Gaan we nou nog wat doen of hoe zit het?

17-05-2007 13:48 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het niet meer zo goed.

Onlangs steeds in het nieuws: klimaatverandering. Het kabinet roept 'we kúnnen het tij nog keren, maar dan moeten we echt nu handelen!'

Vervolgens hoor ik afgelopen week dat er over een paar jaar weer een miljoen of wat auto's bijgekomen zullen zijn in Nederland en dat de wegen echt dichtgeslibt zullen zijn.

En dit is één voorbeeld van zoveel tegenstrijdigheden dat ik het niet meer weet.

Zou het gaan lukken om echt werkende maatregelen te nemen? Kan toch nooit als we gewoon elk jaar accepteren dat op Schiphol het maximum aantal vluchten weer is overschreden en het aantal gebruikers van het openbaar vervoer opnieuw gedaald is enzovoort, enzovoort.

Ik word hier moedeloos van.



Heeft iemand een beetje hoopvolle berichten hieromtrent?

xx lisa.
Alle reacties Link kopieren
Zomaar even wat losse kreten hoor, je hoeft het niet te geloven, net zomin als je hoeft te geloven wat je hoort, ziet en leest!!!

Een ding is zeker: GELOOF NOOIT EEN POLITICUS!!!!!



Zeker niet al hij niets wetenschappelijk heeft onderbouwd (en dan bedoel ik niet alleen Al Gore die met deze hele hype is gekomen terwijl blijkt dat hij zelf meer dan 20x de energie verbruikt van een gemiddeld Amerikaans huishouden voor slechts één van zijn huizen én zijn verbruik sinds de release van zijn film alleen maar gestegen is. Een Amerikaans huishouden verbruikt 3,5 tot 4 keer zoveel als een Nederlands huishouden. Daarnaast vliegt Gore bij voorkeur per privéjet de wereld over om zijn oproep om minder te verbruiken uit te dragen. I rest my case )



Lees mee en trek je eigen conclusies, denk zelf na en ga zelf op onderzoek uit, neem nooit zomaar aan wat je wordt verteld op radio en tv, de echte waarheid wordt toch achtergehouden.



'Vooraanstaande metereologen komen steeds meer in opstand tegen de moderne "religie van de opwarmende aarde", die ook wel "De Grote Oplichting" wordt genoemd'.



'wij krijgen ten onrechte een complex aangepraat'.



'Er zijn nauwelijks bewijzen dat de aarde snel aan het opwarmen is. De milde temperatuurstijging tot nu toe kan net zo goed komen

van El Nino of vulkaanuitbarstingen'.



'De 'experts' die ons een complex aanpraten, vergeten te melden dat het in de Middeleeuwen in Europa warmer was dan nu.

Dat er in die eeuwen ook plotseling een korte veel koudere tijd is geweest en de temperatuur toen ook al flink schommelde, zonder dat de mens daar iets mee te maken had'.



'Het afsmelten van ijs rond Groenland is ook onzin: er zou juist meer ijs zijn aangegoeid de laatste tijd'.

 

'Tranentrekkende verhalen van uitstervende ijsberen zijn ook misleiding: in 1940 waren er 5000 ijsberen tegen 22.000 nu'. 

 

'Het is nog veel te vroeg om te stellen dat de mens verantwoordelijk is voor eventuele opwarming'.

 

'Het is tijd voor onderzoek, en niet voor roeptoeters en ideologen'.

 

'Mensen die weigeren te doemdenken worden verketterd als niet gelovigen in de middeleeuwen'.



'Klimaathysterie is uitgebroken'.

'Ze worden omarmd door politici die een mooie kans zien

weer allerlei nieuwe regels en belastingen in te voeren'.

Een item over global warming met klimatoloog Hans Labohm bij 'Goedemorgen Nederland':

'Labohm verklaart dat de opwarming niet door de mens veroorzaakt wordt

(onze CO2 uitstoot is maar 4% van de algehele uitstoot van de aarde), maar door de zon. Daarbij denkt hij ook dat ons vanaf 2012 een kleine ijstijd staat te wachten'.



'Er zijn tekenen die wijzen op een daling, en het is goed mogelijk dat we die allemaal binnen niet al te lange tijd zullen waarnemen'.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik geloof wel in de kracht van het individu. Ik geloof niet in alleen maar roepen dat 'ze' maatregelen moeten nemen.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!


Nou Zuss, niet alleen maar kritiek leveren, daar schieten we al helemaal niets mee op.

Ik denk trouwens wel dat het bij het individu begint. Je kunt wel vanuit de politiek allemaal plannen maken, maar de individuen moeten het toch gaan doen. Je kunt bijv. prachtige klikobakken (of hoe ze ook heten) aanleveren om afval te scheiden; sommige mensen zijn er toch te lui voor.

Ik denk dat het duurder maken van autorijden bijv. ook niet helpt; de meesten gaan daar echt niet meer door fietsen/treinen, daar is de auto te comfortabel voor (net zo goed dat mensen volgens mij niet minder gaan roken wanneer roken duurder wordt).

Ieder individu moet zich er bewust van worden en de wil hebben. Dan heeft politieke ingrepen zin, anders niet.

Helemaal mee eens. Duurder maken helpt niet, volgens mij goedkoper maken van de goede producten wel. Bij energie-zuinige grote apparaten is er al een subsidie dat vind ik een goed begin! Nu nog groene stroom en spaarlampen goedkoper maken. Wij hebben thuis zo goed als overal spaarlampen (in twee lampen van mij past het echt niet) en zelfs in mijn kroonluchter. Je hebt spaarlampen in veel soorten en maten, zelfs in kaarsvormen, dat ziet er prima uit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven