Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats, we ergeren ons weer verder

22-08-2016 22:33 3151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel hier je bijzondere ervaringen met deze site.



Marktplaatsregels:

je hebt het toe te sturen, ook als je er dan zelf niks meer aan overhoudt of er op moet toeleggen

je hebt het praktisch gratis weg te geven aan mensen met enorme bedel redenen

je hebt het terug te nemen als het niet past, zelfs als de maten zijn doorgegeven

je hebt het ook terug te nemen als de ander het kapot gemaakt heeft

je dient altijd beleeft te zijn tegen de ander, ook als deze commandeert en hufterig is

je moet altijd beschikbaar zijn voor kopers die bij nacht en ontij besluiten dat ze het NU willen ophalen



wie oh wie biedt meer??
quote:wilma36 schreef op 01 oktober 2016 @ 22:50:

Die maat 80 zou ik nog niet zo'n probleem vinden. Die kan klein vallen en anders best kans dat ie deze winter nog gaat passen. En een gescheurd label, bedoel je het label aan de binnenkant? Dat ziet toch niemand. Als ze er verder aan de buitenkant maar wel goed uitzien dan zou het me echt niet kunnen schelen.Maat 80 vind ik ook geen probleem. Maar ik vind het, samen met het kapotte label, wel vreemd dat er 3x maat 74 stond. En nee niet het label aan de binnenkant, zo'n zeur ben ik nou ook weer niet. Ik bedoel zo'n bruin/zwart label dat je aan de achterkant van een spijkerbroek vaak ziet. Het ziet er gewoon niet netjes uit.
quote:Olivia1990 schreef op 01 oktober 2016 @ 23:05:

[...]





Maat 80 vind ik ook geen probleem. Maar ik vind het, samen met het kapotte label, wel vreemd dat er 3x maat 74 stond. En nee niet het label aan de binnenkant, zo'n zeur ben ik nou ook weer niet. Ik bedoel zo'n bruin/zwart label dat je aan de achterkant van een spijkerbroek vaak ziet. Het ziet er gewoon niet netjes uit.Je hebt gelijk, op marktplaats vindt je helaas allerlei types met flexibele standaarden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Olivia1990 schreef op 01 oktober 2016 @ 23:05:

[...]





Maat 80 vind ik ook geen probleem. Maar ik vind het, samen met het kapotte label, wel vreemd dat er 3x maat 74 stond. En nee niet het label aan de binnenkant, zo'n zeur ben ik nou ook weer niet. Ik bedoel zo'n bruin/zwart label dat je aan de achterkant van een spijkerbroek vaak ziet. Het ziet er gewoon niet netjes uit.Stond er op Mp ook een foto van de achterkant van de broekjes op? En zo ja, kon je daar al zien dat het label kapot was? Als iemand geen foto van de achterkant erop heeft staan en ik heb toch interesse of ben nieuwsgierig, vraag ik altijd een foto van de achterkant, dan weet ik zeker hoe dat eruitziet. En als ik dan niks meer hoor, weet ik genoeg :-)
Er stond een foto van de achterkant op maar ik denk dat ik niet goed heb gekeken. De advertentie is inmiddels verwijderd. Heb haar nog wel een berichtje gestuurd met mijn bevindingen maar ze stuurt uiteraard niets terug. Ik heb mijn lesje geleerd! Gelukkig zien de andere twee broekjes er prima uit.
quote:Pepermint_Patty schreef op 01 oktober 2016 @ 21:58:

[...]





Tja, postnl maakt ook fouten. Had laatst een brievenbuspakket gestuurd. Thuis gefrankeerd, afgegeven bij een postnl punt. Hij is bij de ontvanger door de brievenbus gegooit (weet ik zeker, was mijn broer en ze waren niet thuis bij de bezorging). Toch kreeg ik 2 weken later een portokaart.Nah! Stom! Iets mee gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens nog nooit zo'n portoboete betaald en er al veel gekregen. Tegenwoordig controleer ik wat ik ontvang op gewicht of het klopt met de porto die erop zit en het klopt altijd. Maar krijg zeer regelmatig weer zo'n boete dus post nl doet ook maar wat heb ik het idee.

En het pakketje past dan ook prima door de brievenbus btw.
anoniem_179882 wijzigde dit bericht op 02-10-2016 00:55
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophiever schreef op 01 oktober 2016 @ 22:55:

[...]





Dan is die 20 euro toch een geweldige deal? Wat kan jou het schelen wat ze ermee doen?Het was dus een man die voor 20 euro even over mijn bh's wilde komen spuiten
Alle reacties Link kopieren
quote:eenhoornn schreef op 02 oktober 2016 @ 02:35:

[...]





Het was dus een man die voor 20 euro even over mijn bh's wilde komen spuiten heb je het verkocht aan die man?
Nee natuurlijk niet, voor 2 tientjes wil je toch niet zo'n ranzige rukker aan je voordeur!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag ook een bizarre marktplaatservaring opgedaan. Eigenlijk heeft iemand zich heel erg aan mij geërgerd maar ik snap echt niet waarom (misschien meldt ze zich hier ook wel ).



Ik heb een baby-artikel op marktplaats staan. Gistermiddag heeft iemand mij een mail gestuurd met een bod die ver van de vraagprijs lag. Gisteravond krijg ik nog een bod per mail, aanzienlijk hoger, bijna de vraagprijs.



Vanochtend stuur ik beide een mail terug. De hoogste bieder dat ik akkoord ga en die andere bieder dat ik haar bedank voor haar bod maar dat het inmiddels naar een ander gegaan is.

Krijg ik vanmiddag een mail van diegene of ze niet alsnog erover heen mag bieden. Ik antwoord dat ik dat niet netjes vindt want ik heb het dus al aan de ander verkocht. Vervolgens krijg ik een mail vol met woorden dat ik de hele procedure al niet netjes gedaan zou hebben. Ik zou haar geen eerlijke kans gegeven hebben en niet op haar gereageerd hebben .



Nou, schiet mij maar lek! Ik begrijp hier niks van. Naar mijn idee heb ik prima gehandeld. Ik heb nog teruggemaild dat als mensen mij mailen met biedingen ik bepaal aan wie het verkoop en dat ik ervoor gekozen heb met dat andere bod akkoord te gaan. Daarop volgde nog een laatste mail waarin ze los ging. Ik kon er alleen maar om lachen eigenlijk.
quote:clemance schreef op 02 oktober 2016 @ 10:25:

Nee natuurlijk niet, voor 2 tientjes wil je toch niet zo'n ranzige rukker aan je voordeur!!! Regie in eigen nemen . Geld over laten maken. Versturen en als service een tissue erbij doen in de envelop.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophiever schreef op 02 oktober 2016 @ 22:23:

[...]





Regie in eigen nemen . Geld over laten maken. Versturen en als service een tissue erbij doen in de envelop.ja precies, gewoon via de post.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophiever schreef op 30 september 2016 @ 21:53:

Ik had laatst ook dat ik me ergerde. Na 4 dagen wachten een reactie, zonder aanhef of groet.



Had onlangs ook zoiets. Maar ben blij dat ik er niet direct kattig op gereageerd had



Kreeg een zeer korte reactie volmet spelvauten van iemand die 'het ding' wel wilde overnemen. Verder geen aanhef, geen groet, niks. Ik reageer dat het ok is. Daarna de korte vraag of ik morgen om x tijd thuis ben. Ik reageer weer vriendelijk dat ik dan aan het werk ben en of het ook aan het eind van de middag of avond kan en anders in het weekend. Krijg ik een reactie dat hij wel een keer langsfiets.



Nou, ik denk bij mezelf, succes kerel, met je langsfietsen, maar dat zal toch moeilijk gaan zonder mijn adres...

en laat het gesprek voor wat het is en denk daarbij dat het dan wel afgelopen is. Inmiddels was er ook een andere geinteresseerde en die kon wel normaal en vriendelijk Nederlands, dus had veel meer zin om met die ander verder te gaan.



Krijg ik twee dagen later weer een reactie van de man en zegt in zijn mail de naam van zijn dochter (die ik meteen herken) en dat hij haar wel langs laat gaan met een envelopje met geld. Blijkt het mijn buurman te zijn hahaha. Hij wist dus al die tijd met wie hij 'sprak', maar ik wist dat dus niet.

Nu heb ik een vriendelijke buurman die blijkbaar erg beroerd schrijft, maar hij had bijna een kattige opmerking te pakken hoor (ik wilde iets reageren met succes met je langsfietsen zonder adres). Gelukkig wist ik net op tijd dat hij het was.
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag! Ik lees al een tijd met jullie mee en nu heb ik zelf iets met een verkoper wat mij niet lekker zit. Dus ik ben benieuwd wat jullie hiermee zouden doen :-)

Vorige week maandag 3 artikelen van iemand gekocht, geld overgemaakt en afgesproken dat zij het een dag later zou verzenden. Ik zou dan ook het trace nummer ontvangen. Hierna is het compleet stil geworden. Ik heb nog een aantal keer gemaild en ook vanaf een andere account op een ander product van haar geboden. Daar komt ook geen reactie op. Heeft melding maken bij marktplaats zin als ik er deze week ook niets meer van hoor? Ik verwacht daar verder weinig van maar het gaat mij toch een beetje om het principe.
Een kopersergernis:



Ik erger me altijd aan verkopers die de advertentie offline halen voordat ik de spullen binnen heb. Dan kan ik als ik het binnenkomt de foto's niet meer vergelijken met het echte product. Bij grote aankopen maak ik tegenwoordig maar zelf een kopie.

Herkennen jullie dit?
@annie, balen zeg.

Heeft de verkoper al een lange verkoophistorie? Dan helpt het vaak wel als het account dreigen te blokkeren.
quote:ZonnigKleintje schreef op 03 oktober 2016 @ 15:57:

Een kopersergernis:



Ik erger me altijd aan verkopers die de advertentie offline halen voordat ik de spullen binnen heb. Dan kan ik als ik het binnenkomt de foto's niet meer vergelijken met het echte product. Bij grote aankopen maak ik tegenwoordig maar zelf een kopie.

Herkennen jullie dit?Als verkoper laat ik juist mijn advertenties altijd een paar dagen langer online staan, om dezelfde reden. Als de koper dan iets aan te merken heeft op het product heb ik de advertentie nog als 'bewijs'. Ik snap het ook wel weer, want lang niet alle kopers laten weten wanneer ze het product binnen hebben en het is wel zo overzichtelijk om de advertenties te verwijderen als het verkocht is.
Alle reacties Link kopieren
Als ik vermoed dat iemand het pakket binnenoor hebben, verwijder ik de advertentie. Lang niet iedereen laat even weten dat het binnen is nl.
Alle reacties Link kopieren
quote:ZonnigKleintje schreef op 03 oktober 2016 @ 15:57:

Een kopersergernis:



Ik erger me altijd aan verkopers die de advertentie offline halen voordat ik de spullen binnen heb. Dan kan ik als ik het binnenkomt de foto's niet meer vergelijken met het echte product. Bij grote aankopen maak ik tegenwoordig maar zelf een kopie.

Herkennen jullie dit?Oo ik doe dat ook altijd nooit aan gedacht dat dat ergelijk zou zijn maar ik snap je uitleg! Maar ik krijg daarnaast bijna nooit bericht dat iemand iets heeft ontvangen dus tot wanneer moet ik het er dan op laten staan?
Life is like an hourglass glued to the table.
Ik laat zelf dingen altijd een paar dagen staan als ik het verstuur.



Laatst een groot pakket kinderkleding. Dat weet ik dus echt niet meer precies wat erin zat of in welke staat. Geld was overgemaakt en 'poef' advertentie weg. Was niets aan de hand en prima pakket, maar toch wel even zitten zweten.
Alle reacties Link kopieren
quote:annie1984 schreef op 03 oktober 2016 @ 13:51:

Goedemiddag! Ik lees al een tijd met jullie mee en nu heb ik zelf iets met een verkoper wat mij niet lekker zit. Dus ik ben benieuwd wat jullie hiermee zouden doen :-)

Vorige week maandag 3 artikelen van iemand gekocht, geld overgemaakt en afgesproken dat zij het een dag later zou verzenden. Ik zou dan ook het trace nummer ontvangen. Hierna is het compleet stil geworden. Ik heb nog een aantal keer gemaild en ook vanaf een andere account op een ander product van haar geboden. Daar komt ook geen reactie op. Heeft melding maken bij marktplaats zin als ik er deze week ook niets meer van hoor? Ik verwacht daar verder weinig van maar het gaat mij toch een beetje om het principe.Dit heb ik laatst ook gehad. Melding gemaakt op marktplaats en aangifte gedaan van marktplaats oplichting. De advertenties van deze verkoper zijn nu allemaal verwijdert.
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie een normale prijs voor een tweedehands winterjas?

Gewoon simpel qua merk, niks speciaals.
668, the neighbour of the Beast
quote:Marels schreef op 03 oktober 2016 @ 21:38:

Wat vinden jullie een normale prijs voor een tweedehands winterjas?

Gewoon simpel qua merk, niks speciaals.€15 a €20.
Alle reacties Link kopieren
Dan ben ik dus geen krent dat ik 25-30 euro aan de dure kant vind.



Gaat om eentje van C&A en gewone normale merken als Vero Moda of We ofzo.
668, the neighbour of the Beast
Nieuw zijn ze meestal bij de C&A een euro of 60, dan vind ik 30 voor een oude jas teveel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven