21:24:

[...]





Dat had ik vorige week ook, nijdig word ik daarvan! Ik heb de verkoper gemaild, maar die hield vol dat ze het bij het postagentschap heeft laten wegen. Tja.





Als er zo'n postzegel op zit van het postagentschap (dus niet een gewone postzegel) dan kun je met Postnl bellen en dit aangeven. Heb het zelf (als verkoper) gehad. Envelop was bezorgd, maar ik kreeg een rekening (zet altijd retouradres erop). Bleek dat in het sorteercentrum wel eens wat mis gaat, ze konden ziet dat ik inderdaad bij postagentschap had laten frankeren. Was toen kwijtgescholden.

Wat dat betreft is dat veiliger dan losse postzegels plakken, zo heb je "bewijs" dat je envelop goed is gewogen en door de brievenbus past.
limon wijzigde dit bericht op 01-10-2016 22:04
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Mag ik eenmalig meeklagen? Ik heb drie (kinder)merk broekjes overgekocht via marktplaats. Alledrie in maat 74 en zgan. €25,- voor betaald en tot zover alles goed. Gisteren kreeg ik ze binnen en zag ik dat er ook een maat 80 tussen zit en bij een ander broekje het label helemaal gescheurd is. Jammer hoor. Ik heb nog nooit kleding voor mijn zoontje gekocht via marktplaats en weet niet of ik het nog eens zal doen.
Alle reacties Link kopieren
Die maat 80 zou ik nog niet zo'n probleem vinden. Die kan klein vallen en anders best kans dat ie deze winter nog gaat passen. En een gescheurd label, bedoel je het label aan de binnenkant? Dat ziet toch niemand. Als ze er verder aan de buitenkant maar wel goed uitzien dan zou het me echt niet kunnen schelen.
quote:wilma36 schreef op 01 oktober 2016 @ 22:50:

Die maat 80 zou ik nog niet zo'n probleem vinden. Die kan klein vallen en anders best kans dat ie deze winter nog gaat passen. En een gescheurd label, bedoel je het label aan de binnenkant? Dat ziet toch niemand. Als ze er verder aan de buitenkant maar wel goed uitzien dan zou het me echt niet kunnen schelen.Mij inderdaad ook niet. En een broekje kan ook leuk zijn als je de pijpen omslaat. Dat vind ik heel cool in zo'n kleine maat.
quote:eenhoornn schreef op 01 oktober 2016 @ 17:16:

[...]





Heb ze er voor 15 euro per 2 op staan. Ik wilde er eigenlijk nog achter aan sturen dat ik voor 10 euro ook wel akkoord was gegaan Dan is die 20 euro toch een geweldige deal? Wat kan jou het schelen wat ze ermee doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven