Welke Ipad?

12-10-2016 09:26 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit te overwegen om een Ipad aan te schaffen.

Maar moet heel eerlijk zeggen, er is best veel keus.



Mijn ogen gaan richting de Ipad Pro, maar dan zie ik de Ipad Air en denk ik... tja? En de Mini4....

Iemand ervaringen? Tips?



Ik wil er zoveel mogelijk mee kunnen, Als vervanging voor een Laptop.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een lichtgewicht zachte leren standaard met een vlakke ondergrond waardoor ik hem op mijn schoot kan zetten in een schuine kijkstand. De letters zijn dan op die afstand net iets te klein om comfortabel te lezen. Dus dan geef je twee tikken maar de "tikhoek" is dan weer minder comfortabel in die stand.



En deze kijkhoek is weer niet handig als je ermee staat. De ergernissen overtreffen al gauw het gemak dus dan ga je alternatieven zoeken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:pamelacourson schreef op 12 oktober 2016 @ 10:47:

Ik zou ook echt voor de Macbook Air gaan, die heb ik zelf sinds een half jaar en ik ben er zo blij mee. Hij is ook erg licht, je neemt hem makkelijk mee. Hij is natuurlijk wel een stuk duurder dan een iPad, dus ik weet niet of het een optie is, maar voor mij is het een geweldige aankoop geweest!

Goed advies!

Maar ga dan voor de nieuwe MacBook, die is nog lichter en kleiner (al verschilt het scherm nauwelijks) dan de MacBook Air. Sinds ik die heb gebruik ik mijn iPad nog maar zelden...
quote:nephthys schreef op 12 oktober 2016 @ 10:41:

[...]





Is een Macbook Air dan geen optie? Klein en licht, ideaal voor het reizen, maar toch nog een laptop.De Air begint wat achterhaald te worden. Neem dan de MacBook. Zo klein als een iPad maar een volwaardige laptop. Sinds ik een MacBook heb gebruik ik de iPad nauwelijks meer
quote:Kirikou schreef op 12 oktober 2016 @ 11:04:

[...]



Goed advies!

Maar ga dan voor de nieuwe MacBook, die is nog lichter en kleiner (al verschilt het scherm nauwelijks) dan de MacBook Air. Sinds ik die heb gebruik ik mijn iPad nog maar zelden... ik moet toch eens leren te lezen voor ik reageer
Alle reacties Link kopieren
En is de macbook net zo makkelijk in gebruik als een tablet? Of is het echt een laptop.....
Alle reacties Link kopieren
quote:MEFunny schreef op 12 oktober 2016 @ 12:18:

En is de macbook net zo makkelijk in gebruik als een tablet? Of is het echt een laptop.....Het is een laptop, dus ik vind het makkelijker dan een tablet. Ik heb trouwens een verschrikkelijke hekel aan mijn iPad, ik vind iOS echt verschrikkelijk. Maar zonder mijn Macbook kan ik niet.
quote:Bugs_Bunny schreef op 12 oktober 2016 @ 12:16:

[...]



ik moet toch eens leren te lezen voor ik reageer
quote:MEFunny schreef op 12 oktober 2016 @ 12:18:

En is de macbook net zo makkelijk in gebruik als een tablet? Of is het echt een laptop.....Makkelijker
Alle reacties Link kopieren
Nou... het word er niet makkelijker op....
quote:MEFunny schreef op 12 oktober 2016 @ 12:18:

En is de macbook net zo makkelijk in gebruik als een tablet? Of is het echt een laptop.....

Het is echt een laptop maar ik vind het juist een voordeel. Meerdere programma's tegelijkertijd open bv. Het enige wat nog 'mist' is een touch screen.

De Macbook is overigens wel een stuk duurder dan een iPad.
Ik vind een touchscreen geen enkele waarde toevoegen bij een laptop. Een iPad is extreem simpel in gebruik, maar dat komt ook omdat je er net even iets minder mee kan. Een MacBook met OS X, of MacOS moet je tegenwoordig zeggen, is complexer maar kan ook meer. En bij normaal gebruik is het nu ook weer niet veel complexer.



Een van de belangrijkste fundamentele verschillen tussen iOS en MacOS is dat iOS georganiseerd is rond apps, en MacOS rond data. Dat maakt iOS wel simpeler in gebruik, maar ook beperkter in mogelijkheden. Of, als je de muren rond de apps wil doorbreken, dan gaat dat in iOS net even wat omslachtig.



Een programma als Finder, of in Windows de Explorer, ontbreekt in iOS. Er zijn wel imitaties op de markt, maar feitelijk kan je in iOS niet bij de data op bestandsniveau (alleen via grote omwegen).



Dat moet je maar net makkelijk vinden. Ik organiseer mijn werk graag rond data. Dus geen folder "afbeeldingen" en een andere folder "muziek", maar een folder "klant X" en een folder "project Y". MacOS kan dat, iOS kan dat niet.
Ik heb een iPad Air en vind hem ideaal om te forummen, de krant op te lezen, snel iets opzoeken, filmpje kijken, etc. Ik twijfelde tussen deze of de mini en ben blij met mijn keuze, ook al past hij niet in mijn handtas.

Ik heb ook nog een oude laptop, maar die gebruik ik vooral voor mijn mail, internetbankieren en belastingaangiften.
quote:Kirikou schreef op 12 oktober 2016 @ 13:46:

[...]



Het is echt een laptop maar ik vind het juist een voordeel. Meerdere programma's tegelijkertijd open bv. Het enige wat nog 'mist' is een touch screen.

De Macbook is overigens wel een stuk duurder dan een iPad.Het touchscreen vind ik dan ook ideaal op mijn Surface Pro. Perfecte combinatie voor alles wat ik ermee wil doen: surfen, chatten, foto's editen (photoshop) , muziek maken (sonar), tekenen (Sketchbook Pro) muziek luisteren (Spotify), websites onderhouden, Word, Excel, film kijken, ...
quote:photonic schreef op 12 oktober 2016 @ 15:42:

[...]





Het touchscreen vind ik dan ook ideaal op mijn Surface Pro. Perfecte combinatie voor alles wat ik ermee wil doen: surfen, chatten, foto's editen (photoshop) , muziek maken (sonar), tekenen (Sketchbook Pro) muziek luisteren (Spotify), websites onderhouden, Word, Excel, film kijken, ...Dat is wel een mooi ding ja.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eens gaan kijken naar de surface pro.... en dat is wel erg interessant om met elkaar te vergelijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:photonic schreef op 12 oktober 2016 @ 15:42:

[...]





Het touchscreen vind ik dan ook ideaal op mijn Surface Pro. Perfecte combinatie voor alles wat ik ermee wil doen: surfen, chatten, foto's editen (photoshop) , muziek maken (sonar), tekenen (Sketchbook Pro) muziek luisteren (Spotify), websites onderhouden, Word, Excel, film kijken, ...Maar dat is Windows/Microsoft. Gruwel...
Alle reacties Link kopieren
Wat kan een surface pro wat een Ipad Pro of Air niet kan?
quote:MEFunny schreef op 12 oktober 2016 @ 16:08:

Wat kan een surface pro wat een Ipad Pro of Air niet kan?Windows
Alle reacties Link kopieren
Nouja, je kan dus tegenwoordig wel op de Ipad tekstverwerken met Word.

Dus wat zijn de grote verschillen in gebruik?
quote:MEFunny schreef op 12 oktober 2016 @ 16:59:

Nouja, je kan dus tegenwoordig wel op de Ipad tekstverwerken met Word.

Dus wat zijn de grote verschillen in gebruik?Tussen wat en wat?
Ik gebruik juist veel Word op mijn ipad, vind het echt een ideaal ding voor op reis. En foto's bewerken, mails beantwoorden etc etc lukt allemaal prima. Het enige wat wat lastiger is zijn attachments meesturen met mails, maar dat wordt ook steeds makkelijker met dropbox etc.

Wil nu graag een iPro, maar wacht op de volgende uitgave daarvan.
quote:MEFunny schreef op 12 oktober 2016 @ 16:59:

Nouja, je kan dus tegenwoordig wel op de Ipad tekstverwerken met Word.

Dus wat zijn de grote verschillen in gebruik?



Het grote verschil zit hem in het OS: Windows vs iOS. Een Surface met Windows ondersteunt alle software zoals je die op je laptop gebruikt, logisch want het is een vergelijkbaar apparaat. Een iPad Pro met iOS draait alle software die via de app store te verkrijgen is. Voor veel software die we van de pc kennen is inmiddels een app versie, inclusief MS Office en bijvoorbeeld software voor het bewerken van foto's, video en dergelijke.



Je zou in jouw geval eens moeten kijken welke software je nodig hebt en nagaan of hiervoor een iOS variant bestaat. In het gebruik ontlopen beide apparaten elkaar niet veel, zowel de Surface als de iPad zijn in wezen een tablet waar je een los toetsenbord aan kunt koppelen. Wat je prettiger vindt werken is persoonlijke voorkeur en een kwestie van gewenning.



Wat voor mij bijvoorbeeld van groot belang is, is dat ik mijn bestanden (veel foto's en tekstdocumenten) naar eigen inzicht kan organiseren en delen via mail, cloud en FTP. Daanaast werk ik met Virtual Machines, meerdere gebruikersaccounts en software die niet voor iOS beschikbaar is. In dat geval is een iPad geen optie.



Maak je graag en veel gebruik van handige apps voor internetbankieren, social media, dating, games e.d. dan heb je voor iOS een veel groter aanbod (en kwalitatief vaak beter naar mijn mening).



Andere verschillen die relevant kunnen zijn voor je keuze:

- Prijs

- Surface heeft een USB poort, iPad heeft lightning (en lightning naar USB adapter)

- Surface ondersteunt uitbreiding van opslagcapaciteit via microSD, iPad niet

- Surface pen (drukgevoelig) voor tekenen en bijv. fotobewerking



En om het nog ingewikkelder te maken: er zijn inmiddels meerdere (goedkopere) alternatieven voor de Surface Pro:

- Asus Transformer Book (T100 en Chi)

- Toshiba DynaPad

- Dell Venue 10 Pro

- HP Split X2 Ultrabook

- Acer Aspire Switch 10
Alle reacties Link kopieren
quote:photonic schreef op 13 oktober 2016 @ 08:26:

[...]





Het grote verschil zit hem in het OS: Windows vs iOS. Een Surface met Windows ondersteunt alle software zoals je die op je laptop gebruikt, logisch want het is een vergelijkbaar apparaat. Een iPad Pro met iOS draait alle software die via de app store te verkrijgen is. Voor veel software die we van de pc kennen is inmiddels een app versie, inclusief MS Office en bijvoorbeeld software voor het bewerken van foto's, video en dergelijke.



Je zou in jouw geval eens moeten kijken welke software je nodig hebt en nagaan of hiervoor een iOS variant bestaat. In het gebruik ontlopen beide apparaten elkaar niet veel, zowel de Surface als de iPad zijn in wezen een tablet waar je een los toetsenbord aan kunt koppelen. Wat je prettiger vindt werken is persoonlijke voorkeur en een kwestie van gewenning.



Wat voor mij bijvoorbeeld van groot belang is, is dat ik mijn bestanden (veel foto's en tekstdocumenten) naar eigen inzicht kan organiseren en delen via mail, cloud en FTP. Daanaast werk ik met Virtual Machines, meerdere gebruikersaccounts en software die niet voor iOS beschikbaar is. In dat geval is een iPad geen optie.



Maak je graag en veel gebruik van handige apps voor internetbankieren, social media, dating, games e.d. dan heb je voor iOS een veel groter aanbod (en kwalitatief vaak beter naar mijn mening).



Andere verschillen die relevant kunnen zijn voor je keuze:

- Prijs

- Surface heeft een USB poort, iPad heeft lightning (en lightning naar USB adapter)

- Surface ondersteunt uitbreiding van opslagcapaciteit via microSD, iPad niet

- Surface pen (drukgevoelig) voor tekenen en bijv. fotobewerking



En om het nog ingewikkelder te maken: er zijn inmiddels meerdere (goedkopere) alternatieven voor de Surface Pro:

- Asus Transformer Book (T100 en Chi)

- Toshiba DynaPad

- Dell Venue 10 Pro

- HP Split X2 Ultrabook

- Acer Aspire Switch 10Wauw bedankt voor je uitleg!! dank je wel!
Ik heb een iPad Mini 4 voor onderweg, ideaal formaat voor in mijn tas. Ook fijn voor in bed want licht en makkelijk met één hand vast te houden. Ik heb ook de iPad Air gewoon om op de bank te hangen en soms nog in de koffer als extra. Voor laptop heb ik de MBA voor onderweg en MBP voor thuis dus ik heb persoonlijk geen behoefte aan de iPad Pro.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik ben even een rondje gaan doen bij de Mediamarkt.

Ik moet zeggen, die Surface is een heel mooi apparaatje, hangt wel een prijskaartje aan maar bij een Ipad-pro natuurlijk ook.



Ben deels wijzer van geworden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven