Gezondheid alle pijlers

Altijd zulke koude voeten en handen

30-09-2016 21:02 35 berichten
Al sinds ik een kind was, heb ik het altijd al heel snel erg koud gehad. Zelfs tijdens zwemlessen in een buitenbad in de zomer mocht ik het bad eerder verlaten omdat ik blauw zag van de kou. Nu heb ik het nog steeds altijd koud. Op dit moment is het toch niet erg koud buiten, maar voelen mijn voeten steenkoud aan en zijn ze niet warm te krijgen. Onder de warme kraan beginnen ze meestal te tintelen, maar verder helpen dubbele sokken/pantoffels of kleedjes vaak niet. Daarnaast heb ik vaak blauwe of witte handen van de kou.



Herkenning? En wie heeft de gouden tip? Ik heb verder overigens geen gezondheidsklachten.
Dat had ik ook altijd! Sinds ik iedere dag een glas water met sole drink is het over.



Sole is oplossing van keltisch zeezout.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het ook! Mijn oplossing is een pittenzak opwarmen in de magnetron. Deze paar minuten voordat ik in bed ga alvast bij het voetgedeelte leggen. Al is dit natuurlijk geen oplossing voor buiten..



Maar keltisch zeezout? Hoe werkt dat dan?
quote:jac-79 schreef op 30 september 2016 @ 21:04:

Dat had ik ook altijd! Sinds ik iedere dag een glas water met sole drink is het over.



Sole is oplossing van keltisch zeezout.Nog nooit van gehoord. Bedank! Ga mij er eens in verdiepen.
1/3 Keltische zeezout te koop oa bij bv de tuinen

2/3 water.

Dit in potje of flesje doen en flink schudden. Dan in koelkast bewaren.

een theelepeltje van deze oplossing in groot glas water doen en dit opdrinken.



Werkt ook bij bv kramp in kuiten en spierpijn.
Alle reacties Link kopieren
Zijn ze ook heel wit?
Alle reacties Link kopieren
Wisselbaden al ooit geprobeerd? Het is in ieder geval een doorbloedingsprobleem en dat kun je vaak verhelpen met regelmatig wisselbaden. Of sauna, maar is hetzelfde idee natuurlijk.



O, en bij mij helpt vloerverwarming heel goed
Ik hoorde laatst dat je het van kaneel warmer krijgt, en nadat ik dit getest heb (wat kaneel over mijn cappuccino) blijkt dat inderdaad te kloppen. Misschien is dat het proberen waard?



En wat voor sokken/sloffen heb je geprobeerd? Ik heb net een paar (oerlelijke maar in de sale dus ook heel goedkope) Uggs gekocht die ik thuis draag als sloffen, en die zijn echt heel erg warm doordat ze gevoerd zijn met 100% wol. Daar kan echt geen dubbel paar sokken of synthetisch gevoerde slof tegenop. En als je voeten eenmaal warm zijn, dan voelt de rest van je lijf vaak ook warmer.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar en erg vervelend inderdaad! Heb je al eens aan accupunctuur gedacht? Dit wordt vaker gedaan bij koude handen en voeten. Bij mij helpt het!



Maar als je handen ook snel wit worden kan dit ook een teken van het het syndroom van Raynaud zijn.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook altijd koude voeten. Op het moment heb ik aan: sokken,daarover dikke 'huis'sokken, dikke pantoffels en dat gewikkeld in een kleedje. Nu zijn ze wel redelijk warm.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook last van, bij mij ligt het aan mijn schildklier dat een bepaald hormoon niet goed aanmaakt
Alle reacties Link kopieren
Draag een paar wollen sokken. Wol is natuurlijk, houdt je voeten droog en warm en kan net dat beetje doen zodat je je warmte wel goed kan vasthouden.

Sinds ik wollen sokken en als het echt koud is een wollen hemd draag, heb ik het niet meer koud.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vooral koude handen. Loop thuis graag op blote voeten of als het echt koud is, pantoffels. Heb al echt vanalles geprobeerd, maar niets lijkt te werken.
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
Bedankt allemaal voor de tips! Ik ga ze allemaal maar eens testen. Het is namelijk wel echt vervelend aan het worden.



@Louti en @Helena2 Ze worden inderdaad snel wit, maar niet zo extreem als ik op foto's op internet zie van Syndroom van Raynaud (daar zie ik vooral vingertoppen die lijkbleek zijn in vergelijking met de rest en extreem paarse vingers).
quote:Tulpje25 schreef op 30 september 2016 @ 21:28:

Heb ik ook last van, bij mij ligt het aan mijn schildklier dat een bepaald hormoon niet goed aanmaaktHeb je nog last van andere klachten wat betreft je schildklier, buiten dit om?
Niet denigrerend bedoelt naar homeopathische middelen toe maar ik zou hier toch eerst eens mee naar een arts gaan. Hoogstwaarschijnlijk is het onschuldig maar ik zou dat wel graag "zwart op wit" willen hebben alvorens aan de slag te gaan met andere dingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook altijd al gehad, maar het wordt erger. Vorige winter kreeg ik mijn voeten echt met geen enkele mogelijkheid meer warm. In de zomer geen last gehad. En van de week begon het inderdaad weer.. dus ik lees even mee. Sole zou ik best willen proberen.
quote:Miss-Colorado schreef op 30 september 2016 @ 21:42:

Niet denigrerend bedoelt naar homeopathische middelen toe maar ik zou hier toch eerst eens mee naar een arts gaan. Hoogstwaarschijnlijk is het onschuldig maar ik zou dat wel graag "zwart op wit" willen hebben alvorens aan de slag te gaan met andere dingen.Logisch hoor! Maar ik voel mij een beetje een aansteller om met zoiets naar de HA te gaan haha. Maar misschien dat ik mij daar overheen moet zetten.
Alle reacties Link kopieren
De enige tip die hier echt goed werkte was/is zwanger zijn!! Heerlijk die maanden warme handen en voeten!
Alle reacties Link kopieren
Bij angst en nervositeit krijg je dat nogal snel. Maar je kan je handen en voeten warm "denken" door je daarop te concentreren. Ontspannen en dan warmte naar een voet of hand "zenden". Moet lukken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Treurniet12 schreef op 30 september 2016 @ 21:50:

[...]





Logisch hoor! Maar ik voel mij een beetje een aansteller om met zoiets naar de HA te gaan haha. Maar misschien dat ik mij daar overheen moet zetten.Ik snap het hoor, maar zet je daar inderdaad overheen. Je bent geen aansteller. Dit is iets waar je last van hebt in het dagelijks leven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook nogal snel koud, mijn handen, voeten en puntje van mijn neus voelen dan ook koud aan. Of eigenlijk had ik dat, want ik heb er niet zo'n last meer van. Ik heb DE tip ooit hier op het forum gelezen en bij mij helpt het echt: Koud afdouchen. Het is vooral in het begin gruwelijk, toen hield ik het ook nog geen 10 seconden vol. Maar het is net of er dan een inwendig kacheltje aan springt.
Heb ik ook altijd gehad. Vreemd genoeg is het na mijn zwangerschappen een heel stuk minder. En tijdens mijn zwangerschappen had ik helemaal geen last van. Raarrrr...
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als fenomeen van raynauld.

Ga er eerst eens mee naar een arts om onderliggende oorzaken uit te laten sluiten.



Slik je hormonale anticonceptie? Stoppen. Iig met die met oestrogenen er in. Dit kan het erger maken. Ik ben zelf overgegaan naar een koperspiraal. 200% verbetering. Zeanger zijn werkt idd ook



Sole heb ik geen ervaring mee. Ik slik wel magnesium maar om een andere reden.



Wat zeker helpt is ginkgo biloba. Bij de Tuinen zijn potjes met de hoogste dosering voor de laagste prijs te krijgen. Dit is geen gok maar een advies wat mijn pa ooit kreeg van een arts om eerst maar eens te proberen voor er naar heftige medicatie of operaties gekeken ging worden. Ik slik t iedere herfst en winter.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
quote:CrazyHatLady schreef op 30 september 2016 @ 23:10:

Ik heb het ook nogal snel koud, mijn handen, voeten en puntje van mijn neus voelen dan ook koud aan. Of eigenlijk had ik dat, want ik heb er niet zo'n last meer van. Ik heb DE tip ooit hier op het forum gelezen en bij mij helpt het echt: Koud afdouchen. Het is vooral in het begin gruwelijk, toen hield ik het ook nog geen 10 seconden vol. Maar het is net of er dan een inwendig kacheltje aan springt.Dit!! Ook ik had altijd koude handen en voeten, paarse vingers zelfs. Tegenwoordig sport ik meer én douche ik koud af. Ik heb er vrijwel geen last meer van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven