Wie doet er ook aan yoga?

30-09-2016 22:18 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds enkele weken zit ik op yoga. Dus ik dacht misschien is het leuk om er een kletstopic over te openen. Waarom doe je yoga, hoe lang al? Doe je het ook thuis en waarom ben je er aan begonnen?



Ik ben eraan begonnen omdat ik wat psychisch ongemak had en op die manier lichamelijk bezig zijn, me wel gunstig leek. Verder ben ik niet zo van de chakra's en aura's en ook nog eens zo stijf als een playmobil popje;







Morgen even de winkels afstruinen voor een yogamatje en dan ook thuis proberen te doen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Ik zou willen dat ik het zou kunnen. Denk dat het goed zou zijn voor mijn lijf. Maar nu helaas nog niet haalbaar vanwege lichamelijke klachten. Mocht dat verbeteren, dan denk ik dat yoga wel een fijne manier van bewegen voor me kan zijn. Ondertussen lees ik graag mee!
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn de bizarste zweverige dingen die een yogaleraar ooit tegen je heeft gezegd? Bij mij dus dat je je lichaam kan 'zuiveren' door een ademhalingstechniek (heftig hijgen).

En bij Bodybalance hebben ze het over 'je energiebal vasthouden'. Die werkt ook enorm op mijn zenuwen
.
Ik ben nu een jaar bezig en ik vind het geweldig. Ik was eerst sceptisch omdat ik totaal niet zweverig ben en ik ook nog eens heel stijf ben. De reden dat ik het toch ben gaan proberen was dat ik chronische spanningsklachten had. Die zijn minder geworden.

Yoga helpt mij om tot rust te komen, zowel geestelijk als lichamelijk. Ook leert het mij mijn beperkingen te accepteren. Veel oefeningen lukken niet omdat ik zo stijf ben. Omdat er geen competitie is bij yoga lach ik er maar om in plaats van dat ik boos word omdat ik verlies/faal.

In de loop van de tijd ben ik wel iets soepeler geworden, maar ik blijf een houten klaas. Het grappige is dat bepaalde houdingen mij juist weer beter lukken dan andere mensen.

Ik doe het 1x per week. In de toekomst wil ik 2x per week aan yoga gaan doen maar ik heb nu nog een sportabbo elders lopen.

Thuis lukt het mij niet om de oefeningen te doen. Ik vind een les veel fijner.



Wat ik nog vergat: ik heb veel baat bij de ademhalingsoefeningen. Die doe ik wel thuis of op het werk wanneer ik teveel spanning opbouw. Als ik 's avonds niet kan slapen omdat ik zo pieker ga ik die oefeningen doen om uit mijn hoofd te komen. Het werkt!
quote:apiejapie schreef op 01 oktober 2016 @ 07:54:

Ik zou willen dat ik het zou kunnen. Denk dat het goed zou zijn voor mijn lijf. Maar nu helaas nog niet haalbaar vanwege lichamelijke klachten. Mocht dat verbeteren, dan denk ik dat yoga wel een fijne manier van bewegen voor me kan zijn. Ondertussen lees ik graag mee!Ik zou contact opnemen met een yogastudio en in gesprek gaan over welke yoga(houdingen) je wel zou kunnen doen. Zelfs deze man kon met zijn zware lichamelijke klachten aan yoga doen.
Mijn favoriete houdingen zijn de krijgers/warriors .

Ik ben ook dol op de childs pose, de sfinx en het liggen op de grond aan het einde van de les.

Ik had een enorme hekel aan de downward facing dog, maar nu ik wat meer oefening gehad heb, gaat dat steeds beter.

Ik heb nog steeds een hekel aan oefeningen waarmee je met gestrekte benen op de grond zit en je dan te horen krijgt : 'pak nu je voeten beet' of buig nu zover mogelijk naar voren. Ik krijg mezelf gewoon niet naar voren. Echt irritant. Ik gebruik dan een riem en zit erg rechtop terwijl de mensen om me heen allemaal dubbelgevouwen zitten :S Mijn knieën buigen helpt iets maar niet veel.
Alle reacties Link kopieren
Present!

Sinds 2014 wekelijks les in een rustige vorm van hatha yoga, met elk seizoen een ander thema. Daarnaast doe ik thuis ook af en toe yoga. Soms weken niet, dan weer een maand elke dag. En ik gebruik sommige dingen als cooling down na het hardlopen.



Ik vind yoga heerlijk omdat het zo intensief of rustig kan als je wilt, en omdat het helpt om ook buiten yoga meer aandacht voor mijn houding en ademhaling te hebben. Als ik het vaker doe merk ik ook echt vooruitgang in kracht, lenigheid en balans en dat is ook leuk.



Ook fan van Yoga with Adriene op youtube. Voor beginners is haar serie Foundations of yoga een aanrader, daarin legt ze een aantal basishoudingen stap voor stap uit.

Adriene komt trouwens naar Nederland deze maand.



Impala, ik herken je chakra-allergie.

Met dat soort dingen heb ik niets, maar als dat ter sprake komt in mijn les kan ik makkelijk negeren.

Het fijnst vind ik als de docent goed uit kan leggen wat de fysieke gevolgen zijn van een oefening, dus welke spier/pees/klacht er mee wordt aangepakt. En de ontspanning na een intensieve flow is ook erg fijn.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Een persoonlijke instructie is natuurlijk het best.

Maar als ik thuis bezig ben vind ik dit soort aanwijzingen heel fijn: goed vs fout in beeld, met concrete aanwijzingen per onderdeel.



What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
quote:Lavendel_Madelief schreef op 01 oktober 2016 @ 08:39:

[...]





Ik zou contact opnemen met een yogastudio en in gesprek gaan over welke yoga(houdingen) je wel zou kunnen doen. Zelfs deze man kon met zijn zware lichamelijke klachten aan yoga doen.dank je voor je reactie. Helaas krijg ik het filmpje niet geopend. Soms is lopen bijna niet te doen, dus daar komen is al lastig. Maar het gaat vooruit gelukkig, waardoor het in de toekomst vast wel mogelijk is (hoop ik!). Ik denk dat als ik redelijk wat kan, yoga juist versterkend kan werken. Als ik jullie verhalen lees, bevestigen jullie dat gevoel juist ook. Dank je!
quote:tyche schreef op 01 oktober 2016 @ 09:16:

Een persoonlijke instructie is natuurlijk het best.

Maar als ik thuis bezig ben vind ik dit soort aanwijzingen heel fijn: goed vs fout in beeld, met concrete aanwijzingen per onderdeel.



[afbeelding]Waar haal je dit soort plaatjes vandaan Tyche?
Alle reacties Link kopieren
quote:Piratesse schreef op 01 oktober 2016 @ 14:38:

[...]



Waar haal je dit soort plaatjes vandaan Tyche?Yoga by Candace. Als je 'common mistakes yoga' intypt bij Google images, vind je ook veel.
What a nuanced anxiety
Leuk! Ik doe ook aan yoga. Een keer per week ga ik naar een les en thuis probeer ik af en toe een minuut of 10 wat oefeningen te doen. Langer houd ik thuis niet vol. Maar ik vind het heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nummertje189 schreef op 30 september 2016 @ 22:39:

Mij lijkt het wel heel leuk en ontspannend om te doen en probeer dit eigenlijk thuis te 'leren' met filmpjes. Alleen degene die ik ben tegen gekomen zijn alleen zo zweverig, dat staat me wel erg tegen..



Hebben jullie nog tips? Hoe het beste te beginnen? Toch op les pakken of bepaalde youtuber's?Ali kamenova geeft leuke youtube lessen. Vinyasa.
quote:tyche schreef op 01 oktober 2016 @ 14:54:

[...]



Yoga by Candace. Als je 'common mistakes yoga' intypt bij Google images, vind je ook veel.Dank je!!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, een topic over Yoga!

Ik heb het een tijdje gedaan, 3 a 4 keer per week.

Nu doe ik het te weinig helaas.

Ben sinds kort verhuisd en in dit kleine dorpje dichtbij Den Bosch zijn heel weinig yogascholen.



Het hoeft zeker niet zweverig te zijn, maar een leuke en goede manier om lekker te kunnen ontspannen



Als ik ergens "last" van heb, bijv mijn zwakke maag, dan ga ik op YouTube yogalessen daarover zoeken.

Het Internet staat er vol van.



Ook Adriene is mijn favoriet.

Veel vinden Tara Stiles een goede maar zij praat zo snel dat ik daar absoluut niet rustig van word..ha ha



Heel veel succes met de yoga en vooral veel plezier!



Namaste
Alle reacties Link kopieren
Geen yoga, wel Tai Chi al 6 jaar, telt dat ook??
Mon Dieu, mon dieu, ayez pitié de mon âme et de ce pauvre peuple
Alle reacties Link kopieren
Bikram yoga gedaan, waar ik nu woon niet mogelijk. Erg jammer want ik had er steeds meer plezier in. Ook ik deed tai chi, nu ook niet meer mogelijk. Morgen ga ik weer een yogales proberen, ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
xxx
pimpom wijzigde dit bericht op 27-05-2018 13:00
0.00% gewijzigd
"I love not Man the less, but Nature more..."
hier nog een Yoga fan, ik ben ongeveer 2 jaar terug begonnen.

ben door me moeder & zus meegesleept onder het nom van gezellig,leuk en je bent te druk.

eindstand ik ben verslaafd en zij zijn gestopt



ik volg Hatha en mindfullness yin yoga, heb ook vinyasa en astanga led die laatste vond ik minder was meet bootchamp



sleeping swan pose is mijn favoriet, downward dog vind ik minder, mijn benen zijn niet zo sterk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven