Slechte uitslag combinatietest

11-05-2016 21:12 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang proberen en uiteindelijk een ICSI behandeling ben ik nu eindelijk zwanger van onze eerste (13wk). Helaas heb ik gisteren 'slecht' nieuws gekregen: uit de combinatietest bleek dat er een verhoogde kans is dat ons kindje trisomie 13, 18 of 21 heeft. Ik weet dat de kans verreweg het grootst is dat er uiteindelijk helemaal niets aan de hand is, maar de uitslagen die wij kregen waren toch wel flink verhoogd (Down 1:32, Edwards 1:85, Patau 1:92). Schrikken dus... We kunnen nu alleen maar afwachten op de volgende test (NIPT) en hopen dat het loos alarm was, maar helaas duurt dat best lang (nog 3-4 weken). Ik zoek dames die hier ook mee te maken hebben gehad. Ik ben benieuwd hoe jullie er mee om zijn gegaan, wat jullie uitslagen waren, of er ook daadwerkelijk iets mis was en hoe jullie verder zijn gegaan.
******
Na lange tijd in onzekerheid bleek ons zoontje meerdere genetische afwijkingen te hebben. We hebben het moeilijke besluit moeten nemen om de zwangerschap af te breken. Een paar dagen later werd ik opgenomen in het VUmc om te bevallen. Na ongeveer 30 uur werd ons prachtige kleine zoontje levenloos geboren, alles er op en er aan. Twintig centimeter groot. Stichting Still heeft prachtige foto's voor ons gemaakt. Na alle ellende konden we in september eindelijk weer verder met de volgende poging om onze kinderwens te realiseren. De eerste cryo werd terug geplaatst en dat ging goed. De teruggeplaatste cryo is groeide uit tot een zwangerschap, het zat op de goede plek, het hartje klopte en het groeide netjes op schema. Maar helaas werd bij ruim 10 weken op de echo is ineens een flinke afwijking gezien (hygroma colli). Het vruchtje liep ook wat achter op de groei en het hartje klopte nu veel sneller dan zou moeten (ook een aanwijzing voor een chrom. afwijking). We moesten twee weken afwachten tot we een vlokkentest konden doen. Na een week bleek de hoeveelheid vocht alleen nog maar verder te zijn toegenomen, geen goed teken. Bij de echo voorafgaand aan de vlokkentest bleek het hartje van het kindje niet meer te kloppen. Het was over. Het kindje was tot ongeveer 12 weken doorgegroeid. De miskraam werd in het ziekenhuis opgewekt met medicatie, daarna moest ik helaas alsnog een curettage ondergaan om placentaresten te verwijderen. Bijna 2 maanden na de miskraam kregen we eindelijk een uitslag: Turner syndroom... Daarna is chromosomenonderzoek ingezet bij flipman en mijzelf, maar daar kwamen geen bijzonderheden uit.

We zijn sinds februari weer in de running, en mogen weer een cryo laten terugplaatsen. Helaas werkte mijn lichaam niet mee, en ging de tp niet door. Een maand en vele extra echo-onderzoeken later hebben we gelukkig wel een tp gehad. Bij het ontdooien is 1 embryo gesneuveld, maar een tweede embryo kon wel goed ontdooid worden. Helaas ben ik daarvan niet zwanger geworden. In mei gaan we weer verder.

(https://wensmama.wordpress.com)
flipje2 wijzigde dit bericht op 20-05-2017 12:06
8.30% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Net mijn gesprek gehad in het ziekenhuis..heb groen licht om met de volgende menstruatie te gaan starten met hormonen....



Over weekje of 3 is de 1e iui behandeling dan weer

Wel heel spannend allemaal weer en hoop dan dat het gelijk de 1e keer weer raak is...
Alle reacties Link kopieren
quote:corina36 schreef op 30 september 2016 @ 12:13:

Net mijn gesprek gehad in het ziekenhuis..heb groen licht om met de volgende menstruatie te gaan starten met hormonen....



Over weekje of 3 is de 1e iui behandeling dan weer

Wel heel spannend allemaal weer en hoop dan dat het gelijk de 1e keer weer raak is...Yes! Ook voor jou ga ik duimen!
Alle reacties Link kopieren
Wat een spanning allemaal.....
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ik duim voor jullie allebei :-)
Alle reacties Link kopieren
Flipperdeflip ik duim voor een gezonde plak baby!!
Alle reacties Link kopieren
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Fijn Flip. Zijn er nu nog extra dingen die je moet doen/medicijnen die je moet slikken om de slagingskans te verhogen of is het ook puur afwachten voor jou nu?
Alle reacties Link kopieren
quote:corina36 schreef op 30 september 2016 @ 12:13:

Net mijn gesprek gehad in het ziekenhuis..heb groen licht om met de volgende menstruatie te gaan starten met hormonen....



Over weekje of 3 is de 1e iui behandeling dan weer

Wel heel spannend allemaal weer en hoop dan dat het gelijk de 1e keer weer raak is...Wat goed corina! Spannend, ik zal voor je duimen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MN-- schreef op 30 september 2016 @ 14:22:

Fijn Flip. Zijn er nu nog extra dingen die je moet doen/medicijnen die je moet slikken om de slagingskans te verhogen of is het ook puur afwachten voor jou nu?

Nee, alleen wachten (en niet ongesteld worden).

Ik ben weer aan het tempen geslagen, bij een zwangerschap zie je vaak na de innesteling een extra stijging, als menstruatie in aantocht is zie ik altijd een grote daling.

Mijn NOD is op 10 okt!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Ik ga voor een plakkkkert!!



En voor jou een pakkerT Flip! Ik vind je stoer!
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat spannend weer! Ik duim voor je Flip.



Corina ook heel veel succes.
Alle reacties Link kopieren
Flip, succes. Ik duim voor je. Ik heb die dag eerste follikelmeting voor terugplaatsing cryo, maar zal zeker aan jou denken.
Alle reacties Link kopieren
Flipje, wat spannend voor je! Ik duim ook mee.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Ik ga voor je duimen Flipje!!
quote:flipje2 schreef op 30 september 2016 @ 14:46:

[...]



Nee, alleen wachten (en niet ongesteld worden).

Ik ben weer aan het tempen geslagen, bij een zwangerschap zie je vaak na de innesteling een extra stijging, als menstruatie in aantocht is zie ik altijd een grote daling.

Mijn NOD is op 10 okt!Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Nog 8 nachtjes!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Nu nog 7

Kun je trouwens op je nod testen of heb je dan kans op vals positief door die injecties?
Alle reacties Link kopieren
Nee dat kan gewoon, ik gebruik geen hormonen.

Alleen vorige week 1 injectie om de eisprong op te wekken, maar die is binnen 10 dagen uit mijn bloed verdwenen (en dat is vanavond al 9 dagen geleden).

Dus tegen die tijd ben ik helemaal clean.



Maar ik ga denk ik niet eerder testen, aan een positieve test heb ik niets als ik vervolgens toch ongesteld word.

Ik ben heel erg regelmatig dus als ik 10-11 okt niet ongesteld word kan ik wel gaan testen.



Ik ben wel aan het temperaturen, zolang mijn temperatuur hoog blijft is er hoop, als ik ongesteld ga worden zakt hij altijd enorm in.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ik blijf voor je duimen dat je op mijn verjaardag(11e) niet ongesteld wordt/bent.
Spannend! Hoe voel je je?
Alle reacties Link kopieren
Ik voel niets, en als ik iets zou voelen dan zou ik het negeren. Ik heb in die jaren zo vaak iets gevoeld waarvan ik dacht 'zou het iets betekenen?' terwijl ik nooit zwanger werd, en toen ik wel zwanger was voelde ik ook in week 7 pas iets.

Menstruatie voel ik ook altijd pas een uurtje van tevoren aankomen. Mijn temperatuur is wat dat betreft echt het meest gevoelige instrument.



Ben er wel relaxed onder, ik kan niets doen, alleen afwachten. En mocht het nu niet lukken dan hebben we nog 4 kansen in de vriezer liggen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Flip, super knap dat je er zo in staat. Ik hoop dat dat rustige gevoel blijft!
Alle reacties Link kopieren
Pffff temp is wat aan het zakken....

Please please please, Hopelijk zegt het niets...



Hier een curve van een van mijn normale cycli:





En hier de link naar deze cyclus:

https://www.fertilityfriend.com/home/576de1
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog


ik houd je even stevig vast, hoop dat helpt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven