Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?







We komen trouwens hier vandaan.
Heerlijk dames ik heb het vannacht voor het eerst koud gehad ik ben maar tegen mijn vent aangekropen.
Ik heb alle ramen open gezet.
Ik heb gewoon in mijn dunne nachthemd geslapen, maar ik slaap wel kwalitatief beter nu. Al drie nachten dat ik 's ochtends goed uitgerust ben. Zelfs het opstaan voor onze baby doe ik nu zonder moeite. De baby slaapt nu ook weer in d'r schattige onesie met voetjes. Ziet zo schattig uit als ze ligt te slapen.
Hier voel ik ook de energie met de dag vrolijker door mijn lijf stromen... Eindelijk uitgerust wakker worden (en op tijd! In de zomer kan ik echt m'n nest niet uit), geen zware, moeie benen van de hitte / vocht vasthouden, normale fatsoenlijke kleren, heerlijke bijna herfst-achtige geuren buiten, uit en klaar met het gelal op straat en in de tuintjes bij alle buren.

Ik heb na een aantal jaren zonne-allergie dit jaar voor het eerst weer kunnen genieten van de zon, en ben zelfs op vakantie geweest naar een warm en zonnig land, waar ik oprecht van heb genoten. Ook veel terrasjes gezien en veel in de tuin gezeten. Weer leren genieten van de zomer , maar oh de herfst he

Gister weer de kaarsjes aan gehad en ouderwets op de bank onder een (dun) dekentje genesteld.

Kijk uit naar echte kou, wanneer ik weer rondwandel in de avond in een stille, donkere woonwijk, warm ingepakt en alle mensen stilletjes en gehaast naar huis willen, en ik geniet in het kwadraat van de rust en frisse lucht, en in de vroege ochtend als de ijskristallen nog op de grond zitten en de mist in de weilanden hangt en ik de mooiste zonsopgangen ooit zie, vrolijk op mijn laarzen en in m'n winterjas en muts.

Ja, hoewel de afgelopen zomer heerlijk was, blijf ik een herfst en winterdier tot in m'n tenen
quote:Fleet schreef op 20 september 2016 @ 09:02:

Ik heb gewoon in mijn dunne nachthemd geslapen, maar ik slaap wel kwalitatief beter nu. Al drie nachten dat ik 's ochtends goed uitgerust ben. Zelfs het opstaan voor onze baby doe ik nu zonder moeite. De baby slaapt nu ook weer in d'r schattige onesie met voetjes. Ziet zo schattig uit als ze ligt te slapen.



Heerlijk he dat uitgeruste!

En schattig idd die voetjes
Alle reacties Link kopieren
quote:SinDudas schreef op 19 september 2016 @ 19:43:

Hans, dan moet die messenger niet zo vrolijk staan te verkondigen dat het van dat prachtige zomerweer wordt! Als hij het neutraal weet te brengen zal ik mijn buks in de kast laten.

Gelijk heb je!



Afgelopen nacht was het 20 graden. Overdag loopt het nog iets op, maar het zijn bij mij thuis weer gewone temperaturen.



Komende zondag wordt het in mijn streek 24 graden. Vrij warm, in eind september.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dat de laatste 'loodjes' zijn Hans! Vandaag voor het eerst sinds een paar weken krantengelopen zonder te bezwijken onder de hitte. In Friesland zijn er dit jaar ongeveer 5 tropische dagen voorgekomen, wat ook ver boven de norm is. Drie van die vijf dagen vielen op een woensdag, en ik moet elke woensdag ook krantenlopen... Pff. En overmorgen is het volgens mij ook al herfst!



Ik ben benieuwd wat het weer gaat doen deze herfst, hopelijk geen saaie 'Indian summer'. Van mij mag het lekker waaien, regenen, onweren, misten of hoe je het ook noemt én bewolkt zijn!
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
Happy herfst iedereen!

@ Sebastiaan: ik zit ook op het weer te wachten dat jij omschrijft. Komend weekend wordt het wat warmer en zonniger, maar daarna wordt het beter. Ik keek net op weeronline en daar worden 4-en gegeven als weercijfer. Prima weer dus!
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
Stormkraft, wat omschrijf je dat mooi! Al het moois van de herfst in een klein stukje tekst. Heerlijk!



Hier wordt het 23 graden bij ons dit weekend. Aangezien we het hele weekend buiten gaan vertoeven vind ik het niet heel erg. Ik vind het al fijn dat je nu voor de vroege avond een vest nodig hebt.



Vandaag ook buiten geweest en kon mijn mooie poncho aan. Ik zag ook al wat blaadjes van de bomen dwarrelen en de herfstkleuren komen langzaam tevoorschijn.
Het is nu heerlijk! Overdag een prima temperatuur om buiten te zitten, de bomen beginnen mooi te verkleuren, 'savonds vroeg donker en gaan de kaarsjes aan.

En: er liggen weer pompoenen in de super! Tijd voor soep en pompoenschotels!

Misschien dat ik dit weekend de herfstversiering van zolder haal en het gezellig maak in de woonkamer. (Niet dat het nu niet gezellig is hoor)

Vorig jaar heb ik een mooie bos herfsttakken en bladeren gekocht voor in een grote vaas.



Weet iemand wanneer de amaryllissen weer te koop zijn? Vind ik ook zo mooi.
Ik word depressief van de niet goedwerkende neurotransmitters in mijn hoofd.

Maar hitte maakt het niet beter. Ik word ook niet blij van zon of warmte. Krijg pijnklachten en hitteberoertes bij zulke temperaturen als deze zomer meerdere keren meerder dagen/ weken heeft aangehouden.



Depressies houden dan ook gewoon langer aan. Lichttherapie is dus aan mij ook niet besteed.



Ik geniet van elk seizoen behalve de zomer.
Wat rot Goede-Fee!

Hoe gaat het nu met je nu de temperatuur iets lager is en de nachten koeler zijn?
Lichamelijk een stuk beter !! Geestelijk heb ik het idee ook sneller weer omhoog maar dan zou ik dat eigenlijk eens goed moeten bijhouden.



Lichamelijk is het echt nog 20x beter als overdag de temp ook onder de 20 blijft. Kou nog fijner.



Vandaag ga ik met de kinderen winkelen en zie net 23 graden, dat is voor veel mensen heerlijke temperatuur.



Baal dan een beetje want hele zomer niet gewinkeld en de vingers en voeten en andere dingen gaan dan opzwellen en zeer doen en zweet enz. Niet zo erg als de zomer zelf maar toch.



Ik overleef het wel en wil ook niet te veel zeuren erover maar kijk ook echt uit naar net effe iets koeler, wind en mooie herfsttafereeltjes.
Alle reacties Link kopieren
Morgen wordt het misschien nog iets te warm, maar dat is dan hopelijk wel de laatste echt warme dag van het jaar. Ik vind 20 graden verder niet te warm, maar ik zou toch echt graag een omschakeling naar herfst willen, met temperaturen die wat meer bij eind september passen. Ik hoop ook dat ik binnenkort weer mijn zomerjas OVERDAG aan kan doen en dat de t-shirts in de kast blijven. Ik heb in iedergeval chocolademelk en slagroom in huis!
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
Het warme en zonnige weer mag nu echt wel wat minder hoor. Weeronline stelt de verwachting ook steeds bij. En niet ten gunste van ons helaas.
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
En mijn bovenbuurman heeft gewoon al 3 dagen de verwarming aan!!! Terwijl ik gewoon in de woonkamer nog dag en nacht een raampje open heb..
Alle reacties Link kopieren
Denk dat 't vanaf nu wel héél hard richting de herfst gaat.



Gisteren teruggekomen van een weekje zonvakantie, had eigenlijk de bomen (en temperatuur) wel al wat herfstachtiger verwacht, maar zelfs op een ''recorddag'' wat betreft warmte zoals gisteren, merk je dat de temperatuur na zonsondergang toch wel heel snel naar beneden de 10 graden schiet...



Overigens zijn ze bij het lokale tuincentrum hierzo al bezig met het opbouwen van, jawel : de kerstafdeling. Niet dat er al kerstartikelen staan, maar de ruimte wordt vrijgemaakt.
quote:sebastiaan1234 schreef op 24 september 2016 @ 19:50:

Morgen wordt het misschien nog iets te warm, maar dat is dan hopelijk wel de laatste echt warme dag van het jaar. Ik vind 20 graden verder niet te warm, maar ik zou toch echt graag een omschakeling naar herfst willen, met temperaturen die wat meer bij eind september passen. Ik hoop ook dat ik binnenkort weer mijn zomerjas OVERDAG aan kan doen en dat de t-shirts in de kast blijven. Ik heb in iedergeval chocolademelk en slagroom in huis!



Ik denk dat je die verwachting bij moet stellen. Bij september horen nu hogere temperaturen dan 'vroeger'.

Maar de chocolademelk kan altijd! Ik heb al 2 zakken kruidnootjes leeg.... (met hulp van mijn man uiteraard)
Alle reacties Link kopieren
De komende 10 dagen schommelt de temperatuur rond de 20 graden, met uitschieters naar 23 graden, ondanks dat het eind september is, en dadelijk oktober.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Zo,



1 augustus stopte mijn baan, nieuwe baan begint 1 oktober. Heb het mooie gedeelte van de zomer dus volop meegemaakt, met als afsluiting Kreta voor twee weken waar ik eergisteren van terug ben gekomen.



Maar eerlijk gezegd : nu ben ik ook he-le-maal klaar met de zomer! Vanmiddag nog even het bos in met de hond, maar voor het eerst sinds eind juli vond ik mijn t-shirtje te koud. Meteen maar mijn kledingkast omgebouwd naar winterstand, kamer opgeruimd, zomerplanten uit de vensterbank.



Naar de intratuin geweest, alvast wat leuke herfst spulletjes gekocht en nu met een kop thee en pepernoten achter de laptop :D..

Heb er gewoon echt zin in, straks lekker in 't donker weg en 's avonds met donker thuis, in de mist hardlopen, sint maarten, sinterklaasavond, kerst (sfeer) : 't is er weer voordat we het weten. Ben er klaar voor!
Alle reacties Link kopieren
Yes (voorlopig) geen temperaturen meer van boven de 20 graden en de nachten gaan beneden de 10 graden zalig
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel echt heel vervelend dat die zon maar door blijft schijnen. Ik hoop zó dat het binnenkort een paar weken lekker donker en bewolkt is. Een hoge temperatuur kan ik wel tegen, maar niet dat felle licht en dat nare gevoel op mijn huid.

Dat zonlicht maakt me echt moe en down, terwijl als het guur weer is met kou en wind dan ben ik vrolijk en energiek.



Maar ik heb vorige week gewoon mijn zomerkleren opgeborgen en ik draag mijn herfst/winterkleren alvast. Als de herfst niet naar mij komt, ga ik wel naar de herfst, zoiets.
Jaaaa al een paar avonden gezellig de kaarsen aan en net wakker geworden van tegen die op t dakraam klettert....welkom in oktober allemaal!
Gelukkige 1 oktober!



Ik heb de herfstdecoratie van zolder gehaald, een nieuw kaarsenplateau gemaakt en een pompoen gekocht om soepvan te maken.

Alle reacties Link kopieren
Nog nooit zo veel zin gehad in de herfst haha!



Tegelijkertijd nog nooit zo veel zon op mijn huid gehad als afgelopen zomer, maar nu ben ik er ook klaar mee!



Ik wil vallende bladeren, mooie verkleurde bomen, mist en regen. Binnenkort ook voor het eerst in mijn leven mijn eigen plekje, kan niet wachten om lekker voor het eerst in mijn leven met mijn sokken op de bank, kaarsjes aan, TV te kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven