Alleen wonen en angst.

01-10-2016 21:07 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
v
anoniem_185034 wijzigde dit bericht op 11-12-2017 00:36
99.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:elisabethrose schreef op 01 oktober 2016 @ 21:37:

[...]





Ik had niet die soort van gevoelens met betrekking tot mijn familie die jij omschrijft, of het idee dat niemand me zou vinden als er iets zou gebeuren. Maar wel dat ik het soms eng vond alleen thuis te zijn en soms ook best een beetje eenzaam ondanks een druk sociaal leven. Ik wilde al heel lang een hond dus heb er toen een genomen. Heerlijk, voel me nooit meer eenzaam en veilig ben ik ook dankzij mijn grote bakbeest



PS. Oh ik zie nu dat je geen hond kan nemen ivm werk. Een poes misschien, die het niet erg vindt overdag alleen te zijn? In het asiel kunnen ze je precies vertellen welke poes daar geschikt voor is.

Ik heb overigens ook een camera op de intercom laten zetten.Mijn ouders hebben de liefste labrador die er bestaat, die heeft al twee weekenden bij me gelogeerd en dat vind ik fantastisch. Ik mag 'm lenen wanneer ik wil dus dat blijf ik regelmatig doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:elisabethrose schreef op 01 oktober 2016 @ 21:37:



Ik heb overigens ook een camera op de intercom laten zetten.Echt bang voor inbrekers ofzo ben ik niet, het is meer enge ziektes, overlijden, van mijzelf of dierbaren waar ik me opeens druk over ga maken op dat soort momenten.
Alle reacties Link kopieren
quote:elise1989 schreef op 01 oktober 2016 @ 21:43:

Jullie posts ga ik in het vervolg ook doornemen als ik 's nachts me niet zo prettig voel haha.



Hier posten mensen 24/7. Ergens loopt er een ´wie is er nog wakker´ topic, en voor zover ik weet is er nog een nachtbrakerstopic. Of je start er zelf eentje. Genoeg mensen die ´s nachts wakker zijn omdat ze niet kunnen slapen, net terug zijn van werk, nog moeten gaan werken, stappen, baby voeden, ziek zijn of simpelweg minder slaap nodig hebben. Dus forummen is best een goed idee.



Het enige nadeel is dat je soms zo gezellig kunt kleppen dat je vergeet dat je ook nog moet slapen .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:helena2 schreef op 01 oktober 2016 @ 21:45:

[...]



Jij bent gewoon gevoeliger voor angst en hebt dan ook nog eens een levendige fantasie. Geen goede combi!

Ik vond een warm pittenzakje soms helpen. Of een heel klein beetje bekend parfum op mijn pols. daar rook ik dan aan als ik heel bang was. Om me 'in de realiteit' te houden zeg maar. Dan bleef ik wat meer in het nu en minder in mijn hoofd. Of klinkt dat raar?



Dat zou inderdaad best goed kunnen helpen.



Wat ik ook wel eens doe is even op mijn balkon gaan staan, dan hoor je buiten wel weer wat geluiden die wijzen op teken van leven. Dat helpt ook altijd goed.
En heb je je huis gezellig ingericht met planten en dergelijke? Ik denk maar even mee hoor. Kan ook zijn dat het nog niet helemaal als thuis voelt, dat net dat stukje behang ontbreekt, of de tuin nog niet op orde is, of de muur kaal ofzo...
Alle reacties Link kopieren
quote:Joni_de_tweede schreef op 01 oktober 2016 @ 21:58:

En heb je je huis gezellig ingericht met planten en dergelijke? Ik denk maar even mee hoor. Kan ook zijn dat het nog niet helemaal als thuis voelt, dat net dat stukje behang ontbreekt, of de tuin nog niet op orde is, of de muur kaal ofzo...Ja ik ben blij met de inrichting. Ook een prima mix van nieuwe leuke meubels alsook oude meubels zoals mijn bureau die al drie studentenkamers met mij is meeverhuisd sinds mijn 19e.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het. Toen ik net in mijn eigen huis woonde had ik het ook. Zo'n unheimisch gevoel, niet kunnen/durven/willen slapen. Veel piekeren. Eenzaamheid.



Je moet je huis nog vullen met je eigen energie, dat ten eerste. Bij mij werd het inderdaad ook beter toen ik een kat kreeg. Ben je zoveel van huis omdat je echt zoveel doet, of omdat je je huis ontvlucht? Want wat meer thuis zijn, en er ook mensen uitnodigen, kan wel helpen om je meer thuis te doen voelen.

De onderwerpen waarover je aangeeft te piekeren kunnen wel uitlopen op dwanggedachten, dus daar zou ik wel alert op zijn. Ik had ook altijd veel geluid aan en nog steeds. Muziek, radio, een serie of film op de achtergrond. Als ik me druk maak of lig te piekeren ga ik mediteren.
Nou, dat is al fijn dan, dan ligt het daar niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar! Wat mij goed heeft geholpen is vertrouwde mensen bij mij te laten slapen. Steeds meer nachtjes alleen. Na een jaar was ik er van af
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinda-Kaas schreef op 01 oktober 2016 @ 22:06:

Ben je zoveel van huis omdat je echt zoveel doet, of omdat je je huis ontvlucht? Want wat meer thuis zijn, en er ook mensen uitnodigen, kan wel helpen om je meer thuis te doen voelen.



Nja zo vaak ben ik nu ook weer niet van huis. Ik werk gewoon fulltime en de reis naar mijn werk is vrij filegevoelig, dus vandaar dat ik relatief vroeg weg ben en wat later thuis. En dan nog twee avondjes per week roeien. En die sportschool noemde ik maar op, maar soms ga ik ook weken niet haha.



In het weekend ben ik soms hele dagen thuis, maar 's avonds wil ik wel even een drankje doen / filmpje pakken met een vriendin. Maar echt ontsnappen is het niet, het is ook niet dat ik me totaal niet fijn voel thuis ofzo, maar soms van die ongemakkelijke momenten.



quote:De onderwerpen waarover je aangeeft te piekeren kunnen wel uitlopen op dwanggedachten, dus daar zou ik wel alert op zijn. Ik had ook altijd veel geluid aan en nog steeds. Muziek, radio, een serie of film op de achtergrond. Als ik me druk maak of lig te piekeren ga ik mediteren.Ja ik heb sinds twee weken altijd 3fm op staan. Ken die DJ's van serious request enzo, dus dan weet je ook wat voor gezicht er bij hoort en dan zijn het toch een beetje een soort van eenzijdige kennissen die je constant hoort praten haha.
Herkenbaar hoor, was ook best bang toen ik op mezelf alleen woonde.

Sloeg nergens op maar dacht ook aan rampscenario' s, onweer werd ineens ook eng, bepaalde films durfte ik niet meer te kijken, keek zelfs onder m'n bed pfff.

Maar natuurlijk niks engs aan, t zat in m'n hoofd dus maak je geen zorgen joh:-).



Een huisdier zou kunnen helpen, had een kat.

Ms kun je in het asiel kijken voor een volwassen kat die al zindelijk is of twee?



Maak je maar geen zorgen verder.

Mijn man is ook maandag pas thuis zoon logeert bij een vriendje.

Ga zo lekker Netflix aanzetten.
Alle reacties Link kopieren
Zoek een leuke vent!

(hooiberg ed...)



Je hoeft je niet te schamen, het is normaal om je alleen en angstig te voelen als je helemaal op je eigen bent aangewezen.

Dit is iets wat iedereen moet doormaken als je op jezelf gaat wonen, de een kan er makkelijker mee overweg dan de ander.



Je hebt wel geluk: er bestaat internet en dit forum!



Toen ik op mezelf ging wonen had je dat nog niet.



Sterkte, en schaam je er niet voor!!!
To, ben je moe? Zeker omdat je af en toe slecht slaapt en ook veel van huis bent. Dat kan je gevoeliger maken voor doemdenken en angsten.



Als ik nu angstig word, dan zorg ik voor meer rust en slaap. Als ik begin te denken wat mijn zoon allemaal kan overkomen, is dat voor mij een alarmbel dat ik te moe word.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven