Parkeerproblemen

10-05-2007 21:44 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Situatie: Ik woon in een doodlopende straat met aan weerszijden rijtjeshuizen. Ieder huis heeft 1 parkeerplek, eigen grond zeg maar. Nu heeft echter iedereen wel meer dan 1 auto, die ook niet allemaal in de echte parkeerhaventjes passen. Daarom worden sommige auto's op de halfbakken stoep geplaatst. Ik zeg halfbakken, omdat aan de ene helft van de straat de stoep links loopt, en aan de andere kant rechts, die ook nog eens verzakt zijn dus niemand loopt erop. Geen probleem dus, vooral omdat als je de auto op straat zet, wat wel mag, er geen andere auto meer langs kan. Dus op de stoep val je er JUIST niemand lastig mee.

Toch vind ik net een boete van 50 euro ondr mn raampje, omdat de stoep geblokkeerd werd. Hier word ik nou toch zo boos om he, wat een pesterij. Kan ik hier nou nog wat aan doen, hoeveel kans zou ik hebben bij bezwaar indienen?
Alle reacties Link kopieren
Waar ik dus eerst woonde waar zo weinig parkeerplaatsen waren, stonden er op een gegeven moment ook containers voor puin. Ik heb toen (via via, heb wel even moeten bellen) contact opgenomen met de "baas" van parkeerbeheer, de situatie uitgelegd (vaak 's nachts werken etc.) en dat er nu nog minder parkeergelegenheid was etc. Toen heeft hij geregeld dat ik een tijd op de plekken voor betaald parkeren mocht staan. Ik heb toen nog wel een paar keer "per ongeluk" een parkeerboete gekregen, maar die werd steeds ongedaan gemaakt door die meneer. Dat was wel even fijn.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren


Natuurlijk heb jij wel 1001 goede redenen om je niet aan de parkeerregels te houden. Dat heeft iedereen toch die bewust de wet overtreed? Regels zijn er alleen voor anderen zeker?



Hier wil ik toch even op reageren. Ik erger mij namelijk heel erg aan reacties over situaties die men niet kent. Dan is het heel makkelijk om te roepen:"Het zijn nu eenmaal de regels". Tuurlijk zijn het de regels, maar soms zijn regels niet handig, duidelijk of haalbaar. De regels worden door gewone mensen gemaakt die ook fouten kunnen maken. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik zelf ook altijd zo dacht, maar weet het nu wel te nuanceren nu ik zelf heb ondervonden dat het niet altijd makkelijk is om je aan de regels te houden. En dan bedoel ik niet uit onwil of gemakzucht!
Alle reacties Link kopieren
Dan moet je kijken of je invloed kunt uitoefenen op die regels. In veel gevallen is dat best mogelijk omdat er veel op gemeente niveau wordt afgedaan. Als je je met een hele buurt verenigd dan sta je soms te kijken hoe ver je komt.

En soms lukt dat ook niet. En dan zijn regels dus regels. Het zou een mooie boel worden als een ieder maar voor zichzelf beslist welke regel wel / niet op hem van toepassing is.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven