Woningen op Funda, plaats hier wat jou opvalt.

03-01-2016 19:00 2990 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk graag op Funda, gewoon omdat ik huizen kijken leuk vind. Nu kwam ik net dit huis tegen en vond het een heel bijzondere woning. Ik heb net gekeken of er al een topic over het kijken naar huizen op funda huizen geopend was. Veel topics gaan over zoektochten op funda. Maar ik zoek niet, ik kijk gewoon. Vandaar een nieuw topic.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Zeker geen klein huis/kleine kamertjes maar wat wel interessant is: als je dan toch zoveel geld hebt dat je 1 of 2 miljoen euro (of meer?) kunt neerleggen voor een woning, dan zijn je mogelijkheden (bijna) eindeloos. Toch oefent de ene plek/locatie/regio kennelijk meer aantrekkingskracht uit dan de andere. Ik vind het heel interessant om me af te vragen waar het hem dan in zit én welke keuzes mensen dan gaan maken en waarom.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 23 september 2016 @ 09:32:

Zeker geen klein huis/kleine kamertjes maar wat wel interessant is: als je dan toch zoveel geld hebt dat je 1 of 2 miljoen euro (of meer?) kunt neerleggen voor een woning, dan zijn je mogelijkheden (bijna) eindeloos. Toch oefent de ene plek/locatie/regio kennelijk meer aantrekkingskracht uit dan de andere. Ik vind het heel interessant om me af te vragen waar het hem dan in zit én welke keuzes mensen dan gaan maken en waarom.

Keuze 1 voor mij is familie in de buurt, keuze 2 is werk, keuze 3 is hoeveel huis heb ik voor mijn geld.

Wij wonen in het Noorden en wij woonden eerst in de buurt van Groningen. Daar kom ik oorspronkelijk vandaan. Maar toen wij een huis wilden kopen zijn wij naar een plaats 25 km verderop gegaan. Dat was meer de plek waar mijn man vandaan komt, daarnaast heeft hij daar zijn werk (hij had toen al een vast contract en ik niet). Daarnaast hadden we hier net iets meer mogelijkheden qua huis. In de tijd dat wij ons eerste huis kochten (2003) stonden hier net iets mooiere, grotere starterswoningen te koop dan in het dorp waar we eerst woonden.

Dat huis met 7 of 8 slaapkamers, best mooi zo veel ruimte, maar ik wil dus echt niet in Amsterdam wonen.

Voor prijzen rond de 2 miljoen staan er in Drenthe maar een paar huizen te koop.

De duurste is deze: http://www.funda.nl/koop/wapse/huis-472 ... eldsweg-1/ , een manege voor 2,8 miljoen. Als ik dat geld kon besteden aan een huis, dan zou ik dit eerder kopen dan het huis in Amsterdam, al is dat best veel waard voor de ruimte die er in zit. Hier in de omgeving zijn niet veel huizen te koop met zoveel slaapkamers.
wilma36 wijzigde dit bericht op 23-09-2016 10:10
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik woon niet meer in Amsterdam en ik kom er oorspronkelijk ook niet vandaan maar als ik 2 miljoen huizen budget had zou ik best een huis aan het vondelpark willen. Hartstikke leuk voor kids, tieners en daarna.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Alle reacties Link kopieren
Bijna 2 miljoen maar wat een mooi huis: http://www.funda.nl/koop/ ... 83658532-otelaarseweg-21/
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 23 september 2016 @ 09:32:

Zeker geen klein huis/kleine kamertjes maar wat wel interessant is: als je dan toch zoveel geld hebt dat je 1 of 2 miljoen euro (of meer?) kunt neerleggen voor een woning, dan zijn je mogelijkheden (bijna) eindeloos. Toch oefent de ene plek/locatie/regio kennelijk meer aantrekkingskracht uit dan de andere. Ik vind het heel interessant om me af te vragen waar het hem dan in zit én welke keuzes mensen dan gaan maken en waarom.



In Amsterdam zijn de mogelijkheden met ene miljoen ook niet eindeloos. Het is gewoon heel duur. En waarom willen mensen er dan toch wonen? Soms omdat ze er vabdaan komen en hun familie er woont, vaak omdat ze er werken en ze een hekel hebben aan een lange reistijd. Ik werk in Amsterdam, er zou voor mij in Groningen/Friesland ook simpelweg geen werk zijn door de aard van het werk. Ik heb jarenlang 1-1,5 uur enkele reis gedaan, tot ik dat echt zat was. En toen ik verhuisde, wilde ik dus echt dichtbij wonen, en niet weer stiekem in files belanden. En na feestjes op de fiets naar huis kunnen, ipv altijd een laatste trein te moeten halen. Als ik bv in Maarssen zou zijn gaan wonen, is het toch nog elke dag A2, en kun je nog steeds niet op de fiets.

Dan zit je dus in een duur gebied. Ik heb nu een appartement voor de prijs waar ik in het noorden een vrijstaand huis voor zou kunnen kopen (ok, niet in Groningen centrum hoor, dat valt nog tegen). Maar dan dus op een plek waar ik 2 uur per dag minder reistijd heb, en overal op de fiets heen kan.

En nog stukken dichter bij familie ook.



Dat waren voor mij persoonlijk de redenen om een toch vrij dure plek te kiezen ipv een groter huis een stuk verderop.
Alle reacties Link kopieren
Interessant werk, een betere betaling, alle faciliteiten, korte reistijd tot werk, veel leeftijdsgenoten, cultuur, reuring, winkels, uitgaan; er zijn tal van redenen waarom mensen graag in Amsterdam willen wonen.

Dat er steeds meer mensen in steden gaan wonen, is al iets wat al honderden jaren aan de gang is.

Een stad heeft nu eenmaal zaken te bieden die veel mensen erg aantrekkelijk vinden.

En waar veel vraag is, en weinig aanbod, daar gaan de prijzen omhoog.

In alle steden in Nederland zie je dat voor het centrum bijna altijd de hoogste m2 prijzen gelden.

Nu valt Amsterdam nog wel mee als je het vergelijkt met Londen, Parijs of New York.
Alle reacties Link kopieren
Mij valt vooral op dat ik geen enkele woning kan betalen.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Alle reacties Link kopieren
Dan plaats jij eens iets leuks, Marit. En don't worry: de gemiddelde mens kan geen huis van acht ton of duurder kopen hoor.
quote:NYC schreef op 22 september 2016 @ 20:56:

Droomhuis gevonden

Geen plaatjes van binnenkant maar als je toch aan het fantaseren bent kun je daar vast van alles laten maken.

Het grote veld zou ik meer willen begroeien.



http://www.funda.nl/koop/weert/huis-499 ... huisweg-6/



Ik kom hier wekelijks voorbij met mijn paard (staat een paar blokken verderop)



Moet ik een x foto's maken ?
Alle reacties Link kopieren
quote:charriejj schreef op 27 september 2016 @ 21:43:

[...]





Ik kom hier wekelijks voorbij met mijn paard (staat een paar blokken verderop)



Moet ik een x foto's maken ?



Oei, degelijk gebouwd wat de nieuwe eigenaar naar eigen smaak kan moderniseren naar de eisen van de huidige tijd. En dan geen foto's. Dat moet wel een extreem gevalletje 'heul oude zooi' zijn :-).

Zou wel mooi zijn trouwens als iemand van hier het zou bezichtigen, en dan tegen de makelaar kon zeggen: oh ja, ik had al foto's van de binnenkant. Nee, die stonden niet op Funda, maar het viva forum is even langs geweest .
quote:nausicaa schreef op 27 september 2016 @ 16:18:

[...]





In Amsterdam zijn de mogelijkheden met ene miljoen ook niet eindeloos. Het is gewoon heel duur. En waarom willen mensen er dan toch wonen? Soms omdat ze er vabdaan komen en hun familie er woont, vaak omdat ze er werken en ze een hekel hebben aan een lange reistijd. Ik werk in Amsterdam, er zou voor mij in Groningen/Friesland ook simpelweg geen werk zijn door de aard van het werk. Ik heb jarenlang 1-1,5 uur enkele reis gedaan, tot ik dat echt zat was. En toen ik verhuisde, wilde ik dus echt dichtbij wonen, en niet weer stiekem in files belanden. En na feestjes op de fiets naar huis kunnen, ipv altijd een laatste trein te moeten halen. Als ik bv in Maarssen zou zijn gaan wonen, is het toch nog elke dag A2, en kun je nog steeds niet op de fiets.

Dan zit je dus in een duur gebied. Ik heb nu een appartement voor de prijs waar ik in het noorden een vrijstaand huis voor zou kunnen kopen (ok, niet in Groningen centrum hoor, dat valt nog tegen). Maar dan dus op een plek waar ik 2 uur per dag minder reistijd heb, en overal op de fiets heen kan.

En nog stukken dichter bij familie ook.



Dat waren voor mij persoonlijk de redenen om een toch vrij dure plek te kiezen ipv een groter huis een stuk verderop.

Precies, hier woont bijna alle familie, wonen al mijn vrienden, en heb ik werk wat ik op de fiets kan bereiken. Ik zou er op alle vlakken (behalve dan de grootte van mijn woning) op achteruit gaan als ik zou verhuizen. Dan woon ik maar wat kleiner.



De groote van het huis is voor mij echt minder belangrijk dan de eerder genoemde argumenten.



Bovendien, ik moet misschien gebruik gaan maken van speciaal onderwijs voor mijn kind, en zelfs dat is hier op fietsafstand. Net als aangepast sporten.
Alle reacties Link kopieren
In de categorie "waarom zou je opruimen?"...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
quote:flipje2 schreef op 01 oktober 2016 @ 20:10:

In de categorie "waarom zou je opruimen?"...
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik vermoed dat het een soort eigenaardige publiciteitsstunt is, het gaat al rond over Facebook dus het resulteert in een heleboel views.



Het klopt voor mijn gevoel ook niet echt, zoveel spullen maar wel brandschoon... het ziet er uit alsof de rotzooi er doelbewust is neergezet?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Lijkt eerder een huis dat gehuurd wordt als opslag voor antiek en kitsch en een slaapplek.Nu wil de verhuurder verkopen en dat zal de tijdelijke huurder verder boeien. Die twee fietsen buiten ook! Dat zijn toch gratis fietsen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:charriejj schreef op 27 september 2016 @ 21:43:

[...]





Ik kom hier wekelijks voorbij met mijn paard (staat een paar blokken verderop)



Moet ik een x foto's maken ? Ik ga je een pb sturen.
Alle reacties Link kopieren
http://cloud.funda.nl/valentina_media/0 ... 6_1440.jpg Dat gouden beeld geen mooi huis, mij te strak en heel sfeerloos ingericht.

http://www.funda.nl/koop/ ... vezathenallee-119/#foto-8





http://www.funda.nl/koop/ ... 8267662-katerveerdijk-16/ mooi huis maar lelijke inrichting die tafel

http://cloud.funda.nl/valentina_media/0 ... 8_1440.jpg
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
quote:flipje2 schreef op 01 oktober 2016 @ 20:10:

In de categorie "waarom zou je opruimen?"...Wat een ontzettend lelijk huis.
Alle reacties Link kopieren
quote:violetskies schreef op 01 oktober 2016 @ 21:10:

http://cloud.funda.nl/valentina_media/0 ... 6_1440.jpg Dat gouden beeld geen mooi huis, mij te strak en heel sfeerloos ingericht.

http://www.funda.nl/koop/ ... vezathenallee-119/#foto-8Juist in dit huis valt het extra op dat het bed niet helemaal strak is opgemaakt. In zo'n rommeltje als ons huis zou je juist denken: goh, het bed is in ieder geval strak getrokken".....
Door dit topic zit ik iedere avond te snuffelen op Funda, maar ben heel blij dat er op dit moment geen noodzaak is om te gaan verhuizen. Herkennen jullie dat gevoel? Ondanks dat je in theorie misschien best zou kunnen bedenken wat je woomwens/droom optimaal zou kunnen maken?
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik wil dolgraag verhuizen. Inmiddels een bod gedaan, nu de hypotheek nog rond krijgen. Wat waarschijnlijk wel lukt, maar ooooh wat vind ik het spannend!!!! Ik wil dat huis.
Alle reacties Link kopieren
Het huis van Gordon staat te koop, 2,9 miljoen.



http://www.funda.nl/koop/ ... -49986865-agter-kampen-2/
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Dat heeft al eens eerder te koop gestaan. Toen nog met een volledig witte woonkamerinrichting. Ik vind het er nu stukken mooier uitzien.
Alle reacties Link kopieren
Haha, die TV-bedstee
óu sont les neiges d'antan

De keurig geplaatste microfoons op de piano

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven