Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel)

15-08-2016 20:07 2970 berichten
In verband met overgang beheer van de tabel een nieuw topic.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen en deel 2 is in maart gestart. In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.



De oude topics vind je hier en hier.



De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Misfit23 en Izzy_ zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.



Format voor doorgeven updates:

Nickname:

Huidig gewicht:

Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):

Totaal afgevallen sinds start:

Datum update:



NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaalUpdateAmmenooitniet231,6611379,377-33,718-02Belle1984321,6723-04-2016100,991,970-0,28,603-03Goal2016311,6815-10-201598,477.770,5-0,520,603-03Iselin331,7823-03-201595,566.863,5-1,628,703-03Izzy_511,7320-02-201692,563,162,5-29,404-03Ladi351,7009-01-2017116112723,04,021-01Lalameme22-05-02-2017102,4102,480--05-02Miesje_2015241,6701-01-2017106,2105.597,6-0,727-02miniMe3331,7007-02-2017118-80--07-02Misfit23241,7201-09-201510683,070+0,623,010-01Okewatnu311,6927-12-2016118,2107,975510,320-01Piony291,7601-01-201611780,870-36,226-02saartje007401,7002-01-201711099.470-10,614-02single1985311,6819-12-2015133,7109.299024,504-03sterrenkijker421,7812-07-2016123,6113,698,6+2.31001-03Takkentrol451,7101-01-2017107,1102,580-4,611-02vevana311,6215-01-2016100,768,5651,532,220-02



Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom
Geweldig Single!



Balen is dat Louise70, dat je gewoon geen gezonde keus hebt, en dan ook nog last erna hebben.
Alle reacties Link kopieren
Deze lijkt heel erg op welke pup wij krijgen. Een mini doodle



Vanmorgen gesport ( personal training) ik dacht echt dat ik op het laatst moest overgeven Ik had zo hard getraind, thuis heb ik nog een half uur bij zitten komen.



Single fantastisch resultaat!



Mabelle welkom en goed dat je voor jezelf kiest!

Hier geen spannend verhaal. Altijd al zwaarder geweest. En al 2x een kilo of 18 afgevallen en na een jaar of 5 a 6 zit het er weer aan



Louise, balen dat je er zo last van hebt. Nou ja, dat weet je dan ook weer voor de volgende keer
Oeps, welkom Mabelle, ik heb je toegevoegd aan de tabel.



Mijn verhaal: gaandeweg zwaarder geworden en ik ben nogal koppig, dus toen een collega begon te hinten, dacht ik "stik, je bent m'n moeder niet" en gingen de hakken in het zand. Ik heb jarenlang de weegschaal niet gebruikt, tot ik drie jaar terug wel moest in verband met een operatie. Het was toen 85. Ik heb het genegeerd en ik ben erin geslaagd om er de afgelopen drie jaar nog 7 kilo bij te krijgen. Emo-eter en nogal gek op zoetigheid ...



Keerpunt was toen ik in februari pasfoto's moest laten maken en mezelf zo'n dikke kop vond hebben ... nadeel is nu dat ik de komende 10 jaar met een ID-kaart zit die niet meer lijkt.
Voor de nieuwkomers: mijn verhaal



altijd 15 of meer uur gesport per week, daarmee gestopt. vervolgens gaan samenwonen, 3 kinderen, na elke zwangerschap kilo's blijven hangen. slechte discipline voor wat betreft het "slechte" eten. en zo dus heel wat kilo's erbij gekregen..



vorig jaar werd ik ziek, intracraniele hypertensie, komt meer voor onder obese vruchtbare vrouwen, dus knop om eindelijk en poging tot afvallen.. (en die gaat best oké tot nu toe :-)
Bedankt allemaal
Alle reacties Link kopieren
@liv, wij gaan een beetje gelijk op! Ik overmorgen ook les 25 terwijl ik acht weken geleden nauwelijks een minuut volhield! Bijzonder.

Deze week eindelijk weer eens een halve kilo eraf! Gelukkig.

Nu even twee weken verjaardagen in familie overbruggen. Dat valt me zwaar, alsof ik het dan even gewoon mag. De rest van de tijd gaat het redelijk.
Alle reacties Link kopieren
@ibi: trouwen! Gefeliciteerd! Daar kom ik toch weer even voor terug Hele goede motivatie



@single: wat super dat je de -20 gepasseerd bent! You go girl!



@naatie: wat een leukerd! Heel veel plezier zometeen met je nieuwe pup.
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
@Ibi; leuk dat je gaat trouwen; Gefeliciteerd! Ook meteen goede reden om nog wat af te vallen.



@Mabelle; welkom.



@naatie; leuk een pup! en ziet er uit als een schatje!



Gisteren wezen shoppen. Goed gelukt dit keer. Paar nieuwe broeken en nieuw shirtje gekocht.

Vandaag lekker rustig dagje hier.



Fijne zondag iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Mogge.

Ik ben hier de laatste tijd weer weinig geweest, ik heb het ZO druk. Werk is vreselijk druk en als ik dan eindelijk thuis ben heb ik vaak geen puf meer om alles terug te lezen. Komt hopelijk wel weer, want een beetje rustiger kan ik wel gebruiken momenteel.



Qua gewicht blijf ik weer wat hangen, dit keer rond de 89, 89,5.

Ga me of straks even wegen en gewicht doorgeven, of morgen, moet ik even kijken wanneer ik daar zin in heb, nu te lui om op te staan en als ik straks naar boven ga om aan te kleden heb ik misschien al drie liter gedronken en ben ik veel te zwaar
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Izzy die verkeerde pasfoto op je ID is een mooi nadeel van het afvallen hihi.



WoW goal dat is veel. Dan is het natuurlijk lastig om niet aan te komen daarna.



Sporten jullie nu? Wat? En hoeveel?
Alle reacties Link kopieren
Marel, inderdaad niet wegen als je al gedronken of gegeten hebt of niet naar de wc geweest bent



Boekenwurm, leuk nieuwe kleren. Ik heb van de week mn hele kledingkast uitgezocht. Ruimt heerlijk op



Discodip, verjaardagen vind ik ook best lastig. Tenminste ligt eraan wat er op tafel staat. Soms heb ik een verjaardag met slagroomtaart en alleen kaas en worst ( saaaaiiii) maar daar vind ik allebei niks aan.

Maar gister had ik een verjaardag waar we bleven eten en hij had heel veel tappas vers uit Spanje. OMG wat lekker!!



Goal niet zo bescheiden. Gaat best oke. Haha.. het gaat fantastisch met jou, met 20 kilo eraf



Mabelle, ik sport sinds een maand met een personal trainer ( in een klein groepje) voor 3 maanden. Incl eetschema. En dat is best zwaar en veel spierpijn



Hier een rustige dag. Veel regen, dus weet eigenlijk niet wat ik zal doen vandaag. Maar ik word altijd een beetje onrustig van de hele zondag binnen zitten.

Ik kan me echt verheugen om straks weer met droog weer naar het bos met de hond te gaan of iets dergelijks
Ik niet, vanwege grondige hekel. Wel fiets ik (hard) naar m'n werk en loop ik op werkdagen 3x naar beneden en 1x naar boven (werk op de 17e verdieping). Een kwartier traplopen staat gelijk aan een half uur joggen, dus ik vind het wel prima zo.
Alle reacties Link kopieren
naatie, wat een lieverd! Inmiddels al een naam?



Discodipchick, dan gaan we inderdaad gelijk op. Wat leuk! Kan je de lessen goed volhouden?



Hier vandaag een lekker rustig dagje. Heb het gister en eergisteren druk gehad. We zijn veel op pad geweest om auto's te kijken.
Komende week hier weinig te vinden vreselijk druk met werk en alle veranderingen ga wel door met gezond eten ga die -20kg niet vergooien. Heb genoeg gezonde maaltijden in de vriezer liggen.



Ik sport trouwens wel het is voor mij ook een vorm van ontlading van mijn emoties
Alle reacties Link kopieren
Mogge. Vandaag niet de beste dag qua eten maar op zich zit ik wel goed qua kcal.

Ik moest rond de middag weg dus heb niet echt gegeten tussen de middag. Op een verjaardag wat toastjes gegeten. Van de chips af gebleven.

Wel 2 bitterballen, maar ach.



Vanavond heeft man frietjes gegeten, ik alleen een grote loempia (240 kcal).

Misschien nu nog een appel ofzo of misschien plakje vlees of kaas.



Stond vanmiddag na de verjaardag op 89,2 dus misschien dat het morgen toch nog een kleine min wordt.

Ik gok van niet want ik sta weer redelijk stil. We shall see.
668, the neighbour of the Beast
Maandag meetdag, -19,3 en 0,8 minder dan een week geleden. Niet helemaal eerlijk, want ik ben dinsdag op een nieuwe weegschaal overgestapt en die geeft consequent 3 ons minder aan dan de vorige. Niettemin, dan is het 0,5 eraf en dat is hetzelfde wekelijkse gemiddelde als vóór het plateau. Ben er blij mee. Hopelijk niet nog zo'n periode van stilstand, want ik weet niet wat ik nog zou kunnen veranderen aan m'n eetpatroon en als ik meer moet bewegen, heb ik ook een serieus probleem.



Succes allemaal deze week!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook de statistieken;



Gewicht vorige week; 88,9

Gewicht deze week; 88,7

Afgevallen deze week; -0,2

Totaal afgevallen; -39
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
@ Izzy en Marels: goed bezig, goeie start van een nieuwe week!

@ Single:

@Mabelle: welkom en veel succes!



Hier het derde weekend op rij waarin ik "fout" ga... Vanmorgen gewogen om de schade op te meten: ex aequo.

Oef. Wil wel zeggen dat ik al drie weken rond de 71,7-71,4kg schommel.

Ga deze week nog eens een poging doen om er wat af te krijgen. Alleen wordt dit weekend wel weer lastig, want we gaan naar de Ardennen met een hoop vrienden... Zal er wel genoeg beweging krijgen, gok ik.



Aan iedereen een succesvolle week gewenst! Ik ga proberen hier weer wat vaker te komen.
Door de beweging zal het a.s. weekend hopelijk meevallen. Frustrerend he, zo'n stilstand (ook al is de reden duidelijk).
Alle reacties Link kopieren
Wat is iedereen weer goed bezig zeg!

Mooi resultaat Single!

En welkom Mabelle



Mijn verhaal. In mijn familie heeft iedereen wel moeite met z'n gewicht. Altijd jojo-en en er zitten snel weer we kilootjes aan. Tijdens studententijd wel veel aangekomen. 4 jaar geleden een shake dieet gedaan, 12 kg afgevallen en zat toen weer mooi rond de 70 kg. Een jaar goed volgehouden om op gewicht te blijven. Vervolgens een tijd in het buitenland gewoond waardoor mijn oude vertrouwde gezonde producten niet te vinden waren. Toen weer wat slechte gewoonten opgepakt. In de jaren erna door ziekte en overlijden van een van mijn ouders geen focus op gewicht gehad (er bestond namelijk voor mij toen wel iets ergers dan wat kilo's aankomen). Vond toen ook gewoon troost in eten, en er was in mijn hoofd geen ruimte om energie te steken in afvallen en gezond eten. Daarnaast maakte een hernia sporten vrijwel onmogelijk en niet bepaald leuk. Uiteindelijk 9 maanden na het overlijden van een van m'n ouders de knop om. Op de een of andere manier is er toen weer ruimte en de wil en kracht ontstaan om dit op te pakken. Intussen ben ik ruim een jaar bezig en 20 kg kwijt. Slow but steady zullen we maar zeggen haha. Idealiter nog 15 kg er af en dan zit ik weer waar ik 4 jaar geleden was na dat shake dieet. (maar eerst onder de 80 kg komen)
Alle reacties Link kopieren
Oh ik wil mijn verhaal ook wel eens doen...



Altijd al te zwaar geweest. Als 3 jarige gaf het consultatiebureau al mee dat ik op diëet moest... dit is altijd een constante gebleven.

Als puber zat ik zo rond de 75 kilo (met 1m62 ook al te veel dus) en voelde ik me zwaar onzeker naast mijn slanke 1m75 tweelingzus. Toen ik 20 was woog ik rond de 80-82 kilo. Daarna huidige vriend leren kennen, die zwaar verlekkerd is op alles wat ongezond is (en zelf geen gram aankomt). Door te gaan samenwonen en dus grotendeels zijn gewoontes over te nemen ben ik in de loop van de jaren dan 20 kg aangekomen. Ja, 20! Ondertussen ook nog drie kinderen gekregen.... En de laatste 5 jaar altijd rond de 95-105 kg gewogen.

Voor m'n laatste zwangerschap was ik net 5kg afgevallen, tot 100kg. Zoveel woog ik ook toen ik er dit keer aan begon.

Ondertussen op 8 maanden tijd 29 kilo afgevallen. Weeg nu evenveel als toen ik een jaar of 15/16 was.

Toen voelde ik me dus belachelijk onzeker terwijl ik nu super blij ben met dit gewicht. Ja, het is nog altijd te veel voor mijn lengte, maar ik word altijd minder zwaar geschat... en zit in maat 40/M, dus het is wel goed zo.

Ga alleen nog proberen om tot 69 kilo te geraken, maar dat gaat volgens mij nog wel even duren.
Alle reacties Link kopieren
Wauw Vevana wat een verhaal. Bijzonder dat je dus als kind al te zwaar was en je tweelingzus niet. Is het dan toch ook voor een deel aanleg? Zo en maat 40 is prachtig toch!



Misfit ik begrijp goed dat er na het overlijden van een ouder geen ruimte was. Dan heeft het echt tijd nodig om de kracht weer te vinden lijkt mij. Heftig hoor. Heb je het inmiddels een plekje kunnen geven? Knap hoor al 20 kilo eraf!
Alle reacties Link kopieren
quote:mabelle schreef op 03 oktober 2016 @ 12:42:

Wauw Vevana wat een verhaal. Bijzonder dat je dus als kind al te zwaar was en je tweelingzus niet. Is het dan toch ook voor een deel aanleg? Zo en maat 40 is prachtig toch!





Ja ben ik wel zeker van. Zijn wel een twee-eiige tweeling he!.

Maar we hebben dezelfde opvoeding gehad, ook qua eten dus, zaten op dezelfde sport en hobby's (dus evenveel beweging)... Maar zij is langer en heeft echt de genen van m'n moeder. Mijn vader is kleiner en aan zijn kant van de familie hebben alle vrouwen last van overgewicht.
Alle reacties Link kopieren
@ Mabelle, Ja, we hebben 2 jaar de tijd gehad om aan het idee te wennen omdat we wisten dat dat moment zou komen. Zijn nu weer bijna 2 jaar verder en ik vind dat we 't met 't hele gezin niet slecht doen.
Alle reacties Link kopieren
Niet terug gelezen maar ik kom klagen.

Vanmorgen 88,7 en nu ineens 89,8.

Das wel erg veel schommelen.



Het is een non-issue hoor, maar ik hoopte dat die 88,7 vanmorgen een voorbode zou zijn voor eindelijk echt minder morgen. Maar ik vrees ervoor dus.



Vooral jammer omdat ik zooooo netjes gegeten heb vandaag.
668, the neighbour of the Beast

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven