kleuren in babykamer

01-10-2016 14:17 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik ben even helemaal inspiratieloos vandaar mijn vraagje. Ben bezig met de babykamer maar heb gewoon geen idee welke kleur verf we moeten gebruiken, we willen graag 2 kleuren die natuurlijk bij elkaar passen. We hebben witte meubels in de kamers staan en licht grijs laminaat. We weten het geslacht nog niet dus het moet voor beide leuk zijn. Wie heeft een leuk idee??
Wij hebben sloophout behang in blauw/groen en allerlei verschillende kleuren daarvan.



Ik vind mint ook een mooie kleur voor een babykamer zeker icm wit en grijs. En het kan voor een jongen en een meisje.
Groentinten zijn mijn favoriet. Unisex, natuurlijk en makkelijk te combineren.



Wij kwamen echter in een woning met oranje kinderkamer en dat bleek ook heel leuk en warm te zijn en goed te combineren met vanalles. Hebben we dus maar zo gelaten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zandkleurige verf op de muur, grijs laminaat en witte en rode meubels.
Zonsonderganggeel, met een kleine hoeveelheid babygeel. Lekker zonnig.
Hier zijn de kleuren wit, mintgroen en grijs. Vind ik zelf heel mooi en lekker genderneutraal.
Alle reacties Link kopieren
Grijzig , zachtgeel, ben net een week terug op kraamvisite geweest die hadden ook zoiets, echt heel leuk.

Aangekleed met meisjes dingen in dit geval. Komt er ooit weer 1 en het is een jongen, kan de aankleding zo verander worden.
het is nooit te laat om te leven
Alle reacties Link kopieren
Zee groen, beetje mint achtig, zo mooi!
Mintgroen combineert goed met zowel roze als blauw. Of je nu wilt of niet, die kleurtjes zullen ook in het kamertje komen zodra het geboren is.

Geel is wel supervrolijk, maar combineert niet zo mooi met roze vindt ik.
Juist wel. Hele mooie combi zelfs.
Alle reacties Link kopieren
Pastelkleuren zijn mooi.



Ik zou voor pastel groen gaan en idd goed te combineren met roze of blauw.
Alle reacties Link kopieren
Gewon met roze wordt meteen zo snoeperig, moet je van houden.



"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ook direct aan mint/lichtgroen.

Turquoise of zachtpaars kan ook, maar is wat feller
Alle reacties Link kopieren
Of zilver. Past altijd.



Is wel wat meer werk trouwens, houd er rekening mee dat je dat minimaal twee, misschien zelfs drie keer moet verven.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Voor een babykamer vind ik het zelf het mooist zonder veel kleurtjes. Ik zou het gewoon wit houden met evt wat grijs of ecru/zandkleur en licht hout. Mocht je toch voor kleur gaan, dan vind ik groen of geel mooi, maar een hele muur zou ik denk ik niet doen. Mintgroen kan ook, maar dat vind ik toch eigenlijk wat meer voor meisjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zacht mintgroen op de muur en ik gordijnen witte meubels en grijs laminaat en de assessoires roze zoals aankleed kussenhoes beddengoed en mandjes. Ik vind mijn kamertje erg mooi geworden
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Rond snuffelen op pinterest ;)
Grijs en okergeel! Onze babykamer is roze en mint. Heel schattig, maar eigenlijk te lieflijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal wel de enige zijn, maar ik vind blauw ook gender neutraal. Ik ben gek op blauw en combineert eventueel ook prima met roze indien je dat wilt. Ik vind blauw een mooie rustige kleur en ik hou van rustige slaapkamers. Het combineert ook mooi met grijs en wit. Een grijze wand kan ook. Er kan zo veel, maar het moet ook jullie smaak zijn.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!



Zwart/wit kan je combineren met van alles: okergeel, mintgroen (poederachtige kleur), frambooskleur, roze, blauw, grijs etcetera. Er is veel te vinden.



Je kan ook kijken op sites van koeka, baby's only etcetera. En natuurlijk pinterest.



Veel plezier met rondsnuffelen!
Alle reacties Link kopieren
Bordeauxrood staat leuk bij wit en grijs, of anders geel ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Razzmatazz schreef op 01 oktober 2016 @ 15:58:

Bordeauxrood staat leuk bij wit en grijs, of anders geel ?Bordeauxrood is zoooo jaren 90
Alle reacties Link kopieren
Ooit gelezen dat baby's in een gelee kamer meer huilen. Geen idee of het echt waar is maar ik zou voor de zekerheid toch maar niet voor geel kiezen.



Rood is een kleur die actief maakt dus ook niet geschikt voor een kamer waa geslapen moet worden.
Alle reacties Link kopieren
Wij wisten het geslacht ook niet en hebben het wit, grijs, bruin gehouden. Meubels waren wit met bruin, lichtgrijze vloerbedekking en muren wit en 2 met wit/grijze strepen. Gordijnen ook bruin gehouden. Toen ze eenmaal geboren was, kwam er vanzelf wat meer kleur in. Vooral roze de kledingkast is na 3 jaar vervangen door een lichtroze bv. Alles kan erbij en vond het wel fijn qua combineren enzo.
quote:ZombieQueen schreef op 01 oktober 2016 @ 14:28:

Hier zijn de kleuren wit, mintgroen en grijs. Vind ik zelf heel mooi en lekker genderneutraal.Hier ook zoiets! Mintgroen is gewoon een hele mooie kleur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven