Laag libido, sleur etc.

19-09-2016 17:15 144 berichten
Ik zit in een lange relatie (+20 jaar), kinderen, the works. Standaard baan, geen spanning en sensatie. Gewoon 9 tot 5.



Partner is van zelfde leeftijd (50+, ik ben iets jonger), heeft een drukke baan (lees weinig thuis), moet veel aanwezig zijn in buitenlandse vestiging. Dat houdt in dat hij doordeweek vaak van huis is en in de het weekend thuis. (vrijdagavond laat thuis en heel vaak zondagavond al weer weg)



We hebben bewust gekozen voor die baan. In zijn branche is het lastig werk te vinden. Dus weloverwogen gekozen. Onze kinderen zijn al wat ouder en studeren allemaal, dus in die zin heb ik weinig zorg meer aan (zoals bij kleine kinderen).



Ons sexleven was op zich niet slecht. Zijn libidio is hoger dan de mijne, dat is altijd al zo geweest en is geen issue.

Ik ben zelf geen beest in bed, nooit geweest ook. Ik heb eea in mijn jeugd meegemaakt waardoor dat wat lastig is. Dat weet mijn partner. Hij is lief voor me in bed, zorgt dat ik altijd als eerste aan mijn trekken kom en zal nooit iets doen tegen mijn zin.



Wat is dan mijn probleem? Het probleem is dat het altijd "moet" in het weekend. Hij is dan thuis en hij verwacht het dan ook echt.. want ja.. hij moet zondag of maandag weer weg. En ik snap dat hij zijn behoeftes heeft, maar het is zo'n enorme dooddoener voor ons sexleven. Ik heb er zo geen zin in. Daarbij komt dat het eigenlijk meestal hetzelfde is, het verloopt volgens bepaald patroon en dat ken ik zo langzamerhand wel. Hij zal nooit iets romantisch doen of voordat we naar boven doen als "gezellig" doen. Hij is niet attent, vergeet gerust verjaardag, trouwdag , neemt geen initiatief tot leuke activiteiten (wacht af totdat ik iets verzin) etc.



Vroeger begon ons voorspel al beneden. Dan maakte hij opmerking, streelde me beetje stiekem in de keuken etc. etc. maar dat is er allemaal niet meer bij.



Ik stel regelmatig dingen voor maar hij heeft daar geen trek meer in, hij heeft die tijd wel gehad zegt hij dan. Speeltjes hebben we ook gehad maar ook daar is hij niet wild van. Initiatief nemen is voor mij best lastig, ik doe mijn best maar het is erg beladen. Ik vind het erg akward om zo open en bloot hardop te zeggen wat ik wil, ik heb een hele vervelende schaamte , daar werk ik wel aan, maar deels zal dit altijd wel een ding blijven. Ik ben wel aktief tijdens de sex overigens, lig niet als een dooie in bed.



Aantrekkingskracht is ook een ding. Ik ben uiteraard na 3 kinderen niet meer superstrak maar sport en ben op gewicht. Ik let er ook op en zie er netjes uit. Hij daarentegen is van een relatief slanke man naar een wat uitgezakte man gegaan met een enorme buik. Hij kan door zijn drukke baan minder bewegen natuurlijk maar ook zijn eetgewoontes zijn niet om over naar huis te schrijven. Ik merk dat ik hem minder aantrekkelijk vind. Ik vind dat heel erg lastig om te benoemen, want ik kwets hem daar mee, dat weet ik nu al, maar het is wel een factor.



Maar alles bij elkaar is het 1 grote sleur geworden en ik weet even niet zo goed wat ik er mee aan moet. Mijn libido stort aan alle kanten in. Ik hou wel van hem, maar het kraakt. En om nu zomaar vanwege de sex de hele boel overhoop te gooien. We moeten dit doorbreken maar ik weet gewoon niet hoe.



Als ik erover praat dat snapt hij het, doet hij een soort van zijn best óf hij is boos, verdrietig, gekwetst.



We zitten nu in een patroon wat mij niet aanstaat en ik merk dat ik er tegenop zie dat hij straks weer het weekend thuis is. Want dan moet het weer, snappen jullie. Ik heb het verlangen niet meer op dit moment. En dat wil ik graag terug. Ik heb even een frisse blik nodig en ik hoop die hier even te vinden.



Vraag maar raak als er dingen niet duidelijk of niet compleet zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:PienterePookje schreef op 26 september 2016 @ 16:24:

[...]





Als je even terug had gelezen had je deze vraag al eerder voorbij zien komen... Nee.. het is écht alleen werk.. Dat weet ik 100% zeker. Hij is niet bezig met andere vrouwen.Dat had ik eerder al gelezen ja, maar ik maakte deze opmerking na aanleiding van je laatste post. Maargoed, ik wens je in ieder geval veel succes en hopelijk gaat het snel beter tussen jullie.
dank voor je update TO en goed dat je de huisarts inschakeld. Dit is ook niet zo snel opgelost. Maar je hebt je man wel aan het denken gezet...ik hoop oprecht dat jullie er samen goed uitkomen. Denk ook aan jezelf! Ik proef een beetje uit je posts dat je een pleaser bent......niets mis mee maar bewaak je eigengrenzen!
quote:Timetraveler schreef op 26 september 2016 @ 16:32:

[...]



Dat had ik eerder al gelezen ja, maar ik maakte deze opmerking na aanleiding van je laatste post. Maargoed, ik wens je in ieder geval veel succes en hopelijk gaat het snel beter tussen jullie.



Kijk, alles is mogelijk, als hij vreemd zou willen gaan dan kan dat makkelijk, ik kan hem niet controleren. Het is wel eens ter sprake gekomen toen hij eerder lang weg was maar het is bij hem geen issue. Hij geeft aan dat hij a: geen behoefte aan heeft, hij houdt van mij en ziet geen noodzaak voor vreemdgaan, b: geen tijd daarvoor zou hebben , gezien zijn werkschema



Ik vertrouw hem daar volkomen in hij mij ook (want ik kan net zo makkelijk vreemd gaan natuurlijk, hier ook 0,0 controle)



Destijds is het besproken en ook de wat als mogelijkheden, hij gaf toen aan dat áls hij in die situatie zou komen dat dit alsnog een no-go zou zijn en hij het op zou biechten (ik ken hem al heel lang en weet domweg dat hij dit ook zou doen). Ik zou hem ook niet zomaar eruit gooien. Maar goed, niet aan de orde.
quote:blauwuiltje schreef op 26 september 2016 @ 16:40:

dank voor je update TO en goed dat je de huisarts inschakeld. Dit is ook niet zo snel opgelost. Maar je hebt je man wel aan het denken gezet...ik hoop oprecht dat jullie er samen goed uitkomen. Denk ook aan jezelf! Ik proef een beetje uit je posts dat je een pleaser bent......niets mis mee maar bewaak je eigengrenzen!Ben inderdaad een pleaser. Heb al geleerd mijn grenzen aan te geven maar ik ben ook een zorg persoon. Ik zorg graag voor mijn gezin en dan loop ik mijzelf wel eens voorbij.
TO, een ding. Zou je aub voor ons maar vooral voor jezelf op willen houden met te zeggen dat jij "niks beleeft"? Jij leeft gewoon je leven. Zoals wij dat allemaal doen. Soms gebeurt er wat en op andere dagen doe je het huishouden en de boodschappen. Maar dat maakt het niet dat jouw leven saai is. If anything zie je hier vooral aan hoe ver jullie uit elkaar staan, omdat je het niet meer kan hebben over de kleine dingen die op een dag gebeuren en het alleen nog maar over de grote evenementen hebt.



Wel goed dat je het onderwerp hebt aangesneden, kon niet makkelijk zijn.
Ik bedoel niets bijzonders , natuurlijk doe ik van alles op een dag maar meeste is gewoon wat je doet. werk, huishouden, gezin. Ik bedoel echt vermeldenswaardige dingen. We gaan nu om de dag bellen en kijken hoe dat bevalt.



Dit soort gesprekken zijn nooit makkelijk. Er komen emoties bij en ik merk dat ik het heel moeiljk vind om rustig te blijven als ik vol met emotie zit en dan krijg je toch beetje "ja maar jij" En we moeten kijken naar ONZE rol in het geheel niet alleen de zijne of de mijne.
we zijn een week verder intussen en eigenlijk is er niets veranderd. HIj is weer op pad en ik heb sex "geweigerd" ik heb geen zin in dat gemoet dus ook niet gedaan. Hij vond het niet leuk (jammer dan) maar dat is dan maar zo. Hij is zaterdag weer thuis voor het weekend en ik vermoed dat er ook dan niets veranderd. Hij neemt geen initiatief om wat leuks te gaan doen, hangt wat rond , zit de godganse dag met de telefoon in zijn hand. Plannen waar we het vorige week over hadden zijn weer naar achtergrond verdwenen.



Gesprek gehad bij huisarts maar dat heeft weinig opgeleverd, niets wat ik al wist. Je moet er samen voor gaan zitten en samen voor gaan. En dat is het nu net. Hij vindt dat het prima gaat, ik niet, ik word boos en verdrietig, hij slaat dicht en we zijn weer op 0 punt.



Ik ben er voor nu wel even klaar me. Afgelopen weekend was zo niet gezellig bah.
Alle reacties Link kopieren
Hij komt nogal egoïstisch over. Hij heeft zijn leventje op orde; voor hem een uitdagende baan, het reizen vindt hij leuk of iig niet vervelend en als hij thuis is kan hij doen wat hij wil, inclusief sex (muv afgelopen weekend). Voor hem hoeft er niets te veranderen. Zelfs als jij aangeeft niet gelukkig te zijn springt hij niet op om er wat aan te doen. 'Hij kan er niets mee', nou sorry hoor. Dat is mij wat te makkelijk.



Durf je de bom te laten barsten PP?
Poep, wie heeft jou gescheten?
ik weet niet of het egoïsme is Louise, ik denk dat hij er echt niet bij stil staat. Hij lijkt wel autistisch soms. Hij zit zo op zijn eigen eiland met bepaalde dingen.
Moet je hem niet wat meer tijd geven om het gebeurde te laten bezinken?
Alle reacties Link kopieren
Je hoéft hier niet in te blijven hangen hè?

Je hebt een keuze.
...
quote:Rooss4.0 schreef op 05 oktober 2016 @ 14:55:

Je hoéft hier niet in te blijven hangen hè?

Je hebt een keuze.Wat dan? Weg gaan ? Mijn huwelijk opgeven ? ZO zwart wit kan het niet zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:PienterePookje schreef op 05 oktober 2016 @ 18:49:

[...]





Wat dan? Weg gaan ? Mijn huwelijk opgeven ? ZO zwart wit kan het niet zijnNou ja, als hij niks verandert, dan heb je twee keuzes: blijven en accepteren (dus ongelukkig zijn in je huwelijk) of weggaan. En aangezien hij het allemaal wel best vindt, is het dus helaas wél zo zwart-wit.
Alle reacties Link kopieren
quote:PienterePookje schreef op 05 oktober 2016 @ 18:49:

[...]





Wat dan? Weg gaan ? Mijn huwelijk opgeven ? ZO zwart wit kan het niet zijnAls weggaan geen serieuze optie is, is blijven ook geen bewuste optie/keuze.
quote:Timetraveler schreef op 05 oktober 2016 @ 19:05:

[...]



Als weggaan geen serieuze optie is, is blijven ook geen bewuste optie/keuze.Volgens mij wil ze het probleem juist oplossen. Weggaan kan altijd nog en is wellicht een zwaktebod
Alle reacties Link kopieren
quote:Antoon69 schreef op 05 oktober 2016 @ 20:22:

[...]





Volgens mij wil ze het probleem juist oplossen. Weggaan kan altijd nog en is wellicht een zwaktebodZe wil het probleem al een tijd oplossen, maar in haar eentje kan ze dat niet. Het is trekken aan een dood paard.
quote:pamelacourson schreef op 05 oktober 2016 @ 20:31:

[...]





Ze wil het probleem al een tijd oplossen, maar in haar eentje kan ze dat niet. Het is trekken aan een dood paard.Hmja, misschien heeft ze ook een beetje te hoge verwachtingen van 40+ seks in het algemeen althans als vooral seks het probleem is. Dat haar man een totale workaholic is is natuurlijk wel een probleem.
Alle reacties Link kopieren
Hij zou wakker geschud moeten worden. Ik heb ook een man die veel weg is maar ik zorg ervoor dat als hij thuis is hij ook echt thuis is. We hebben afgesproken dat hij dan niets met werk mag doen. Is dat nog wat ? Afspreken dat thuis een no work zone is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Antoon69 schreef op 05 oktober 2016 @ 23:25:

[...]





Hmja, misschien heeft ze ook een beetje te hoge verwachtingen van 40+ seks in het algemeen althans als vooral seks het probleem is. Dat haar man een totale workaholic is is natuurlijk wel een probleem.Zoals ik lees is de sex niet hoofd probleem maar is een gevolg van het vele werken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven