aardige mensen

19-05-2007 14:45 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke....het is niet de bedoeling dat dit een klaag- en zeurtopic wordt, alhoewel dat het wel gaat worden ben ik bang:o...ik heb eigenlijk ook wel gewoon een klacht, en wat is er zo erg aan een klacht hebben? (dat schijnt tegenwoordig niet meer te mogen of zo)...Komt ie:

Ik vind de meeste mensen gewoon niet aardig. Ik heb altijd geleerd en gedacht: 'wie aardig doet, krijg aardigheid terug'. Maar wat een lullige onaardige opmerkingen krijg ik soms, terwijl ik dan denk; 'jeetje, waar heb ik dat nou weer aan verdient?' Ik vind het maatschappij steeds individualistischer worden en steeds EGOISITSCHER. Ik ben absoluut niet vna het hippie tijdperk, maar het doet mij gewoon pijn om weer eens een lullig (zogenaamd leuke) opmerking te krijgen.

Vandaag in de winkel; was alleen aan het winkelen en vind het lullig als de verkoopsters steeds voor mij de winkel in moeten voor een andere maat/soort broek. Dus als ik een sessie heb gepast, ga ik terug, zoek ik  verder, en ga weer passen. Krijg ik daar opmerkingen over. Ik vond het niet grappig, en ik denk persoonlijk ook niet dat het de verkoop bevorderd...Verder liepen de verkoopsters over collega's te roddelen/klagen ('ja, weer dezelfde die ziek is, ja Chantal ja, steeds hetzelfde liedje), waarbij ik denk: 'dat doe je als de klanten weg zijn, niet professioneel'. Op de terugweg in de tram zit ik tussen mensen die radio luisteren met hun mobiel: Wie zegt dat ik van die muziek houdt? Zet je doppen op! Maar als je daar iets van zegt, krijg je een grote muil terug. Ik vind het allemaal maar asociaal en niet aardig.

Zo, dat was mijn klaagrede...mag ik ook eens?

Ben ik zou zo gek en overgevoelig, of zijn de meeste mensen gewoon niet leuk?
Alle reacties Link kopieren
Ach, hangt denk ik net van iemands bui af.

De ene dag ben ik "onze lieve heer" zelf, en de andere dag zit er een klein duiveltje in me.

 

Niemand is altijd iedere dag even vriendelijk en aardig.
Alle reacties Link kopieren
Maar Laura, veel belangrijker: ben je geslaagd?:D





Heeejj REINA AZURA!! (effe de aandacht trekken). Is het ooit nog gelukt met die kunstenaar?
Alle reacties Link kopieren
De aardige mensen onthouden en van de onaardige aannemen dat ze net ongesteld moesten worden/die dag ruzie hebben gehad met hun baas/slecht geslapen hebben/enzovoorts, maar dat het eigenlijk normaal gesproken heel aardige mensen zijn.Ik geloof heilig in de aardige mens. En ben misschien hopeloos naief, maar wel blij.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind eigenlijk helemaal niet dat mensen zo vreselijk onaardig zijn. Ik merk er in ieder geval niet erg veel van. Tuurlijk kom ik weleens een asociaal type tegen, maar dat zijn in mijn ogen nog steeds uitzonderingen. Over het algemeen heb ik leuk contact met mensen en heb ik het eigenlijk nog nooit meegemaakt dat ik in het openbaar afgesnauwd werd door een wildvreemde en erger ik me ook niet supersnel aan anderen.



Volgens mij ligt het ook voor een groot deel aan hoe je zelf tegen mensen doet, hoe je ze aankijkt enzovoorts. Het maakt nogal verschil als je tegen iemand aanbotst en je roept 'sorry' op een toon die zegt 'rot op, dit is mijn persoonlijke leefruimte' of je roept het op een gemeende toon.



Misschien ben ik wel dom of naief óf heb ik een enorm bord voor mijn kop en zíe ik gewoon niet dat mensen onaardig tegen me doen, maar ik heb die ervaring gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn evaring is ook dat mensen aardig zijn. Vaak heb ik zelfs het gevoel dat ik de geirriteerde onaardige vlegel uithang terwijl ikzelf ook wel heel aardig ben. Maar er zijn zoveel mensen nog veel aardiger. En de onaardige mensen zie en hoor ik niet eens. Get lost.
Als je aardige mensen wilt meemaken moet je eens een vakantie gaan liften, dat herstelt je complete vertrouwen in de mensheid:)



Hebben wij jaren gedaan, beviel prima!

even uit mijn hoofd een klein lijstje:

- mensen die speciaal kilometers voor je gaan omrijden omdat ze zo'n leuke camping voor je weten (en die was leuk!)

- mensen die omdraaien om je op te pikken en je naar het dichtsbijzijnde dorp te brengen, omdat het zo regende, en we er zo nat uitzagen.

- mensen die je uitnodigen voor hun vrijgezellefeestje 's avonds

- mensen die je een complete toer door hun stad geven, met erbij verteld waar het leuk is om heen te gaan

- mensen die hun lunch met je delen (en wij onze lunch natuurlijk)

- mensen bij wie je spontaan wordt uitgenodigd het hele weekend te blijven logeren, en je hoeft er niks voor terug te doen (we mochten zelfs de auto lenen om naar het dorp te rijden). we moesten wel beloven dat als wij ooit "gestrande" reizigers aantroffen dat we die dan ook zouden helpen:):)



enz. enz.



Nee, ik ben er echt van overtuigd dat de meeste mensen lief en aardig zijn. En inderdaad, andere mensen zie ik eigenlijk nooit...



Engeland en Ierland zijn de beste lift-landen in mijn ervaring. Fransen en Duitsers zijn trouwens ook veel aardiger dan je misschien zou verwachten:)



Helaas lijkt het me hoogzwanger (of straks met een kleine erbij) minder handig om te gaan liften, anders zouden we deze zomer weer gaan.
Alle reacties Link kopieren
Wie goed doet, wie goed ontmoet:D
Alle reacties Link kopieren
Er zijn wel aardige mensen.

Ik heb lang geleden in een ander land gewerkt waar ik en een ander meisje boodschappen (voedsel inslaan) moest doen voor 5 man. eenmaal uit de winkel had we 6 tassen vol en zwaar je kan zo niet in de bus.

Toen ben ik gaan vragen aan mensen of we niet een stukje konden meerijden.

Er was toen een ouder echtpaar die ons aanboden weg te brengen tot hun verblijfplaats, eenmaal aangekomen reden ze verder en hebben ons een aantal kilometer verder bij onze bestemming afgezet.

Petje af voor zulke mensen al waren ze wel wat ouder of jongeren mensen dit zouden doen weet ik niet.

Maar er zijn aardige mensen:)
Alle reacties Link kopieren
Tja komt me bekend voor moet ik zeggen! Zeker die passage over in de

tram, kan me daar zo aan ergeren!! Zeker als het drie verschillende

nummers van drie verschillende mobieltjes zijn. Hoe bedoel je, ik wordt

gek??





Ook in de winkel heel herkenbaar, maar valt dat onder egoïstisch of

onder verkooptechnisch gezien dom? Roddelen is al zo oud als de weg

naar Rome en mensen hebben dat op een of andere manier nodig als

bevestiging voor zichzelf ofzo...





En denk dat tegenwoordig iedereen wel eens egoïstisch is, maar je hebt grenzen...
Alle reacties Link kopieren
Er zijn inderdaad een hoop onaardige mensen. Laatst was ik weer es in A'dam, en t kon weer niet op......Door langzaam rijden, want ik zocht een straat, kreeg ik van m'n  achterliggers middelvingers en scheldwoorden...:?



Ook in Almere, Den Haag, enz heb ik soms soortgelijke ervaringen. In het oosten is het echt ( ja, echt) een stuk relaxter. :D



Ik weet niet waar je woont..?
Alle reacties Link kopieren
oh, verschrikkelijk. Ik trek het me meestal aan als iemand onvriendelijk tegen me doet. Ik merk het vooral tijdens winkelen en boodschappen doen. Mensen achter de kassa bij de super hebben vaak chagrijnige koppen en dan kom ik daar met mijn goede humeur. Dan laat ik dat soms snel afnemen door de cassierres. Gelukkig kan er soms een vriendelijk iets vanaf als ze een lachje krijgen van mijn 2-jarige zoontje.
Alle reacties Link kopieren


Je i-pod zo hard aanzetten zodat andere mensen er last van hebben vind ik best asociaal, maar zoals laatst een jongen van jaar of zestien daarop aangesproken werd...!!!!

 

Een stomme kak studente wees hem er niet even vriendelijk op, maar begon meteen te snauwen "he joh, kan dat herrie ding van jou niet uit? Vind je dat zelf nou ook niet ongelooflijk asociaal!?!" 



Vervolgens kreeg ze goedkeurende blikken van een oudere man. Toen heb ik het maar voor die puber opgenomen. In de discussie die volgde waren de studente en oude man erg fel en totaal niet bereid om ook maar een seconde naar hun eigen gedrag te kijken.... Over asociaal gesproken! 
En terecht. Daar leren ze van. Als iedereen het steeds vriendelijk vraagt leren die pubers daar niet van. Breng het maar eens een keer flink bot daar leren ze van.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat voor een groot deel dit aan jezelf ligt. Als jij vriendelijk bent tegen anderen zijn anderen dat ook naar jou toe. Het kan natuurlijk voorkomen dat iemand onaardig blijft of chagrijnig blijft kijken, maar dan blijf ik vriendelijk glimlachen. Zo iemand zal wel een reden hebben voor z'n chagrijnige humeur denk ik dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven