Mode & Beauty alle pijlers

Saunakilt

15-09-2016 10:49 647 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik ben laatst met mijn vrouw voor de eerste naar de sauna gegaan. Dit was op een badkleding mag dag. Wij zijn gegaan in bad textiel omdat wij niet naakt willen om verschillende redenen.

De dag was fifty fifty kwa geklede en ongeklede mensen. Wij merkte echter dat we boze blikken kregen van ongeklede gasten en er waren zelfs mensen die begonnen te lachen. Wij hadden eigenlijk verwacht dat deze dag veel meer mensen gekleed zouden gaan omdat het de enigste dag in de maand is dat badkleding is toegestaan en deze dag daarom zouden mijden. Er hebben zelfs geklaagd bij de receptie dat er mensen in badkleding rondliepen. We hadden achteraf het gevoel dat we de regels van de Sauna onderneming hadden overtreden terwijl dit niet het geval is. Wij hebben ons aan de stilte regels gehouden en altijd in de sauna netjes een handdoek gelegd dus wij hebben ons niet misdragen.



Desondanks bovenstaande is ons de dag goed bevallen en hebben we toch kunnen genieten en relaxen. Wij gaan binnenkort eens voor de eerste keer naar een verplicht badkleding dag en we gaan kijken of ons dit beter bevalt. Een nadeel is echter dat de locatie die aan onze wensen voldoet kwa faciliteiten ons 400 KM reizen kost op een dag.



Omdat we in de toekomst wellicht nog een keer dichter in de buurt naar deze badkleding mag dag willen gaan waren oplossingen aan het bedenken om de volgende keer boze blikken en ongemakkelijke situaties te vermijden.

Wij vonden op internet wellicht de oplossing: de saunakilt. Dit is een soort badhanddoek met elastiek. Onze bedoeling is dan zonder badtextiel de sauna in te gaan en deze saunakilt te dragen.

Je ziet eigenlijk op elke promotiefoto van een sauna mensen met een badhanddoek om.



Wij vragen ons echter af hoe ongeklede saunagangers hier tegen aan kijken. Zal dit beter geaccepteerd worden dan met badtextiel de sauna in?



Alvast bedankt voor jullie reactie.



Groetjes,

Mark
Alle reacties Link kopieren
quote:dwynwen schreef op 01 oktober 2016 @ 00:00:

Je hoeft niet te antwoorden natuurlijk maar ik vroeg:



"En nogmaals, en echt ik vraag het me oprecht af, als je dan met je vrouw in een gemengde sauna naakt zit en iemand kijkt net 5 seconden langer naar haar dan de bedoeling is....wat is daar precies zo erg aan?"



daar ben ik echt benieuwd naar namelijk, wellicht kan je mij dat uitleggen?Als er geen erotisch motief achter zit maakt me dat niks uit. Heb het vandaag nog met mijn vrouw over gehad ze is eigenlijk niet bang voor gluurders niet in de sauna en niet in het zwembad. Denk dat ik haar te zeer wil beschermen.
quote:MarkLI schreef op 01 oktober 2016 @ 00:11:

[...]





Als er geen erotisch motief achter zit maakt me dat niks uit. Heb het vandaag nog met mijn vrouw over gehad ze is eigenlijk niet bang voor gluurders niet in de sauna en niet in het zwembad. Denk dat ik haar te zeer wil beschermen.



Ok. Maar hoe weet je of er een erotisch motief achter zit? Ik kijk nooit met een erotisch motief naar anderen in de sauna maar laatst was er wel een erg aantrekkelijke man. Ik had hem met kleren of zwembroek aan ook aantrekkelijk gevonden trouwens. Maar als normaal functionerend persoon in de maatschappij weet ik instinctief hoe lang kijken geoorloofd is.



Maar ik begrijp dat je vrouw dus geen problemen heeft met dergelijk risico dat iemand naar haar kijkt met onzedelijke gedachten. Klaar dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:dwynwen schreef op 01 oktober 2016 @ 02:27:

[...]





Ok. Maar hoe weet je of er een erotisch motief achter zit? Ik kijk nooit met een erotisch motief naar anderen in de sauna maar laatst was er wel een erg aantrekkelijke man. Ik had hem met kleren of zwembroek aan ook aantrekkelijk gevonden trouwens. Maar als normaal functionerend persoon in de maatschappij weet ik instinctief hoe lang kijken geoorloofd is.



Maar ik begrijp dat je vrouw dus geen problemen heeft met dergelijk risico dat iemand naar haar kijkt met onzedelijke gedachten. Klaar dus.Ze zal er niet op letten of zich ermee bezig houden dat iemand gluurt. Wellicht zijn vrouwen daar blijkbaar makkelijker in. Ik kan dit wel moeilijk los laten. Maar zullen de meeste vrouwen hier wel vinden dat ik daar niks in te zeggen heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarkLI schreef op 30 september 2016 @ 23:49:

[...]





Nee ze wilt het liefst samen wat doen.k doe ook graag samen wat met mijn man. In bikini zitten in de sauna, nadat ik weet hoe het voelt hoe het naakt veel prettiger is, hoort daar niet bij. Dus... lange strandwandeling dan maar
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:MarkLI schreef op 01 oktober 2016 @ 12:01:

[...]





Ze zal er niet op letten of zich ermee bezig houden dat iemand gluurt. Wellicht zijn vrouwen daar blijkbaar makkelijker in. Ik kan dit wel moeilijk los laten. Maar zullen de meeste vrouwen hier wel vinden dat ik daar niks in te zeggen heb.Ik blijf het idee houden, zeker omdat je ook zei 'ik weet hoe vrijgezelle mannen denken' dat je zélf bang bent te gaan gluren naar Jannie en allevrouw en daarom niet naar de sauna durft.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 01 oktober 2016 @ 13:19:

[...]





Ik blijf het idee houden, zeker omdat je ook zei 'ik weet hoe vrijgezelle mannen denken' dat je zélf bang bent te gaan gluren naar Jannie en allevrouw en daarom niet naar de sauna durft.Daar word je blind van, wel praktisch, dan wordt er ook niet meer door MarkLi (onbedoeld) gegluurd.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 01 oktober 2016 @ 13:19:

[...]





Ik blijf het idee houden, zeker omdat je ook zei 'ik weet hoe vrijgezelle mannen denken' dat je zélf bang bent te gaan gluren naar Jannie en allevrouw en daarom niet naar de sauna durft.



Haha door jouw opmerking weet ik opeens waarom gluren voor mannen niet mogelijk is. Nou het kwartje is gevallen

Ineens vallen alle puzzelstukjes samen na bepaalde reacties.



Nou hoef ik me in ieder geval niet meer druk te maken dat mannen gluren naar mijn vrouw

Soms kunnen mensen je zoveel vertellen maar soms moet je er zelf achter komen.



Shit had ik weer ongelijk.



En ik ben niet sarcastisch ik meen het echt.
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik wil graag nog even aangeven dat jullie toch gelijk hadden dat het naakt zijn in de sauna allemaal wel mee valt.

Ik ben met mijn vrouw naar een klein schalig complex geweest eerst nog in zwembroek maar toen ik alleen was in de sauna samen met mijn vrouw heb ik toch eens geprobeerd mijn zwembroek uit te doen. Ik moet zeggen dat het inderdaad fijner aanvoelde. Ik heb daarna nog even de zwembroek aan en uit gedaan maar na een tijdje bleef hij toch uit.

Mijn vrouw wilde nog niet maar dat komt wellicht ook nog wel.



Sorry allemaal dat ik soms wat koppig was in deze discussie maar moest even een drempel over
Alle reacties Link kopieren
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Stoer dat je dat ook komt vertellen!
Alle reacties Link kopieren
Welkom bij de club

Alle reacties Link kopieren
Oh wow, dat is een ontwikkeling die ik niet zag aankomen.

Leuk voor je Mark!
Later is nu
Ah wat leuk Mark! Stoer dat je het hier vertelt!
Alle reacties Link kopieren
Ik ook niet dreamer ben blij dat ik geprobeerd heb met vrouw alleen erbij. Met onbekenden was eerlijk bekennen wel eng in begin mijn hart hoorde ik bonken in mijn oren maar dat was snel over alleen jammer dat vrouw niet wilde maar komt wellicht nog. Heeft me paar keer gevraagd hoe dat nou voelde dus ze is wel nieuwsgierig
Ik ook bekend met badkleding-mag-dagen.

Douchen heb ik recent echter in mijn nakie gedaan. Voor mij de erste stap naar volledig naakt een volgende keer naar de sauna. Uitproberen, echter durfde nog niet all the way zeg maar.



Lijkt me zo bloot, letterlijk en figuurlijk. Bedekken van mijn schaamstreek voelt voor mij prettiger. Echter ga het toch eens doen.
Ow, niet alles gelezen en zie nu dat er een heuse discussie was over al dan niet naakt, gluurders, jaloezie etc.



Ik moet bekennen dat ik altijd vrijwel anti-sauna bezoek was. Dacht ook dat daar enkel gluurders zouden zijn vanwege naaktheid.

Bleek dat ik het mis had. Mensen die juist met veel respect voor elkaar hun naaktheid accepteerden. En mijn beeld dat je een soort van powerranger zou moeten zijn om je naakt te wagen klopte ook niet. Heb alle formaten, leeftijden, stijlen etc gezien. En niets deed ertoe. En dat gaf mij juist een heel prettig gevoel.

Ben zelf ook niet perfect. Verwacht dat van een ander dus ook niet. Echter legde de lat wel heel hoog tav mijzelf. En wat blijkt...........ondanks mijn niet-perfectheid werd ik prima geaccepteerd.
Alle reacties Link kopieren
In een goede sauna voel ik me veilig genoeg om gewoon naakt rond te lopen. Het hangt ook heel erg af hoe de regels worden nageleefd en de sfeer in de sauna. Ik ga ook altijd naar een klein saunacomplex waar genoeg personeel rondloopt om je gewoon prettig te laten voelen. Voel me nooit begluurd en altijd prettig benaderd.



ps ik voel me altijd meer bekeken aan een zwembad in bikini dan naakt in de sauna.
Alle reacties Link kopieren
Hey Troeteltje, de mag dagen zijn meestal op een doordeweekse dag en als je overdag gaat buiten de vakantie dan is het ook niet zo druk. Wij zijn ook niet naar een grote sauna geweest best kleinschalig. Was niet druk in de sauna's.

Probeer eerst eens naakt wanneer er niemand in de sauna is en ga daarna gemengd en sla voor de zekerheid even een handdoek om als je nog niet helemaal zeker bent. Dan gaat de rest vanzelf.

Ik denk dat ik wel kan zeggen dat ik er erger tegenop zag als jou dus als ik het durf dan moet jij het zeker durven

Ik had het ook mis met betrekking tot gluurders al heb je tijdens de mag dag wel badkleding gasten die hun ogen de kost geven denk ik uit nieuwsgierigheid zonder kwade bedoelingen.

Mijn vrouw heeft hetzelfde gevoel als jij hebt. Voelt zich ook niet perfect en legt de lat hoog. Is momenteel erg haar best aan het doen om af te vallen. Ik kan echter alles tegen haar zeggen om haar wel dat vertrouwen te geven bijvoorbeeld dat ze er beter uit ziet dan de rest wat er rond loopt maar dan loopt er altijd wel een rond die wel een zo goed als perfect lichaam heeft en wat denk ik haar zelfvertrouwen aantast.

Ik ga voorlopig alleen naar mag dagen ga haar niet pushen. Als ze weer op haar streefgewicht zit dan voelt ze zich denk ik zelfverzekerd genoeg om ook samen met mij naakt te gaan.
Mijn man wil er niet naartoe in zijn blootje. Ik ben een aantal keren alleen gegaan. Heerlijk zonder iemand gaan waarmee rekening gehouden moet worden. Tuurlijk hou ik met liefde rekening met mijn man, begrijp me niet verkeerd. Ik bedoel......doen en laten in eigen tempo. Wanneer iemand meegaat ben je toch ook bezig met andermans behoeftes.



Ik heb dik en dun, oud en jong, behaard en onbehaard, lang en kort gezien. Vond zelf niets vreemd.

Mooi en aantrekkelijk is een relatief begrip.

Heb respect voor mensen die zich zonder gene bloot durven geven. Gewoonweg daar ik daar zelf wel schaamte bij voel.



Dank voor je reactie Mark.
Alle reacties Link kopieren
Kan me wel goed voorstellen dat je je niet wil laten beperken tot mag dagen of badkleding dagen.

Vind het zelf wel leuk om samen met mijn vrouw te doen. Ben niet iemand die graag dingen in zijn eentje doet. Je kunt ook samen gaan en ieder gaat op een gegeven moment zijn eigen weg. Mijn vrouw werd op het einde beetje duizelig en wilde niet meer de sauna in. We zijn daarna even onze eigen weg gegaan het laatste uurtje.



Succes en denk dat je net als mijn vrouw nergens voor hoeft te schamen
Wat goed Mark, deze ontwikkeling zag ik ook niet zo snel aankomen. Ik wens jou en je vrouw veel succes ermee n sauna plezier!



Ik ben laatst ook geweest en mijn vriend was eigenlijk erg moe dus die heeft vooral lekker in de warme baden gehangen terwijl ik sauna's af ging. Kan prima, je ziet elkaar vanzelf weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven