Uitgerekend Juni 2017

29-09-2016 14:15 568 berichten
Voor dames die uitgerekend zijn in Juni 2017!!



omdat het hier al aardig druk is is er een 2de topic gemaakt. Nieuwe dames kunnen zich hier melden! :

Uitgerekend Juni 2017 deel 2



Als er iets aangepast moet worden in de tabel dit dan graag dik gedrukt aangeven!



= kloppend hartje



naamleeftijdhoeveelste kindjeuitgerekendgeslachtBijzonderheden/afsprakenHermioneJeanGranger261e1 JunijongenFamke81341e en 2e1 Junimeisje & jongen PCOS ZKH trajectMammie83331e2 JunimeisjeEmmsje231e3 JunimeisjeMaisie_86301e5 JunionbekendHasseBassie291e5 JunimeisjeAnna1815301e5 JunionbekendAssepoester1984322e5 Junionbekend dochtertje van maart 2014Wolkje92241e5 Junijongen Chocoladestukjes302e6 Junijongen zoontje februari 2015Tassie85301e6 JunionbekendPrettymama272e8 Junijongen 3 maart controle vk



Wolkje85 Liesos Juni86
Alle reacties Link kopieren
Welkom allemaal! Wat een hoop geschreven zeg het wordt al lekker druk!



Hier was het voor de derde keer gelijk raak. Van mijn dochter was ik onverwachts zwanger bij de miskraam wel echt getimed en de eerste ronde raak. Nu hadden we besloten er vanaf september weer voor te gaan maar niet op eisprong gelet of de seks getimed gewoon als we er zin in hadden. Eigenlijk niet verwacht nu al weer zwanger te zijn maar ja blijkbaar zijn we extreem vruchtbaar.



Vertellen vind ik een lastige. Ik hou het liever even voor me. Mijn moeder kan haar mond niet houden en heb er niet zo'n zin in dat iedereen het al weet en ik al bergen cadeaus krijg in het eerste termijn. Helaas uit ervaring meegemaakt. Mijn schoonouders kunnen wel hun mond houden maar mijn schoonmoeder vertrekt as zondag voor 2 maanden naar Australië dus tja hoe we dat gaan doen geen idee. Het liefst wacht ik tot ze terug is maar dan ben ik al tegen de 13 weken en de vorige zwangerschap zagen m'n collega's het al met 7 weken dus weet niet of ik het zo lang verborgen kan houden.



Ik zie wel op tegen zwanger zijn en de bevalling dat was allemaal geen pretje bij de eerste. Mede hierom wordt dit ook ons laatste kindje. Vorige keer thuis bevallen maar belande na de bevalling nog op de ok en 24 uur opname en daarna jaar hersteltijd voor alles echt weer normaal was (ik zal de details besparen voor degene die nog nooit bevallen zijn) ik loop dit keer vanaf het begin in het ziekenhuis.



Ik ga morgen bellen voor een afspraak ik zal waarschijnlijk rond de 7 weken een echo bij de gynaecoloog krijgen om te zien of het hartje klopt. Vorige zwangerschap ging bij 6 weken mis kwamen we met 8,5 week pas achter en mijn lijf bleef zwanger dus toen met 10 weken alsnog gecuretteerd.



Ik heb geen klachten behalve vermoeidheid dat vind ik wel vreemd vorige keren wel flink misselijk vanaf 4 weken.
Alle reacties Link kopieren
@assepoester. Er zijn meer mensen die niet misselijk zijn. Ik ben op het moment ook nog niet misselijk geweest. Alleen moe en krampjes. Ik heb wel ergens gelezen dat misselijkheid ook vanaf week 6 kan optreden.
assepoester wij gaan het wel vertellen aan onze ouders en pas met de termijnecho aan de rest van de wereld. misselijk hoef je nog niet te zijn! ik was bij mijn dochtertje pas vanaf 6 weken misselijk dus ben benieuwd of het me bespaard blijft dit keer.
Dank je voor degene die mij in de tabel heeft geplaatst.



Ik verwacht ook helemaal dat de misselijkheid er nog aan komt. Heb wel een tijdje gehad dat ik echt gigadorst had. Ook heb ik het vaak warm, terwijl ik normaal gesproken echt een koukleum ben .
Alle reacties Link kopieren
Famke en prettymama: ik vind het nu gek omdat ik mijn vorige 2 zwangerschappen wel vanaf de 3e of 4e week al erg misselijk was. Maar geen 1 zwangerschap is hetzelfde natuurlijk. Ik ben wel moe, opgeblazen gevoel, soms wat steekjes in mijn baarmoeder en heel emotioneel labiel. Zijn voor mij genoeg kenmerken.



Helaas stond net heel lang in de wacht bij het ziekenhuis dus straks nog maar een keer proberen.
HermioneJeanGranger graag gedaan ik ben beheerder van dit topic dus ik pas alles aan!



assepoester inderdaad iedere zwangerschap is anders dus geniet ervan het komt goed!
Alle reacties Link kopieren
Ha dames,



Ik schrijf ook graag mee! Ik heb afgelopen woensdag positief getest en ben waarschijnlijk uitgerekend op 1 juni. Ik heb pas vrij laat getest, omdat ik mijn cycli niet helemaal regelmatig waren, maar ik ben heel blij dat het na 7 maand is gelukt



Ik ben trouwens 23 ;)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!! Nog een 1 juni
Alle reacties Link kopieren
Welk overzichtelijk informatieboek over zwangerschap schaffen jullie aan of hebben jullie gekocht? Ik ben geen invulboek-type, dus die boeken kan ik overslaan. Als ik zo'n boek ga invullen doe ik dat liever als de baby er is!
famke ik had bij me dochter wel zo'n boek maar ga dat nu niet meer doen haha
Alle reacties Link kopieren
Geen algemeen informatieboek in de kast?
nee ook niet ik heb destijds veel informatie gekregen van mijn verloskundige en via sites aangemeld wij en ouders van nu, prenatal etc
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,



Ik zou ook graag mee willen schrijven met jullie, lijkt me super om dingen te delen met elkaar.

Ik zal me even kort introduceren:

Mijn viva naam is wondertje3 en ben 30 jaar.

Ik heb 2 prachtige kinderen een dochter van 7 en een zoontje van 2 en nu zijn wij zwanger van wonder nummer 3.

Ik ben uitgerekend op 30 mei hoop dat jullie mij dan ook willen accepteren :-)

Deze zwangerschap was ongepland we dachten klaar te zijn met ons gezinnetje maar dat heeft anders uitgepakt.. hier ga ik later meer op in.

Ik heb afgelopen maandag positief getest en 21 oktober de 1e echo (dan ongeveer 8 weken zwanger)



Veel liefs wondertje3
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zon invulboekje besteld (heb de belachelijke behoefte om dingen te voelen en op te schrijven, straks wordt ik wel misselijk en kan ik t me niet meer voorstellen, maar nu voel ik me nog zo gewoon. En toch ook weer niet ofzo.



Klinkt een beetje vaag, maar ben heel erg op zoek naar bevestiging. 6 tests was nog niet voldoende haha..



Oh en aangemeld voor de wekelijkse mail van 24baby en minime, geven leuke info!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook veel over misselijk hierboven ik had bij mijn 2 vorige geen last van misselijkheid maar nu de hele dag door met name in de middag/avond.

Ook een opgeblazen gevoel maar dat vind ik fijn (klinkt raar:-) ) maar zo heb ik het gevoel dat het daarbinnen aan t groeien is.

Zijn jullie ook zo zenuwachtig voor de 1e echo?
Alle reacties Link kopieren
Hassebassie: klinkt leuk zon boekje, ik herken je gevoel hier ook 5 test gedaan maar dat was omdat het in onze ogen echt niet kon..



Ik heb een scheurkalender van nu ouders ook echt super leuk elke dag een tip/verhaaltje die bij jou dag hoort
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nog niet wanneer de eerste echo is, huisarts zei dat ik eerst daarlangs moest komen voordat ik de Vk bel..



Ik vind alles spannend haha! Kan me er ook enorm op verheugen om het aan mn moeder te vertellen!
Alle reacties Link kopieren
@wondertje3 Er is ook een groep van 21-31 mei. Daar praat ik ook mee aangezien het even duurde voordat de juni-groep open ging. Als je wilt kun je altijd daar ook kijken. Maar je bent hier natuurlijk ook welkom. 31 mei/ 1 juni zijn van die leuke grensgevallen, want kan best dat je bij de eerste echo naar de andere maand floept
Alle reacties Link kopieren
Hoi Famke,



Ik had dat topic idd gezien nadat ik hier mijn berichtje had geplaatst maar daar is het al best druk en hier voelde ik wel leuke energie van alle berichtjes :-)

Zelf denk ik dat ik paar dagen korter zwanger ben dus miss spring ik dan net over die grens het zou wel leuk zijn mijn dochter is van 1 juni! Zou een leuk cadeautje voor haar zijn.
Hey hassebassie , komen we elkaar weer tegen.



Ik ben lid van Berichtjeuitjebuik.nl. Krijg je via de mail ook allemaal tips. Ook zitten er filmpjes bij met hoe het kindje er nu ongeveer uit zit. Leuk om te zien. Verder heb ik ook een boekje wat je invult. Ik heb altijd enorm de behoefte om dingen om te schrijven. Vind het altijd leuk om het later door te bladeren.
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe dames! Gezellig hoor.



Ik heb vandaag de verloskundige gebeld maar ze doen gewoonlijk pas vanaf 9 weken een echo en dan is het meteen een termijnecho. Eerder mocht wel, maar dan was de kans aanwezig dat er nog weinig te zien (horen) is en een kans dat het nog misgaat.

Aangegeven dat ik er even over na ging denken maar na 10 minuten dacht ik al: ik wil heel graag weten of het hartje klopt.. alles voelt zo onwerkelijk! Volgende week nog maar eens bellen

dus.. Afspraak staat nu op 2 november maar ik hoop dus eerder terecht te kunnen



Verder heb ik een drukke werkdag gehad vandaag en dan merk ik dat ik 'vergeet' dat ik zwanger ben. Als ik er dan weer aan denk ben ik zo blij!!



Informatie: ik heb een 9 maanden boek gekocht om voor mezelf wat dingetjes op te schrijven. Verder heb ik 2 apps op mijn telefoon: mama &zo en ouders van nu. Wordt op een leuke manier aangegeven hoe ver je bent en elke dag een tip.



Zijn jullie trouwens blij met de maand juni? Is wel een leuke maand denk ik om geboren te worden, haha!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je als begin juni baby grote kans hebt dat je 2e helft mei geboren wordt. Dan zijn er in onze omgeving al zoveel mensen jarig! Kunnen we als familie elk weekend één verjaardag vieren.



Voordeel is voorjaar met mooi weer tijdens verlof en dan is het nog niet zo warm. En na bevalling kun je weer in je zomerkleren en lekker gaan wandelen.



Ik heb achter mijn bevallingsverlof dan ook nog 5 weken doorgeschoven zomervakantie en 1 week doorgeschoven meivakantie. Weet het exacte aantal dagen niet, maar schat zo in dat ik eind september weer aan het werk moet. volgens mij worden de verplichte vakantieweken voor docenten tijdens je verlof er standaard achteraan geplakt.
Alle reacties Link kopieren
@informatieboek: Ik denk dat ik pas na de eerste echo een zwangerschapsboek aan ga schaffen, ik kan het nu nog niet echt geloven dat het echt gaat gebeuren Ik heb wel de app van Ouders van nu op mijn telefoon staan, dat vind ik wel erg leuk! Maakt het voor man ook wat inzichtelijker hoe de baby groeit en wat er allemaal gebeurt ..
Ik ben wel blij met begin juni of eind mei. Wij hebben totaal geen verjaardagen rond deze tijd. Bij ons zijn ze allemaal in november jarig. Lijkt me alleen lastig met kleertjes. Volgens mij kan het dan nog best fris zijn maar ook heel warm. Met verlof is het wel super. Wij rollen ook zo de zomervakantie in
vandaag hebben we het bekend gemaakt aan mijn ouders mijn dochter had een shirtje aan met daarom ik ben straks niet meer in mijn en dan een afbeelding van een eend.. ze moesten eerst even denken maar toen viel der mond letterlijk open ze vinden het heel erg leuk! morgen op dezelfde manier het aan mijn schoonmoeder vertellen ook heb ik de verloskundige gemaild voor een afspraak voor vroege echo rond 7 weken en een intake dus even een reactie afwachten.



Ik vind het heerlijk om in juni uitgerekend te zijn! de hele zomer verlof en dan neem ik erachteraan nog 3 weken vakantie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven