Partner heeft last van sexsomnia, hoe daar mee om te gaan?

08-10-2016 22:50 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
anoniem_311997 wijzigde dit bericht op 18-01-2019 16:20
99.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Bonnyblue schreef op 09 oktober 2016 @ 09:34:



Maar als het subtieler gebeurd,dan gaat hij mij strelen, zoenen etc. merk ik het soms helemaal niet. Hij stopt dan soms ineens en snurkt vervolgens weer verder. Hij kan zich de volgende dag niets meer herinneren. Soms heel vaag.



Dit is hoe het met mijn partner is. Maar dan is er ook nog wel om te lachen. Overigens heeft hij ook lichte apneu. Dat had ik er eigenlijk nooit aan gekoppeld.

Ik wens je veel sterkte. Het lijkt me echt ellendig. Ik hoop dat jullie een oplossing vinden.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Erg herkenbaar totoro.....

Het verschilt erg....de ene keer gaat het heel liefdevol en de andere keer moet ik hem van me af slaan en duwen. dat maakt het ook zo moeilijk. ik kan gewoon niet meer goed slapen en functioneren . Het wordt me allemaal te veel. En heb hierdoor helemaal geen zin in seks.



Als we apart gaan liggen, ben ik bang dat we zo langs elkaar heen gaan leven.



Ik zal binnenkort naar de huisarts gaan
anoniem_311997 wijzigde dit bericht op 18-01-2019 11:02
5.52% gewijzigd
Dan ga je s avonds eerst een kwartiertje bij elkaar liggen en dan naar je eigen bed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bonnyblue schreef op 09 oktober 2016 @ 10:29:



Als we apart gaan liggen, ben ik bang dat we zo langs elkaar heen gaan leven.



Dat lijkt me dus juist niet. Ook al zou het om "goedaardige agressie" gaan voor zover dat bestaat, dan zal hij er absoluut van leren als je hem verbant. Hij zal dan veel meer moeite doen om zijn misdragingen te voorkomen. Erop gaan slapen, bijvoorbeeld. Zich trainen wakker te worden als hij seks wil. Er sijpelt altijd iets van oorzaak/gevolg door naar je onderbewustzijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Bonnyblue schreef op 09 oktober 2016 @ 10:29:

Erg herkenbaar totoro.....

Het verschilt erg....de ene keer gaat het heel liefdevol en de andere keer moet ik hem van me af slaan en duwen. dat maakt het ook zo moeilijk. Omdat de Kids ons al jaren wakker maken kan ik gewoon niet meer goed slapen en functioneren . Ik heb mijn eigen onderneming en doe ook een opleiding. Het wordt me allemaal te veel. En heb hierdoor helemaal geen zin in seks.



Als we apart gaan liggen, ben ik bang dat we zo langs elkaar heen gaan leven.



Ik zal binnenkort naar de huisarts gaan



Hoezo langs elkaar heen leven? Je slaapt, maar dan apart en overdag leef je samen. Je leeft toch ook niet langs je kinderen heen? Ik denk dat je er zo iets negatiefs bij voorstelt, dat apart slapen, terwijl jullie beiden dit nu broodnodig hebben..probeer het uit, en kijk hoe het gaat. Met beter uitgerust zijn kan je ook weer beter functioneren. En je man, erg belangrijk.

En , apart slapen is praktisch en wellicht ook tijdelijk.

Ga gewoon proberen, en kijk wat fijn is, bijvoorbeeld wel samen tegelijk naar bed, veel partners doen dit ook niet, maar als jij dit belangrijk vindt, doe dat, en in ochtend uurtje samen uittrekken,of een dag per week na uitrusten wel samen slapen. Of matras op de grond, en in zelfde kamer slapen. Iets, maar zoals je schrijft, samen slapen werkt nu niet. Je angst voor verwijdering, bespreek dit, en maak samen een oplossing die fijn is in combinatie met goede aparte slaap...
Alle reacties Link kopieren
Slapen doe je echt alleen.

Waarom ga je niet het 1e half uur bij hem liggen, beetje kletsen, knuffelen om vervolgens alleen te liggen.

Je krijgt hier echt geen slechtere relatie door. Integendeel.

Uitgerust wakker worden is voor beide zo fijn.

Kun je in het weekend misschien nog kijken wat je dowt.



Ik zou wel die kleine nachtbrakertjes aanpakken. Waarom maken die jullie wakker? Misschien heb ik daar overheen gelezen.

Klein nachtlampje? Beloningssysteem?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bonnyblue schreef op 09 oktober 2016 @ 10:12:

Ja hij heeft slaapapneu, ik geloof ongeveer 17-25 ademstops per uur. En die duren dan gemiddeld 30 seconden.



Als je man 25 stops per uur heeft van een halve minuut, dan komt hij nooit écht in slaap. Je kunt het vergelijken met verdrinken, op een gegeven ogenblik stopt je ademhaling en als je dan weer begint met ademhalen is het net alsof je weer boven komt en naar adem snakt. Je lichaam krijgt daar een enorme optetter van. Het maakt een stoot adrealine aan en je lichaam is dan even super alert en klaar wakker, en dan slaap je weer verder. Als jouw man dat om de 25 keer per uur krijgt, dan snap je vast wel dat hij helemaal niet slaapt.... Hij wordt dus doodmoe wakker. En normaal gesproken zou je zeggen bij iemand die doodmoe is, ga ff liggen. Maar in dit geval maakt het ff liggen, het probleem dus erger. Laat staan wat dat dan nog met je hersenen doet, 25 keer per uur een halve minuut geen zuurstof krijgen. Dat kan gewoon niet gezond zijn.

Volgens mij ligt de grens op 15 stops per uur om een CPAP te mogen, dus hier moet je dan boven zitten en dat zit je man. Mijn partner had wel stops van 1,5 tot 2 minuten per keer, wellicht maakt dat nog wat uit? Wat ik van de CPAP merk ik dat mijn partner na een herstel van een half jaar/driekwart jaar ook echt weer veranderde naar een opgewekt en energiek persoon. Slaapapneu is een ernstige ziekte en daar moet je niet lichtvoetig mee omgaan. Ik zou zsm weer terug gaan naar het ziekenhuis en kijken of er een oplossing kan worden gevonden voor het slaapprobleem. Hij moet weer gewoon slaapuren maken.

Apart slapen zou in die zin voor jou ook beter zijn, je lichaam en geest rusten uit en je wordt veel frisser wakker. Dat zorgt er ook weer voor dat je gezelliger bent en gezelliger voor elkaar bent. Jullie zitten nu in een vicieuze cirkel die je moet doorbreken. Of de sexsominia er ook mee verdwijnt weet ik niet, dan kan je vast in het ziekenhuis bij de KNO arts navragen, maar aan de slaapapneu moet hij echt gaan werken.

Overigens zei de KNO arts tegen ons, ik behandel altijd 2 personen, de patiënt en degene die er naast moet liggen....
Alle reacties Link kopieren
Je moet dit eerst eens in je gedachten loskoppelen van jullie seksleven. Als je al de behoefte voelt om met vriendinnen je seksleven te bespreken, beperk het dan tot de zaken die jullie beide bewust doen wanneer je wakker bent. Dat dat er nu even niet inzit omdat jullie nachtrust zo verstoort wordt door verschillende factoren, zoals kinderen, ploegen diensten en de slaapapneu, is dan gewoon een neutraal gegeven.



Ga allebei apart slapen. Zo kom jij in ieder geval vaker aan een goede nachtrust toe en je man zal met wat hulp van desnoods zo'n apneu machine of die beugel ook meer slaap krijgen.



Dat jouw man in zijn dromen seks wil, kan zijn doordat hij dat deel toch wel mist. Wanneer jij dan niet naast hem ligt maakt het voor hem wat moeilijker om zich aan jou te vergrijpen maar daarmee stoort hij jou ook niet en de kans is aanwezig dat hij daardoor ook rustiger slaapt.



Ook al mis je hem wel naast je de eerste paar weken, wanneer jullie beide een goede nachtrust hebben gehad een aantal weken, dan zal de aantrekkingskracht en de zin in seks waarschijnlijk ook wel weer toenemen, met als gevolg dat je de intimiteiten ook op andere momenten opzoekt, zelfs met ronddwalende kinderen zijn er dingen mogelijk, desnoods stormen ze maar binnen terwijl jullie bezig zijn. En als zijn libido hoger is, dan help je hem 's ochtends met een handje onder de douche.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven