Gezondheid alle pijlers

Wrat onder voet wegsnijden?

30-09-2016 19:30 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al meer dan 2 jaar heb ik een hardnekkige wrat onder mijn voorvoet.

Alle huismiddeltjes, middeltjes van drogist en dokter al geprobeerd, alsmede vloeibare stikstof.

Nu ben ik bezig met behandeling van HTC pen door medische pedicure, maar zij zegt dat ik er rekening mee moet houden dat dit ook niet gaat helpen:(

Mijn vraag wie heeft ervaring met wegsnijden wrat onder de voet?Kan de huisarts dit doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds mijn tienerjaren zo'n rotding onder mijn voet gehad. Allerlei middeltjes geprobeerd, maar hij bleef hardnekkig zitten. Naar de huisarts geweest en hij heeft 'm met stikstof aangestipt. Helaas gebeurde er niks na één behandeling, na twee ook niet, na drie niks... het heeft ongeveer 10 afspraken gekost om dat ellendige ding uit mijn voet te krijgen. Ik heb gevraagd of het niet beter was de wrat uit mijn voet te snijden, maar volgens mijn huisarts zat de wrat te diep en zou dat een hele operatie worden. Zou meerdere keren aanstippen voor jou ook geen optie kunnen zijn?
Echt... Laser gaat veeeeel sneller. Ik zou echt een verwijzing vragen naar een dermatoloog.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens wrat weggesneden van mijn voet maar het is geen goede idee. Bij mij kwam het weer terug zelfs het werd veel erger je kan beter door je huisarts laten verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yakatani schreef op 30 september 2016 @ 20:02:

Ducktape heb ik ook al eens gehoord.Is echt zo! Heb jááááren geleden een hardnekkige onder mijn voet gehad, brokkelde beetje bij beetje af door de ducktape. Klinkt echt ranzig, i know Je moet wel wat geduld hebben, het duurt weken voordat hij helemaal weg is.
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 30 september 2016 @ 22:58:

[...]





oh nu weer aubergine?Is weer es wat anders dan banaan, ui,knoflook en aardappel Ja ik heb na die tijd ook andere opties voorbij horen komen. Kan alleen maar zeggen wat bij mij heeft geholpen en dat is dus aubergine. Weet niet of ik het heel lekker zou vinden wanneer mijn voeten naar ui of knoflook zouden gaan ruiken, getver!
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 30 september 2016 @ 22:29:

[...]





Precies dat is ook precies mijn twijfelHet heeft wel een aantal weken geduurd voor ik weer normaal kon lopen na die eerste keer..maar ze zijn nooit teruggekomen. En nu loop ik al jaren zonder voetproblemen. Blij dat ik het toch gedaan heb indertijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:bloeme_an schreef op 30 september 2016 @ 23:32:

Ik heb sinds mijn tienerjaren zo'n rotding onder mijn voet gehad. Allerlei middeltjes geprobeerd, maar hij bleef hardnekkig zitten. Naar de huisarts geweest en hij heeft 'm met stikstof aangestipt. Helaas gebeurde er niks na één behandeling, na twee ook niet, na drie niks... het heeft ongeveer 10 afspraken gekost om dat ellendige ding uit mijn voet te krijgen. Ik heb gevraagd of het niet beter was de wrat uit mijn voet te snijden, maar volgens mijn huisarts zat de wrat te diep en zou dat een hele operatie worden. Zou meerdere keren aanstippen voor jou ook geen optie kunnen zijn?Heb de wrat 8 keer laten aanstippen bij HA en had alleen een brandblaar.Wrat werd er niet anders van.
Kijk eens voor pleisters met salicylzuur die zijn voor eksterogen daar plak je elke dag een nieuwe van erop en dan ga je met stikstof behandelen dan kom je dieper.

In Duitsland bij de DM krijg je een soort azijnzuur en dat werkt zeker te weten.
Alle reacties Link kopieren
quote:nadina79 schreef op 01 oktober 2016 @ 14:26:

Kijk eens voor pleisters met salicylzuur die zijn voor eksterogen daar plak je elke dag een nieuwe van erop en dan ga je met stikstof behandelen dan kom je dieper.

In Duitsland bij de DM krijg je een soort azijnzuur en dat werkt zeker te weten.Dat azijnzuur heb ik net gekocht Wartner pro wrattenpen en er net op gesmeerd.maar mijn wrat is alweer helemaal ingekapseld...voel ook niks van dat azijnzuur
Alle reacties Link kopieren
Stinkende gauwe weleens geprobeerd en dat hielp wel moet ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:kyraatje34 schreef op 30 september 2016 @ 21:42:

Wat is stinkende gauwe?



En ik ben me nog aan t bezinnen of ik een dermatoloog er naar wil laten kijken. Ik denk eerst eens met appelciderazijn proberen.Stinkende gouwe is veel voorkomend onkruid.

Alle reacties Link kopieren
haha stinkende gouwe...al die mensen die smeerseltjes voorstellen hou maar op: mijn wrat is meer dan een halve cm groot en helemaal verdikt door eelt.De wortels zitten waarschijnlijk ergens boven in mijn voet.Gisteravond en net wartner wrattenpen met tricloorzaijnzuur erop gedaan en voel er helemaal niks van.Ondertussen is de wrattenpen van 15 euro alweer op!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 02 oktober 2016 @ 12:45:

haha stinkende gouwe...al die mensen die smeerseltjes voorstellen hou maar op: mijn wrat is meer dan een halve cm groot en helemaal verdikt door eelt.De wortels zitten waarschijnlijk ergens boven in mijn voet.Gisteravond en net wartner wrattenpen met tricloorzaijnzuur erop gedaan en voel er helemaal niks van.Ondertussen is de wrattenpen van 15 euro alweer op!!!Sowieso moet die eeltlaag er eerst af..anders hebben allerlei middeltjes ook geen zin. Bij mij hadden die overigens überhaupt geen zin..vandaar dat ze uieindelijk operatief verwijderd zijn. Wat een opluchting toen het genezen was!
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 02 oktober 2016 @ 12:45:

haha stinkende gouwe...al die mensen die smeerseltjes voorstellen hou maar op: mijn wrat is meer dan een halve cm groot en helemaal verdikt door eelt.De wortels zitten waarschijnlijk ergens boven in mijn voet.Gisteravond en net wartner wrattenpen met tricloorzaijnzuur erop gedaan en voel er helemaal niks van.Ondertussen is de wrattenpen van 15 euro alweer op!!!

Daarom moet je dus naar een dermatoloog, ook zo'n warttenpen helpt niks.

Je krijgt dan twee smeersels, 1 bijtend middel, om door de lagen heen te bijten en 1 wratdodend middel om elke keer weer een laagje wrat stuk te krijgen. Je gebruikt ze om en om. En flink wegsnijden. Had een diepe krater in mijn voet na enkele weken
Alle reacties Link kopieren
quote:Felix_Urbexicus schreef op 01 oktober 2016 @ 20:41:

[...]





Stinkende gouwe is veel voorkomend onkruid.

[img]http://www.bioplek.org/organismen/plant ... gouwe2.jpg[/img]Zeer giftig en blaartrekkend. Kijk ermee uit
Ik heb ook jaren twee vervelende voetwratten gehad. Ik heb heel veel middeltjes geprobeerd en de wratten voor meer dan een half jaar iedere twee weken aan laten stippen. Helaas had dit allemaal geen resultaat. Uiteindelijk is 1 wrat weggesneden. Vooral de verdoving was pijnlijk. Het herstel ging vrij vlot en daarna was het een hele opluchting dat hij eindelijk weg was. De andere wrat (op mijn andere voet) is daarna plotseling uit zichzelf verdwenen. Ze zijn niet meer teruggekomen.
quote:miedo schreef op 02 oktober 2016 @ 12:45:

haha stinkende gouwe...al die mensen die smeerseltjes voorstellen hou maar op: mijn wrat is meer dan een halve cm groot en helemaal verdikt door eelt.De wortels zitten waarschijnlijk ergens boven in mijn voet.Gisteravond en net wartner wrattenpen met tricloorzaijnzuur erop gedaan en voel er helemaal niks van.Ondertussen is de wrattenpen van 15 euro alweer op!!!



Eerst de eeltlaag verwijderen... volgens mij heb ik dat destijds met weggooi vijltjes gedaan, want let op een wrat is besmettelijk!



En daarna de wartnerpen en wel wat langer aantippen dan op de verpakking staat.
Alle reacties Link kopieren
Ik had eens een wrat onder mijn teen. Iets groter als een doperwt. Het begon als een wit stipje en later werd hij steeds dikker en ruwer. Een rotding waar ik steeds mee in de vloerbedekking bleef haken als ik op blote voeten liep. Naar de huisarts gegaan. Hij was te groot om te bevriezen blijkbaar. Toen heeft de huisarts hem weggebrand met een soort lusje van ijzer dat heel heet wordt. Was erg pijnlijk ondanks verdoving. Maar het was nodig om hem te verkleinen. Toen de wond genezen was moest hij alsnog bevroren worden met stikstof. Hij is nooit meer teruggekomen.
wij gebruiken thuja druppeltjes..
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 02 oktober 2016 @ 14:06:

[...]



Daarom moet je dus naar een dermatoloog, ook zo'n warttenpen helpt niks.

Je krijgt dan twee smeersels, 1 bijtend middel, om door de lagen heen te bijten en 1 wratdodend middel om elke keer weer een laagje wrat stuk te krijgen. Je gebruikt ze om en om. En flink wegsnijden. Had een diepe krater in mijn voet na enkele wekendat klinkt goed Linda.Beter als wegsnijden
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 02 oktober 2016 @ 12:45:

haha stinkende gouwe...al die mensen die smeerseltjes voorstellen hou maar op: mijn wrat is meer dan een halve cm groot en helemaal verdikt door eelt.De wortels zitten waarschijnlijk ergens boven in mijn voet.Gisteravond en net wartner wrattenpen met tricloorzaijnzuur erop gedaan en voel er helemaal niks van.Ondertussen is de wrattenpen van 15 euro alweer op!!!Dat was die van mij ook hoor! Had nooit verwacht dat zoiets simpels zou helpen. Maar goed zelf weten.. het was maar een tip.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vlammetje-1 schreef op 02 oktober 2016 @ 22:36:

[...]





Dat was die van mij ook hoor! Had nooit verwacht dat zoiets simpels zou helpen. Maar goed zelf weten.. het was maar een tip.



Toch heel anders dan die van mij zeker weten .Ik heb hem notabene al 2 keer helemaal laten wegbranden door HTC pen.en dan denk je dat gouwe ouwe wel helpt?

update: ik ga overmorgen naar huisarts

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven