hulp gezocht voor een niet te dure mobiel (samsung)

11-10-2016 21:23 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi, Sinterklaas gaat dit jaar met wat hulp van de spaarpotten van de kinderen wat groter uitpakken en nu staat er een mobiel op het verlanglijstje. Kind geeft aan dat het samsung moet zijn, want dat hebben de klasgenoten ook. Maar meer weet ik ook niet. Is het realistisch om een redelijk goed telefoontje voor ca. 100-120 euro te kopen? En wat hebben jullie (kinderen) dan? Oudste heeft een (goedkoop) abo die hij met zijn zakgeld bekostigd. Kan ik dit ook al met een tienjarige ondernemen of toch liever pre paid?



Voorwaarden voor het telefoontje is dat deze beetje stevig is en what's app erop kan hebben en beetje leuke fotootjes maakt of filmpjes. Maar wat er verder belangrijk is weet ik niet. Kind wil vooral kunnen appen.
Alle reacties Link kopieren
Samsung s3neo
Alle reacties Link kopieren
Je zou hem ook zelf een mobiel kunnen laten uitzoeken en dan het geld bijleggen wat je anders zelf zou besteden eraan.
quote:spinnekop schreef op 11 oktober 2016 @ 21:26:

Samsung s3neo



Dan heb je een zwaar verouderd model die zo'n 4 jaar geleden op de markt kwam. Dus krijg je ook geen updates meer. Doordat die geen updates meer krijgt wordt de kans op beveiligingslekken ook steeds groter.

Ik zou die zeker niet aanraden.



De Samsung Galaxy J3 (2016) kost €150 - €160. Een vrij basis telefoon en volgens mij het goedkoopste model van Samsung van dit moment. Geen verouderd toestel, dus met updates (en dus ook veiligheid) zit je dan voorlopig goed.
Aaah, je hebt de Samsung Galaxy J1 (2016) ook nog voor €130,- Ik weet alleen niet of je daar heel veel van mag/kan verwachten.
Alle reacties Link kopieren
Tweedehands een optie? Zoon van 11 is hier heel blij met m'n oude Samsung Galaxy S4 mini. Geen idee of daar via MP voor dat bedrag aan te komen is, maar misschien de moeite om te bekijken?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet, in de klas van mijn dochter is iedereen aan het overstappen op de Huawei (ze zijn pakweg 16 jaar). Dochter heeft nu de P9 lite (kost 300 euro). Ik heb zelf de iets oudere versie, een P8 (voor 180).

Ik zou dus eens even goed met zoonlief babbelen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Galaxy note 7?
"People, what a bunch of bastards"
quote:Diddie_Boho schreef op 11 oktober 2016 @ 22:03:

Galaxy note 7? Die is wel de bom.
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt Huawei ook populairder. De kwaliteit van Samsung gaat ook achteruit.
Een paar weken terug heb ik de huawei y6ii compact aangeschaft voor 140e. Hij bevalt heel goed en heeft betere specs dan een gelijkgeprijsd model van samsung.
Alle reacties Link kopieren
quote:ZombieQueen schreef op 11 oktober 2016 @ 22:05:

[...]





Die is wel de bom. goede woordspeling. Als je hier stond kreeg je een boks
"People, what a bunch of bastards"
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben een j1, s5 en 2x s6 in huis. De J1 doet het prima voor onze kids, niets mis mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:lonelyryder schreef op 11 oktober 2016 @ 22:18:

Een paar weken terug heb ik de huawei y6ii compact aangeschaft voor 140e. Hij bevalt heel goed en heeft betere specs dan een gelijkgeprijsd model van samsung.



Dat is ook precies de reden dat mijn dochter mij liet kiezen voor een huawei. Ik wilde in de eerste instantie ook een samsung, want normaal gesproken hebben die echt een super camera. Maarja, neem je een 16jarige puberella mee naar de winkel voor advies, moet je het wel ook aannemen natuurlijk .



En daar heb ik geen spijt van. Super telefoon.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds kort een Chinees modelletje, en ik moet zeggen dat ik, ondanks dat ik trouwe Samsungfan was, niet meer terug wil. Deze werkt vele malen sneller, prettiger, gebruikersvriendelijker. Is lichter. En goedkoper. Ik heb een xiaomi redmi Note 3. Maar ook doogee is een prima merk. Voor een bedrag van 70 euro heb je al een top toestelletje. Met dezelfde specificaties of beter dan Samsung. Ter vergelijk: mijn specs zijn vergelijkbaar met Samsung Galaxy s6, en veel specificaties zijn zelfs beter. Mijn toestel koste 180 euro tegen, wat is dat nu.... 500 a 600 euro?
Alle reacties Link kopieren
500 a 600 voor een samsung telefoon? Wat een prijs. Dan heb je denk ik wel echt het nieuwste van het nieuwste.

Dochter heeft samsung in haar hoofd zitten. Vraag me af of ik haar kan overtuigen voor iets anders

Zoon heeft een iphone6nogwat, maar dat heeft hij zelf bij elkaar gespaard met wat verjaardagsgeld erbij. Voor dochter is alles een verbetering na een nokia die alleen telefoon is (en vooruit, wat foto's kan nemen). Dus de verwachtingen zullen niet snel teleurgesteld worden denk ik.



Huawei klinkt goed. Toch eens langs een winkel gaan dan maar. Kijken wat ze ons daar zouden adviseren.
Alle reacties Link kopieren
Ja en Samsung s6 of s7 kost zoveel geld ja. Ik wilde maar aangeven dat ik dezelfde specificaties heb, maar dan voor zo'n 180 euro. En hij werkt perfect. Ik zeg: even online shoppen bij de Chinezen. Want die hebben ook mindere specificaties voor zo'n 50 euro. En dan heb je echt goed spul.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven