Hebben mensen zonder kinderen vaak huisdieren?

30-09-2016 20:27 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar mijn idee hebben mensen zonder kinderen vaak huisdieren. En gaan ze ermee om alsof het (kleine) kinderen zijn. Klopt dit beeld?
Ik heb wel het beeld dat de doorgeslagen kattenfoksters vaak geen kinderen en ook geen relatie hebben.



Hier momenteel 7 kinderen: een jongetje en 6 poezels.
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 30 september 2016 @ 20:30:

Single, drie katten, maar ik mag toch hopen dat als de katten kinderen waren geweest ik ze minder zou verwennen. Ze mogen ongeveer alles.Dit haha.. Ik kan mijn twee monsters moeilijk weerstaan.
Alle reacties Link kopieren
Dat hoop ik niet voor mijn kat. Ik heb een hekel aan kinderen.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Geen kinderen, twee katten. Maar of ik ermee omga alsof het kleine kinderen zijn?

Hooguit in de zin dat ik mijn katten ook opvoed.



Ken genoeg alleenstaanden die geen huisdieren hebben.

Ik zit wegens gezondheidsredenen redelijk veel thuis, maar als dat niet het geval was geweest, zou ik geen huisdieren hebben genomen denk ik. Veel weg zijn en huisdieren hebben vind ik geen geslaagde combinatie.
Alle reacties Link kopieren
Dit beeld herken ik niet in mijn omgeving. Ongeveer 50/50 qua het hebben van huisdieren. Het wel of niet hebben van kinderen maakt (in mijn omgeving) niet echt een verschil.



Zelf 1 kind en 1 hond. De hond hadden we al 6 jaar toen zoon werd geboren. Hond is wel echt een gezinslid. Zonder hem gaan we niet op vakantie. Sowieso wil zoon dan niet eens mee, als de hond niet mee mag/kan. Man en ik zijn allebei wel van het tutten met dieren maar hond mag gewoon hond zijn.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ja herken ik wel heel erg.
Ik herken het ook wel, ik heb wel grotere kinderen maar de hond is ook mijn kindje hoor. Ik praat ook op hoog stemmetje tegen mijn hond.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik praat ook tegen mijn dieren, en ze horen er allemaal ook echt bij.

Maar ja ik praat ook tegen de auto. Nou ja tegen die eigenwijze navigatievrouw.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee bejaarde honden, ik heb ze sinds 2002 en 2003 (ik was toen 23). Ik ben echt heel wijs met ze en misschien behandel ik ze wel een beetje als mijn kinderen. Ik moet zeggen dat ze mijn niet bewust kinderloos leven een mooie kleur geven. En als mensen daar negatief over denken dan is dat hun probleem.
Here I am - now what are your other two wishes...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 kleine hondjes en hoewel ze zich soms als kleine kinderen gedragen, ga ik er zo niet mee om.
quote:Joni_de_tweede schreef op 30 september 2016 @ 21:32:

Ik herken het ook wel, ik heb wel grotere kinderen maar de hond is ook mijn kindje hoor. Ik praat ook op hoog stemmetje tegen mijn hond.



Hoog stemmetje: schuldig.



Noem zowel de poes als zoon Lieffie. Heb ik het tegen poes, reageert zoon .
Alle reacties Link kopieren
Ik ken er wel een paar, singles zonder kinderen die hun dier(en) als kinderen behandelen. Zo heb ik een collega met een paard en alles gaat altijd over het paard, ook alle foto's en berichten op Facebook. En ik ken ook iemand die zo met haar hond omgaat. Maar over het algemeen doen ook alleenstaanden vaak heel normaal met hun dieren hoor. En ik denk dat net zoveel mensen mét kinderen dieren hebben als zonder. Wij hebben zelf ook pas huisdieren sinds we kinderen hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Joni_de_tweede schreef op 30 september 2016 @ 21:32:

Ik herken het ook wel, ik heb wel grotere kinderen maar de hond is ook mijn kindje hoor. Ik praat ook op hoog stemmetje tegen mijn hond.



Vooral tegen mijn Geesje - die nogal schuw is - zet ik mijn kattenstem op. Zachtjes, lief, sussend. Alles om te zorgen dat ze niet schrikt.

Maar ik mag haar nog steeds niet aaien. Ze gaat soms vlak voor mijn voeten languit op de grond liggen, maar geaaid worden is reuze-eng.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 katten en doe/deed een beetje alsof het mijn kinderen zijn. Dat deed ik al voordat ik een kind had. Ik praat veel tegen ze, verwen ze, koop cadeautjes ( speeltjes, mandjes etc). Als wij naar bed gaan, gaan de katten mee naar boven naar hun slaapkussen. Soms ga ik eerder en 'breng' de katten dan naar bed. Leg ze op hun kussen, geef ze kusjes en zeg weltrusten en tot morgen.

Dat soort dingen. Als kat 1 thuiskomt zonder kat 2 vraag ik ook altijd waar zijn broertje is ( is geen familie) Ik vind dat fijn anderen vinden dat misschien achterlijk. Nu heb ik een kind en natuurlijk is dat anders maar mijn katten zijn nog steeds mijn 'kindjes'. Die liefde en het zorgende moest ik ergens in kwijt. Dat kon bij partner, en bij de katten en nu kan ik los op mijn baby.
Alle reacties Link kopieren
Nee zeg. Ik heb geen kinderen omdat ik mijn vrijheid koester. Huisdieren zijn ook handenbinders en geven ook zorgen.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gatti schreef op 30 september 2016 @ 21:38:

Oh, ik praat ook tegen mijn dieren, en ze horen er allemaal ook echt bij.

Maar ja ik praat ook tegen de auto. Nou ja tegen die eigenwijze navigatievrouw.



Haha, idem hier!

Mijn kat praat (mauwt) soms ook terug, hartstikke gezellig. Maar nee, zie haar niet als mijn kind ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk juist dat er meer mensen met kind een huisdier hebben.

Al is het maar een vis, hamster, konijn of iets wat dan word gehaald voor de kinderen.



Mensen alleen zijn denk ik vaker druk met werken en hun sociale leven terwijl mensen met kinderen denken ; oh een hond is ook wel gezellig en dat kan er ook nog best bij.



Ik heb ook pas een hond genomen na mijn kind.

daarvoor ben je te druk met andere dingen en toen onze zoon geboren was leek het mij leuk als hij en onze hond samen konden opgroeien.
quote:impala schreef op 30 september 2016 @ 22:07:

Nee zeg. Ik heb geen kinderen omdat ik mijn vrijheid koester. Huisdieren zijn ook handenbinders en geven ook zorgen.Maar je krijgt er zooooooooveel voor terug!
Alle reacties Link kopieren
(nog) geen kinderen, heb sinds kort een pup..
Alle reacties Link kopieren
quote:welcomehome schreef op 30 september 2016 @ 22:16:

Ik denk juist dat er meer mensen met kind een huisdier hebben.

Al is het maar een vis, hamster, konijn of iets wat dan word gehaald voor de kinderen.



Mensen alleen zijn denk ik vaker druk met werken en hun sociale leven terwijl mensen met kinderen denken ; oh een hond is ook wel gezellig en dat kan er ook nog best bij.



Ik heb ook pas een hond genomen na mijn kind.

daarvoor ben je te druk met andere dingen en toen onze zoon geboren was leek het mij leuk als hij en onze hond samen konden opgroeien.Denk ik ook.
.
quote:Gatti schreef op 30 september 2016 @ 21:02:

2 kinderen, 2 honden. 3 katten. 1 konijn, 2 cavia's en een kip.Als ik dit mooie rijtje zo zie kan daar nog best eentje bij!



o en ontopic: Nee.
Alle reacties Link kopieren
Nee. De meeste mensen die ik persoonlijk ken met kinderen, hebben ook huisdieren. Een aantal kindervrije ook, en een aantal niet.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen kinderen, ben alleenstaand en heb een hond. En ja ik verwen hem gruwelijk en praat ook met hoog stemmetje tegen hem (vindt hij leuk!).

Niks of niemand kan mij zo goed troosten als mijn hond.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
In mijn omgeving zijn het de gezinnen die huisdieren hebben. Geen van allen behandelen hun dier(en) als een kind. De kinderlozen hebben geen dieren, want wij willen de vrijheid om te kunnen gaan en staan waar, wanneer en vooral hoe lang wij willen.

Als ik niet met regelmaat langere tijd van huis zou zijn, zou ik een huisdier overwegen. Zolang ik die vrijheid niet wil opgeven, denk ik er niet eens serieus over na.
If accidentally read, induce vomiting.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kittens zijn kittens geen baby's. De mensen die ze zo behandelen zijn niet goed wijs. Je gaat je baby toch ook niet behandelen als kittens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven