Ongepland zwanger alles op zijn kop maar zeer gewenst!

01-10-2016 17:11 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat te twijfelen of ik een topic moest starten maar wil graag van me afschrijven aangezien ik nog niemand in mijn omgeving heb verteld dat ik zwanger ben.

Ik ben moeder van 2 kinderen 7 en 2 jaar oud en pas getrouwd met de vader van mijn kinderen we zijn nu 10 jaar samen.

Ons gezinnetje was compleet en na het trouwen voelde het helemaal af we hebben dan ook nooit over een 3e kindje gehad.

mijn cyclus was in de war en heb daardoor een misberekening gemaakt in mijn vruchtbare week omdat ik daar heel erg continu in ben (met een calculator, app, kalender) kon het eigenlijk niet fout gaan nou dus toch.. afgelopen maandag 3 dagen naar mijn nod toch getest en een licht streepje (nu inmiddels donker streepje) heel onze wereld stond stil hoe moet dit nu en onze kinderen en een klein huis ect..

naar 4 dagen huilen huilen (gemengde gevoelens) zeiden we tegen elkaar: we gaan het doen we gaan ervoor!

wat wil ik met dit topic? Geen idee ik had nodig de behoefte mijn verhaal te doen.

We vertellen het trouwens niemand we zeiden lachend tegen elkaar: ons geheimpje :-) heeft ook wel wat als mensen straks vragen huh ben je zwanger en dan te kunnen zeggen ja al 14 weken bijv ookal denk ik dat het eerder te zien is bij een 3e zwangerschap.
zo onverwacht kan het niet zijn met deze voorbehoedsmethode
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd.

Reisa, je dochter is geweldig! Wel origineel hoor, maar ik snap dat jullie een andere keuze hebben gemaakt!
Alle reacties Link kopieren
Van harte gefeliciteerd! Waar er twee warm en veilig opgroeien kan een derde er makkelijk bij.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Reisa, mijn twee destijds vierjarigen waren ook zo aan het meedenken over namen. Ze kwamen ook met de meest bijzondere opties, maar Rataplan slaat echt alles! De namen die mijn kleuterzoons leuk vonden waren Nemo (naar dat visje), Diego (de dierenredder), Margreet (zo heette hun favoriete juf), Caspi (weet niet waar die vandaan kwam) en gewoon Baby.



Na de geboorte van hun zusje hadden ze niet helemaal door hoe wat haar naam was. Geen idee waarom, maar ze hebben aan iedereen die het maar horen wilde verteld dat hun zusje Pollie heette. Pollie was de kat van mijn ouders, maar ik zou niet weten waarom ze die naam op hun babyzusje hadden geplakt. Ik heb best moeite moeten doen om dat te ontkrachten.
Alle reacties Link kopieren
Van harte gefeliciteerd! ! Het blijft een wonder, nieuw leven. Geniet er ook van!



Wat ik me wel afvraag. Niet aanvallend bedoelt overuren . . Maar hoor het wel es vaker dus ben oprecht benieuwd . . Als je GEEN anticonceptiemiddelen gebruikt dan weet je toch dat zwangerschap een gevolg kan zijn, dus hoe verassend kan het echt zijn?? Geen enkele anticonceptie is 100 % zeker hoor maar als je niets gebruikt, behalve vermoedelijke vruchtbare dagen vermijden, dan is er een kans dat , uiteindelijk je zwanger kunt raken. .lijkt mij. Dus dan snap ik dat niet als je geen kindjes (meer) wilt? Lijkt mij als je om wat voor reden geen kindje wilt je meer maatregelen treft...
Pollie is wel een leuke bijnaam.
quote:Babs87 schreef op 01 oktober 2016 @ 20:40:

Van harte gefeliciteerd! ! Het blijft een wonder, nieuw leven. Geniet er ook van!



Wat ik me wel afvraag. Niet aanvallend bedoelt overuren . . Maar hoor het wel es vaker dus ben oprecht benieuwd . . Als je GEEN anticonceptiemiddelen gebruikt dan weet je toch dat zwangerschap een gevolg kan zijn, dus hoe verassend kan het echt zijn?? Geen enkele anticonceptie is 100 % zeker hoor maar als je niets gebruikt, behalve vermoedelijke vruchtbare dagen vermijden, dan is er een kans dat , uiteindelijk je zwanger kunt raken. .lijkt mij. Dus dan snap ik dat niet als je geen kindjes (meer) wilt? Lijkt mij als je om wat voor reden geen kindje wilt je meer maatregelen treft...Dat vraag ik me ook af, in dit tijdperk waar seksuele voorlichting op scholen een verplicht nummer is, google je vriend, alles bespreekbaar en anticonceptiemiddelen toegankelijk en betaalbaar zijn. De voordelen van deze moderne tijd betekent dan weer niet dat een achterhaalde methode als periodieke onthouding ineens effectief is als het een app op je smartphone is. Dankzij die app heb ik trouwens een lief nichtje. Je kan jarenlang een regelmatige cyclus hebben, maar die kan desondanks veranderen. Zeker na het krijgen van een kind. Eerlijk gezegd denk ik dat veel mensen die onverwacht/ongepland zwanger worden hun latente zwangerschapswens botvieren door vaag bezig te zijn met anticonceptie.
Onverwachts en ongepland haha wat grappig, echt dat je dat zegt , Een condoom is in praktijk helaas onbetrouwbaar, (in theorie niet) en berekeningen zonder pil en onregelmatige cyclus al helemaal. als ik dit lees dan denk ik dat er wel wat schort aan verstandig denken dat mensen dit een betrouwbaar voorbehoedsmiddel durven te noemen onder deze omstandigheden.



Gefeliciteerd in ieder geval en deel het nu maar met familie en vrienden, wel zo leuk lijkt me. Beter dan een forum.
Alle reacties Link kopieren
Swifty, ik maak zelf uit met wie ik dit deel. En ik durf alles te zeggen. Wat ben jij akelig zeg!



Babs, ik snap zelf ook wel dat die kans bestond maar ik heb zo mijn redenen om niks te gebruiken en ons laten helpen denken we niet aan we zijn nog jong 30/29 en een 3e is hartstikke welkom maar we hebben nog nooit over een 3e gesproken ook niet wat als.. dus ja het kan echt ongepland en onverwachts komen. En bij ons werkte die methode altijd wel behalve nu.. dus na deze zwangerschap maar eens kijken hoe we dit gaan oplossen betreft t niet meer zwanger willen raken.



Maylina, zeg je nu met andere woorden dat we wel zwanger wilde worden? Het was ongepland en verassend
Alle reacties Link kopieren
Swifty, jou lijkt het leuk om te vertellen aan familie maar je weet helemaal niets van mij dus misschien vertel ik het morgen de buurman en buurvrouw wel even???? Wel zo leuk.
Alle reacties Link kopieren
Laten we inderdaad wel aardig blijven tegen elkaar. Ieder heeft zijn eigen leven en mag zijn eigen keuzes maken! Elkaar er naar vragen (soms kritisch) moet uiteraard kunnen. Je hoeft het niet altijd met alles eens te zijn of dingen te begrijpen.



Wondertje ik wens je een goede zwangerschap toe. Mocht je hierna absoluut geen kids meer willen zijn er tegenwoordig wel veel opties in anticonceptie! Ik ben sinds kort van de pil af en vind dat ergens wel lekker..geen kunstmatige hormonen meer in mijn

lichaam. Mijn eigen lichaam leren kennen en cyclus. Hoop nu snel zwanger te mogen worden.. maar dat heb je niet voor het zeggen..
Sommige dingen zijn geen reactie waard. Sommige mensen ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd, ik kan me voorstellen dat je even moet wennen aan het idee, maar als je straks een kloppend hartje hoort en een mini mensje in je buik dan voel je echt weer vlinders in je buik!



Ik ben in juni bevallen van ons vierde kindje (wel gepland trouwens) en mijn dochters waren ruim 6 8 en 10.

En t is zo leuk hoe die meiden meegeleefd hebben met de zwangerschap en nu zo dol zijn op hun broertje...en ze zijn een prima oppas af en toe (kan ik op mijn gemak strijken oid)



Ga lekker genieten van t idee!
quote:wondertje3 schreef op 01 oktober 2016 @ 21:48:[/b



Maylina, zeg je nu met andere woorden dat we wel zwanger wilde worden? Het was ongepland en verassendLaat ik het zo zeggen, mensen per se niet zwanger wil worden gebruiken zulke methodes niet, die zorgen voor een meer 'waterdichte' anticonceptie. Als je dán zwanger wordt, dan is het echt heel ongepland en staat alles op zijn kop.
Mocht je echt niet zwanger willen worden dan dus een andere methode dan voor het zingen de kerk uit of calculatie etc... Hier een factsheet van hoe in de praktijk gebruik van anticoncepties werken.



http://www.cdc.gov/reprod ... raceptive_methods_508.pdf
Alle reacties Link kopieren
Babs, u heeft gelijk vragen mag. Ik hoop van harte dat u snel zwanger mag worden.



Reisa, idd sommige zijn geen reactie waard zoals MAYLINA en SWIFTY.



Meike, dank je. Oh klinkt gezellig in huis! Ik zal dan ook zeker gaan genieten!



Maylina en Swifty, jullie zijn geen reactie meer waard.
quote:wondertje3 schreef op 02 oktober 2016 @ 10:01:

Maylina en Swifty, jullie zijn geen reactie meer waard.Zijn hun berichten te confronterend voor je? Ze hebben natuurlijk wel gelijk: als je écht niet zwanger had willen worden had je gewoon betrouwbare anticonceptie gebruikt. Bij periodieke onthouding is het niet de vraag óf, maar wanneer je zwanger zult worden.
Alle reacties Link kopieren
Jemig wondertje, trek t je niet aan, wat een nare reakties, t was niet gepland maar zeker gewenst. Je wilde t even van je afschrijven, even ventileren. Heel begrijpelijk.

Ga er nu van genieten, over een kleine 8 maanden hebben jullie weer een mooi wonder bij jullie, gepland of niet dat maakt niks uit...
Weet je wondertje3, ik feliciteerde je al en wens je oprecht geluk met je derde kind. Ik snap best dat je even schrikt als je ineens zwanger blijkt te zijn en dat je je afvraagt hoe je het allemaal moet gaan doen met een eigenlijk te klein huis en al twee oudere kinderen. Komt allemaal goed! Neemt niet weg dat ik verbaasd ben dat je vier dagen in tranen bent en stomverbaasd dat je zwanger bent terwijl je een ontzettend onbetrouwbare methode gebruikt die de naam anticonceptie niet eens verdient.
Alle reacties Link kopieren
Meike, dank je voor je lieve woorden.



Trotter, confronterend? Nee niet bepaald.. vind het gewoon jammer dat sommige mensen je behandelen als een klein kind ik weet zelf ook wel dat dit kon gebeuren neemt niet weg dat ik nog steeds verbaasd was omdat we gewoon nooit over een 3e gesproken hadden.



Maylina, klopt je reageerde normaal maar daarna ging je maar door over app ect.. ik weet het nu wel, stoorde me gewoon eraan.

De 4 dagen tranen was niet zo gek.. onverwachts ongepland zwanger dan spring je niet meteen een gat in de lucht plus de hormonen die flink aanwezig zijn, nu we het hebben laten bezinken gaan we er dan ook vol van genieten.
quote:Tr0tter schreef op 02 oktober 2016 @ 10:11:

[...]



Zijn hun berichten te confronterend voor je? Ze hebben natuurlijk wel gelijk: als je écht niet zwanger had willen worden had je gewoon betrouwbare anticonceptie gebruikt. Bij periodieke onthouding is het niet de vraag óf, maar wanneer je zwanger zult worden.Eerder onbeschoft.
Ik vind die opmerkingen over "als je echt niet zwanger had willen worden" ook erg onbeschoft.



Het doet er geen snars toe welke anti-conceptie TO heeft gebruikt. Feit is dat ze nu zwanger is en daar blij mee is.



Dat betweterige toontje, bah. Anti-conceptie is niet onfeilbaar en er kan altijd wat mis gaan. Niet iedereen heeft zin in hormonen door de pil of spiraal en condooms werken ook niet altijd. Dan maar laten steriliseren? Dat is nogal den beslissing die je mijns inziens alleen neemt als je echt, nooit meer kinderen wil.
Ik ken ook een aantal kinderen die er zijn terwijl er een spiraaltje gebruikt werd. Ik ken er al drie, maar volgens het vivaforum niet mogelijk, zij zullen het wel fout gedaan hebben. Die moeders kennen elkaar niet trouwens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 02 oktober 2016 @ 10:11:

[...]



Zijn hun berichten te confronterend voor je? Ze hebben natuurlijk wel gelijk: als je écht niet zwanger had willen worden had je gewoon betrouwbare anticonceptie gebruikt. Bij periodieke onthouding is het niet de vraag óf, maar wanneer je zwanger zult worden.

Huh?



Ze is zwanger, ze zijn er blij mee en ze bereiden zich voor op nr. 3. Welke behoefte bestaat er dan nog om de discussie aan te gaan over de aanpak in voorbehoedsmiddelen? Gewoonweg om de puntjes op de i te zetten en dus feitelijk gezien een behoefte om het gelijk te halen? Nou, dat hebben jij, Swifty en alle anderen op dit punt hoor. Echt helemaal gelijk alleen dat is voor TO volkomen onbelangrijk want ze is zwanger, ze zijn er blij mee en ze bereiden zich voor op nr. 3. Wat mij betreft dus over naar TO.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Mejuffrouwmuis, idd zon grote beslissing om ons te laten helpen om vervolgens nooit meer zwanger te kunnen worden paste nog niet bij ons. Ik ben 30 en man is 29 dus niet aan de orde.



Reisa, helemaal gelijk en weet je ik denk dat sommige het ook als vervelend ervaren wat ze lezen omdat die ook wellicht een verleden hebben of wat dan ook maar dan vind ik het jammer dat ze zon topic (waar ik alleen mijn ei kwijt wil) dan gebruiken om hun gevoelens te uiten.

Neem het ze niet eens kwalijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven