Update iOS beschikbaar, telefoon doet raar

01-10-2016 21:16 23 berichten
Dit is nu al de derde keer dat dit mij opvalt. Elke keer als er een update voor iOS beschikbaar is die ik nog niet heb uitgevoerd, gaat mijn iPad (of iPhone) raar doen. Webpagina's crashen, apps worden langzaam, filmpjes afspelen gaat schokkerig.



Komt dit door het niet uitvoeren van de update? Ik vind het zo vreemd dat dit pas speelt als de update uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
Gek. Ik heb het nog nooit gehad.



Het is wel een stomme update. Alles is anders erna!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 01 oktober 2016 @ 21:21:

Gek. Ik heb het nog nooit gehad.



Het is wel een stomme update. Alles is anders erna!Ja, dat had ik al gelezen. Ik wacht altijd liever even met updates even op wat gebruikerservaringen. Sommige updates zijn bepaald geen verbetering.
Er zijn zeker minpuntjes maar iOS 10 is wmb een grote verbetering
Het is mijn conspiracy theory dat Apple dit express doet om ons te laten updaten en elke keer dat we updaten het apperaat een beetje langzamer te laten werken, zodat we na 7 updates echt een nieuwe willen want in verhouding is de oude iPhone met de nieuwste versies echt heel langzaam. Terwijl hij gewoon langzaam gemaakt is.



Maar dat is mijn idee
quote:Chevron schreef op 01 oktober 2016 @ 21:25:

Het is mijn conspiracy theory dat Apple dit express doet om ons te laten updaten en elke keer dat we updaten het apperaat een beetje langzamer te laten werken, zodat we na 7 updates echt een nieuwe willen want in verhouding is de oude iPhone met de nieuwste versies echt heel langzaam. Terwijl hij gewoon langzaam gemaakt is.



Maar dat is mijn idee Je zou het bijna denken hè?
Nog 3 maandjes wachten, dan loopt mijn abonnement af en kan ik voor een nieuwer type gaan.
quote:Anouscha schreef op 01 oktober 2016 @ 21:27:

Nog 3 maandjes wachten, dan loopt mijn abonnement af en kan ik voor een nieuwer type gaan.En, wat wordt het?
Alle reacties Link kopieren
Mwah dat gaat voor mij niet op. Mijn iPhone 5C doet het al drie jaar prima.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:Bugs_Bunny schreef op 01 oktober 2016 @ 21:34:

[...]



En, wat wordt het?De 7 denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Dit ZOU te maken kunnen hebben met het downloaden van de update op de achtergrond.

Dat kost bandbreedte, processorkracht EN opslagruimte. Op een iPhone met weinig ruimte kan het vollopen van je opslag ook zorgen voor slechte performance doordat er weinig ruimte meer is voor "wisselbestanden".



Overigens is in mijn ervaring een update aan de computer via iTunes wel trager, maar ook zekerder; bij OTA updates verschijnen er bij mij telkens foto's die ik OOIT op mijn telefoon wilde hebben, maar later weer heb verwijderd...
De geluidjes zijn anders
quote:Anouscha schreef op 01 oktober 2016 @ 21:45:

[...]





De 7 denk ik.Fijn toestel
Ik heb de nieuwe IOS 10 gedownload mijn telefoon is echt anders. Ik heb iphone 6s.
quote:Cookielyon schreef op 01 oktober 2016 @ 23:53:

Ik heb de nieuwe IOS 10 gedownload mijn telefoon is echt anders. Ik heb iphone 6s.Hij is ineens oranje met glitters?
quote:Phaedra_ schreef op 01 oktober 2016 @ 23:54:

[...]



Hij is ineens oranje met glitters?Nee geluid is anders en de besturing ook.
Voor het geluid moet je even je telefoon herstarten.
Alle reacties Link kopieren
Herstarten heeft bij mij ook geholpen.



Ik had ineens de 3-toon als whatsappmelding, en mijn vriend kreeg zelfs geen melding meer. Na uit- en aandoen waren de vertrouwde geluidjes weer terug.
Ik heb wel sinds de update van iOS en WA ineens een vertraging van uren tussen berichten.
Ik heb het heel vaak herstart hij gaat wel sneller, maar mijn geluid is echt anders ook als ik typ.
quote:Cookielyon schreef op 02 oktober 2016 @ 00:16:

Ik heb het heel vaak herstart hij gaat wel sneller, maar mijn geluid is echt anders ook als ik typ.

O jij bent er zo eentje die dat irritante typegeluid aan heeft staan

Zet het uit, fijner ook voor je omgeving.



Mijn meldingsgeluiden zijn allemaal hetzelfde gebleven.
Bij mij gaf whatsapp ineens weer een piepje bij berichten na de update en ik moest Farm Heroes Saga opnieuw installeren.



Maar mijn Iphone6 was nog vrij maagdelijk want net nieuw. Had er al eentje maar de batterij raakte stuk binnen garantie.



Het is nog best een uitdaging trouwens om een afspraak te regelen bij een Apple store.....maar als je die dan hebt dan wordt je wel goed geholpen. Wel op zijn Amerikaans. Degene die je helpt noemt dan ook constant je naam enzo. Echt heel raar in Amsterdam: persoonlijke service. Moest er effe aan wennen.
Oja mijn iphone wordt ook heel traag voordat ik moet updaten. Die van mij gaat vanacht de update doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven