Paar dagen weg in Nederland

30-09-2016 20:17 15 berichten
Hallo,



Mijn vriend en ik willen volgende week een paar daagjes weg in Nederland ong. 3 dagen. Nu weet ik zelf nog niet zo goed waarheen. Heeft iemand tips waarheen waar ook dingen te doen zijn. Ik hoor graag van jullie en ook vooral wat er te doen is.
Alle reacties Link kopieren
Beetje brede vraag...overal is wel iets te doen... Wat vind je leuk om te doen?
Alle reacties Link kopieren
Terschelling is mooi. Lekker fietsen, uitwaaien op het strand. Robbentochtje boeken. Lekker uit eten.

Zoiets?
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
Dan Schier! Nog mooier.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Giethoorn is ook super! Echt heel mooi en romantisch. Alleen wel fijn als je daar mooi weer heb zodat je lekker kan varen. Als je een goed hotel wil weten in de buurt van giethoorn kan je een pb'tje sturen!
Waar houden jullie van?

Natuur, uitgaan, uit eten, winkelen, wandelen, musea, bioscoop?
Alle reacties Link kopieren
In Rotterdam is van alles te doen op en rond het water. En veel lekker eten en goede musea en toffe winkels en leuk om te fietsen.



In Amsterdam ook van alles te doen.



Heb je zelf nog helemaal geen ideeën?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Valkenburg is leuk!
Alle reacties Link kopieren
Deventer is ook leuk.



En Den Bosch.



En Domburg.



En wel meer plaatsen met een D.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Hallo,



Jullie hebben gelijk overal is wel wat te doen. Daarom vind ik het ook zo lastig om iets uit te zoeken en ook omdat het nu weer wat minder mooi weer wordt. Een dagje naar de Efteling leek me ook leuk. Zit daar in de buurt nog meer leuke bezienswaardigheden? Ik ben daar totaal niet bekend. Komt uit de andere kant van NL.
Alle reacties Link kopieren
quote:citroen6 schreef op 01 oktober 2016 @ 08:03:

Hallo,



Jullie hebben gelijk overal is wel wat te doen. Daarom vind ik het ook zo lastig om iets uit te zoeken en ook omdat het nu weer wat minder mooi weer wordt. Een dagje naar de Efteling leek me ook leuk. Zit daar in de buurt nog meer leuke bezienswaardigheden? Ik ben daar totaal niet bekend. Komt uit de andere kant van NL.http://www.yourlittleblackbook.me/wonderlust-efteling/
You can never have too many hats, gloves and shoes
efteling?
Alle reacties Link kopieren
Efteling? Zit safaripark Beekse Bergen ook zowat naast.



Maar ik kan wel leukere plaatsen bedenken:

Valkenburg, Maastricht (beide grotten, musea, bioscopen, winkels)

Groningen

Alkmaar, Haarlem, Scheveningen, Katwijk, Noordwijk enz.
Alle reacties Link kopieren
Efteling is zeker de moeite waard om een dagje naar toe te gaan. Is een mooi pretpark en voor jong en oud erg leuk.



Beekse Bergen is een safaripark waar je naar toe zou kunnen gaan. Persoonlijk vindt ik dit meer voor gezinnen maar toch. Je kunt er leuke safari's doen.



Den Bosch bezoeken is dan ook zeker de moeite waard. Daar kun je mooi varen door/onder de stad. Of naar het Brabants museum. Hier zijn ook enkele werken van Vincent van Gogh te zien.



Loonse en Drunense duinen is een erg mooi natuurgebied waar je heerlijk kunt wandelen/fietsen.



In Tilburg heb je het textielmuseum, het natuurmuseum en museum de Pont voor de moderne kunsten. Bezoek de brouwerij van la Trappe eens in Tilburg. Leuk. Je leert daar over het brouwproces maar kunt er natuurlijk ook heerlijk proeven.



Breda heeft zeer veel sfeer. Je kunt er heerlijk winkelen en lekker eten. Je kunt er over de geschiedenis van Breda en omstreken leren kennen door naar het Breda's museum te gaan.



Fietsen van de Liberation route is ook zeer leerzaam. Het gaat over de tweede wereldoorlog. Het leidt je langs verschillende punten die een verhaal vertellen over die tijd.



En natuurlijk mag een bezoek aan Baarle-Nassau niet ontbreken. Gewoon even in 1 stapje pendelen tussen Nederland en Belgie. Best grappig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 30 september 2016 @ 20:27:

Dan Schier! Nog mooier.Nee joh Ameland .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven