Werk & Studie alle pijlers

Carrière switch naar nagelstyliste

12-09-2016 16:13 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit sinds mijn studie vast in de richting van mijn studie. Via stage ben ik in dit werk gerold en nooit meer iets anders gedaan. Ik ben goed in dit werk en ik heb een vast contract.

Maar eerlijk gezegd heb ik een hekel aan mijn baan. Ik had het nooit zo door maar sinds ik als hobby nagels lak (gellak), merk ik hoe leuk ik dat vind!

Ik wil dus een opleiding gaan doen en vanuit dat diploma een salon(netje) aan huis beginnen. Pas als ik vaste klanten heb (die ik dus in het begin alleen 's avonds en in de weekends kan doen) wil ik mijn huidige baan opzeggen (iets met schoenen en weggooien enzo).

Welke opleiding kunnen jullie mij aanraden?

Ik heb zitten googlen (regio Utrecht) maar veel sites zijn niet duidelijk of de opleiding deeltijd is of ook deels vanuit huis kan (theorie). Ook zitten er aardige prijsverschillen tussen.

Hopelijk hebben jullie wat tips of ervaringen.



Samenvatting: ik zoek een goede opleiding tot allround nagelstyliste (gel/acryl/nailart) in regio Utrecht die ik naast mijn huidige baan kan doen
quote:Brand-new-life-2015 schreef op 13 september 2016 @ 06:21:

Bedankt nijntje voor jouw informatie. Die opleiding ziet er erg goed uit! Sowieso hou ik mijn baan zo lang mogelijk aan. Juist omdat ik nu vast contract heb is het veilig genoeg om dit ernaast te doen. Ik steek dan ook met liefde geld en tijd erin, en ga mij uitgebreid verdiepen in salons in mijn omgeving en alle voors en tegens op langere termijn.

Gelukkig heeft mijn partner ook een vast contract met goed inkomen in een veilige branche en gezond bedrijf, en kan ik altijd ernaast blijven werken in mijn huidige branche. Alleen zie ik mij over 3 jaar niet nog steeds op deze werkplek zitten, daar word ik doodongelukkig van. Het is een combinatie van het werk an sich, maar ook mijn collega's, werkplek en vooral het bestuur wat mij zo tegenstaat. Maar dat terzijde, want dat is niet de insteek van dit topic.geen probleem;) succes
Hoi weet je inmiddels al meer over opleidingen etc? Ik ben nl ook wel geïnteresseerd om naast mijn baan erbij te hobby-en. . Ik ga nu eerst een 1-daagse cursus volgen om te kijken of dat bevalt en daarna wil ik dan verder gaan kijken..
Alle reacties Link kopieren
Jazeker! Ik heb mij ingeschreven en begin over een maand aan de opleiding. In mijn woonplaats zijn 3 salons en 2 dames die vanuit huis werken, waarvan 1 in mijn wijk. Zij is echt al ervaren en vraagt een vrij hoge prijs, als ik hier onder ga zitten maak ik wel een mooie kans.

Heb er erg veel zin in!
Klinkt goed! Hoop dat t je lukt! Als je t leuk vindt af en toe een update te geven, zou ikdat leuk vinden om te lezen.. succes
welke opleider heb je gekozen brand?
Alle reacties Link kopieren
Doe ik theo!

Nijntje, het is Magnetic Soesterberg geworden! Daar hoor ik zoveel goede verhalen over en het is relatief dichtbij, dus ideaal. De opleiding duurt ruim 4 maanden, maar het is maar 1 dag per week school. Verder veel 'huiswerk': oefenen op een nephand en later in de opleiding mag je ook thuis op echte handen werken.

Kan serieus niet wachten! Het vooruitzicht maakt mijn huidige baan iets dragelijker.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt als een goede serieuze opleiding! Top!

Succes!!
quote:Brand-new-life-2015 schreef op 28 september 2016 @ 10:50:

Doe ik theo!

Nijntje, het is Magnetic Soesterberg geworden! Daar hoor ik zoveel goede verhalen over en het is relatief dichtbij, dus ideaal. De opleiding duurt ruim 4 maanden, maar het is maar 1 dag per week school. Verder veel 'huiswerk': oefenen op een nephand en later in de opleiding mag je ook thuis op echte handen werken.

Kan serieus niet wachten! Het vooruitzicht maakt mijn huidige baan iets dragelijker.ohkee, ben ook geweest, doe je de allround opleiding? dan zou ik ook de workshop salonmagement doen helemaal als je voor jezelf wilt beginnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lolily schreef op 12 september 2016 @ 16:27:

[...]



Ik denk dat dat dus nog best wel meevalt. In deze regio (Arnhem/Nijmegen) werken veel nagelstylistes aan huis, en zij zetten sets voor €45-€50. Daar ben je dan een goed uur mee bezig. Ik heb geen idee wat de materiaalkosten zijn, maar als je vijf mensen op een dag hebt heb je al zo'n €300 omzet. Met het giga aanbod dat er is denk ik dat je met 5 per maand je handjes mag dichtknijpen. En nee daar kun je niet van leven.
het is nogal een discussie opzich of je er van kan leven ja.. veel nagelstylisten hebben een baan er naast, je kan heel goed en ver groeien als je dat wilt, je kan lesgeven,nail art kunstenaar, expert of zelfs een groothandel beginnen. gister op een fb groep voor nagelstylisten brak de tent bijna af omdat een concullega haar prijzen wilde verdubbelen.
Alle reacties Link kopieren
Haha nijntje op die pagina zit ik ook!

Salonmanagement zit er tegenwoordig automatisch bij (ga idd de allround doen, en gelijk daarna level 2).

Dank OXO!



Het financiële plaatje is voor mij niet zo spannend, gezien ik een vast contract heb en dus vast inkomen voor sowieso 4 jaar. En in een hele makkelijke branche dus ik kan altijd wel werk vinden. Alleen ligt mij passie daar niet, dus ga ik nu mijn hart volgen en zie wel hoe het loopt en of/hoeveel ik ernaast moet blijven werken.
erg he?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan ook €100 per set vragen, dan hoef ik er mooi niet naast te werken

(Mogelijk moet ik dan wel aan mijn snelheid gaan werken want net na de opleiding zal ik nog wel 3-4 uur per set erover doen, en daar word ik natuurlijk nooit rijk van!)
pfft ik ken eentje in Amsterdam die vraagt 70euro dat vind ik al overdreven
Alle reacties Link kopieren
Het is ambacht he
Alle reacties Link kopieren
En je hebt ook veel concurrentie van dubieuze Vietnamese salonnetjes die onder het minimumloon werken...
oud nieuws, hangt er vanaf waar je zit... in de grote stad ja maar beneden de rivieren valt het mee heb ik gehoord
Alle reacties Link kopieren
quote:Gudetama schreef op 01 oktober 2016 @ 14:47:

En je hebt ook veel concurrentie van dubieuze Vietnamese salonnetjes die onder het minimumloon werken...Oh boy, ik ken iemand die daar wimperexstensions had laten zetten. Na een maand had ze geen wimpers meer.
vreselijk
Alle reacties Link kopieren
quote:Gudetama schreef op 01 oktober 2016 @ 14:47:

En je hebt ook veel concurrentie van dubieuze Vietnamese salonnetjes die onder het minimumloon werken...Hier in de Randstad wel ja. Ik heb eerst altijd in Brabant gewoond en daar heb ik nog nooit van die salonnetjes gezien.
Alle reacties Link kopieren
Die concurrentie neem ik niet serieus. Ik heb momenteel 2 klanten die vanuit de grote stad (20 min rijden) naar mij komen omdat die Aziaten met een frees over de natuurlijk le nagel gaan en deze fors beschadigen.

Deze salons zijn inderdaad goedkoop, en snel.

Maar vaak vreselijk slecht.

Bovendien zit er geen een in mijn stad/dorp.

Heb in mijn directe omgeving maar 2 concurrenten die goed werk leveren, dat moet wel lukken. Ik heb al een aantal vaste klanten en heb al 7 modellen stand by voor de opleiding straks.

Motivatie en daadkracht is alles!
ik ga denk ik series is zo een zaak binnenstappen en vragen waarom ze hun nagels daar laten doen..?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat snap je niet he nijn? Ze willen zo snel en goedkoop mogelijk uit zijn maar dat ze de nagel zo dun als een velletje vloeipapier fresen boeit ze niks...

De nagelplaten van die 2 klanten van mij zijn écht verpest.

En tuurlijk ziet het eindresultaat er vaak mooi uit en kost het geen drol, binnen een half uur weer buiten, maar wat er onder de aliexpress acryl gebeurd willen ze niet weten.

Tot het misgaat, dan mogen de gecertificeerde stylistes het oplossen. Zie het regelmatig op fb.
Alle reacties Link kopieren
(Oh, en pb terug nijntje)
quote:Brand-new-life-2015 schreef op 03 oktober 2016 @ 15:11:

Ja dat snap je niet he nijn? Ze willen zo snel en goedkoop mogelijk uit zijn maar dat ze de nagel zo dun als een velletje vloeipapier fresen boeit ze niks...

De nagelplaten van die 2 klanten van mij zijn écht verpest.

En tuurlijk ziet het eindresultaat er vaak mooi uit en kost het geen drol, binnen een half uur weer buiten, maar wat er onder de aliexpress acryl gebeurd willen ze niet weten.

Tot het misgaat, dan mogen de gecertificeerde stylistes het oplossen. Zie het regelmatig op fb.nee maar goedkoop wordt zo duurkoop, ben een keer ook bij zo'n salon geweest nooit meer!. een vriendin van me kwam wel is bij ze, maar is er ook mee gestopt, helemaal nadat ik haar vertelde met wat voor troep ze werken. idd en mede daardoor krijgen nagelstyliste een slechte naam, ik moet mezelf iedere keer verdedigen als ik opzoek was naar modellen nog steeds eigenlijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven