verplicht spiraaltje bij incompetente ouders

01-10-2016 11:15 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
Rotterdam: verplicht spiraaltje bij incompetente ouders



Moeders die niet in staat zijn hun kinderen veilig en gezond groot te brengen, moeten verplicht anticonceptie gebruiken. Rotterdam wil een wet die dat mogelijk maakt. Verplichte anticonceptie is omstreden, omdat ze ingaat tegen het grondrecht van ouders om kinderen te krijgen. Eerdere voorstellen om een wet in te voeren, sneuvelden. Dat juist Rotterdam aandringt, komt doordat hulpverleners in de stad telkens weer worden geconfronteerd met schrijnende situaties. Er zijn gevallen van ernstige verwaarlozing en mishandeling, soms zelfs zo heftig dat kinderen overlijden. ,,Veilig en gezond opgroeien is net zo'n fundamenteel recht als kinderen krijgen'', zegt CDA-wethouder Hugo de Jonge. ,,En wij kiezen voor het kind.''

Durven

Hulpverleners vinden het vaak lastig over kinderwensen, seks en anticonceptie te beginnen, zegt projectleider Connie Rijlaarsdam. ,,We moeten durven zeggen: als u nu zwanger wordt, gaan wij er iets van vinden. Dat gebeurt te weinig.'' Jaarlijks worden in Nederland honderden kinderen direct na de geboorte uit huis geplaatst omdat het in hun gezin niet veilig is.





Bron AD http://www.ad.nl/dossier- ... mpetente-ouders~acee1850/





Schokkend, dat de overheid wil bepalen of vrouwen wel capabel genoeg zijn om een kind in de wereld te brengen.
quote:SallySpectra schreef op 02 oktober 2016 @ 00:00:

[...]



Welke beslissing? Er is helemaal geen beslissing, alleen een discussie.O sorry ik bedoel met de discussie
quote:Phaedra_ schreef op 01 oktober 2016 @ 23:13:

[...]



En als ze niet op de afspraak voor de volgende spuit verschijnen?Dan ga je in de bosjes voor hun huis liggen met zo'n blaaspijpje.
quote:SallySpectra schreef op 02 oktober 2016 @ 00:02:

[...]



Dan ga je in de bosjes voor hun huis liggen met zo'n blaaspijpje.
quote:Chevron schreef op 01 oktober 2016 @ 21:07:

Waarom zou het niet ethisch zijn om de rechten van het ongeboren kind voor te laten gaan op de kind wens en zelfbeschikking van een mens.



Ik vind dit bij uitstek een ethische kwestie, wat weegt zwaarder het recht op zelfbeschikking en de wens van een kind krijgen of het niet laten lijden van kinderen die ongewenst in gezinnen worden geboren waar niet voor ze gezorgd wordt, ze verwaarloosd en mishandeld worden en dan uit huis geplaatst wordenen met een beetje pech dan ook nog zelf zwakbegaafd zijn.



Ik vind het recht van het dan niet geboren kind belangrijker in deze.Eens!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat niemand een regel/wet wil voor gedwongen ac. Maar de mogelijkheid om in bepaalde gevallen het wel af te dwingen zou er wel moeten zijn.

En nee geen iq grens oid maar wel bij kind nr 2 dat uit huis geplaatst word "zo jij mag nu geen kinderen meer' lijkt me echt niet verkeerd.
Ik vindt het vreselijk schrijnend om te lezen in dit topic dat sommige mensen echt doorgaan totdat ze een kind mogen houden. Waar beland een kind die uit huis geplaatst is dan? Die zou ook wel de nodige psychische klappen krijgen.
quote:Cookielyon schreef op 02 oktober 2016 @ 00:09:

Ik vindt het vreselijk schrijnend om te lezen in dit topic dat sommige mensen echt doorgaan totdat ze een kind mogen houden. Waar beland een kind die uit huis geplaatst is dan? Die zou ook wel de nodige psychische klappen krijgen.Dat kind kan op heel veel plekken belanden, afhankelijk van het kind, de problematiek en beschikbare plekken.
Wat ik het allerergst vind is dat sommige ouders denken dat ze goed voor een kind kunnen zorgen terwijl de hulpverleners denken van nee je bent niet stabiel genoeg. Het is aan de ene kant krom maar aan de andere kant is het echt nodig.
quote:Cookielyon schreef op 02 oktober 2016 @ 00:13:

Wat ik het allerergst vind is dat sommige ouders denken dat ze goed voor een kind kunnen zorgen terwijl de hulpverleners denken van nee je bent niet stabiel genoeg. Het is aan de ene kant krom maar aan de andere kant is het echt nodig.Ik heb geen idee wat je hiermee bedoelt te zeggen.
quote:Phaedra_ schreef op 02 oktober 2016 @ 00:10:

[...]



Dat kind kan op heel veel plekken belanden, afhankelijk van het kind, de problematiek en beschikbare plekken.Het brengt toch psyche klachten met zich mee? Hechting stoornis bijvoorbeeld en ga zo maar door.
Alle reacties Link kopieren
Verplichte anticonceptie of sterilisatie kan en mag niet. Nooit. Hoe graag ik het ook zou wensen.



Het lijkt me effectiever om de kinderbijslag en andere toeslagen af te schaffen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Cookielyon schreef op 02 oktober 2016 @ 00:15:

[...]





Het brengt toch psyche klachten met zich mee? Hechting stoornis bijvoorbeeld en ga zo maar door.Kan, hoeft niet.
Ik vind het echt zielig om een kind op de wereld te brengen terwijl je niet staviel genoeg bent. En dat het kind aan het lot van instanties achter gelaten wordt.
quote:Cookielyon schreef op 02 oktober 2016 @ 00:18:

Ik vind het echt zielig om een kind op de wereld te brengen terwijl je niet staviel genoeg bent. En dat het kind aan het lot van instanties achter gelaten wordt.

Geen een ouder zet zijn of haar kind op de wereld met als doel het te verzieken.

Soms wordt een ouder later pas instabiel.

En de meeste ouders laten het niet aan het lot over, ook niet als het uit huis geplaatst is. Een groot deel blijft op hun manier betrokken.
Ik vindt het goed dat men daar nu al begint over te discussieren met het oog op de overbevolking van de wereld. Het is geen piece of cake om een kind op de wereld te zetten je bent er sowieso je hele leven verantwoordelijk voor tot 18 jaar maar je blijft je zorg over je kind je hele leven hebben.
quote:Cookielyon schreef op 02 oktober 2016 @ 00:20:

Ik vindt het goed dat men daar nu al begint over te discussieren met het oog op de overbevolking van de wereld. Het is geen piece of cake om een kind op de wereld te zetten je bent er sowieso je hele leven verantwoordelijk voor tot 18 jaar maar je blijft je zorg over je kind je hele leven hebben.

WTF heeft de overbevolking daar nu weer mee te maken?

Als je daar wat aan wil doen moet je in ontwikkelingslanden verplicht gaan steriliseren.
quote:Phaedra_ schreef op 02 oktober 2016 @ 00:20:

[...]



Geen een ouder zet zijn of haar kind op de wereld met als doel het te verzieken.

Soms wordt een ouder later pas instabiel.

En de meeste ouders laten het niet aan het lot over, ook niet als het uit huis geplaatst is. Een groot deel blijft op hun manier betrokken.Het gaat nu over incompetente ouders, ouders die verslaafd zijn ouders die niet voor zichzelf kunnen zorgen.
quote:Cookielyon schreef op 02 oktober 2016 @ 00:21:

[...]





Het gaat nu over incompetente ouders, ouders die verslaafd zijn ouders die niet voor zichzelf kunnen zorgen.Ja, daar heb ik het ook over.
quote:Phaedra_ schreef op 02 oktober 2016 @ 00:22:

[...]



Ja, daar heb ik het ook over.Je leest toch in dit topic dat sommige ouders express kinderen op de wereld zetten totdat ze er één mogen houden? Dat vind ik schrijnend.
quote:Cookielyon schreef op 02 oktober 2016 @ 00:25:

[...]





Je leest toch in dit topic dat sommige ouders express kinderen op de wereld zetten totdat ze er één mogen houden? Dat vind ik schrijnend.

Ik zeg toch ook niet dat het niet schrijnend is?

Ik zeg alleen dat er (nagenoeg) geen ouder is die een kind bewust op de wereld zit om het van alles aan te doen.
quote:Snoesje666 schreef op 02 oktober 2016 @ 00:15:

Verplichte anticonceptie of sterilisatie kan en mag niet. Nooit. Hoe graag ik het ook zou wensen.



Het lijkt me effectiever om de kinderbijslag en andere toeslagen af te schaffen.

Als of zwakbegaafden überhaupt snappen wat kinderbijslag en overige toeslagen betekenen



We hebben het over personen die dusdanig niet in de werkelijkheid staan dat ze een kind kunnen opvoeden. Die denken echt niet oh geen kind nemen want geen kinderbijslag



Dit zijn mensen die denken oh lief een kindje kan ik ook wel en dan geen clue hebben wat het inhoud.
quote:Cookielyon schreef op 02 oktober 2016 @ 00:25:

[...]





Je leest toch in dit topic dat sommige ouders express kinderen op de wereld zetten totdat ze er één mogen houden? Dat vind ik schrijnend.Ik vat het express denk ik wat anders op dan jij. Ik denk dat deze mensen heel graag ouder willen worden maar niet capabel zijn en dit niet begrijpen omdat ze heel veel van kinderen houden. En daarom denken dat ze uiteindelijk wel een kind mogen houden. Geen opzet maar absoluut onvermogen. Een loose-loose situatie. Toch hoe naar dat is voor deze mensen zouden ze toch geen kinderen moeten willen hebben/kunnen krijgen.
quote:Phaedra_ schreef op 02 oktober 2016 @ 00:28:

[...]



Ik zeg toch ook niet dat het niet schrijnend is?

Ik zeg alleen dat er (nagenoeg) geen ouder is die een kind bewust op de wereld zit om het van alles aan te doen.Maar dat weet je toch zelf ook wel of je het aan kan of niet? ik heb geen kinderwens omdat ik mijzelf op dit moment geen geschikte moeder vindt ik heb de handen vol aan mijzelf. Eerst voor mijzelf zorgen dan kan ik pas voor een kind zorgen. Hoezo kunnen andere mensen dat dan niet. Kinderen hebben stabiliteit nodig financieel moet het goed voor elkaar zijn. Het is gewoon oneerlijk voor het kind om op een wereld te komen waar het niet goed geregeld is voor hem en dat hij aan zijn lot wordt overgelaten aan instanties dat zou ik nooit een kind aan willen doen.
quote:Cookielyon schreef op 02 oktober 2016 @ 00:35:

[...]





Maar dat weet je toch zelf ook wel of je het aan kan of niet? ik heb geen kinderwens omdat ik mijzelf op dit moment geen geschikte moeder vindt ik heb de handen vol aan mijzelf. Eerst voor mijzelf zorgen dan kan ik pas voor een kind zorgen. Hoezo kunnen andere mensen dat dan niet. Kinderen hebben stabiliteit nodig financieel moet het goed voor elkaar zijn. Het is gewoon oneerlijk voor het kind om op een wereld te komen waar het niet goed geregeld is voor hem en dat hij aan zijn lot wordt overgelaten van instanties dat zou ik nooit een kind aan willen doen.

Nee, er zijn dus overduidelijk mensen die dat niet weten.

Of die het gewoon net aan redden totdat er een kind is.

Of bij wie de situatie na de geboorte zo drastisch verandert dat ze het niet meer kunnen.

Of doordat oma wegvalt.

enz.
Alle reacties Link kopieren
We hebben hier al ontzettende vergrijzing, zo worden er nog minder kinderen geboren...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven