Gezondheid alle pijlers

Een maand niet...(roken, drinken, wat dan ook).

29-09-2016 21:46 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zondag zat ik aan de borrel met mijn broers. Broer 1 vertelde dat hij mee zou gaan doen met stoptober, een maand niet roken (zou ik ook moeten doen, rook weer sinds de zomer). Broer 2 wilde uit solidariteit dan een maand geen alcohol drinken (zou ik ook moeten doen, drink minstens 4 avonden per week).

Ik heb me wat afzijdig gehouden, maar het speelt eigenlijk al de hele week door mijn hoofd. Ik baal dat ik weer rook, mijn kinderen ook trouwens. Ik drink net wat te graag een wijntje, het is een gewoonte geworden (in mijn omgeving is regelmatig een borrel ook heel normaal).

Waar ik in het begin van dit jaar heel sportief was, ben ik nu moe en futloos.



Dus nu heb ik net besloten: Ik ga het doen! De hele maand oktober niet roken en geen alcohol drinken.

Voel me gemotiveerd, maar weet dat het heel lastig gaat worden.



Wie doet er mee? Alternatieven zijn ook mogelijk natuurlijk: niet snoepen, geen suiker, verzin het maar...



Kan wel een steuntje, uitlaatklep en/of schop onder mijn kont gebruiken denk ik
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
Oh mijn broers (zie OP) weten niet dat ik stiekem met ze meedoe.
tsja.....
Ook ik nog flink gesnoept haha morgen is het dan zover, iedereen succes! Zal best lastig worden ineens hiermee te stoppen



Haha famke76 wanneer ga je het hem vertellen? Of gwn kijken of hij het merkt?
EEEEEEN START!!!
Gisteravond boodschappen gedaan,geen snaaispul gehaald! Dat was de eerste overwinning al.

Vanochtend een kop tomatensoep en 2 broodjes gegeten. Vandaag de keuken een grote schoonmaakbeurt gegeven,man en zoons hebben er een puinhoop van gemaakt gisteravond en vanochtend en die zijn nu allemaal weg ..........

Doe ik gelijk maar de badkamer erachter aan en dan heb ik genoeg poetsbeweging gehad vandaag.



Hoe verliep bij jullie de ochtend?
Alle reacties Link kopieren
Succes Allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ontbijtje is op, nu moed aan het verzamelen voor les 1 van evy!
Alle reacties Link kopieren
Les1 volbracht! Ging best lekker!

Jullie ook allemaal veel succes! !
Alle reacties Link kopieren
quote:Bxx schreef op 30 september 2016 @ 23:57:



Haha famke76 wanneer ga je het hem vertellen? Of gwn kijken of hij het merkt?



Nou dat weet ik nog niet. Ik zie ze niet heel vaak, bellen/appen wel regelmatig. Eerst hou ik het maar even voor mezelf geloof ik...



Mijn ochtend ging goed. Even een momentje zin toen ik buiten zat in de zon met een kopje koffie. Daar hoort een sigaretje bij... Dus ik ben naar binnen gegaan.
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
@Twilight: Goed bezig, gelijk al in actie!



Ik zal even eten. Soepje gemaakt en lekkere pompoenbroodjes gehaald. Verwen ik mezelf daarmee .

Ga mezelf geen eetregels opleggen voor deze maand. Stoppen met roken en alcohol is wel genoeg. Maar omdat ik me fitter wil voelen probeer ik zo goed mogelijk voor gezond én lekker te kiezen.
tsja.....
Hmm, ik ben niet zo'n trouwe schrijver op het forum, maar dit is misschien wel goed voor me.



Ik ben sinds twee weken met de volgende voornemens bezig:



- Geen alcohol

- Gezonder eten (minder kant&klaar, overdag op werk ook eten)

- Minstens drie uur per week sporten (fietsen en wandelen telt niet mee)



Geen alcohol ging heel goed. Ik zat braaf aan alcoholvrije biertjes en voelde me daar erg goed bij. Tot ik gister zo'n rotdag op werk had dat ik toch aan de wijn ben gegaan.

Het gezonder eten ging redelijk in de zin dat ik op werk meer eet en in het weekend kook voor de rest van de week zodat ik gezond eten klaar heb staan. Maar deze week gingen er ook wat slechte dingen in met de gedachte: 'Ik ben zo goed bezig met geen alcohol drinken, dan mag ik wel....' Dus dat is nog niet helemaal perfect. Aan de andere kant, Rome is ook niet in één dag gebouwd.



Plan is om nu weer alcoholvrij te blijven (en bij sommige gelegenheden misschien max. 1 per week wel drinken), meer doordeweeks te sporten (zodat ik niet zoals vandaag nog 1,5 moet sporten om die 3 uur te halen), eten nog iets te verbeteren en dan in de komende weken wil ik stoppen met roken en nog wat andere psychologische dingetjes ook integreren in het hele plan. Maar ik wil niet alles omgooien om na drie dagen het volledig te laten mislukken en dan weer niks te doen. Liever wat dingen integreren (en mezelf misstappen vergeven) dan uiteindelijk niks doen omdat de lat te hoog lag.
De keuken is schoon en de aardappels geschild voor de boerenkool met extra magere rookworst van Unox (Hema rookworst vind ik lekkerder maar 10x zoveel kalorien).



Je moet niet teveel tegelijk willen met kleine stapjes kom je er ook en houdt je het beter vol.Niet van 3 verslavingen tegelijk willen afkomen want dat lukt niet.Minderen wel,probeer te halveren.Volhouden is de kunst dat is in ieder geval bij mij het probleem.

Ik ben verkouden en dan gaat het mis met ademhalen,teveel door de mond ademen.Ik heb al te weinig zuurstof in mijn lichaam en bij verkeerd ademhalen wordt het alleen maar erger. Dus de schoonmaak van de keuken in stappen gedaan en tussendoor ff uitrusten.Mijn conditie is fc knudde moet ik echt aan werken,gezonder leven en meer bewegen.En dan niet intensief sporten want dan gaat mijn hartslag als een razende tekeer maar gewoon meer wandelen en ik ben het huis wat leger aan het maken,kasten opruimen,spul uitzoeken wat weg kan .Beweeg e ook al meer van
Ik meld mij, doe mee met Stoptober! Geen idee precies waarom, want voel nog niet echt de behoefte om te stoppen, maar ergens weet ik wel dat het 'moet'. Lig nu met een kater op bed, en het valt me nogal zwaar!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee! Ik ga minder snaaien/cola drinken en meer sporten. Cola is mijn grootste zonde. Mijn voornemen is om nog maar 1 blikje per week te drinken. Helemaal niet meer gaat me iets te ver.
Alle reacties Link kopieren
En?

Hoe is dag 1 tot nu toe verlopen?



Hier gaat het best goed. Erger me alleen wel vrij snel aan dingen vandaag...

Overdag ging het goed, op het kleine dipje van vanochtend na. Maar nu ben ik toch wat onrustig. Man zit lekker aan een biertje. En nu zou ik een glas wijn heel lekker gevonden hebben.

Niet roken heb ik op dit moment een klein beetje last van. Het is goed dat het niet in huis is. Dan zou ik het lastiger vinden de verleiding te weerstaan. Nu is het er gewoon niet. De drang is niet zo erg dat ik nu geneigd ben naar een tankstation te rijden.



Denk dat ik vanavond maar niet te laat naar bed ga. Is de dag lekker voorbij :-) .
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee. Onder protest van mijn lijf op dit moment, want manmanman ik wil best heul graag een sigaret.

Gisteren was dag 1 en omdat ik nogal druk ben geweest viel het mee met de trek.



Maar nu, zo'n zondagochtend waarop ik normaal gesproken zit te laptoppen, koffiedrinken en roken, vind ik het behoorlijk lastig.

Het lijkt ook wel alsof ik rokersdementie heb, ik denk bijna ieder kwartier: zo, nu even lekker een sigaretje. Gevolgd door een teleurgesteld: onee, dat doe ik niet meer.



Ik ben 4,5 jaar geleden gestopt (met hulp) met drank, wiet en gokken, dus ik weet zeker dat het mogelijk is en dat het went. Maar ik ben nu echt in staat om behaloos in mijn stinkende pyjama op zoek te gaan naar het dichtstbijzijnde benzinestation om een pakje te halen.

Maar ik doe het NIET. Want die trekmomenten gaan over, worden minder en zolang ik me voorneem het komende uur niet te roken, kom ik vanzelf aan een rookvrij leven. TOCH?



Ik ga een lollie eten.

Prutzooi.
Knap zeg donaatje dat je al van drank,wiet en gokken af bent!

Stoppen met roken lukt je ook!



Vandaag een buffet,hoop dat ze vieze dingen hebben en geen sate ed
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Hier helemaal niets lekkers in huis.

Dus dat gaat vandaag helemaal goed komen!



@Donnaatje dit gaat je ook lukken! Gewoon inderdaad telkens zeggen dit uur rook ik niet.

Ik heb toen ook met mezelf afgesproken: morgen mag ik roken! En dat dus elke dag opnieuw gezegd.



@Famke: en lag je op tijd erin?



@habbekrabz: succes bij je buffet, ik hoop dat het vies is haha
Het buffet was heeeeeeerlijk,alles wat ik lekker vind was aanwezig.Maar ik heb 1 ronde gedaan en niet 3 keer zoals de anderen.....

Dus de schade viel mee
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan Habbekratz! Voelde vast goed achteraf.



@twilight: Ik ben inderdaad vroeg gaan slapen (wel onrustig geslapen). Ga ik vanavond ook doen. Ik vind de avond het lastigste. Heb enorm zin in een sigaret. Maar ik moet doorzetten. Dag 2 is bijna om.

Morgen ga ik hardlopen. Hoop dat dat een beetje wil...



@Donnaatje: Wat heb je eerder al veel bereikt! Heel knap! Hoe ging het verder vandaag?
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig allemaal!



Het viel me zwaar gisteren. Ik hoefde niet zoveel te doen, waardoor ik steeds tijd had om aan lekkere dingen te denken. Ik heb de hele dag honger gehad, maar niet gesnaaid.



Vandaag een drukke dag, dus geen tijd om na te denken over eten. Ik heb wel een blikje cola gedronken...
Goed bezig dames.



Ik heb gisteren 1,5 uur gesport. Vandaag niet, maar wel een uur gefietst.

Eten niet bijzonder goed of slecht de afgelopen twee dagen. (In het weekend mag ik wat lekkere dingetjes.)

Over roken heb ik niet echte harde afspraken met mezelf gemaakt, maar vandaag meer gerookt dan ik normaal in het weekend doe. Ik rook eigenlijk vooral op mijn werk, dus morgen zou pas het ingewikkelde deel moeten komen, niet vandaag. Maar ik ben vreselijk onrustig vandaag.



@Famke: Wat goed zeg. Bij mij is dag 3 altijd de dag dat ik enorm chagrijnig wordt als ik niet rook. Dus als ik het plan heb echt te stoppen, wil ik die dag plannen als er weinig mensen om me geen zijn. :-) (Hoewel ik in genoeg vakanties helemaal niet gerookt heb en dus ook niemand vermoord heb op dag drie.)
Hier gaat het ook nog goed . Had zaterdag een feestje en zelfs terwijl ik gedronken had heb ik geen sigaretten gekocht! Wel een beetje trots daarop, want dat was altijd wel een zwak moment.



Verder heb ik nu gewoon berekend hoeveel geld ik deze maand in principe zou kunnen overhebben als ik niets anders dan vaste dingen betaal. Hopelijk werkt dat
Ik drink al een paar maanden niet meer.

Totaal geen moeite mee.

Heerlijk, ik slaap beter en zie er veel gezonder uit. Geen wallen, geen puffy gezicht meer, gezonde kleur.

Ben veel fitter.

Een wijntje vind ik heerlijk maar zonder vind ik fijner :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit weekend gematigd en vandaag echt van start met gezonder eten/minder drinken. Alle etentjes van dit weekend echt gezonde keuzes gemaakt, en geen wijn/bier op. Gisteren ook nog ruim een uur wezen hardlopen en op de fiets naar de stad (20 minuten) ipv net als normaal met de auto.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven