geen kinderen willen ?!?

25-05-2007 11:07 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Las net de discussie over waarom vrouwen kinderen willen.

Maar wat als je dat "oergevoel" niet hebt en geen kinderen wilt?



Waarom word je dan altijd door een heleboel mensen als vreemd gelabelt en moet je altijd je keuze verklaren en verdedigen?



Ik word niet warm of koud van een baby...vind het leuk als andere mensen kinderen willen en daad werkelijk ook krijgen maar dat is een beslissing die als "normaal" word beschouwd en niet verdedigt hoeft te worden.
Alle reacties Link kopieren
Het vervelendste vind (vond) ik eigenlijk dat mijn bloedeigen moeder me niet serieus nam; ik roep al zeker 10 jaar dat ik geen kinderen wil...en pas nu heeft ze door dat ik dat ook echt meen. (ik heb haar -echt! - een ingelijste foto van mijn kat gegeven, met de mededeling dat ze dan een foto van haar kleinkind op de kast kan zetten.... en tegen de kat heb ik het over 'oma' ;))
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Het vervelendste vind (vond) ik eigenlijk dat mijn bloedeigen moeder me niet serieus nam; ik roep al zeker 10 jaar dat ik geen kinderen wil...en pas nu heeft ze door dat ik dat ook echt meen. (ik heb haar -echt! - een ingelijste foto van mijn kat gegeven, met de mededeling dat ze dan een foto van haar kleinkind op de kast kan zetten.... en tegen de kat heb ik het over 'oma' ;))
Ken dat mijn moeder hoopte nog steeds er dat het ooit gaat gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het voor mensen die uit de vorige generatie komen heel moeilijk te begrijpen is dat je geen kinderen wilt. Bij hen was het gewoon zo, je had niets te kiezen, je kreeg ze als je getrouwd was en het was ook het enige doel in je leven, want een carriere had je vaak niet.



En dus is het wat lastig te begrijpen dat de vrouwen van tegenwoordig zoveel te doen hebben dat kinderen krijgen 1 van de vele dingen is waar ze uit kunnen kiezen. En dat die steeds vaker niet aan bod komt doordat de andere dingen leuker zijn/lijken. En de nadelen van kinderen worden steeds duidelijker. Vroeger waren kinderen nodig en was je niet gelukt als vrouw als je ze niet had. Want als je ze niet had, kon je ze niet krijgen, want niet willen was er niet bij.



En die overtuiging moet er nog even uit evolueren ;)



Helaas is het zo in Nederland dat als een stel kinderen krijgt, de vrouw meestal 'de dupe' is. Zij levert in op werk, hobby's, vrije tijd en vrijheid, de man gaat in veel gevallen gewoon door met zijn leven als voorheen. En veel vrouwen passen daarvoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga mijn kinderen later iig niet lastig vallen met dit soort vragen en verwachtingen... ;)
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga mijn kinderen later iig niet lastig vallen met dit soort vragen en verwachtingen... ;)
En je wordt ook geen nare schoonmoeder ;)
Alle reacties Link kopieren
Maar het is ook wel typisch vrouwelijk om andere vrouwen te veroordelen op hun keuzes. Carrièrevrouwen zijn hard en gevoelloos, ze snappen niet waar het leven om draait. Vrouwen met een baan voor 2 dagen zijn suffe mutsen die hun ontwikkeling stil hebben gezet.

Heb je als hobby motorcrossen dan ben je een manwijf, hou je van borduren dan ben je een doos. Woon je samen en ga je trouwen dan ben je ouderwets, wil je blijven latten dan heb je bindingsangst.

Kinderen hoor je te willen, anders spoor je niet. Heb je ze dan moet je werken. Werk je dan zou je thuis moeten blijven. Geef je bv dan ben je een geitenwollensok, geef je fv dan ben je ontaard.



Als vrouw krijg je over bijna elke keuze die je maakt commentaar... maar alleen van andere vrouwen valt me op.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Over het onderwerp kinderen ben ik altijd eerlijk; ik wil geen kinderen (en gelukkig mijn man ook niet).

Vaak is dan de reactie: oh, maar je bent nog jong (ik ben 31) en de moedergevoelens komen vanzelf!

Nou ik heb nieuws, bij mij komen er geen moedergevoelens want ik vind kinderen leuk maar alleen als ze van een ander zijn. Mijn man en ik hebben nu een superfijn leven, we hebben allebei een leuke fulltime baan die we allebei niet op willen geven, we hebben het financieel heel goed, we kunnen doen en laten wat we willen en we hebben genoeg tijd voor elkaar en voor onze hobby's. We willen dit allebei voor geen goud opgeven.

We zijn heel gelukkig zo en willen dit graag zou houden.



Groetjes,  marcelli
Alle reacties Link kopieren
Over dit onderwerp is nog een actieve discussie in deze pijler: Topic. Dit topic wordt gesloten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven