Schier of Vlieland?

30-09-2016 21:52 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



ik wil een paar dagen afgelegen en in stilte in de natuur verblijven. En ik twijfel tussen beide eilanden.

Ik hou van leegte (weinig auto's, weinig mensen), ruige natuur en fietsen.

Welk eiland kies ik?

En heb je een leuk (afgelegen) adresje om te overnachten?



Bedankt!

Schier of Vlieland

Totaal aantal stemmen: 25

Schiermonnikoog (56%)
Vlieland (44%)
Alle reacties Link kopieren
Schier is rustiger, Vlie is mooier.

Ik zou voor Vlieland gaan!
Alle reacties Link kopieren
Vlie
Snjókorn falla, á allt og alla
schier!
vlieland
heelijk rustig, afwisselende natuur, knus... geen adres helaas, ik kampeer altijd. Als ik alleen zou gaan en het geld zou hebben dan hotel vd werf. die ouderwetse gezelligheid (juist als je alleen bent) spreekt me aan. maar ik heb dan ook behoefte om toch het gevoel te hebben onder de mensen te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Vlieland is prachtig en in het najaar heerlijk rustig.
Schier,



Maar dat komt eigenlijk omdat ik doeksen haat, dus als je met een zeilscharter kan oversteken zou ik voor vlie gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou Terschelling kiezen Vind Schier en Vlieland te klein om echt stilte en ruimte te ervaren. Terschelling is groter en er rijden auto's, maar er is echt veel 'ruige' natuur (o.a. Boschplaat) en je kunt uren wandelen/fietsen zonder een mens tegen te komen. Én zat afgelegen plekken om te overnachten.
Vlieland, Schiermonnikoog heb je na een uurtje wel gezien, vond ik tenminste.
Alle reacties Link kopieren
Allebei leuk, maar Vlieland vond ik het mooiste. Ook leuk dat de boot direct in het dorp aankomt. Op Schier zit die plek nog een roteind weg. Hotel Van der Werff op Schier is dan wel weer geweldig. Maar Vlieland heeft meer mijn hart gestolen.
't Is al met al een heel gedoe
quote:Ketelbinkie020 schreef op 30 september 2016 @ 22:09:

Schier,



Maar dat komt eigenlijk omdat ik doeksen haat, dus als je met een zeilscharter kan oversteken zou ik voor vlie gaan.





EVT was veel beturrrr.



Maar ik zeg ook Schier.
Ik Schier
quote:ZombieQueen schreef op 30 september 2016 @ 22:25:

[...]







EVT was veel beturrrr. :hihi:



Maar ik zeg ook Schier.Alles is beter in vergelijking met doeksen
Alle reacties Link kopieren
Schier!! Vlieland is ook mooi hoor daar niet van, maar Schier is bijzonderderder. Hotel vande Werff is idd een geweldig hotel.

Als je rustig wilt zou ik een huisje in de duinen huren. Of als je nog wel wat aanspraak wilt maar wel rustig, is Herberg Rijsbergen ook een mooie plek.







Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind beide eilanden heerlijk!
Al een account? Log dan hier in.
Ik ben absoluut fan van Vlieland. Ik kan daar gerust een week verblijven zonder me te vervelen. Het is rustig, mooie natuur etc. Ik zou een huisje in de duinen huren als ik jou was. Hopelijk laat je portemonnee het toe. Goedkoop is het niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:mallebeppie schreef op 01 oktober 2016 @ 00:35:

Ik ben absoluut fan van Vlieland. Ik kan daar gerust een week verblijven zonder me te vervelen. Het is rustig, mooie natuur etc. Ik zou een huisje in de duinen huren als ik jou was. Hopelijk laat je portemonnee het toe. Goedkoop is het niet.

Dat klopt. Wij waren vorig jaar hetzelfde geld kwijt voor 4 dagen waar je rustig 2 weken van naar Spanje kunt gaan ofzo.

Wij zaten in het hotel aan het strand, Seeduyn, met dat heerlijke paviljoen op het strand. Het was september en schitterend weer dus veel rosé in het paviljoen enzovoorts. We waren alleen maar buiten en kleurden flink bij.

Wij willen altijd in sept een paar dagen naar de Wadden, het jaar ervoor was het Schie, ook weer zo getroffen met het weer, in uiteraard Hotel van der Werff, op advies van Nouschi.

Was ook zalig.

Deze sept komt er wegens drukte hier niks van, oktober ook niet. Hoop november te doen maar ja, dan is het weer zoveel minder.

Dus wellicht gaat het niet door dit jaar en daar baal ik van.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Terschelling
Alle reacties Link kopieren
wat een goede tips! super, ik check het meteen
Ik ga 17 nov voor 3 nachten naar Vlieland. Schier vind ik ook heel leuk! Vroeger met mijn ouders op Vlieland geweest en daar wil ik nu weer eens kijken. Toevalling vanmorgen geboekt...

Wanneer wil jij gaan

.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven