Bloemenkransen bewaakt.

05-05-2007 13:20 305 berichten
Alle reacties Link kopieren
Herdenkingskransen in Amsterdam bewaakt

zaterdag 5 mei 2007 04:00

(Novum) - De herdenkingskransen in vier Amsterdamse stadsdelen worden na de nationale dodenherdenking vrijdagavond bewaakt of binnengehaald. Dat heeft de gemeente in overleg met de stadsdelen besloten om vandalisme te voorkomen, zegt een woordvoerder van burgemeester Job Cohen. De veiligheidsmaatregelen gelden tot en met volgende week vrijdag.

De gebieden waar Cohen maatregelen heeft geëist, zijn Slotervaart, Osdorp, Geuzenveld en de Dam, in stadsdeel Centrum. Op de Dam worden de kransen vrijdagnacht binnengehaald en zaterdagochtend weer bij het monument gezet. In stadsdeel Osdorp worden de kransen vrijdagnacht bewaakt en in de nachten erna binnengehaald. Ook in Slotervaart worden de kransen bewaakt, terwijl Geuzenveld ervoor heeft gekozen de kransen binnen te halen.

De gemeente heeft onder meer de hulp ingeroepen van beveiligingsbedrijven en buurtvaders. De afgelopen jaren vernielden allochtone jongeren kransen en bloemen die tijdens de herdenking waren neergelegd. De gemeente verwacht dat vandalisme met de genomen maatregelen dit jaar niet zal voorkomen.

Vrijdagavond om 20.00 uur houdt Nederland twee minuten stilte ter nagedachtenis aan de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog en alle oorlogen die nadien hebben plaatsgevonden. Ook het openbaar vervoer en het luchtverkeer houden rekening met de herdenking. Bron: elsevier.Netzoegoed ik geen varken in de moskee zet, omdat ik moslims daarmee pijn doe, moet de allochtoon ook respect hebben voor onze gevallenen van de 2e wereldoorlog.Omdat je me ongeveer niet kwader kan krijgen dat het "bewaken" van de kransen, stel ik voor om allochtonen die dit soort zaken doen, flink te straffen. En wel middels het punten-paspoort. Dat klijkt op het punten rijbewijs, maar als de allochtoon 5 punten heeft bij elkaar gesprokkeld wegens a sociaal gedrag, mag hij naar huis toe. Kransen vertrappen is meteen enkeltje thuisland.bewerkt door moderator,
Alle reacties Link kopieren
Nou vooruit, ik wil wel eens horen wat je te zeggen hebt.

yasmijndewinter@hotmail.com
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
(wordt er nu ook al op de M-pijler gehengeld?:o)
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, ik hengel niet. Wil weleens weten wat de heer Goedzo allemaal te vertellen heeft.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt mail.
Alle reacties Link kopieren
Goh, wat klinkt dat vriendelijk. :o
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven