Ik wist niet dat ik zwanger was..

01-10-2016 05:37 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_310923 wijzigde dit bericht op 01-10-2016 06:29
Reden: Negativiteit.
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou, wat een enig verhaal!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je zoontje!

Heel veel geluk gewenst. Het zal wel een enorme ommezwaai in je leven zijn.

Een vriendin van mij ging eens naar de huisarts omdat ze zo'n last van haar rug had. Bleek dat ze toen 30 weken zwanger was.

Dus het komt voor. Ik kan me voorstellen dat het schrikken is.
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat? Ik geloof hier helemaal niks van. Duidelijk een verzonnen verhaal.

En o ja, als je overdag om 12:00 uur smiddags wat buikpijn hebt ga je niet zomaar gelijk naar een ehbo post van een ziekenhuis want het is geen spoed maar ga je langs de huisarts. En die verwijst je eventueel door.
Alle reacties Link kopieren
quote:MRengine schreef op 01 oktober 2016 @ 05:58:

Weet je wat? Ik geloof hier helemaal niks van. Duidelijk een verzonnen verhaal.

En o ja, als je overdag om 12:00 uur smiddags wat buikpijn hebt ga je niet zomaar gelijk naar een ehbo post van een ziekenhuis want het is geen spoed maar ga je langs de huisarts. En die verwijst je eventueel door.Bovendien: als je leven zo op z'n kop staat, ga je heus niet binnen 24 uur je verhaal op een forum zetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zippur schreef op 01 oktober 2016 @ 06:02:

[...]





Bovendien: als je leven zo op z'n kop staat, ga je heus niet binnen 24 uur je verhaal op een forum zetten.mij verbaasde de inwendige echo- om te zien hoe ver ze was. Dat hoeft na de termijnbepaling in het 1e trimester toch niet? Dan calculeren ze volgens mij met de metingen van baby via gewone echo?
Alle reacties Link kopieren
quote:Zippur schreef op 01 oktober 2016 @ 06:02:

[...]





Bovendien: als je leven zo op z'n kop staat, ga je heus niet binnen 24 uur je verhaal op een forum zetten.



Nee inderdaad. Het hele verhaal, alle "details" en manier waarop het geschreven is klopt van geen kant.

En het kind zou volgens een arts in januari 2016 zijn "opgewekt"
Alle reacties Link kopieren
Precies. Hier klopt niets van, bij de eerste echo (die ze al niet zouden maken) zouden ze de termijn bepalen. Een inwendige echo bij een ingedaalde volgroeide baby?!! Echt niet hoor mooi verhaaltje to!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof iemand I didn't know I was pregnant heeft zitten kijken.
Nou je kent 't wel, ik werd opgenomen, hartmonitor enzovoort vast



Nee, geen idee. Nooit meegemaakt.
Betrapt, en OP weg. Toevallig hoor. Ik heb dus niks gelezen, maar alleen op basis van de titel vind ik het al verdacht, een letterlijke vertaling van het TLC-programma "I didn't know I was pregnant".....
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
quote:Bloes schreef op 01 oktober 2016 @ 06:41:

Betrapt, en OP weg. Toevallig hoor. Ik heb dus niks gelezen, maar alleen op basis van de titel vind ik het al verdacht, een letterlijke vertaling van het TLC-programma "I didn't know I was pregnant".....
Alle reacties Link kopieren
OP is weg, dus niets gelezen. Maar het komt voor. Een naaste kennis heeft dit ook gehad en ik heb van dichtbij gezien dat zij echt van niets wist.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 01 oktober 2016 @ 08:23:

OP is weg, dus niets gelezen. Maar het komt voor. Een naaste kennis heeft dit ook gehad en ik heb van dichtbij gezien dat zij echt van niets wist.Ja maar deze mevrouw is gisteren bevallen van een kind van 37 weken. Vertelde het allemaal heel gedetailleerd en met inderdaad een tlc opbouw. 24 uur na je bevalling lijkt het Viva forum me überhaupt nou niet direct het eerste wat in je opkomt. Helemaal niet als je nu nog alles zou moeten regelen qua uitzet.
Alle reacties Link kopieren
quote:fee90 schreef op 01 oktober 2016 @ 08:39:

[...]



Ja maar deze mevrouw is gisteren bevallen van een kind van 37 weken. Vertelde het allemaal heel gedetailleerd en met inderdaad een tlc opbouw. 24 uur na je bevalling lijkt het Viva forum me überhaupt nou niet direct het eerste wat in je opkomt. Helemaal niet als je nu nog alles zou moeten regelen qua uitzet.



Dat is waar

Die kennis van mij heeft nog lang met een verbaasde blik rond gelopen
Het schijnt voor te komen ja, maar meer dat mensen er pas laat achter komen en niet pas met de bevalling.

Maar goed, alles kan...



Het enige geval dat ik ken was van een oud-klasgenoot die haar ouders ineens verraste met een kind. Maar ik denk dat de tienermoeder in kwestie dondersgoed wist dat ze zwanger was. Voor de (groot)ouders was het wel onverwachts.
Lijkt me afschuwelijk btw. Bij mijn zwangerschappen voelde ik meteen dat mijn lijf anders was, maar ik ben ook vaak genoeg bang geweest voor een dergelijk scenario.
quote:minnimouse schreef op 01 oktober 2016 @ 08:23:

OP is weg, dus niets gelezen. Maar het komt voor. Een naaste kennis heeft dit ook gehad en ik heb van dichtbij gezien dat zij echt van niets wist.Ik zou graag met zo iemand een keertje een drankje doen, want ik vind het fascinerend. Ik ben zelf kort zwanger geweest maar ik verbaasde mij over de pijnlijke borsten, de tepelhoven die groeiden (en die zo gebleven zijn) en de misselijkheid die ik na zo'n korte tijd al had. Heeft zij dat niet gehad? Leeft zij zo in haar hoofd dat ze het niet doorhad?
Artikel in de flair deze week gelezen zeker?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lavendel_Madelief schreef op 01 oktober 2016 @ 08:53:

[...]





Ik zou graag met zo iemand een keertje een drankje doen, want ik vind het fascinerend. Ik ben zelf kort zwanger geweest maar ik verbaasde mij over de pijnlijke borsten, de tepelhoven die groeiden (en die zo gebleven zijn) en de misselijkheid die ik na zo'n korte tijd al had. Heeft zij dat niet gehad? Leeft zij zo in haar hoofd dat ze het niet doorhad?



Nee, zij leeft niet in haar hoofd.

Ze was wel wat aangekomen, maar zeker niet zoveel dat je zag dat ze zwanger was of dat ze een enorme buik had. Op een gegeven moment heeft ze wel een test gedaan en die was negatief. Tja, kan me voorstellen dat als je dan een keer steken in je buik hebt ofzo, dat je dat niet linkt aan een zwangerschap.

Uiteindelijk is alles goed gekomen; ze woonde op dat moment al samen met haar vriend. Nu zijn ze getrouwd en hebben samen 4 kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:emka78 schreef op 01 oktober 2016 @ 06:06:

[...]





mij verbaasde de inwendige echo- om te zien hoe ver ze was. Dat hoeft na de termijnbepaling in het 1e trimester toch niet? Dan calculeren ze volgens mij met de metingen van baby via gewone echo?





FYI: Zelf ben ik vandaag bij de VK geweest voor een termijnecho en die moest helaas via een inwendige echo omdat met de gewone echo niet genoeg te zien was.



Ik heb het verhaal van OP helaas niet kunnen lezen. Maar uit de reacties is een hoop op te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:such_preggers schreef op 03 oktober 2016 @ 13:37:

[...]





FYI: Zelf ben ik vandaag bij de VK geweest voor een termijnecho en die moest helaas via een inwendige echo omdat met de gewone echo niet genoeg te zien was.



Ik heb het verhaal van OP helaas niet kunnen lezen. Maar uit de reacties is een hoop op te maken. Ja, bij de 1e termijnbepaling, in je eerste trimester, is dat wel vaker via een inwendige echo. Maar bij 37 weken zwangerschap niet meer hoor. Dan zie je gewoon een volgroeide baby, daar komt geen inwendige echo aan te pas om te zien hoe ver je bent.
Alle reacties Link kopieren
@emka, ik zie nu dat ik je zin ook anders had kunnen lezen. My bad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven