Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires...

21-09-2009 21:47 3362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kijk ik graag naar.



Welke documentaire vond jij heel aangrijpend of heeft je diep ontroerd? Tips zijn erg welkom, het liefst die ik online kan bekijken.



Thanks!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Van de week gekeken, van origine van de bbc

De nazi's - auschwitz en de final solution.

Erg indrukwekkend verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Net op RTL Z: Een docu over hoe makkelijk het is om een nep-wetenschappelijk onderzoek in wetenschappelijke tijdschriften en ook internationaal in (grote) media te krijgen. Het 'onderzoek' wees uit dat je afvalt van chocolade

Volgens wetenschappers in de docu is heel veel 'wetenschappelijk' onderzoek op het gebied van voeding kul.



Rtl Z zendt trouwens heel veel goede docus uit, dat heb ik pas sinds kort ontdekt.

Deze wordt vast nog herhaald.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Daaromniet schreef op 28 september 2016 @ 13:29:

Vroeg mij af wie The Jinx heeft gezien? Docu over Robert Dunst...Ik dacht, ik ga eens op zoek naar die docu, maar vond alleen iets over robert durst, die is het toch?
Niemand is onmisbaar
Audri & Daisy



https://www.moviemeter.nl/film/547013



Zeer indrukwekkend!
quote:bojoti schreef op 30 september 2016 @ 23:47:

[...]



Ik dacht, ik ga eens op zoek naar die docu, maar vond alleen iets over robert durst, die is het toch?



Ja, klopt.



The Jinx: The life and deaths of Robert Durst.



Het zijn 6 afleveringen.
Alle reacties Link kopieren
quote:bojoti schreef op 30 september 2016 @ 23:47:

[...]



Ik dacht, ik ga eens op zoek naar die docu, maar vond alleen iets over robert durst, die is het toch?

Durst idd.

Te vinden op youtube, maar wil eigenlijk Nederlandse ondertiteling.
Alle reacties Link kopieren
Ah dank jullie wel, ik ga op zoek.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
https://www.filmtotaal.nl/recensie/12030









Over de jacht op Eichman





Oeps dit moet bij films staan......
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die de docu's van 2doc amper online kan kijken? Steeds haperingen en je kunt het ook niet op pauze zetten en eerst laten 'laden' zoals bij youtube oid. Bij andere sites heb ik geen problemen met internet, dus waar het nou aan ligt... grrr



In elk geval: ik zit nu die docu Roze Wolk te kijken (tenminste, een poging tot) maar elke vrouw zit in m'n allergie. Die eerste die in beeld komt vind ik absoluut geen type van kinderen, dan denk ik ja dúh dat je je zo voelt. En die daarna wilde per se een meisje?! Wtf... En zo kan ik wel even doorgaan.
Kwejeebo, lijkt het alsof die docu versneld wordt afgespeeld? Dat was namelijk een probleem bij NPO, ongeveer een week geleden. Het is nu weer goed, maar de programma's die tijdens die storing zijn geüpload doen nog steeds raar.



http://help.npo.nl/vragen/6348
Alle reacties Link kopieren
Kwejeboo ja had ik ook vanavond toen ik mercy mercy terugkeek. Op een tablet . Maar afgelopen week geen last van toen npo teruggekeken maar dit was op de computer.

Hierdoor deze doc ook niet helemaal gezien en ik zag ook niks wat t meisje fout deed aan tafel. Maar kon het wat lastig volgen door die storing dus wellicht nog eens zien en Deense taal vind ik leuk.



Op de computer Over postnatale Depres gekeken / geluisterd onder het opruimen keuken/ bakken. Wel ff interessant maar zo traag en alle verhalen lijken op elkaar. Dus wel af en toe verder gespoeld.Dat Skype gedoe vond ik wel weer passend omdat de vrouwen zo alleen zijn en dan wellicht beter hun verhaal kunnen vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Die docu jonge held over Ekkel in juli op tv had ik gezien want ik heb D. (degene die nog leeft) aantal jaren terug paar x gesproken. Hij vertelde toen over Simon. De film waarin hij speelt . Heb ik gelijk ook teruggekeken want hou van Ned films .Ook over zijn broer had hij het. Maar ik keek vroeger nooit n jonge helden dus kende de tweeling helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Misskatie schreef op 16 oktober 2016 @ 04:53:

Die docu jonge held over Ekkel in juli op tv had ik gezien want ik heb D. (degene die nog leeft) aantal jaren terug paar x gesproken. Hij vertelde toen over Simon. De film waarin hij speelt . Heb ik gelijk ook teruggekeken want hou van Ned films .Ook over zijn broer had hij het. Maar ik keek vroeger nooit n jonge helden dus kende de tweeling helemaal niet.Huh? begrijp niets van deze post
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:Misskatie schreef op 16 oktober 2016 @ 04:53:

Die docu jonge held over Ekkel in juli op tv had ik gezien want ik heb D. (degene die nog leeft) aantal jaren terug paar x gesproken. Hij vertelde toen over Simon. De film waarin hij speelt . Heb ik gelijk ook teruggekeken want hou van Ned films .Ook over zijn broer had hij het. Maar ik keek vroeger nooit n jonge helden dus kende de tweeling helemaal niet.Huh? begrijp niets van deze post
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:Misskatie schreef op 16 oktober 2016 @ 04:53:

Die docu jonge held over Ekkel in juli op tv had ik gezien want ik heb D. (degene die nog leeft) aantal jaren terug paar x gesproken. Hij vertelde toen over Simon. De film waarin hij speelt . Heb ik gelijk ook teruggekeken want hou van Ned films .Ook over zijn broer had hij het. Maar ik keek vroeger nooit n jonge helden dus kende de tweeling helemaal niet.Huh? begrijp niets van deze post
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 16 oktober 2016 @ 10:30:

[...]





Huh? begrijp niets van deze post



Ik denk dat misskatie het heeft over de docu; het leven en de dood van Willem Ekkel. Die maakte in de jaren '80 samen met zijn tweelingbroer Daan het programma; jonge helden.

Daan Ekkel speelt in de Nederlandse film Simon, met Cees Geel in de hoofdrol.



Ik heb die docu gezien en vond 'm best indrukwekkend.

De film Simon heb ik ook gezien en die vond echt prachtig gemaakt, kippenvel zo mooi. Maar is dus geen docu.
Alle reacties Link kopieren
Klopt Anyco. Ben het met je eens!
Alle reacties Link kopieren
Iemand gisteren stank voor dank gezien?

Best wel heftig.
Alle reacties Link kopieren
Ja, gezien. Die vrouw had echt een enorme tik gekregen van alles, zo leek het althans.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Nou inderdaad. Psychisch nog steeds de weg kwijt. Triest hoor.
Alle reacties Link kopieren
Iemand stuurde me gisteren een stukje door van een documentaire die (nog) niet af is. Ik ben er totaal van ondersteboven (link hier)



De docu vertelt het verhaal van Ted Chabasinski: een Amerikaanse activist die als kind werd gediagnosticeerd met schizofrenie omdat hij teruggetrokken en verlegen was. Hij bracht de rest van zijn jeugd door in psychiatrische klinieken waar hij gruwelijke "behandelingen" moest ondergaan. Op zijn zestiende wist hij te ontsnappen, bleek hoogbegaafd te zijn, ging naar de universiteit, en werd uiteindelijk advocaat. Hij speelde (en speelt nog steeds) een belangrijke rol binnen de anti-psychiatrie beweging en wist onder meer voor elkaar te krijgen dat electroshock therapie zonder toestemming van de patient in delen van Amerika verboden werd.



Geen lichte kost, maar ik ben diep onder de indruk dat deze man met zo'n traumatisch verleden zoveel strijdlust heeft, en zoveel anderen heeft geholpen.
tvp
tvp
Alle reacties Link kopieren
Grenzeloos misbruikt. Behoorlijk heftig en verdrietig.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven