Werk & Studie alle pijlers

Ik kan er niet meer tegen.

29-09-2016 15:21 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal



Ik zit ergens mee en hoop dat iemand mij hierbij kan helpen. Ik ben mijn leidinggevende echt helemaal beu hij is het type van "omdat ik het wil" en omdat ik de baas ben kan het. Ik had vandaag een gesprek over iets met hem en ik merkte al meteen dat hij weer dominant deed in zijn opmerkingen en zinnen. Ik vroeg meteen op de man af of hij "iets tegen mij heeft" hij vernederd mij met mensen om me heen. Vind mij chagrijnig (terwijl ik echt elke dag lach hoeveel pijn of verdiet ik ook soms heb) echt waar en last but not least hij zet collega's tegen mij op. Vertelde doodleuk dat hij collega's had gesproken die mij ook maar chagi vinden en ga zo maar door. Dus ben ik ook naar de collega geweest waarvan hij de naam opnoemde en die kon wel janken omdat ze dat echt nooit gezegd heeft. Ik vertrouw haar ook want tis echt een schat van een collega! Leiding geven kan hij ook niet professioneel in het begin maakte hij zelfs seksuele opmerkingen! Ik heb er destijds niets mee gedaan omdat ik de goede vrede wilde bewaren en wie zou mij geloven? Het systeem is daar allemaal 4 handen op 1 buik :( Ik werk er al behoorlijk wat jaren en we hebben echt veel leidinggevenden gehad maar deze spant de kroon.



Ik ben me nu aan stressen en weet gewoon net wat ik hiermee aan moet. Ik wil een vertrouwens persoon spreken maar via werk wil ik dat niet ik vertrouw het grof gezegd gewoon niet... :(
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat je een uitbarsting hebt gehad. Waarschijnlijk heb je ook een ongefundeerde mening gegeven vanuit boosheid en dat kan wel eens tegen je gebruikt worden.



Als je aantijgingen over seksuele opmerkingen juist zijn, had je die al lang moeten melden hij een vertrouwenspersoon.
gewoon een volgend gesprek opnemen, en hup naar de directie.

dit valt onder pesten, en mag niet geaccepteerd worden.
Heb je collega's gesproken die hetzelfde ervaren? Werk je met veel mensen? Dan kan het je helpen om niet alleen te staan en er in ieder geval over te praten.
Alle reacties Link kopieren
Laat dat opnemen zitten, brengt alleen maar gezeik.. Als je een sterk en goed onderbouwd verhaal hebt is dat voldoende. Maar de andere partij mag altijd verhaal doen en blijft waarschijnlijk voet bij stuk houden dat 'het niet op jou als persoon is en jij niet tegen kritiek kunt'. Krijg je beoordelingsgesprekken? Als daaruit blijkt dat je goed functioneert heb je al back-up.

En collega's vooral erbuiten laten en niet in een benarde positie brengen.
Alle reacties Link kopieren
Om niemand voor het hoofd te stoten, TO heeft een posting geplaatst met als titel 'te snel aan het werk gegaan?'.



Referend aan haar eerdere topic zou ik TO adviseren lees alle aanbevelingen nog eens goed door, laat het op je inwerken, maak tijd voor fysio et cetera. Want waar een wil is, is ook weg.



Daarnaast, wat let jou om contact op te nemen met de bedrijfsarts om een en ander eens aan te kaarten, een gesprek aan te gaan met vertrouwenspersoon binnen het bedrijf of de directie? Je werkt met mensen en je mag niet verwachten dat ze jou met fluwelen handschoentjes behandelen. Daarmee zeggend, je moet ook wat 'eelt' op je ziel hebben en dingen langs je heen laten gaan / laten glijden. Krijg de indruk dat je van iedere mug een olifant maakt.
Alle reacties Link kopieren
Klavertje88 lekker snel oordelen je lijkt me LG wel..



Dames ik heb hem nooit boos gemaakt of iets in die trant. Ik ga al jaren met plezier naar mijn werk en de laatste jaar maakt hij het er in ieder geval niet echt plezierig op. Beoordelingsgesprekken hebben we in geen jaren gehad de laatste was 8 jaar geleden! Ik probeer nu gewoon kalm te zijn en zijn woorden en zinnen over me heen laten naar dat is toch niet prettig werken zo?
Alle reacties Link kopieren
quote:summerjamm schreef op 29 september 2016 @ 15:56:

Beoordelingsgesprekken hebben we in geen jaren gehad de laatste was 8 jaar geleden! Tja, daar ben je toch echt zelf bij, als je dat laat gebeuren...
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
TO, gezien jou reactie op Klavertje slaat zij dus echt de spijker op zijn kop.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dus ben ik ook naar de collega geweest waarvan hij de naam opnoemde en die kon wel janken omdat ze dat echt nooit gezegd heeft.Niemand mag dus ooit iets over jou zeggen tegen een leidinggevende, ook niet als hij erom zou vragen, want dan ga jij verhaal halen? Jij moet wel ontzettend onzeker zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:hij is het type van "omdat ik het wil" en omdat ik de baas ben kan het.Logisch, het is geen ontspanningsclub.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Monnic schreef op 29 september 2016 @ 15:37:

gewoon een volgend gesprek opnemen, en hup naar de directie.

dit valt onder pesten, en mag niet geaccepteerd worden.Opnemen? Echt?
quote:summerjamm schreef op 29 september 2016 @ 15:56:

Klavertje88 lekker snel oordelen je lijkt me LG wel..

Als dat echt zo is zit het probleem niet bij je lg
Alle reacties Link kopieren
Als ik op je lg lijk qua reacties heb je niets te klagen. Inhoudelijk is het constructief en het is aan jouw om er iets mee te doen of niet. Verder ga ik er niets meer over zeggen.
Ja joh to laat je maar lekker afzeiken!



Het vivatuig vindt dat helemaal terecht weer! Had je maar lekker langer thuis moeten blijven! Plus hier reageer jij ook niet zoals zij willen dus dat zou je op je werk ook wel doen. Eigen schuld dikke bult



o_O
Alle reacties Link kopieren
quote:Gooloib schreef op 29 september 2016 @ 18:31:

Ja joh to laat je maar lekker afzeiken!



Het vivatuig vindt dat helemaal terecht weer! Had je maar lekker langer thuis moeten blijven! Plus hier reageer jij ook niet zoals zij willen dus dat zou je op je werk ook wel doen. Eigen schuld dikke bult



o_OLast van lange tenen? Forum is er toch voor dat alle zijden van een situatie bekeken worden door personen die er buiten staan? Als dat overkomt dat TO zich moet laten afzeiken, nou, dan vraag ik mij af van welke planeet jij komt? Als je er niet tegen kunt dat er meningen gegeven of andere zienswijzen beschreven, waarom post je dan je hier? Lezen schijnt nogal moeilijk te zijn, laat staan begrijpen wat er staat.......
Alle reacties Link kopieren
quote:Gooloib schreef op 29 september 2016 @ 18:31:

Ja joh to laat je maar lekker afzeiken!



Het vivatuig vindt dat helemaal terecht weer! Had je maar lekker langer thuis moeten blijven! Plus hier reageer jij ook niet zoals zij willen dus dat zou je op je werk ook wel doen. Eigen schuld dikke bult



o_OAfzeiken? Ik zie dat hier niet gebeuren hoor. Ze krijgt tips en advies.
quote:Kleppeboxx schreef op 29 september 2016 @ 21:21:

[...]





Last van lange tenen? Forum is er toch voor dat alle zijden van een situatie bekeken worden door personen die er buiten staan? Als dat overkomt dat TO zich moet laten afzeiken, nou, dan vraag ik mij af van welke planeet jij komt? Als je er niet tegen kunt dat er meningen gegeven of andere zienswijzen beschreven, waarom post je dan je hier? Lezen schijnt nogal moeilijk te zijn, laat staan begrijpen wat er staat.......
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie de topic wel goed gelezen vraag ik mij af want tot nu toe zijn de reacties alleen maar aanvallend richting mij bedoeld. Wow



Dus omdat de leidinggevende vind dat alles maar kan en moet omdat hij of zij de baas is moe het maar zo gebeuren? Ook als zijn het de beroerdste dingen? Want het is geen ontspanningsclub @retrostar sorry hoor maar als jij zo een baas heb laat je dan vooral zo in de zeik nemen maar ik zet er vanaf nu echt een punt achter. @klavertje ik vond je reactie vaag want je zei "misschien heb jij ooit.." ik heb er ook bij gezet dat ik dat nooit heb gedaan en toch reageer je met "als ik net zo als je LG ben dan heb je niets te klagen"? Dat snapte ik even niet.



Ik hoopte op meer advies en tips maar heb het gevoel alsof er merendeels reacties zijn die aanvallend zijn bedoelt willen zulke lieve mensen dan gewoon niet meer reageren?



Bij voorbaat dank
quote:summerjamm schreef op 30 september 2016 @ 09:38:

Hebben jullie de topic wel goed gelezen vraag ik mij af want tot nu toe zijn de reacties alleen maar aanvallend richting mij bedoeld. Wow



Dus omdat de leidinggevende vind dat alles maar kan en moet omdat hij of zij de baas is moe het maar zo gebeuren? Ook als zijn het de beroerdste dingen? Want het is geen ontspanningsclub @retrostar sorry hoor maar als jij zo een baas heb laat je dan vooral zo in de zeik nemen maar ik zet er vanaf nu echt een punt achter. @klavertje ik vond je reactie vaag want je zei "misschien heb jij ooit.." ik heb er ook bij gezet dat ik dat nooit heb gedaan en toch reageer je met "als ik net zo als je LG ben dan heb je niets te klagen"? Dat snapte ik even niet.



Ik hoopte op meer advies en tips maar heb het gevoel alsof er merendeels reacties zijn die aanvallend zijn bedoelt willen zulke lieve mensen dan gewoon niet meer reageren?



Bij voorbaat dank Als ik jouw reacties hier lees, dan denk ik dat het probleem voor het grootste deel bij jou ligt.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt letterlijk tegen mij: "lekker snel oordelen je lijkt mijn LG wel...".



Lees nu nog maar even mijn reacties. Wie is hier onvriendelijk tegen wie? en wie bevooroordeeld wie?
Alle reacties Link kopieren
Klavertje je moet niet zo snel reageren met "misschien heb je wel ooit.. ik stel je reactie erg op prijs maar ik kom er geen steek mee verder behalve een discussie nergens voor nodig toch?



Wie niet op z'n mondje gevallen is wordt helaas tegenwoordig gezien als opstandig en eigenwijs ook via het forum.. heel jammer.



Voor de nieuwsgierige lezers. Vandaag een gesprek gehad met LG ging over wat roosters die ingevuld moesten worden. Er waren geen spanningen ofzo gewoon heel koel. Later op de dag ben ik m tegenkomen in de lift met nog een collega (ikzelf heb een kind) en toen zei hij letterlijk keihard op "ik neem geen vrouwen meer aan met kroost want wordt er gestoord van altijd met hun zieke kindjes bah" ik wist niet hoe gauw ik eruit moest. Een collega had zich afgemeld omdat haar dochtertje een flinke klap had gehad op de crèche en het was kennelijk zo ernstig dat de kleine gehecht moest worden. Was echt in shock
quote:summerjamm schreef op 30 september 2016 @ 22:21:

Klavertje je moet niet zo snel reageren met "misschien heb je wel ooit.. ik stel je reactie erg op prijs maar ik kom er geen steek mee verder behalve een discussie nergens voor nodig toch?



Wie niet op z'n mondje gevallen is wordt helaas tegenwoordig gezien als opstandig en eigenwijs ook via het forum.. heel jammer.



Voor de nieuwsgierige lezers. Vandaag een gesprek gehad met LG ging over wat roosters die ingevuld moesten worden. Er waren geen spanningen ofzo gewoon heel koel. Later op de dag ben ik m tegenkomen in de lift met nog een collega (ikzelf heb een kind) en toen zei hij letterlijk keihard op "ik neem geen vrouwen meer aan met kroost want wordt er gestoord van altijd met hun zieke kindjes bah" ik wist niet hoe gauw ik eruit moest. Een collega had zich afgemeld omdat haar dochtertje een flinke klap had gehad op de crèche en het was kennelijk zo ernstig dat de kleine gehecht moest worden. Was echt in shockJij zegt dat je niet op je mondje gevallen bent, maar misschien heb je wel een authoriteitsprobleempje en ben je gewoon brutaal of kom je brutaal over. De toon die je hier in de posts zet, geeft al aan dat het probleem voor een groot deel bij jou ligt.
Alle reacties Link kopieren
Het voordeel van een forum is dat iedereen zijn mening kan geven, doe er je voordeel mee!

Deze meningen zul je in het dagelijks leven niet vaak tegen komen.



En betreft je lg, houd de eer aan jezelf en zoek een andere baan, dit ga je nooit winnen.

En als je wint, is er een vertrouwensbreuk, en dat is helemaal kut.
Alle reacties Link kopieren
Pientje wat voor toon? Wat appart dat je aan iemand zijn tekst kan zien dat diegene een brutale toon aanslaat. Waar lees jij dat kan je dat bericht citeren? Is dat wat ik bij klavertje bedoelde want zoja dan snap ik niet wat jij daarmee te maken hebt als klavertje en ik dat samen proberen op te lossen. Klavertje is vast een leuke wijze meid die vast ook voor zichzelf kan opkomen. Dus het spijt me zeer als ik dit zeg je klampt je vast aan het feit dat ik brutaal ben terwijl ik gewoon voor mijzelf op kom. Hoe jij dat leest dat is dan jou probleem ik snap eigenlijk al helemaal niet waarom je maar door blijft drammen op mijn post als je al meteen vind dat de probleem merendeels aan mij ligt..



Fijne avond

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven