Fotoboek maken

15-09-2016 21:37 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het wordt echt hoog tijd dat ik de foto's van mijn twee kinderen eens verwerk in een fotoboek. Ik heb dit alleen nog nooit gedaan en weet ook niet waar ik moet zijn. Ik zoek iets wat ik ook offline kan bewerken. Niet dat ik het dus perse in 1x moet maken. Ik neem graag de tijd. Waar moet ik zijn?
Ik doe het altijd via de Hema. Programma kan je offline gebruiken (eerst even downloaden).
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft het nooit in een keer af te maken hoor. Hier vindt je reviews uit 2016 van verschillende aanbieders:

https://www.tipsfotoalbummaken.nl/fotoalbum-test-2016
Alle reacties Link kopieren
Er zijn zat aanbieders, maar ik gebruik altijd het systeem van het kruidvat, simpel programma en je kunt het gewoon lokaal opslaan en er later mee verder gaan, ideaal. Daarnaast vind ik het resultaat qua prijs kwaliteit verhouding erg goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op dit moment op albelli.nl een fotoboek aan het maken. Wordt wel online opgeslagen, maar ben er al een maand mee bezig. Veel leuke opties ook.
Alle reacties Link kopieren
Kijk, zo ervaren ben ik er dus al mee dat ik niet eens weet dat je hem niet perse gelijk af kunt maken.



Ik ga eens kijken naar de tips.
Ik vind kwaliteit van de Hema en Kruidvat niet altijd even mooi. Al is de Hema wel de betere van die 2. Albelli weet ik niet daar wil ik deze winter een boek mee/bij laten maken.



Dus ook eigenlijk een TVP. Misschien komen er nog andere goede tips.
Alle reacties Link kopieren
Kwaliteit vind ik ook wel een dingetje hoor. Ik betaal liever iets meer voor echte kwaliteit, dan voor korrelige foto's e.d. (Ik snap dat dat ook aan de kwaliteit van je eigen foto's ligt natuurlijk)
Alle reacties Link kopieren
Dit ben ik niet met je eens. Ik heb ze alledrie in de kast staan en die van Kruidvat vind ik echt mooier dan die van de Hema en Albelli. Maar goed dat is mijn mening en ik heb geen aandelen...
Alle reacties Link kopieren
Ik maak ze altijd bij albelli, online. Je kunt alles opslaan want je maakt gewoon een account. Zo kun je weken bezig zijn ermee, hoeft niet in 1x. Je kunt bij albelli ook een programma downloaden en het offline maken, maar zelf vind ik het online programma fijner.



Het maken van het album is simpel! Even wat trucjes die je door moet hebben om mooie pagina's te maken. Je kunt er heel veel mee. De kwaliteit vind ik erg goed. Vooral als je hoogglans neemt! Snelle levering en vriendelijke klantenservice. Ik ben fan!
Alle reacties Link kopieren
Erg tevreden over Kruidvat. Software van Abelli kon ik niks mee. Download verschillende en kijk wat jou past.
Ik maak ze altijd bij Albelli online.Makkelijk programma.Je kunt je fotoboek opslaan en dan de andere dag weer verder gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik maakte mijn boeken al jarenlang met het programma van de Hema (dat was dan indirect Albelli) maar sinds de Hema het programma gewijzigd heeft - en niet meer bij Albelli laat afdrukken - vind ik het programma waardeloos en zijn er veel minder mogelijkheden. Nu dus rechtstreeks bij Albelli.



De kwaliteit van de foto's is afhankelijk van de keuze van het papier: als je hoogglans neemt zijn de foto's echt van goede kwaliteit, en als je fotopapier neemt (is ook iets dikker) is het topkwaliteit. Die gebruik ik dus voor echte fotoboeken met mooie foto's paginavullend of 1 foto over twee pagina's.

Als ik een boek maak van een mooie reis, met daarbij mijn reisverslag dus meestal vrij veel tekst kies ik voor gewoon papier zonder extra's. Dan zijn de foto's inderdaad een beetje korrelig. Het is dus maar net wat je Kiest en daar hangt een prijskaartje aan.
joyce48 wijzigde dit bericht op 16-09-2016 12:24
Reden: Tikfoutje
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ik maak ze altijd in albelli. Eerst zorg ik dat alle foto's in iPhoto op de computer staan. Dan maak ik in iPhoto per kind een mapje en kopieer ik de foto's die ik in het boek wil hebben, naar de mapjes. Dat is het schiften van de foto's, alleen de mooie foto's blijven dan over.



Vervolgens download je het programma van Albelli, gratis van hun site. In albelli open je dat mapje met foto's en maak je een fotoboek. echt, het wijst zich van zelf. Je voegt achtergronden toe, tekst, bewerkt de foto's, ... Dit allemaal offline. je kunt er indien nodig maanden over doen. Pas als jij beslist dat het boek klaar is, ga je het uploaden naar Albelli.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Albelli is goed en werkt eenvoudig. Zoals anderen al zeiden, kun je je fotoboek online opslaan.

Ook eens bij AH een album laten afdrukken; was zeker niet slecht, maar Albelli vond ik beter.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak ook fotoboeken van mijn kinderen! Om de zoveel tijd zodat je de groei goed kunt zien! Dit doe ik al jaren bij Fotofabriek. De kwaliteit is goed en voor een leuke prijs. De software is makkelijk in gebruik en je kunt er zolang over doen als je wilt.
Alle reacties Link kopieren
ING heeft vaak/altijd rentepuntenacties voor albelli. Je koopt dan bv een voucher van 12,50 of 25 euro en kan dit verzilveren voor 25 of 50 euro. Scheelt veel geld!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee. Ik heb nog steeds geeneen fotoboek compleet en besteld omdat ik eeuwig blijf twijfelen over mat of glans papier..
.
Hema = Albelli en Kruidvat = Céwé. Je hebt dus iets minder te kiezen dan dat je denkt.



Mathe. Ik zou voor glans kiezen en dan gewoon bestellen. Mocht je het niet mooi vinden dan bestel je daarna de mat-versie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven