Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen en gezonder eten

18-08-2016 20:04 44 berichten
Het is weer zover. Verslaafd aan suikers, ongezonde tussendoortjes eten, stress eten, minstens 5 kilo te zwaar. Het roer moet weer om.

Wie doet ermee?

73 kg, 168 cm, veel buikvet.

Wat ik wil doen?

Krachttraining, vaker hardlopen, minder eten en geen suikerrijke tussendoortjes.

Nu nog me durven aanmelden voor crossfit. Dat lijkt me super maar ik durf niet. Denk dat er veel van die uberfitte mensen rondlopen maar het lijkt me wel leuk. Als ik dan toch moet gaan krachttrainen.
quote:Browneyes22 schreef op 22 augustus 2016 @ 23:39:

Waar halen jullie eigenlijk de motivatie vandaan?Toen ik begon in mei woog ik 72 kilo bij lengte van 1.65 m. Dat was mijn motivatie!
quote:elske1975 schreef op 23 augustus 2016 @ 09:29:

[...]





Toen ik begon in mei woog ik 72 kilo bij lengte van 1.65 m. Dat was mijn motivatie!Dat is inderdaad een goede motivatie! Zo kijk ik er de laatste dagen ook tegen aan. Binnenkort maar even informeren bij de sportschool.
quote:Browneyes22 schreef op 23 augustus 2016 @ 11:51:

[...]

Dat is inderdaad een goede motivatie! Zo kijk ik er de laatste dagen ook tegen aan. Binnenkort maar even informeren bij de sportschool.Bewegen is gezond, maar afvallen is 80 % voeding en 20 % beweging.
quote:elske1975 schreef op 23 augustus 2016 @ 12:29:

[...]





Bewegen is gezond, maar afvallen is 80 % voeding en 20 % beweging.Klopt. Maar ik weet niet of het mij lukt om zelfstandig 10 kilo af te vallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn eten bijgehouden voor vandaag in een word documentje. Ik had vanavond een BBQ, Heeft er iemand tips om mee te doen aan een BBQ en toch op de lijn te kunnen blijven letten? Ik plaats mijn voeding van vandaag hieronder. Tips zijn welkom! (Ik eet trouwens vegan)



Ontbijt: 1 kommetje dikke brinta met soja melk van de lidl (250 ml) en een halve mok met water (150 ml)



Tussendoor:

1 banaan, een kopje thee en een glas water uit automaat bekertjes. (Ik weet niet hoeveel ml dat is)



Lunch: 2 kommen pindasoep (400 ml per stuk) en een kop thee van 350 ml



Tussendoor: Een banaan, een kop thee van 300 ml en een hele fles water. (700 ml)



Diner: (BBQ) Twee Tivall burgers van kapucijners, meerdere stukken watermeloen, ik schat een kwart watermeloen. 6 plakjes stokbrood met curry, een hele courgette, ui en 3 paprika’s (Spiesjes) Deze ook gedipt in curry. Ik heb veel curry (saus) gehad, alleen heb ik dit niet kunnen meten. En een fles water van 700 ml



Na het avond eten: 1 glas water van 300 ml
Ik ben gisteravond voor het eerst naar Crossfit geweest. Het was heel erg leuk! We waren met 3 beginners en hebben squats gedaan, kettlebell swings, roeien en burpees. De nadruk lag heel erg op het aanleren van een goede techniek. We hebben afgesloten met een wod (500 meter roeien, 7 kettlebell swings, 7 burpees en dan 3 rondes). Voor mijn gevoel lag het tempo lager dan bij bootcamp en was de instructie vele malen beter en duidelijker. Ik denk dat ik voorlopig allebei blijf doen: op dinsdagavond Crossfit en zaterdagochtend bootcamp.
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,



Hopelijk kan ik nog meeschrijven.. ;)?



Onlangs teruggekomen van vakantie en dat was al eye-opener 1; bikini te klein! Zo genant..



Toen ik met enige tegenzin afgelopen maandag op de weegschaal ging staan schrok ik me helemaal de rambam. Ik heb al vaker pogingen gedaan maar die liepen allemaal stuk omdat ik dit niet deelde met de buitenwereld. Nu heb dit al wel gedaan en hoop dat ik met deze steun wel doorzet.



Ik wil mimimaal 10 kilo afvallen en daarnaast vind ik het belangrijk dat ik niet meer zo'n 'hankbuikje' heb (sorry voor de benaming).



Ik ga dit doen met het Fajah Lourens Killerbody dieet.



Allemaal succes!!!
Alle reacties Link kopieren
Hoe meer mensen er mee schrijven, hoe gezelliger
Alle reacties Link kopieren
Leuk dames, schrijf graag mee!

Vorig jaar 8 kilo afgevallen met koolhydraatarm dieet.. Zit er helaas allemaal weer aan. Gister terug gekomen van vakantie en de weegschaal gaf 74 kilo aan. Met lengte van 1.68 te zwaar. Wil graag naar 63 kilo zoals een paar jaar geleden.

Nu weer beginnen met hardlopen en gezond eten. Zit nog te twijfelen om een hoepel aan te schaffen..

Leuk om elkaar op de hoogte te houden!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames

Ik ben nieuw hier en schrijf graag mee. Jarenlang heb ik 57-58 kg gewogen, maar de laatste 8 jaar is er steeds wat bijgekomen en uiteindelijk woog ik 65.5 kg. Nu al 6 weken bezig met gezond eten en regelmatig bewegen. Nu zit ik op 61 kg. Ik wil er nog 3 kg af. Ben 1.71 m
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik ben ook weer serieus begonnen geen echt dieet maar wel opletten ik heb een app die het aantal calorieën bij houd uiteraard haal ik die calorieën uit gezonde dingen daarnaast ga ik 1 oktober een maand plantaardig eten ben nu al de dierlijke producten aan het afbouwen

Sporten doe ik 3 x in de week fitnis en groeps lessen
Ik lees en schrijf ook graag mee sinds de vakantie helaas weer ongezond bezig.

Sinds een paar dagen gestopt met roken en daardoor nog meer gaan snoepen.. Moet de knop even omzetten!
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen Hoe gaat het ?

Met mij wel oke ik ben nu 5 Kilo kwijt

Nu volhouden ik ga vandaag op vakantie ga niet spaties doen met eten maar ik snoep niet en geen cola drinken.dan komt het vast goed
Nou hier id de topic opener weer.

Was even afwezig vanwege ziekte.

Maar nu weer beginnen vol goede moed. Er is wel al 1 kilo af.

De cross fit afspraak staat. Klinkt veelbelovend Elske! En intussen weer opbouwen met andere sporten.

Ik heb het boek van Fajah ook besteld. Het schijnt toch wel een fijn boek te zijn , heel duidelijk zonder poespas.

Ik ga niet op rauwkost leven trouwens maar probeer zo min mogelijk koek snoepchoco en fris te nemen. En lekker veel te sporten en te bewegen, de energie komt terug, heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil me hier ook melden. Ik ben 1.75 en geen idee hoe zwaar ik ben, wil ook niet per se afvallen, maar vooral conditie opbouwen en een gezonder eetpatroon volhouden. Ik wil eerst kijken of koolhydraatarm wat voor me is.



Bxx, knap dat je gestopt bent! Valt het wat mee?
quote:AnanasLolly schreef op 26 september 2016 @ 20:46:

Ik wil me hier ook melden. Ik ben 1.75 en geen idee hoe zwaar ik ben, wil ook niet per se afvallen, maar vooral conditie opbouwen en een gezonder eetpatroon volhouden. Ik wil eerst kijken of koolhydraatarm wat voor me is.



Bxx, knap dat je gestopt bent! Valt het wat mee?



Wat bedoel je precies met koolhydraatarm? En waarom is je keus daarop gevallen? Ben wel nieuwschierig hihih.

Dankje! Mn 1e week zit erop.. Opzich gaat het wel hor, is lastig maar daar moet ik even doorheen. Die snaai momenten krijg ik nog niet onder controle haha mrgoed stoppen met roken is belangrijker nu. Ik blijf mn best doen
Alle reacties Link kopieren
Vooral minderen in brood/pasta/aardappelen, khd tussen de 40-60 gram zien te houden op één dag, voornamelijk omdat het voor mijn huid verbetering zou kunnen brengen, heb last van acne inversa.

Hoe gaat het stoppen nu?
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Nu Tereug van vakantie niks bij gekomen ook niks eraf maar nu gaan we er weer vol voor

Ga nu eerst weer tot 5 kilo en dan verder

Heb op vakantie wel beetje gezondigt maar dus geleukig niks bij gekomen
quote:AnanasLolly schreef op 30 september 2016 @ 16:20:

Vooral minderen in brood/pasta/aardappelen, khd tussen de 40-60 gram zien te houden op één dag, voornamelijk omdat het voor mijn huid verbetering zou kunnen brengen, heb last van acne inversa.

Hoe gaat het stoppen nu?



Wow dat is weinig volgens mij! Hoe kom je aan dat aantal? En hoe ziet je dag er dan uit qua eten? Hopelijk helpt het voor de acne!



Ben nog steeds gestopt haha en snaai ook ng de hele dag door :(

Moet ik echt een vervanger voor vinden.. Tips zijn welkom!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven