Internet daten vs ouderwets daten

01-10-2016 13:05 76 berichten
Ben echt geheel een leek en weet ook weinig tot niks mbt internetdaten, tinder etc.



Ben niet op zoek naar een date, ben getrouwd maar vraag me af hoe dit gaat?

Het lijkt mij niks eerlijk gezegd.



Wat ik er net over las hier op t forum, begrijp ik dat je tegelijkertijd meerdere dates kunt hebben, of er na 1 date geregeld afgekapt wordt en er bv veel geapt wordt.

Komt op mij over dat er zoveel keuze is, al dan wel of niet ' geschikt' zodat je ondertussen gauw weer verder kijkt.

En speeddaten lijkt me helemaal raar.

Zo droog ff snel beslissen.



Sorry kom uit t stenen tijdperk ms;-)



Wie zitten er voornamelijk op dating sites, 30 tigers, 40 tigers, jongeren?

Of is er voor elk wat wils?



Toen ik date zeg maar ging er met de desbetreffende jongen/man altijd eerst een periode aan vooraf van leuk kijken naar elkaar, kijken of hij ook kijkt enzo, in de buurt ' hangen', per ongeluk langs lopen oid, een vraag stellen, flirten, met je haar spelen, noem maar op.

Dan waren de jongen en ik dus geïnteresseerd in elkaar, althans ik iig dus dan werd t spannend of hij mij ook echt leuk vond maar meestal zag ik van wel anders niet van die blikken oid.

Volgende x als we elkaar zagen, dus weer helemaal opgedirkt naar de plek waar je hem ms of zeker zou treffen.

Dit kon zo weken of langer/korter zo doorgaan.

Dan de ' hoi' , de vraag die hij je stelde of de opmerking van; hoi wat een gezellig feest, eh wil je ms wat drinken.



Dan was er dus iets waarvan je beide wist; this is the moment.

Dus ms geen officiële date gelijk maar een warm begin met kriebels die er al zaten.

Ik heb dus nooit ' gedate' met een jongen die ik niet leuk vond of omgekeerd.

Tuurlijk zijn niet al die dates uitgelopen op een langdurige mooie relatie maar t was altijd wederzijdse aantrekkingskracht, verliefde gevoelens, en geen standaard anderen die evt in de wacht stonden.



Dus het huidige veel voorkomende daten lijkt me zo koud op je dak?



Geen echt geflirt vooraf.

Het is niet iemand die je spontaan ergens face to face is opgevallen waardoor je geboeid raakt.

Je weet ms wel van te voren of degene bankdirecteur of putjesschepper is maar tja.





Wat is er leuk aan internet daten oid, vraag ik me af en mis je de voorpret, signalen enz niet?

Droog om zo iemand te ontmoeten om het daten voor t eerst, lijkt mij niks aantrekkelijks aan?
Alle reacties Link kopieren
quote:lunaleeflang schreef op 01 oktober 2016 @ 14:27:

TO, maar waar 'hang' je dan? Zoals jij je OP beschrijft, zie ik allemaal groepen hangjongeren voor me



In mijn omgeving zijn er genoeg die tinder gebruiken voor zowel casual seks alsook serieuze relaties. Oa mijn beste vriendin heeft een relatie via tinder, ging vanzelf. En wat betreft ouderwets daten: vaak ontmoet je iemand viavia, werk, studie, sport, hobby, feestjes, uitgaan enzo. Niet doordat je ergens gaat hangen?? Ik snap eigenlijk niet zo goed wat je daarmee bedoelt.



Toen ik 15 was, was ik niet weg te slaan uit het zwembad waar HIJ altijd kwam. Weer of geen weer, koud of niet, ik 'hing' rond het zwembad.

En natuurlijk was dat een mooie tijd; kijk daar ook sentimenteel op terug.

En tegelijkertijd zou ik het nu beslist niet meer zo willen doen. Voor geen goud.
Alle reacties Link kopieren
Waarom gebruik jij in elk bericht hashtags, Donna?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vreemd dat je bij elk antwoord weer vooropstelt dat je zelf absoluut nooit aan internetdating zou doen. Dat is prima, dat kan, maar daar keur je de boel wel impliciet mee af. Is dat je bedoeling?



En dat echte werk, dat flirten op openbare plekken, dat is misschien heel leuk als je jong en hetero bent, maar zodra je buiten de boot valt en op jouw potje alleen een dekseltje past dat toevallig aan de andere kant van het land blijkt te wonen, is internetdating toch echt wel een uitkomst. En dat vind ik persoonlijk een hele positieve stap vooruit.
quote:swaentje71 schreef op 01 oktober 2016 @ 14:31:

[...]





Toen ik 15 was, was ik niet weg te slaan uit het zwembad waar HIJ altijd kwam. Weer of geen weer, koud of niet, ik 'hing' rond het zwembad.

En natuurlijk was dat een mooie tijd; kijk daar ook sentimenteel op terug.

En tegelijkertijd zou ik het nu beslist niet meer zo willen doen. Voor geen goud.Oke ik herken dat helemaal niet van mijn tienertijd. Ik was nooit op een en dezelfde plek, net zoals mijn huidige vriend of exen dat niet waren. Je was thuis of op je werk, bij je sport, bij vrienden, hobby etc. Dus ik had echt geen idee waar mijn 'crush' dan rondhing. Vind het eigenlijk wel schattig dat je zoveel moeite deed
quote:swaentje71 schreef op 01 oktober 2016 @ 14:28:

[...]





Precies! Als je 16 bent.

Zie mezelf op m'n 46ste niet meer rondhangen waar 'hij' hangt...





##

Nou stel dat er nauwelijks of geen internet was of internet daten was nog niet zo populair, dan ' moet' je toch creatief zijn.

Oke minder ( zichtbaar) aanbod met 1 druk op de knop.

Houdt in meer in of rondom je eigen kring, dus hobby's, werk, horeca, via via, tijdens vrije tijd besteding, trein, noem maar wat.



Stel je vindt iemand al een tijdje leuk, hij komt vaak in de sportclub waar jij ook komt, dan zie je elkaar automatisch, kom je niet zo graag meer op de sportclub omdat je toch liever wil paardrijden maar die ene jongen en jij lijken elkaar toch wel erg leuk te vinden dan blijf je voor hem toch maar komen.

Of je vindt iemand al een tijdje leuk in een café dan kom je daar ook graag, of dit deed je al..



Ik ben niet tegen internet daten, voor mij zal t niks zijn alleen.
quote:Nicotientje schreef op 01 oktober 2016 @ 13:31:

Ik hang vaak rond bij de brug, daar verzamelen de mannen met scootmobielen zich. Ben bijna altijd genoeg opgedirkt maar die ene die ik leuk vind, ziet niet zo heel scherp meer....zucht. Gister dacht ik wel dat ie even naar me keek! Good Old Times komen weer naar boven.
anoniem_64b9896d19796 wijzigde dit bericht op 01-10-2016 14:54
Reden: .
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[quote]Dragisa schreef op 01 oktober 2016 @ 13:34:

Waarom zou je geen voorpret ervaren bij internetdaten?

Dit stukje heeft een hoog 'toen de dinosaurussen nog niet van plasic waren' gehalte.[/quote

Alle reacties Link kopieren
quote:Donna1971 schreef op 01 oktober 2016 @ 14:28:

[...]





##

Ow nee, betrapt.

Nee mij niet gezien op zo'n site.



Zou juist het 'echte werk' missen als ik nog zou daten.

Want eerlijk is eerlijk, vond die tijd voor de date juist hartstikke leuk

Als ik thuis was dan dacht ik weer aan wat hij bv aanhad en hoe nonchalant hij zijn sigaret rookte.

Als we eenmaal elkaars nr hadden ( want dat kreeg hij alleen als ik hem waanzinnig aantrekkelijk vond) dan was het kijken wanneer hij zou bellen, ik liet hem dus bellen.



Ik vind je nogal wereldvreemd klinken, hoe weet je nu wat je wel of niet zou dan als je single bent?



Vind het ook nogal neerbuigend overkomen eerlijk gezegd
Alle reacties Link kopieren
Heb zelf veel dates, ons of langere relatie's aan internet/tinder overgehouden. Allemaal heel gezellig. En totaal geen spijt. Maar iemand live op een gezellig trance feestje tegen komen 5 weken geleden. En daar nu een relatie mee hebben is ook leuk. En nee ik heb niet met mijn haar gespeeld.haha
quote:Donna1971 schreef op 01 oktober 2016 @ 14:53:

[...]





##

Nou stel dat er nauwelijks of geen internet was of internet daten was nog niet zo populair, dan ' moet' je toch creatief zijn.

Oke minder ( zichtbaar) aanbod met 1 druk op de knop.

Houdt in meer in of rondom je eigen kring, dus hobby's, werk, horeca, via via, tijdens vrije tijd besteding, trein, noem maar wat.



Stel je vindt iemand al een tijdje leuk, hij komt vaak in de sportclub waar jij ook komt, dan zie je elkaar automatisch, kom je niet zo graag meer op de sportclub omdat je toch liever wil paardrijden maar die ene jongen en jij lijken elkaar toch wel erg leuk te vinden dan blijf je voor hem toch maar komen.

Of je vindt iemand al een tijdje leuk in een café dan kom je daar ook graag, of dit deed je al..



Ik ben niet tegen internet daten, voor mij zal t niks zijn alleen.Maar dan moet je dus supervaak naar de sportclub of naar dat cafe, want wie weet is hij daar? En dan moet je ook maar heel toevallig die avond er allebei zijn. Ik probeer het te snappen, hoor. Maar waarom niet gelijk iemands nummer vragen dan?
quote:swaentje71 schreef op 01 oktober 2016 @ 14:23:

Goeie help, aan je nick te zien ben je net zo oud als ik, maar je klinkt als 80...

Toen mijn moeder bijna 30 jaar geleden jaren na haar scheiding weer wilde gaan daten (ze was toen net boven de 40), vroeg ze zich af waar ze leuke mannen tegen kon komen.

Op het werk? Kende ze iedereen?

In de kroeg? Nee, dank je; ze ging al jaren niet meer uit en haar ex-man (mijn vader) was alcoholist. Wil je dan een man die elke week in de kroeg zit?

Via kennissen/vrienden: kende ze ook al iedereen.

Dus ging ze naar een relatiebemiddelingsbureau (pre-internettijdperk). Met grote schroom, dat wel.

Maar ze leerde daar haar tweede man kennen waar ze zo'n twintig jaar erg gelukkig mee is geweest

Totdat hij een paar jaar geleden helaas is overleden.



Ik leerde m'n eerste man kennen op dansles. Na mijn huwelijk, was rond de 40, herkende ik het verhaal van m'n moeder; ik wilde niet naar de kroeg en waar kom je mannen anders tegen en als je iets voelt voor iemand die je zo ontmoet; zijn ze dan wel single en hoe weet je dat dan?

Dus ik ben gaan internetdaten. Grotere kans dat iemand gewooon single is en ik vond kunnen uitkiezen op studieniveau ook wel fijn. Ja, zo snobistisch ben ik.

En nu ben ik alweer zes jaar heel gelukkig met m'n e-match



Ben idd uit 1971.

Shit wil echt niet als een ouwe muts overkomen;-)



Geloof en weet dat er ook mooie relaties voortkomen uit internet daten of gewoon leuke afspraakjes.



Maar eigenlijk was er toen ik nog date, zat aanbod om t maar ff krom te zeggen.

Ik zat eerder met teveel dan te weinig animo.

Ik heb ook eens een hartstikke leuke man leren kennen waarvan ik hem, als ik alleen een soort beschrijving en een foto van had, ws geen interesse in had.

Maar juist hoe hij deed en voorkwam, maakte dat ik na een paar ' toevallige' ontmoetingen verliefd werd.

We hebben een hele fijne tijd gehad maar als ik zou lezen op een internet date site dat een man van Koerdische afkomst op zoek is naar een relatie dan zou ik die ws schrappen.

Maar face to face wad het zo'n lieve, knappe, intelligente man.
quote:pearle schreef op 01 oktober 2016 @ 15:06:

[...]





Ik vind je nogal wereldvreemd klinken, hoe weet je nu wat je wel of niet zou dan als je single bent?



Vind het ook nogal neerbuigend overkomen eerlijk gezegd



##

Sorry dat is absoluut niet de bedoeling.
Alle reacties Link kopieren
Ja, als je 20- bent IS er ook nog aanbod zat...

Maar als je nu alleen zou komen te staan is dat echt anders.
Alle reacties Link kopieren
En ook van mij de vraag: vanwaar de ## elke keer?
Alle reacties Link kopieren
Waarom ##?
quote:lunaleeflang schreef op 01 oktober 2016 @ 15:13:

[...]



Maar dan moet je dus supervaak naar de sportclub of naar dat cafe, want wie weet is hij daar? En dan moet je ook maar heel toevallig die avond er allebei zijn. Ik probeer het te snappen, hoor. Maar waarom niet gelijk iemands nummer vragen dan?



##

Klopt, duurt ook meestal langer..

Gelijk iemands nr vragen deed, durfde ik niet, eerst flirten, kat uit de boom kijken enzo.

Soms kon het gedraai om elkaar heen ook wel maanden duren hoor.

Maar ben ook wel eens op een jongen gevallen tijdens t stappen die ik ook kort kon maar wel heel leuk vond na een paar avond dansen, praatje, geflirt.

Dat was Stefan haha die zat serieus in de muziek.
quote:Felix_Urbexicus schreef op 01 oktober 2016 @ 15:29:

Waarom ##?





Zal t niet meeren als dat daar ofzo is.

Doe het juist omhet overzichtelijk te maken bij een Quote.

Dus zodat je meteen ziet waar ik schrijf.
Alle reacties Link kopieren
TO dat klinkt echt als iets wat je doet als je 14 bent. Als volwassen vrouw pas ik daarvoor.
quote:swaentje71 schreef op 01 oktober 2016 @ 14:23:

Goeie help, aan je nick te zien ben je net zo oud als ik, maar je klinkt als 80...

Toen mijn moeder bijna 30 jaar geleden jaren na haar scheiding weer wilde gaan daten (ze was toen net boven de 40), vroeg ze zich af waar ze leuke mannen tegen kon komen.

Op het werk? Kende ze iedereen?

In de kroeg? Nee, dank je; ze ging al jaren niet meer uit en haar ex-man (mijn vader) was alcoholist. Wil je dan een man die elke week in de kroeg zit?

Via kennissen/vrienden: kende ze ook al iedereen.

Dus ging ze naar een relatiebemiddelingsbureau (pre-internettijdperk). Met grote schroom, dat wel.

Maar ze leerde daar haar tweede man kennen waar ze zo'n twintig jaar erg gelukkig mee is geweest

Totdat hij een paar jaar geleden helaas is overleden.



Ik leerde m'n eerste man kennen op dansles. Na mijn huwelijk, was rond de 40, herkende ik het verhaal van m'n moeder; ik wilde niet naar de kroeg en waar kom je mannen anders tegen en als je iets voelt voor iemand die je zo ontmoet; zijn ze dan wel single en hoe weet je dat dan?

Dus ik ben gaan internetdaten. Grotere kans dat iemand gewooon single is en ik vond kunnen uitkiezen op studieniveau ook wel fijn. Ja, zo snobistisch ben ik.

En nu ben ik alweer zes jaar heel gelukkig met m'n e-match Dat is ook onzin,datingsites en tinder etc staan ook vol met mensen die gewoon in een relatie zitten en iets buiten de deur te neuken zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet meer zo van het internet daten, mijn ervaringen daarin zijn nou niet echt heel leuk te noemen
quote:Donna1971 schreef op 01 oktober 2016 @ 15:33:

[...]





Zal t niet meer doen als dat raar ofzo is.

Doe het juist omhet overzichtelijk te maken bij een Quote.

Dus zodat je meteen ziet waar ik schrijf.
Alle reacties Link kopieren
quote:Donna1971 schreef op 01 oktober 2016 @ 15:33:

[...]





Zal t niet meeren als dat daar ofzo is.

Doe het juist omhet overzichtelijk te maken bij een Quote.

Dus zodat je meteen ziet waar ik schrijf.Dat zie je ook wel zonder die #
Alle reacties Link kopieren
Je komt uit het stenen tijdperk en toch voel je de behoefte om mee te doen met het "hippe" taalgebruik:

"op t forum"

" uit t stenen"

"30 tigers"

"Volgende x als we elkaar zagen"

"Dus ms geen"

Tot zover mijn ergernis. Is het echt zo veel moeite om "het" te schrijven? Of deed je dat vroeger ook al niet?



Verder heb ik echt niks met dat flirten wat jij beschrijft. Dat doet me eerder denken aan mijn 13-jarige ik die geen idee had hoe ze met jongens om moet gaan. Daar hoef ik echt niet naar terug.



Overigens vind ik het ook gewoon leuk om veel nieuwe mensen te ontmoeten. Dat is het mooie van internet, je bent niet zo beperkt tot je eigen omgeving. Je kan mensen ontmoeten van alle culturen, alle levensstijlen en alle landen. Hoe geweldig is het om te kunnen chatten met iemand uit bijvoorbeeld China? Ik houd wel van die diversiteit die je krijgt door internet daten. Vroeger kwam je alleen mensen tegen die in dezelfde kringen zaten. Nu kan je zoveel meer, waarom daar niet gebruik van maken? Of dat nou voor liefde, seks, vriendschap of gewoon nieuwsgierigheid is, dat maakt dan niet eens meer uit.
quote:swaentje71 schreef op 01 oktober 2016 @ 15:34:

TO dat klinkt echt als iets wat je doet als je 14 bent. Als volwassen vrouw pas ik daarvoor.



Oke.



Hoe zou je dan daten als er geen interet, relatie bureau, speeddaten etc bestond...

Op allerlei manieren zoals vroeger lijkt me en dan kom je al gauw terecht op je werk, vrijetijdsbesteding, kennisen kring, horeca en dergelijke.

Als je iemand leuk zou vinden en je wilt ms meer dan zou je toch moeite doen daar achter te komen door vaker te komen, kijken etc.



Ik ben ook een volwassen vrouw, ben gelukkig, heb een goed huwelijk, ben trots op m'n kids maar stel dat ik single zou zijn dan zou het best kunnen dat ik weer als een verliefde puber wacht wanneer die leuke man van de honden wandelclub weer komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:DKKLLDRBR schreef op 01 oktober 2016 @ 13:25:

Vroeger was alles beter...Vroeger had je ook al contactadvertenties in kranten.
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven