Huwelijk in Syrië

30-09-2016 22:07 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Nederland kan nog steeds kindhuwelijken erkennen. Maar dat zit wat ingewikkelder in elkaar dan oh u bent getrouwd met een 13 jarige in pakistan nou hier is uw trouwboekje doei.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bloempje289 schreef op 30 september 2016 @ 23:10:

Ik ben vrijwilliger bij dit gezin, ik doe wel een opleiding die hiermee te maken heeft. Dit was me echter niet compleet duidelijk! Vandaar dat ik ook heb geleerd dat niet alle buitenlandse huwelijken worden goedgekeurd, daardoor ging er even een lichtje branden!Dus volgende week even een protocollenmap kopiëren. Gevalletjes klok-en-klepel kunnen onrust zaaien of verkeerd uitpakken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
-
Ik ben absoluut tegen kindhuwelijken. Echter, daar waar het kwaad al geschied is is erkenning van het huwelijk soms (let op, soms) beter dan niet-erkenning.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bloempje289 schreef op 30 september 2016 @ 23:17:

Verschrikkelijk van die kindhuwelijken. Een 15-jarige dochter van dit gezin is ook al verloofd. Bij haar is de gemeente zelfs op bezoek geweest om te vertellen dat trouwen onder de 18, en eigenlijk ook verloven, in Nederland echt niet de bedoeling is!Dan moet ze zich laten bezwangeren door haar verloofde (bijvoorbeeld na het islamitische huwelijk) en voor de wet trouwen zodra ze 16 is. Dat is niet zo moeilijk.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
-
Bij meeste gemeentes kan je kosteloos trouwen op bepaalde dag en tijdstip. Dus dat moet geen obstakel zijn, hier huwelijk regelen, met weinig geld, is dus te doen. Wist je dat dan niet? Zou wel handig zijn als je mensen helpt wegwijs in nederland te maken, dit soort dingen weten..
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
quote:Bloempje289 schreef op 30 september 2016 @ 23:02:

Ze hebben totaal geen geld om een huwelijk te betalen, dus als het kan doen ze dit liever niet..





Maar wel om een kind te krijgen schijnbaar.



Of nee, daar moet de rest van Nederland weer voor betalen.
quote:Defietsboer schreef op 01 oktober 2016 @ 12:08:

[...]





Maar wel om een kind te krijgen schijnbaar.



Of nee, daar moet de rest van Nederland weer voor betalen.
Alle reacties Link kopieren
-
quote:Bloempje289 schreef op 01 oktober 2016 @ 12:53:

Tja, die keuze heb ik ook niet gemaakt.. feit is wel dat iedereen met kinderen recht heeft op kinderbijslag. Niet alleen zij. Feit is ook dat de vader gewoon werkt. Dat kun je niet zeggen van heel veel autochtonen. Dat je geen geld voor iets over hebt, betekent nog niet dat je nergens geld voor hebt. Als je kunt kiezen voor een droger kopen óf een sobere Nederlandse 'bruiloft' dan is de keus lijkt mij snel gemaakt.Wij hadden een sobere bruiloft en de keus was idd snel gemaakt wij wilden graag trouwen een droger kan later ook nog.
quote:Bloempje289 schreef op 01 oktober 2016 @ 10:23:

[...]





Ik denk dat ik meer kennis heb over de wetten en regels in Nederland dan de gemiddelde persoon. Mijn opleiding gaat er immers grotendeels over. Gratis trouwen in de gemeente waar zij wonen is niet mogelijk. (Ik weet dat het bij andere gemeentes wel kan) Daarbij komt dat zij nooit op deze manier opnieuw zouden willen trouwen (geen geld voor groot feest, jurk etc.) Ik kan ze natuurlijk ook niet dwingen om dit te doen. Uiteindelijk blijkt dit gelukkig dus ook niet nodig te zijn.



Daarnaast moet je ook goed begrijpen dat de meeste vrijwilligers gewoon bij deze gezinnen op bezoek gaan om ze sociaal vaardig te maken. Bij dit gezin hebben ze nog vrij veel geluk dat ik ze ook kan helpen met dingen aanvragen en regelen. Dit waar menig andere Nederlander vastloopt in het net van bureaucratie. Om nou dus te zeggen dat iedere Nederlander die zijn vrije tijd opoffert precies alle weet moet hebben van zo ongeveer alles. Nee, dat gaat een beetje ver. Volgensmij zijn hier nog altijd de officiële instanties voor, waar keurig afgestudeerde mensen zo'n gezinnen helpen. Dit zijn hulpverleners die overigens 2x in de week een uurtje langskomen. Voor de rest moeten ze het zelf uitzoeken. Maar ook dan pas kun je zeggen:"jij als afgestudeerde hulpverlener zou hier weet van moeten hebben."Hier moeten nederlandse gezinnen het net zo goed van vrijwilligers hebben om zaken aan te vragen die worden hier ook niet geholpen door instantie's sterker nog de instantie's houden wijselijk hun mond over de rechten die de nederlandese burgers hebben.
quote:Vlinder1963 schreef op 01 oktober 2016 @ 13:00:

[...]



Hier moeten nederlandse gezinnen het net zo goed van vrijwilligers hebben om zaken aan te vragen die worden hier ook niet geholpen door instantie's sterker nog de instantie's houden wijselijk hun mond over de rechten die de nederlandese burgers hebben.Inderdaad.!
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
quote:Bloempje289 schreef op 01 oktober 2016 @ 13:05:

[...]





Dat weet ik ook, maar deze mensen hebben ook nog het probleem dat ze nog niet zo goed Nederlands spreken. Én dat ze uit een land komen waar, zoals ze zelf zeggen, niet zoveel regels zijn en waar er voor alles wel een manier is om iets te voor elkaar te krijgen. Waar een Nederlandse burger zich dus al geen wegwijs weet op bijvoorbeeld de site voor de Rijksoverheid, daar is het voor een vluchteling nog 2x lastigerIk zou me als ik jou was niet in deze discussie laten trekken. Voor je het weet zit je in een heel naar ongenuanceerd eendimensionaal pvv-topic.
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Oorlogsvluchteling, prima.

Kinderen krjjgen, prima.



Maar geef in elk geval je gegevens in één keer goed door, zodat de ambtenaar van de Burgerlijke Stand, de officier van justitie én de rechter niet gratis aan het werk hoeven om de baby alsnog de juiste naam en papieren te geven waar het recht op heeft.



Geldverspilling.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 01 oktober 2016 @ 13:15:

[...]



Ik zou me als ik jou was niet in deze discussie laten trekken. Voor je het weet zit je in een heel naar ongenuanceerd eendimensionaal pvv-topic.Hou de pvv erbuiten
quote:Snoesje666 schreef op 01 oktober 2016 @ 13:38:

Oorlogsvluchteling, prima.

Kinderen krjjgen, prima.



Maar geef in elk geval je gegevens in één keer goed door, zodat de ambtenaar van de Burgerlijke Stand, de officier van justitie én de rechter niet gratis aan het werk hoeven om de baby alsnog de juiste naam en papieren te geven waar het recht op heeft.



Geldverspilling.Vaak worden er al papieren voorgelegd bij registratie als asielzoeker, en in ieder geval voordat er een verblijfsstatus wordt gegeven. Echter, en ik spreek hier weliswaar alleen voor België, is uitwisseling van dit soort gegevens tussen de verschillende overheidsniveaus (of tussen overheid en opvangcentrum bijv.) niet altijd even vanzelfsprekend. Zeker in volle asielcrisis (vorig jaar) zijn er al eens dossiers waar slordigheden in zijn geslopen. Niet fijn.
Alle reacties Link kopieren
-
quote:matroesjka_ schreef op 30 september 2016 @ 22:27:

Over het algemeen hebben syriers hun papieren best goed op orde. Bovengemiddeld vergeleken bij andere vluchtelingen iig.Absoluut. En de betrouwbaarheid van Syrische (of Irakese papieren (ik weet van de duizenden lege en door Daesh gestolen paspoorten) liggen meestal iets hoger dan dat van andere landen. Hoewel je in de praktijk weinig waarde aan eender welk voorgelegd document kan hechten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bloempje289 schreef op 01 oktober 2016 @ 13:18:

[...]





Ik had al zo'n raar onderbuikgevoel dat dit geen voorstanders zijn van (oorlogs)vluchtelingen Mensen die in een instabiele situatie zitten en toch kinderen krijgen. Dit geldt voor Nederlanders net zo goed.
quote:Snoesje666 schreef op 01 oktober 2016 @ 13:38:

Oorlogsvluchteling, prima.

Kinderen krjjgen, prima.



Maar geef in elk geval je gegevens in één keer goed door, zodat de ambtenaar van de Burgerlijke Stand, de officier van justitie én de rechter niet gratis aan het werk hoeven om de baby alsnog de juiste naam en papieren te geven waar het recht op heeft.



Geldverspilling.Dit geldt natuurlijk net zo goed voor elk nederlands kind dat geboren wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven