Gezellig kletstopic met alles omtrent koken en eten

27-08-2016 13:56 1624 berichten
Ik moest even slikken bij het bedenken en openen van dit topic, omdat ik natuurlijk heel erg aan MV moest denken en dat als ze er nog was, ongetwijfeld gezellig mee zou tikken..... MV



Ik als serieverslaafde ben nu series aan het kijken over voedsel, eten, koken, beleving, smaak etc. Eerder deze week The mind of a chef uitgekeken en zeer goed vermaakt ermee. Nu Cooked, heel interessant. Chef's table staat op de planning.

Anyway, ik bedacht mij dat ik het heel erg mis om met mensen te praten over koken, eten, ingrediënten, gerechten, trends, smaak, keukens (als in cuisine, niet die van Brugman ) en recepten enzo.



Ik ben in de 20 en ik merk dat vrouwen van mijn leeftijd zich niet zo met koken bezig houden. Ze gaan lieverd lekker uit eten. Als ik soms vertel dat ik bouillon ga trekken morgen, kijken ze me verdwaasd aan. Mensen in mijn omgeving hebben het vaker over welke stoommaaltijd lekker is of welke diepvriespizza het meest overeenkomt met die van de Italiaan. Koken lijkt iets te zijn wat of zo snel en makkelijk mogelijk moet zijn tegenwoordig. Maar goed, 'leuk' topic moet dit worden



Welkom iedereen die wilt kletsen over eten en koken Wat houdt je momenteel bezig in de keuken/aan de eettafel? Zijn er recepten die je nog eens een keer wil proberen? Welke keukens ben je nieuwsgierig naar? Vertel vertel
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is gek op spruitjes!

Ik vind ze ook lekker, met knoflookyoghurt en hete pepersaus.



Ik ben nu aan het werk.
Oh ja spruitjes lekker! Echt zo'n groente die we lekker vinden maar toch niet vaak eten.
quote:Kuzu schreef op 30 september 2016 @ 14:22:

Mijn man is gek op spruitjes!

Ik vind ze ook lekker, met knoflookyoghurt en hete pepersaus.



Ik ben nu aan het werk.Dat klinkt ook weer goed, leuke tip!
quote:Jejoue schreef op 26 september 2016 @ 11:26:

[...]



Hier een gewone van de Lidl. Is prima.

Hoezo moet ie meer dan 5 kg wegen?

Just curious



Vanavond aubergine/gehakt/rijst.

Nu al zin in!



allemaal!



Meer dan 5 kg, omdat ik soms weleens een pan met iets erin op de weegschaal zet. En op kunnen stapelen qua gewicht is vaak handig, aangezien ik lui ben
quote:Jejoue schreef op 28 september 2016 @ 10:11:

Gisteren had ik een aubergine met zaadjes er in. Zo vies!

Wat doen jullie met zo'n aubergine?

Weggooien of eet je dat gewoon?



Vies? Waar moet ik aan denken?



Ik eet weinig aubergine, laat staan met zaadjes....Maar het is net als courgette toch? Zaadlijsten?
quote:Roxy21 schreef op 28 september 2016 @ 13:08:

[...]



Nee geen echte tips, ik doe altijd maar wat. Soms gaat het beter, soms slechter

Ik spaar de Ahmoestuitnjes, die zaai ik en zet ik een grote bak op de vensterbank. Als er iets opkomt en het wordt meer dan twee cm verpot ik het en dan zet ik het buiten (soms wacht ik er nog even mee, tot ik het idee heb dat ze buiten kunnen overleven). En dan wachten en water geven.

Meeste gaat best goed, soms groeien dingen ook wel eens niet. Of soms gaan ze pas maanden later wat doen. Ik had bv een watermeloenplantje buiten gezet, die deed het uiteindelijk niet meer. Maar enkele weken geleden begon er een plantje te groeien. Ik had geen idee of het onkruid is, dus ik laat het voor de zekerheid altijd maar staan en nu blijkt het een watermeloen plant te zijn. En heb ik twee babymeloenen. Beetje jammer wel, want ik denk niet meer dat het weer nog zo mee gaat zitten dat hij volgroeid, maar toch wel leuk.



[afbeelding]



Paprikasoep klinkt lekker, misschien ga ik dat wel van het weekend maken.Wat super leuk en GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAF!!!! *vol van bewondering*
quote:Lavendel_Madelief schreef op 29 september 2016 @ 17:43:

Ik eet vanavond iets uit mijn kindertijd: vissticks met spinazie, aardappels en een gekookt ei

Ik kijk er helemaal naar uit.Ja, doe ik ook weleens
hier staat de eerste pan met stoofpeertjes op het vuur, jummmm





Paprikasoep maak ik ook wel maar dan met geroosterde paprika.
Ik maak pastasaus met geroosterde paprika's!
ook lekker Matroesjka!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben paprika's aan het roosteren, ik eet voor de lunch paprikasoep

Bedankt voor de inspiratie!
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
quote:friezinnetje2014 schreef op 30 september 2016 @ 16:29:

hier staat de eerste pan met stoofpeertjes op het vuur, jummmm





Paprikasoep maak ik ook wel maar dan met geroosterde paprika.



Lekker! De rode versie?



Iemand ervaring met de blanke? Net zo lekker?
Wat wordt er dit weekend gekokkereld?



Hier Makhani murghi (alweer boterkip ) en morgen weet ik nog niet, dus sta open voor ideeën.
Simpel.

Kabeljauw met Monchou/rijst/diepvries tuinerwtjes/wortel.



Boterkip is wel bevallen, he
Na deze keer ben ik er wel even klaar mee



Genoeg andere recepten te koken
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even bijgelezen en nu heb ik zin in paprikasoep Jouw pastasaus met geroosterde paprika klinkt ook heerlijk Matroesjka! Moet ik ook eens maken.



Hier eet ik alleen vanavond en heb nog ravioli liggen dus het wordt ravioli met (zelfgemaakte) pesto, rucola en parmezaan. Van de week staat de boterkip op het menu Lovestar!
Alle reacties Link kopieren
Veel te lang niet geweest! Voordeel, lekker veel bijlezen
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Mijn laatste experiment was trouwens pindakoekjes. Ik vind pindakaas nooit zo lekker maar had een keer een pot gekocht om pindasaus mee te maken. Ik dacht dat 'niet lekker' misschien in mijn hoofd zou zitten, want al minstens 25 jaar niet gegeten En dan subtiel door koekjes, wellicht een idee.



Nou niet dus. Koekjes waren gelukt maar ik werd al misselijk van de pindakaasgeur die eraf kwam
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovestar schreef op 17 september 2016 @ 19:17:

[...]





Deze



Madhur Jaffrey- Chicken tikka massalaJee, dit klinkt goed! En heb alles ervoor in huis dus dat zou het wel eens kunnen worden voor morgen!
Tjezus, wat vals
quote:MevrouwJack schreef op 01 oktober 2016 @ 19:00:

Veel te lang niet geweest! Voordeel, lekker veel bijlezen En veel recepten om geïnspireerd te raken
quote:Zomerbloem23 schreef op 01 oktober 2016 @ 15:59:

Ik heb even bijgelezen en nu heb ik zin in paprikasoep Jouw pastasaus met geroosterde paprika klinkt ook heerlijk Matroesjka! Moet ik ook eens maken.



Hier eet ik alleen vanavond en heb nog ravioli liggen dus het wordt ravioli met (zelfgemaakte) pesto, rucola en parmezaan. Van de week staat de boterkip op het menu Lovestar!



Leuk! Laat even weten hoe het is gegaan en natuurlijk hoe ie smaakt



Zelfgemaakte pesto, snel en simpel en o zo lekker!
quote:MevrouwJack schreef op 01 oktober 2016 @ 19:03:

Mijn laatste experiment was trouwens pindakoekjes. Ik vind pindakaas nooit zo lekker maar had een keer een pot gekocht om pindasaus mee te maken. Ik dacht dat 'niet lekker' misschien in mijn hoofd zou zitten, want al minstens 25 jaar niet gegeten En dan subtiel door koekjes, wellicht een idee.



Nou niet dus. Koekjes waren gelukt maar ik werd al misselijk van de pindakaasgeur die eraf kwam



Pindakaas



Jammer dat je alleen van de geur al misselijk werd......Heb je iemand anders ermee blij kunnen maken?
quote:MevrouwJack schreef op 01 oktober 2016 @ 19:19:

[...]



Jee, dit klinkt goed! En heb alles ervoor in huis dus dat zou het wel eens kunnen worden voor morgen!Recensie!
quote:Lovestar schreef op 01 oktober 2016 @ 14:19:

Wat wordt er dit weekend gekokkereld? Ik bakte vrijdag een hartige taart met bloemkool, broccoli & geitenkaas. Gisteravond snelle pasta, niks bijzonders, vanavond kip in witte wijn volgens recept van de Hairy Bikers. De kip staat al te marineren sinds gisteravond. Zowel de taart als de kip van vanavond zijn nieuwe recepten voor me.
Alle reacties Link kopieren
Vrijdag en gister gewerkt in de foodhal, vrijdag ben ik losgegaan op het eten van collega's.

Sushi, kip, burgers en taart. En ondertussen ook van onszelf gegeten natuurlijk.



Vandaag even een rustig dagje, heb even genoeg eten gezien en gemaakt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven