hoe bescherm ik m"n kids........?!!

17-05-2007 12:50 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
in het kader van het beschermen van je kinderen tegen alles dat niet deugt daar buiten...............(kidnapping van madeleine in portugal topic op media)

las ik iets in de engelse krant waar de rillingen door me heen lopen........

en dat het wel interessant was om het hier te plaatsen..........





From The Times

May 15, 2007





‘Swinger couple had web sex’ in front of girl and grandfather



A middle-aged couple from Gloucestershire have gone on trial accused of having sex in front of a webcam knowing that a nine-year-old American girl was viewing from her home in New York.

Ronald and Denise Edwards allegedly encouraged the girl’s grandfather to perform sex acts with her before having sex themselves.

Gloucester Crown Court was told yesterday that the grandfather, who was subsequently sentenced to 18 years in prison, would be the principal witness against the couple.

Edwards, 54, has pleaded guilty to his role in the offences but his 44-year-old wife denies she was the woman he was having sex with.

Mrs Edwards, denies three charges of causing or inciting a child under 13 to engage in sexual activity, engaging in sexual activity in the presence of a child, and possessing indecent photographs of a child.

Robert Davies, for the prosecution, warned the jury that they would find the evidence in the case “disturbing”.

Mr Davies said: “This case relates to the use of the internet through computers to encourage a man in the United States, in New York, to sexually abuse his granddaughter when on-line to England, to the Edwards’ house, and to encourage that granddaughter to do things to herself and with her grandad. When that was happening the Edwards themselves were engaging in sexual activity back in England, viewable in New York by this young girl, and including sexual intercourse.”

Mr Davies told the jury: “Whatever you think of Mrs Edwards at the end of this you will find some of the evidence, I am afraid, rather disturbing. It is a window into the minds of people who engage in this type of thing.” He said the jury would see a transcript of the 75-minute webcam conversation between the Edwards, the girl and her grandfather at their home in Jamestown, New York.

He said: “It involves the courting of the girl to engage in sexual activity.

“The activity being encouraged is in relation to the man who was with her at the time, her grandfather.”

Mr Davies said that while the girl carried out the sex acts in the United States she would have been able to see the Edwards having intercourse.

He said: “To be vulgar about it, they were getting off on it. They were encouraged by what they could see and hear.”

The case came to light, he said, as a result of an investigation by US police in 2004 which led to the arrest of the girl’s 57-year-old grandfather.

He is now serving an 18-year sentence for offences including rape and sodomy and will give evidence today via video link from his prison in the United States..

Mr Davies told the jury: “You will see the grandfather give evidence from New York. He has pleaded guilty to a number of offences including rape and sodomy and offences relating to this activity on the web.

“Whatever happens in this case over the next few days he will serve 18 years’ imprisonment. On the face of it there seems to be nothing in it for him for giving evidence.

“He will tell you about what he was doing. You will not like it. There is no reason why you should.

“He will tell you about this couple that he engaged in this activity with on the webcams in the chatrooms.”

Mr Davies said that when Mrs Edwards was interviewed she denied that she was the woman involved, but told police she and her husband were “swingers” who engaged in sex with other couples in front of webcams for the benefit of others who could see them.

“That was their thing, what the Edwards did,” Mr Davies said.

“She initially said it never extended to sexual intercourse, but she changed her mind in a later interview.”

The case continues.
Alle reacties Link kopieren
Oh, sorry als ik het dom geformuleerd heb! En nog veel meer sorry als ik daar iemand mee gekwetst heb. Yasmijn, Lolotte,anderen, was echt niet mijn bedoeling!



Wat ik bedoelde te zeggen was, de gevaren waar TO op doelt (ontvoering van kinderen met als doel sex, al dan niet internet gerelateerd) zijn klein. Kans op sexueel misbruik an sich is inderdaad veel groter. Ik wilde gewoon uitleggen waarom gevaren die groot aanvoelen dat niet altijd zijn. Soms zijn ze dat natuurlijk wel, maar heel vaak ook niet (vergelijk ingeschatte gevaar van vliegen met reele gevaar van vliegen)



Maar we accepteren met zijn allen natuurlijk wel allemaal bepaalde risico's. Anders kan je niet leven toch? Als wij naar buiten gaan lopen we het risico om overreden te worden, verkracht te worden, beroofd te worden, getroffen te worden door een neerstortend vliegtuig. Als we binnen blijven kunnen we weer misbruikt worden door onze man, geslagen door onze kinderen, ons verbranden aan pannen kokend water. Allemaal afschuwelijk. Allemaal bestaande risico's die we willen minimaliseren.

Wat ik wilde zeggen, en duidelijk niet erg helder :P is dat we wel de risico's reeel moeten inschatten.

Hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat de risico;s niet bestaan. Of ze bagataliseren. Maar als we ons om elke minimaal risico enorm druk gaan maken kunnen we niet meer leven!
Alle reacties Link kopieren
Djiez ik kan gewoon niet een kort bericht schrijven. Man Man, ik zou een max aantal tekens voor mezelf moeten instellen :D
Alle reacties Link kopieren


Oh, sorry als ik het dom geformuleerd heb! En nog veel meer sorry als ik daar iemand mee gekwetst heb. Yasmijn, Lolotte,anderen, was echt niet mijn bedoeling!





Wat ik wilde zeggen, en duidelijk niet erg helder :P is dat we wel de risico's reeel moeten inschatten.

Hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat de risico;s niet bestaan. Of ze bagataliseren. Maar als we ons om elke minimaal risico enorm druk gaan maken kunnen we niet meer leven!
En wederom in mijn ogen een uitglijder. Sexueelmisbruik is geen minimaal risico. Zoek toch maar even de cijfers op. Je zult versteld staan.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik bedoelde te zeggen was, de gevaren waar TO op doelt (ontvoering van kinderen met als doel sex, al dan niet internet gerelateerd) zijn klein. Kans op sexueel misbruik an sich is inderdaad veel groter.
Uitgleider?

Dat zeg ik toch ook?

Kans op sexueel misbruik is groter, maar die andere gevaren,die niet groot zijn,moeten we niet opblazen!
Alle reacties Link kopieren
Groter, misschien ook niet handig... dus laten we het houden op groot....



Anyway, een reeel risico. Dus ja, tuurlijk vind ik dat je daar als ouder heel goed over na moet denken, hoe je kinderen te behoeden voor dergelijk onheil. En niets lijkt me zo eng als je realiseren dat je wel iets kan doen, maar eigenlijk veel te weinig, als het om je eigen kinderen gaat, of kindjes die dichtbij je staan.



Maar dat was niet wat TO vroeg, toch?
Alle reacties Link kopieren


quote: rastafun reageerde





quote: moppetoet reageerde



Ben ik effe blij dat mijn kleuter alleen maar sámen met papa of mama achter de computer zit, om in de boomhut van konijntje Bobo spelletjes te doen.



En hoe lang denk je dat de peutertijd nog gaat duren? Of wil je dit blijven doen tot weet ik wanneer?



Ik zal mijn zoon inderdaad niet toestaan om een internetverbinding op zijn kamer te hebben. De internetcomputer staat bij ons gewoon in de woonkamer, waar iedereen altijd kan meekijken.

Als "leerspelletjes" heeft hij Elektro en Mini-Loco, niks geen nijntje-cd-roms. Ja, ik wéét dat kinderen ze leuk vinden, maar dat vinden ze van vrijwel alles waar iemand enthousiast over doet.





Laat mij maar lekker ouderwets zijn, mijn zoon knutselt hijskranen, schommels, auto's en locomotieven met zijn montagedoos van SIO en ik hoop dat hij nog lang geen playstation of nintendo aangepraat krijgt. Zijn vriendjes zijn juist onder de indruk van zijn montagedoos. Die hebben de meesten niet. ( Ze zijn gvd ook nergens meer te koop ????) Die Knex-rommel is veel te snel stuk, en dan snijden ze zich ook nog eens aan dat scherpe afgebroken plastic. Rotzooi !!!

Als ik dit zo lees, denk ik dat je zoon nog vrij jong is. Maar hoe wil je dit onder controle houden als ie een paar jaar ouder is en wel interesse krijgt in internet? Ik neem aan dat je niet dag en nacht thuis bent en bovendien kunnen ze op weet ik hoeveel andere plaatsen het internet op. Vriendjes enzo. Op een bepaald moment gaan kinderen hun eigen leven leven, het begint heel klein en wordt groter. Daar moet je ze op voorbereiden en niet denken dat als ie nu nog lief speelt met z'n montagedoos dat dit tot in de eeuwigheid zal blijven. Tuurlijk laat je hem nu zo lang mogelijk lekker spelen met dingen die bij zijn leeftijd passen en ik ga ervan uit dat je zelf ziet als zijn belangstelling zich verlegd naar andere dingen. Dat is wat ik bedoel!
Alle reacties Link kopieren
Rastafun, ik ben het met je eens dat het lijf van het kind aan het kind behoort. Maar als je kind geen kusje wil geven aan opa of oma laat het je het dan wel een handje geven of anderszins gedag zeggen? Ik heb het gevoel dat je het anders een gebrekkige sociale omgang aanleert.









Tuurlijk heb ik ze wel aangeleerd dat op een andere manier te doen en gewoon 'daag, tot ziens' vind ik al voldoende. Want hoe kun je een kind anders duidelijk maken dat ie geen kusjes hoeft te geven als een ander daar op aandringt? Hoe moet een kind dan een eigen keuze kunnen maken en weten dat zijn/haar lijfje altijd alleen voor hem/haar is. Dat ze daar zelf zeggenschap over hebben en niemand anders.

En wat de sociale omgang betreft: ze zijn inmiddels volwassen, sociaal gezien zijn ze heel sociaal. Leven mee, kunnen zich inleven in de ander, zijn behulpzaam, denken niet enkel aan zichzelf en staan open voor andere meningen. Ze hebben respect voor de ander zolang de ander respect verdient. Ze zijn alleen wel erg duidelijk en dat wordt ze vaak niet in dank aangenomen maar dat is mijns inziens meer een probleem van deze maatschappij. Ik weet nog een voorval van de tijd dat mijn dochter in groep zes of zeven zat. Het was (en is) een rustig kind dat de kat uit de boom kijkt. Ik was bang dat ze over zich heen liet lopen. Tijdens een gesprek met haar onderwijzer heb ik dit aangekaart en die vertelde me dat ze heel duidelijk haar mening gaf en altijd op een heel correcte manier. Tjee, wat een geweldige kinderen heb ik!!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad heb ik geen kinderen, Maria, hoewel ik niet zo zie wat dat ermee te maken heeft.







nou, gewoon, countessa (spelling?), dat zag ik al.

in theorie is het heel wat anders dan in de praktijk..........



(en daarmee wil ik je niet beledigen, hoor, 't is gewoon dat het hebben van kinderen je hele leven omver werpt............)

je bent er 24/7 mee bezig. hoe, wat, waar, wanneer, etc.

dat zijn gewoon de dagelijkse dingen,

je moet er niet aan denken dat er een "dutroux" achtige typ in de buurt woont.

volgens mij is er zelfs een topic hierover. iets van pedofiel in de buurt.......

:@



en zoals al gezegd is, hoeveel vrouwen hebben er mee te maken (gehad),

sexueel misbruik...........

't komt veel meer voor dan jij en ik kunnen bevatten...........

*; voor iedereen
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat een aantal mensen hier niet goed lezen, of zaken uit elkaar halen.



Seksueel misbruik komt veel voor. Maar daar gaat het hier niet om.



TS heeft het over ontvoering met als doel misbruik. Dat gevaar is echt minimaal. Verder is misbruik door een onbekende minder groot dan door een bekende.



In 90% van de gevallen is de misbruiker een bekende van het slachtoffer. Daar kan je als ouder niet altijd veel bescherming tegen geven. Ik vind dat ouders zich meer op bekenden en minder op "enge manenn in de bosjes" zouden moeten richten (beiden is natuurlijk ideaal).



En verder goede voorlichting ook over de gevaren van internet. Helaas zijn veel ouders van deze generatie en stuk minder snel dan hun eigen kinderen. En onder het mom van privacy kijken ze niet in de computer. Kind heeft eigen computer op zijn kamer, en freaks doen de rest. Als ouder kan je veel doen om internetmisbruik te voorkomen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven