Zwanger worden ronde 12+ (+MM)

18-07-2016 10:57 2620 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deel 2 van het topic zwanger worden ronde 4+!



Iedereen kan meeschrijven die heel graag zwanger wilt worden, maar helaas al (veel te lang) bezig is.

De titel zegt het al, 12 maanden+ en/of medische molen.



Linkje naar: Deel 1!
Naam Leeftijd (v/m) Gestart Status NOD Bijzonderheden
Samoa_ 34/34 Juli 2015 12x clomid, 6x IUI, ICSI poging 1 mislukt. Primolut tm 23 okt, decapeptyl va 20 okt, Gonal 225 EH va 1 nov, FM 8 nov - Geen oorzaak gevonden
Tinkerbell1233 25/27 Augustus 2015 Vriend slechte kwaliteit zaad - IUI traject 31mei BBZ 'Nov16 (iui2)
Mariskam198 31/33 Oktober 2015 Februari 2017: geopereerd verklevingen, rechtereileider verwijderd - -
Groenebroek 33/32 Ronde 38 MMM tijdelijk stop gezet - -
Lauwie 27/28 Ronde 14 Testosteron supplementen voor man, anders over een paar maanden starten met ICSI-traject 3-5 Slechte zaadkwaliteit
Pollewop 28/29 Okt 2015 4e ronde IUI-D, 3x 150mg clomid, nu puregon! 28-10 PCOS & azoospermie. Tese mislukt. Door met donorzaad
Vanessakusje1987 30/42 - - - -
Elianora 29/30 jan 2016 8e ronde met Clomid & 1e ronde met Menopur - PCOS en moeilijk te stimuleren

Er is altijd ruimte voor nieuwe meeschrijvers!



Uilenkopje & Spurr: we hebben jullie al geruime tijd niet op het forum gezien, daarom hebben we jullie uit de tabel gehaald. Jullie zijn natuurlijk altijd meer dan welkom om weer mee te schrijven!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
36.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lauwie !



Bam jeej, fijn dat ie geweest is!



En allemaal bedankt voor de lieve woorden!

Heb gisteren weer de laatste Clomid voor deze ronde geslikt, volgende week woensdag een echo om te kijken hoeveel eitjes er groeien. Mocht het nu deze ronde ook geen succes hebben gaan we eerst terug naar de gyn. Dan eerst daar maar eens horen wat de opties zijn. IUI zou ik sowieso over willen slaan, biedt ons niets extra's.

Na ja hoor dan ook wel van de gyn wat de kansen zijn bij IVF/ICSI (en of ze dat bij ons uberhaupt zouden willen gaan doen).

Eigenlijk ook best raar om me te realiseren dat ik 3 jaar geleden nog zei dat ik voor mijn kinderwens niet de MM in zou willen gaan. Ik heb al genoeg medische problemen waarvoor ik zeer regelmatig in het ziekenhuis kom en medicijnen moet gebruiken. Toch zijn we ruim een jaar geleden de MM ingestapt, eigenlijk alleen om uit te vinden of er een reden was waarom het niet lukte. En dan toch maar aan de Clomid om te kijken of dat verschil zou maken. Ik denk dat ik gevoelsmatig nu een grens bereikt heb, en zelf IVF/ICSI niet zie zitten. Althans nu niet.

Speelt ook mee dat we ons eigen huis aan het verkopen zijn en een ander huis gekocht hebben. In januari krijgen we de sleutel en kunnen we aan de klus. Denk niet dat ons hoofd staat naar IVF/ICSI en alle daarbij komende zaken.

Dus daarom misschien toch een MM pauze inlassen en het op 'eigen kracht' door proberen. Misschien dan volgend jaar verder met de MM.
Alle reacties Link kopieren
Clomid is omdat ik een iets wat korte LF heb.

(Hoeft geen belemmering voor een zwangerschap te zijn, maar omdat je dan toch al in de MM zit, dacht ik, ach waarom niet )



En ik duim voor je maanroosvis!!
@Groenebroek het is hier al vaker gezegd maar ik bewonder je instelling. Ik vind het heel knap dat je je kinderwens niet je dagelijks leven laat overheersen. Ik kan dat zelf minder goed. Hoe kort is jouw LF?

Ik lees vaker dat stellen veel verder gaan dan dat ze in eerste instantie hebben afgesproken. Ik duim ook voor jou en hoop dat de verkoop van je huis wil vlotten.
Alle reacties Link kopieren
@ maanroosvis, spannend morgen en snap je gevoel over ongesteld worden. Ik zie er ook tegenop al is het bij mij pas over 3 dagen. Ik wil gewoon geen bloedverlies hebben en gewoon zwanger zijn maarja dat willen we hier allemaal.

Temperaturen doe ik nu ook iedere ochtend voor ik m'n bed uitstap. Het geeft wel een goed beeld van je cyclus. Maar verder dan die wetenschap dat je eisprong geweest is levert het natuurlijk niet veel meer op.......



@ hier dus niet zoveel zin in een komende dagen. Heb gewoon geen zin om bezig te zijn met zwanger worden als het toch niet gelukt is. Dus afwachten en afleiding zoeken. Hebben jullie ook het gevoel steeds toe te leven naar de NOD en daarna pas weer even jezelf te zijn tot die laatste dagen weer voor NOD.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een lage temp dus eisprong is nog niet geweest. Donor komt vnvd nog een keer en dan verwacht ik morgen toch wel een verhoging. We hebben afgesproken door te gaan tot de temp verhoging want de vorige keer had ik die pas na een aantal dagen dus voelde toen als te vroeg gestopt..



Verder voel ik me best vrij ik voel de druk niet meer zo omdat het leeftijdsverschil groter wordt dan ik eigenlijk had gehoopt. Dus nu maakt het niet zoveel meer uit of ik deze maand zwanger raak of een vd volgende.. Wellicht verandert dat nog als ik richting m'n nod ga



Losstaand van mijn gevoel hoop ik natuurlijk gewoon dat iedereen snel z'n wens in vervulling mag zien gaan... Niks mooiers dan eindelijk een positieve test
@Rosalie ik denk dat we dat allemaal in meer of mindere mate hebben. Ik ben me altijd heel erg bewust van het zwanger worden rond mijn vruchtbare dagen. Vooral omdat mijn libido dan zo omhoog schiet.

Ik weet dat temperaturen minder nauwkeurig is bij het gebruik van medicatie. Ik heb het om die reden nooit gedaan. Oh oeps.. ik heb het goed geteld,morgen is het 1 oktober . Nog 2 dagen te gaan dus.



@Bam dat hopen we allemaal
Alle reacties Link kopieren
Fiep, ik ben begin 2014 gestopt met de pil. Nog niet direct om zwanger te worden (we gebruikten een tijdje condooms) maar om na jarenlang pilgebruik te kijken hoe mijn cyclus was. In mijn naaste familie komt het namelijk voor dat eisprongen lang op zich lieten wachten of helemaal niet kwamen. Een maand na het stoppen werd ik ongesteld en daarna heel onregelmatig. Cycli van ergens in de 40-50-60+ dagen.



In november 2014 besloten we er voor te gaan en hebben we de condooms in de kast gestopt. Toen ben ik ook met ovulatietesten begonnen maar omdat het zo onregelmatig was kon ik wel bezig blijven. Gek werd ik van die dingen. Ik heb mn lichaam dus ca 1,5 jaar de tijd gegeven om een normale cyclus te krijgen maar dat gebeurde niet. Toen vond ik het wel mooi geweest. Het leek er niet op dat ik een regelmatige cyclus zou krijgen en daar wilde ik ook niet langer op wachten. Dus toen in juni 2015 voor t eerst naar het zkh geweest.



Ik ben begonnen met rondes tellen vanaf het moment dat ik met clomid begon omdat ik dat moment zie als het begin van echte kansen. Zo kom ik op ronde 14..
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer later even op de anderen, net thuis van lange drukke dag werk en heeul moe (deel van mn post aan Fiep had ik vanochtend trouwens al getypt)
Alle reacties Link kopieren
Dames, sorry maar ik heb een ego-vraag: zit momenteel op dag 13, nog geen echt goede ovulatietest gehad maar vanavond opeens begonnen met bloeden. . Iemand hier ervaring mee? Ben er van in de war..
@Uilenkopje ja dit is waarschijnlijk een ovulatiebloeding. Ik schrok me de eerste keer ook een ongeluk.
Alle reacties Link kopieren
@maanroosvis: jaa dat kwam ik online ook tegen! Nog nooit gehad, maar dat zal het dan wel zijn.. net nog een ovulatie test gedaan maar is negatief (te verwachten want flink wat thee gedronken net..). Nu naar bed en wachten of dit morgen weer over is. Maar jij hebt dit dus vaker?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook weinig logisch nog steeds geen hogere temperatuur moet ik nou uitgaan van de ovu test of van de thermometer? we wachten maar weer af, vandaag komt de donor niet maar hij is gister geweest en kan morgen (zondag) nog wel een keer komen.. Zo meteen opstaan en een paar uurtjes werken
Alle reacties Link kopieren
Irritant Bam! Tempraturen doe ik niet, maar ze zeggen dat dat betrouwbaarder is toch?

Misschien voor de zekerheid extra shot morgen, wie niet waagt wie niet wint

Hier nog steeds negatieve test en bloedverlies (van rood naar bruin...)

Wel drukke dag met veel afleiding vandaag.



Succes met werken zo Bam!
Alle reacties Link kopieren
Hoi uilenkopje. Ovulatiebloeding kan..... ik heb ook weleens bloedverlies gehad twee weken na NOD. Huisarts wees dat toen op hormonale schommelingen en dus tussentijds bloedverlies. Ovulatiebloeding denk ik geen ervaring mee want ik ben toen ook ovulatietesten gaan gebruiken maar die werden ook pas veel later positief.



Ik zit hier helemaal te stuiteren want heb een tweede temperatuurstijging gemeten vanmorgen en denk nu dat ik een innesteling heb gehad gelukkig is m'n man niet zo snel gek te krijgen dus die adviseerd me nog even rustig af te wachten. Dit is de eerste maand dat ik officieel temperatuur dus misschien is het wel normaal aan het einde van de cyclus. Dit is dag 25. Dag 16 eisprong gehad. Maandag NOD verwacht ik en dinsdag dag 28 en als ik dan nog niet bloed test ik. Spannend maar vandaag even afleiding zoeken.

Fijn weekend meiden!
@Uilenkopje hier tot nu toe maar 1 keer gehad. Het was wel gauw over. Hopelijk snel een positieve test.



@Bam ik denk dat je wel uit kunt gaan van de ovulatietesten. Je hebt in ieder geval op de juiste momenten zaad ingebracht . Er wordt bij de ovulatietesten toch geadviseerd niet meer te testen na een positieve test?



@Rosalie spannend. Hopelijk dinsdag mooi nieuws voor jou. Ik heb het gauw even gegoogeld maar een temperatuur stijging tot aan je menstruatie is toch normaal? Ik ben echt een leek wat betreft temperaturen dus misschien zeg ik nu iets heel geks.



@hier door naar ronde 11 voor de koelkast. Ik denk eraan weer ovulatietesten te gaan gebruiken. Rond mijn eisprong rommelt mijn baarmoeder en heb ik een hoger libido. Ik gok het er meestal op en vrij tussen dag 8 en 14 om de dag.
Alle reacties Link kopieren
Samoa, dankjewel voor de uitleg!



Uilenkopje, ik heb het nog nooit gehad maar het lijkt me niet iets om zorgen over te maken, ik vermoed dat het ook wel met je eisprong te maken zal hebben.



Rosalie, spannend! Ik ben benieuwd:)
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer maanroosvis ronde 11 wij gaan als we doorgaan naar ronde 10 ook voor de koelkast vanmiddag eerst de schuur opgeruimd en daarna gekeken voor een nieuwe keuken vandaar. Dus als de baby op zich laat wachten dan wordt het een nieuwe keuken. Nu thuis en meteen weer ermee bezig, wordt soms niet goed van mezelf maargoed nog 2 dagen dus dat is te overzien.



De temperatuur is na de eisprong hoger, maar wist niet dat er een tweede stijging kon komen tussen NOD en eisprong, heb nu zeg maar 2 boogjes in de tabel. Maar denk dat het niks zegt. En al zou het innestelen dan nog moet ik afwachten of dat dan ook blijft zitten. Afwachten dus.....
Alle reacties Link kopieren
Uilenkopje ik heb er geen ervaring mee. Of in ieder geval, ik heb zo'n onregelmatige cyclus dat ik uberhaupt niet weet welke bloeding wat is. Soms na een week een bloeding van 1 dag maar heel heftig, dan weer 8 weken niet. Heel bijzonder. Sorry!



Maanroosvis , balen!



Rosalie wat maak je het spannend haha. Nog paar daagjes wachten!



Hier geen nieuws.... wachten op 25okt.
@Rosalie je maakt het wel spannend. Ik ga voor je duimen . Nog maar twee nachtjes slapen en dan mag je testen.



@Pollewop Dankje! Heb je op de 25e een intake?
Alle reacties Link kopieren
Temperatuur is alweer omlaag en waar ik het helaas ook weer aan merk dat de menstruatie eraan komt is dat m'n borsten weer zachter zijn. Gisteren nog een knellende bh uitgetrokken smiddags en nu zit die weer als gegoten bahbah. Ga maar uit van ronde 10, jeetje wat klinkt dat lang
Alle reacties Link kopieren
Rosalie Wat ontzettend kut is dat he, als je echt het gevoel hebt dat het wel eens raak kan zijn en dan is het niet zo. Ik weet hoe het voelt Nog geen bloedverlies gezien?
Alle reacties Link kopieren
Nee dat niet dus officieel nog in ronde 9. Morgenochtend wordt het spannend!
Alle reacties Link kopieren
Hier na een druk weekend dan ook eindelijk op het bankje.

Ik heb wel meegelezen maar nu even geen puf om te reageren,

vnvd lekker op tijd naar bed en morgen nog een dagje vrij!
Alle reacties Link kopieren
Balen rosalie



Jep, heb alle vragenlijsten op de post gedaan en nu wachten tot de intake de 25e.

Jij moest de 11 toch maanroosvis?



Bam geniet van je vrije avond en dag! Ik mag morgen weer na een weekje vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Ik sliep al om 19u hahaha zoon ook en net om 8.40u begon ie geluid te maken maar lag nog wel te chillen in z'n bed vandaag lekker zen-dagje. Temperatuur is eindelijk omhoog dus geen idee wanneer ik nou m'n eisprong heb gehad maar de donor is gister nog een keer geweest dus daar kan het niet aan liggen



Rosalie al uitsluitsel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven