Security scan Schiphol

16-05-2007 11:30 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren zag ik op het journaal dat Schiphol met een security scan gaat werken wat de functie van fouilleren gaat overnemen. Er zijn nu 2 scans geplaatst. Het lijkt mij een hele goede vervanger van fouilleren. Alleen niet zo prettig dat werkelijk alles te zien is op de scan. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Wat vinden jullie van deze nieuwe scan?
Alle reacties Link kopieren
Ach Zuss, zal ik dan maar lief doen? Lot verraad jouw deal, dan deel ik gewoon mijn smokkelwaar met jouw. Het is me zelfs in Maleisië gelukt, dus Amerika moet een makkie zijn om weer genoeg mee terug te nemen.
vandaag ga ik van alles kunnen
Alle reacties Link kopieren




quote: Zamirah reageerde



Helpt die scan dan ook tegen bolletjesslikkers en aanverwante types uit Curacao ? Goeie zaak dan.

Yep, dankzij zo'n scan hoeven ze mensen op risicovluchten ook niet meer te visiteren, en da's wel een stukje vervelender dan fouilleren. Fouilleren en scan heb ik geen enkele moeite mee, komt beide geregeld voor. Ik vlieg veel voor werk en het is dat ik een journalistenvisum heb, maar als je 20 keer per jaar voor iedere keer drie dagen naar Amerika vliegt is het niet gek dat ze heel misschien denken dat je je met smokkelen of andere illegale dan wel staatsgevaarlijke activiteiten bezig houdt. Mijn ervaring is trouwens dat de mensen die och-arme een keer per jaar een vliegreis maken voor vakantie, het hardst zeiken over controles, schoenen uit etc. etc. Waarmee ze de boel alleen maar ophouden. En het zijn natuurlijk altijd weer de Nederlandse lompe boeren die bij buitenalndse douane 'grapjes'' maken over de maatregelen en over bommetjes gaan ginnegappen, en het dan heel vreemd vinden als ze er dan uit geplukt worden.

He, nu doe je de dronken (al dan niet roodverbrande) brallende engelsmannen tekort hoor. Die kunnen er ook wat van.
vandaag ga ik van alles kunnen
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Of tijdens een nachtvlucht een ongelooflijk luide snurker naast je hebben. Nee, vliegen doe ik in elk geval niet voor de lol maar om ergens te komen. (veelal is de bestemming dan weer wel voor de lol)



Ps, heerlijk off-topic; ben jij wel eens op Detroit binnengekomen? Ik lees geruchten over de douane die daar kortgebekter is dan gewoon. Maar klagen kunnen amerikanen natuurlijk goed, dus ik ben benieuwd naar ervaringen.
vandaag ga ik van alles kunnen
Alle reacties Link kopieren
Ik las dat de straling terugketst van je lichaam waardoor de contouren van je lichamen zichtbaar zijn (waardoor ze dus ook je hele wapenarsenaal kunnen zien), maar dan rijst bij mij de vraag:



kunnen ze dan ook mijn cellulites zien?!? :P:$
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren


Nope, nog niet in Detroit geweest. Maar het is 1 van de armste en crimineelste steden van de VS, dus ik kan me er iets bij voorstellen. Zelf heb ik de allerstrengste controles gezien in Miami, wat niet zo vreemd is gezien het de grootste drugstoevoerhaven van Amerika is. En dan kletsen zo ook nog in het Spaans tegen je... (versta ik niet)







Mmm.... kan het nog kortgebekter dan???? Hahaha, nou ik heb nooit echt problemen bij de douane (ze maken heus zelfs grapjes met mij....) maar ik vind eerder de rest van de mensen een pain in the *ss... Als je bijvoorbeeld aangeeft bij het personeel dat je in 5 minuten 3 terminals moet doorhollen, maar ach dan 'neem' je toch de volgende vlucht?! :P



Maar goed, hoort erbij en een reis nr de US is niet leuk als we natuurlijk niet een beetje kunnen zeiken (we blijven nederlanders he?) :D
Alle reacties Link kopieren
Zuss doe niet zo flauw!
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Nope, nog niet in Detroit geweest. Maar het is 1 van de armste en crimineelste steden van de VS, dus ik kan me er iets bij voorstellen. Zelf heb ik de allerstrengste controles gezien in Miami, wat niet zo vreemd is gezien het de grootste drugstoevoerhaven van Amerika is. En dan kletsen zo ook nog in het Spaans tegen je... (versta ik niet)




Thnx. Detroit zelf ga ik niet in, heb er enkel een overstap. De eindbestemming is namelijk Orlando. Spaans; check. Heb nog 4 maanden de tijd om "ja, ik heb veel drugs bij me, maar nee ik ben geen dealer" in het spaans te leren. Dat moet makkelijk gaan lukken. :D



Jessica, over het algemeen heb ik ook geen problemen met de douane (mijn vader is echter een ander verhaal; élke luchthaven is het bingo. Komt u maar meneer en wilt u de koffers even opendoen. Zelfs op Schiphol, dus of hij heeft een 2e job waar ik niets van weet, of gewoon een drugskop). Luchthavenpersoneel ook niet, met uitzondering van de incheckdames bij KLM en de p*eps van de weetikveelhoehunwerkheet -zij die het laadruim leegplukken- op Schiphol. Maar goed, dat weet je en dan stel je je daar gewoon op in. En dan schrik je je suf als in ene KLM je wel allerlei service wil verlenen die ze de vorige keer weigerden.
vandaag ga ik van alles kunnen
Alle reacties Link kopieren
Dat is dus het grote voordeel van een visum, ik kan zo vaak heen en weer als ik wil, en nooit gezeik. Daarvoor duurde het altijd zo lang om uit te leggen waarom je nou al weer voor de 2e keer in een maand het land in kwam....
Tja, je bent en blijft Nederlandse en dus een groot risico. Wij komen immers mensen overhalen om vooral massaal euthenasie te plegen, elke week een abortus te ondergaan en je vol te spuiten met de goedkoopste drugs van de maand. En dan zijn ze bang voor OBL, snap jij dat nog? Ze moeten vrezen voor ons.
vandaag ga ik van alles kunnen
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren


quote: lindy reageerde



Nope, nog niet in Detroit geweest. Maar het is 1 van de armste en crimineelste steden van de VS, dus ik kan me er iets bij voorstellen. Zelf heb ik de allerstrengste controles gezien in Miami, wat niet zo vreemd is gezien het de grootste drugstoevoerhaven van Amerika is. En dan kletsen zo ook nog in het Spaans tegen je... (versta ik niet)



Thnx. Detroit zelf ga ik niet in, heb er enkel een overstap. De eindbestemming is namelijk Orlando. Spaans; check. Heb nog 4 maanden de tijd om "ja, ik heb veel drugs bij me, maar nee ik ben geen dealer" in het spaans te leren. Dat moet makkelijk gaan lukken. :D



Jessica, over het algemeen heb ik ook geen problemen met de douane (mijn vader is echter een ander verhaal; élke luchthaven is het bingo. Komt u maar meneer en wilt u de koffers even opendoen. Zelfs op Schiphol, dus of hij heeft een 2e job waar ik niets van weet, of gewoon een drugskop). Luchthavenpersoneel ook niet, met uitzondering van de incheckdames bij KLM en de p*eps van de weetikveelhoehunwerkheet -zij die het laadruim leegplukken- op Schiphol. Maar goed, dat weet je en dan stel je je daar gewoon op in. En dan schrik je je suf als in ene KLM je wel allerlei service wil verlenen die ze de vorige keer weigerden.


Haha nou misschien heeft die idd wel een 'hoofd' wat roept om fouilleren!!! Bij ons moeten ook wel altijd standaard de koffers achter de schermen open, dan ligt er weer een kaartje in de koffer dat ze hem toch weer open hebben gemaakt....



Maar ja misschien nemen wij ook rare dingen mee (de vorige keer nog een pannenset gevuld met indische boemboes voor mijn familie in de US haha dat zag er vast verdacht uit op die scan:P
Alle reacties Link kopieren
Zuss doe niet zo flauw! 
Sorry
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren




quote: roosvrouw reageerde





quote: lindy reageerde



Nope, nog niet in Detroit geweest. Maar het is 1 van de armste en crimineelste steden van de VS, dus ik kan me er iets bij voorstellen. Zelf heb ik de allerstrengste controles gezien in Miami, wat niet zo vreemd is gezien het de grootste drugstoevoerhaven van Amerika is. En dan kletsen zo ook nog in het Spaans tegen je... (versta ik niet)

Thnx. Detroit zelf ga ik niet in, heb er enkel een overstap. De eindbestemming is namelijk Orlando. Spaans; check. Heb nog 4 maanden de tijd om "ja, ik heb veel drugs bij me, maar nee ik ben geen dealer" in het spaans te leren. Dat moet makkelijk gaan lukken. :D



Als je dát zegt kun je een uitgebreide LOI-cursus Spaans gaan volgen in de bak.... tijd zat!







Jij wel. Je vergeet mijn leuke accesoire, waardoor men er al vanuit gaat dat je het nodige bij je hebt. Tel daar bij op dat ik kennelijk standaard een hoog ah-koetie-koe-gehalte weet op te roepen, en ik mag overal veel makkelijker doorheen. Needless to say, neem ik uiteraard toch maar even genoeg briefjes mee die e.e.a. uitleggen.





Ze zijn ook niet bang dat wij wietjes uitvoeren, maar wel dat we George W. in onze broekzak willen meenemen. As if! De enige GW die te hachelen is, is de copy uit "that's my bush".
vandaag ga ik van alles kunnen






quote: Zamirah reageerde



Helpt die scan dan ook tegen bolletjesslikkers en aanverwante types uit Curacao ? Goeie zaak dan.





Yep, dankzij zo'n scan hoeven ze mensen op risicovluchten ook niet meer te visiteren,
Nope, dat klopt niet! Die scan kijkt wel "door je kleren heen", maar niet door je lijf. Wat er eventueel aan bolletjes in je darmen zit, kun je er niet op zien. De gebruikte straling is daarvoor niet doordringend genoeg.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Lindy, ik weet het zeker.

Dit komt van de site van schiphol, uit een stuk over de nieuwe scanner:



Security Scan geen Bodyscan



De Security Scan mag niet verward worden met de Bodyscan die door de Koninklijke

Marechaussee op de luchthaven bij de zogenaamde 100 % controles wordt gebruikt.

De Bodyscan maakt, in tegenstelling tot de Security Scan, gebruik van röntgenstralen

die door de huid gaan om ingeslikte goederen te traceren.
Alle reacties Link kopieren
Haha Roosvrouw, mijn vader is er ook zo eentje. Op Schiphol of waar dan ook ter wereld; fouilleren, koffers en tassen open etc. In bepaalde landen duurt het een eeuwigheid voor z'n paspoort gecheckt hebben, er worden allerlei dingen in de computer ingevoerd. Kijken, nog eens kijken... Maakt trouwens niet uit of hij met z'n gezin of op zakenreis was. Ik vind het toch een vrij normale man, maar op de één of andere manier gaan altijd bij iedereen belletjes rinkelen. :)
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Het wordt alleen maar veiliger door zo'n scan. Dus geen problemen mee. Ook wordt het voor de beveiligers makkelijker, want met fouilleren en visiteren zie je ook niet alles.





Detroit ben ik vaak op gevlogen, en ze zijn daar wat kortaf inderdaad. Mijn truuk is altijd meteen zeggen 'how are you' dan kijken ze je ineens aan alsof je een mens bent, en dan zijn ze meteen al vriendelijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven