Is "NEE" niet duidelijk genoeg???

30-09-2016 08:29 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Communiceren met mijn partner gaat (op dit moment)erg moeilijk.

Afgelopen nacht bijvoorbeeld kwam hij bij me om met me te vrijen. Bepaalde dingen vind ik gewoon niet fijn en wil ik dan ook liever niet doen.

Ik zei tot 3 x toe "nee" maar het blijkt niet aan te komen. Na de 3de keer werd ik een beetje boos en zei:ik zeg toch nee. Hij reageerde boos En volgens hem is het niet duidelijk genoeg en is het aan mij een andere manier te bedenken.

Ik weet niet zo goed wat er niet duidelijk is aan NEE!!! Zijn er andere manieren om tegen een man duidelijker te zijn???
Alle reacties Link kopieren
quote:Tiswa schreef op 30 september 2016 @ 09:45:

Ik zou hem vertellen dat als hij dat nog 1 keer flikt, je aangifte van aanranding/verkrachting tegen hem doet. Wat een ontzettende respectloze hufter zeg!Ja men gaat daar ook altijd zo fijn en serieus mee om...kun bij een aangifte binnen een relatie trouwens helemaal wel vergeten waarschijnlijk wil men de aangifte niet eens opnemen of pas met heel veel weerzin na een bedenktijd van 3 weken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 30 september 2016 @ 09:53:

[...]





Ja men gaat daar ook altijd zo fijn en serieus mee om...kun bij een aangifte binnen een relatie trouwens helemaal wel vergeten waarschijnlijk wil men de aangifte niet eens opnemen of pas met heel veel weerzin na een bedenktijd van 3 weken.Dat de politie niet serieus is met zulke dingen is een ander verhaal. Het ging erom dat meneer vond dat ze niet duidelijk was met gewoon nee. Dit maakt iig duidelijk dat ze echt NEE!!!! bedoeld.
quote:Ceylon schreef op 30 september 2016 @ 09:09:

[...]

....

En ik héb al een gat. Speciaal bedoeld voor seks. Een man die daar niet genoeg aan heeft, wijs ik met alle plezier op de stofzuiger, een flink stuk kaas (kan ie een gat op maat in maken) of een bowlingbal.

Beetje overtrokken dit. Prima als je geen anaal wilt en natuurlijk dient een partner dat te accepteren, maar doe nou niet alsof het iets belachelijk pervers is wat hij zou willen.

Maar dat staat volledig los van de manier waarop hij het nu wil realiseren, want die deugd natuurlijk van geen kant.
Alle reacties Link kopieren
Jemig, wat een heftige reacties. Ik ben het grondig eens met NEE is NEE, maar ik vind de OP ook te summier om de man van TO direct als aanrander neer te zetten.



Heeft ie drie keer discreet met zijn piemel tegen je aangewreven, of hardhandig dat ding naar binnen proberen te wurmen terwijl je duidelijk NEE hebt gezegd?



Ik heb ook weleens een vriend gehad en soms wat minder zin in seks, maar dat ging dan meestal op de manier die ik als eerste omschrijf. Beetje friemelen, voelen, piemelwrijven en dan zei ik "nee, nu even niet" en dan deed ie het nog een keer en dan zei ik weer "neeheeee, geen zin." En dan was het klaar. Maakte mijn vriend geen engerd, aanrander of disrespectvolle vrouwenhater en verkrachter.
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van een vuist, ergens tussen zijn ogen en tegelijkertijd een knietje! En daarna een gang naar de advocaat. Om de scheiding aan te vragen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tiswa schreef op 30 september 2016 @ 10:21:

Dat de politie niet serieus is met zulke dingen is een ander verhaal. Het ging erom dat meneer vond dat ze niet duidelijk was met gewoon nee. Dit maakt iig duidelijk dat ze echt NEE!!!! bedoeld.



Leuke bedacht hoor, om je boodschap duidelijk te maken. Maar brengt het ook twee partners/ouders nader tot elkaar, zodat ze samen verder kunnen? Ga je nou echt voor elkaar openstaan als je dreigt met de politie?

Het lijkt mij veel behulpzamer om kalm en heel stellig te melden dat nee gewoon echt nee is, en te vragen waarom hij zo'n moeite heeft om je antwoord te accepteren. Waarom kan hij dat niet loslaten?
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
Alle reacties Link kopieren
quote:bugs schreef op 30 september 2016 @ 11:12:

[...]





Leuke bedacht hoor, om je boodschap duidelijk te maken. Maar brengt het ook twee partners/ouders nader tot elkaar, zodat ze samen verder kunnen? Ga je nou echt voor elkaar openstaan als je dreigt met de politie?

Het lijkt mij veel behulpzamer om kalm en heel stellig te melden dat nee gewoon echt nee is, en te vragen waarom hij zo'n moeite heeft om je antwoord te accepteren. Waarom kan hij dat niet loslaten?



Ja, dit dus. Ik weet niet wat ik lees. Je partner in elkaar rossen, aangifte doen tegen de vader van je kinderen omdat hij seks wil. Vraag gewoon wat hij niet duidelijk vindt.



Is het verder wel een toffe peer, TO? Want die vraag zie ik nog nergens beantwoord.
Eigenlijk zou je deze vraag, of er andere manieren zijn om duidelijk te zijn, aan je man voor moeten leggen. Misschien begrijp je dan ook wat er niet duidelijk is aan jouw nee.

Ik kan me zo voorstellen dat een duidelijk NEE :whipp:of een giebelende nee doe nou niet nogal een verschil kunnen maken. Maar misschien dat hij uit kan leggen hoe jouw nee overkomt bij hem.

Ik weet het niet, ik was er niet bij.

Je bent getrouwd en hebt kinderen met hem, dit bespreken met hem zou de eerste stap moeten zijn lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
quote:bugs schreef op 30 september 2016 @ 11:12:

[...]





Leuke bedacht hoor, om je boodschap duidelijk te maken. Maar brengt het ook twee partners/ouders nader tot elkaar, zodat ze samen verder kunnen? Ga je nou echt voor elkaar openstaan als je dreigt met de politie?

Het lijkt mij veel behulpzamer om kalm en heel stellig te melden dat nee gewoon echt nee is, en te vragen waarom hij zo'n moeite heeft om je antwoord te accepteren. Waarom kan hij dat niet loslaten?Dit, +1
Leef en laat leven
Alle reacties Link kopieren
In het vervolg pak je het zo aan:



je vriend doet iets wat jij niet wilt, jij zegt duidelijk

1. nee ik wil dit niet, stop

hij probeert nog eens, jij herhaalt

2. ik heb nee gezegd! ik wil dat je NU stopt!

hij probeert nog eens, jij sleurt hem bij zijn haren en knalt hem vervolgens met zijn gezicht tegen de muur



zal wel werken denk ik, wat een imbeciel, of denkt ie omdat hij je partner is dat hij jouw grenzen mag overschrijden? En dan nog een beetje boos worden ook, jezus ik had hem er al uitgetrapt.
Er zit een enorm verschil tussen nee zeggen en nee doen. Je zou je moeten afvragen waarom je op nee zeggen blijft vertrouwen wanneer dat duidelijk niet werkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kaixi schreef op 04 oktober 2016 @ 22:52:

In het vervolg pak je het zo aan:



je vriend doet iets wat jij niet wilt, jij zegt duidelijk

1. nee ik wil dit niet, stop

hij probeert nog eens, jij herhaalt

2. ik heb nee gezegd! ik wil dat je NU stopt!

hij probeert nog eens, jij sleurt hem bij zijn haren en knalt hem vervolgens met zijn gezicht tegen de muur



zal wel werken denk ik, wat een imbeciel, of denkt ie omdat hij je partner is dat hij jouw grenzen mag overschrijden? En dan nog een beetje boos worden ook, jezus ik had hem er al uitgetrapt.



De vraag is dan inderdaad; hoe duidelijk was TO??



Ik denk soms heel duidelijk te zijn, maar mijn puberella denkt daar vaak heel anders over; jij hebt dat zo gezegd. En de ene keer kan ik zeggen dat ze niet heeft geluisterd en een andere keer moet ik haar gelijk geven. Soms ben je minder duidelijk dan je zelf denkt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Amand schreef op 04 oktober 2016 @ 22:59:

Er zit een enorm verschil tussen nee zeggen en nee doen. Je zou je moeten afvragen waarom je op nee zeggen blijft vertrouwen wanneer dat duidelijk niet werkt.OMG, je bedoelt, ze zegt nee maar ze bedoelt eigenlijk ja? Nee is nee, djiezus.
quote:MiniMe3 schreef op 04 oktober 2016 @ 23:08:

[...]





OMG, je bedoelt, ze zegt nee maar ze bedoelt eigenlijk ja? Nee is nee, djiezus.Met het nalaten om nee te doen wanneer nee zeggen niet werkt geef je jezelf over aan datgene dat je nou juist net niet wilt.
Alle reacties Link kopieren
quote:MiniMe3 schreef op 04 oktober 2016 @ 23:08:

[...]





OMG, je bedoelt, ze zegt nee maar ze bedoelt eigenlijk ja? Nee is nee, djiezus.Vrouwen zijn anders echt niet altijd zo duidelijk hoor. Vaak zeggen ze een paar keer nee omdat ze willen dat een man ze "veroverd" nee niet doen want ik wil het zo graag is echt niet zomaar uit de lucht komen vallen. Er zijn gewoon heel veel vrouwen die zo doen.
Nee is in dit geval niet duidelijk genoeg gebleken aldus man van TO. Dus misschien kan hij het haar uitleggen
Ik kom in de hele first post geen man tegen...
quote:nina1966 schreef op 04 oktober 2016 @ 23:27:

[...]



Vrouwen zijn anders echt niet altijd zo duidelijk hoor. Vaak zeggen ze een paar keer nee omdat ze willen dat een man ze "veroverd" nee niet doen want ik wil het zo graag is echt niet zomaar uit de lucht komen vallen. Er zijn gewoon heel veel vrouwen die zo doen.Wat is dit voor jaren 60 theorie? Juist als je het als man niet zeker weet, moet je gewoon stoppen. Een kerel zou bij mij niet aan moeten komen met "ja maar heel vrouwen bedoelen dan ja". Flikker op, ík zei nee.
quote:Amand schreef op 04 oktober 2016 @ 23:17:

[...]



Met het nalaten om nee te doen wanneer nee zeggen niet werkt geef je jezelf over aan datgene dat je nou juist net niet wilt.Toch vind ik het wel bizar dat nee zeggen niet voldoende is. Bovendien, TO en haar partner kennen elkaar al lang (want twee kinderen). Hij zou haar inmiddels toch goed genoeg moeten kennen om te snappen wanneer ze nee bedoelt. Ik begrijp trouwens ook niet dat het lekker kan zijn om door te proppen terwijl een vrouw overduidelijk geen zin heeft. Het zou niet in mij opkomen om een man te dwingen seksuele handelingen bij mij te verrichten als hij daar eigenlijk helemaal geen zin in heeft.
Don't shoot the messenger
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 30 september 2016 @ 09:23:

[...]



Met kans dat ie onmiddellijk op zijn knietjes duikt voor ontvangst.

Zit je dan met je goeie gedrag.

En je voorbinddildo.LOL
Never wrestle with pigs. You both get dirty and the pig likes it.
Alle reacties Link kopieren
quote:bugs schreef op 30 september 2016 @ 09:48:

[...]



Nee is natuurlijk sowieso nee, daar is geen discussie over. Je mag je grenzen heel duidelijk stellen. Maar klinkt mij in de oren alsof er bij hem meer aan de hand is. Er lijkt in deze relatie inderdaad veel meer aan de hand.
Never wrestle with pigs. You both get dirty and the pig likes it.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kaixi schreef op 04 oktober 2016 @ 22:52:

In het vervolg pak je het zo aan:



je vriend doet iets wat jij niet wilt, jij zegt duidelijk

1. nee ik wil dit niet, stop

hij probeert nog eens, jij herhaalt

2. ik heb nee gezegd! ik wil dat je NU stopt!

hij probeert nog eens, jij sleurt hem bij zijn haren en knalt hem vervolgens met zijn gezicht tegen de muur



zal wel werken denk ik, wat een imbeciel, of denkt ie omdat hij je partner is dat hij jouw grenzen mag overschrijden? En dan nog een beetje boos worden ook, jezus ik had hem er al uitgetrapt.Jeetje joh, want een geweldig advies?! Word relatietherapeut, dank zij jouw briljante aanpak leren partners echt naar elkaar luisteren, en scheppen ze ook echt zo'n liefdevolle en warme omgeving voor hun kinderen. Dat begint met een kop tegen de muur slaan, natuurlijk, stom dat ik daar niet aan dacht.
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
Alle reacties Link kopieren
quote:bugs schreef op 05 oktober 2016 @ 09:24:

[...]





Jeetje joh, want een geweldig advies?! Word relatietherapeut, dank zij jouw briljante aanpak leren partners echt naar elkaar luisteren, en scheppen ze ook echt zo'n liefdevolle en warme omgeving voor hun kinderen. Dat begint met een kop tegen de muur slaan, natuurlijk, stom dat ik daar niet aan dacht.Enorm vermoeiend, dit soort reacties. Er zitten op dit forum nogal wat (verbitterde?) vrouwen met veel opgespaarde agressie.
Never wrestle with pigs. You both get dirty and the pig likes it.
Alle reacties Link kopieren
Waarom hij het niet begrijpt?



Ga eens een hoortest met hem doen. Wellicht probleem opgelost



Nee ff serieus. Praten. Met kleren aan.
de wereld wacht om ontdekt te worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven