Kattenbelasting? Ja!

28-02-2007 13:30 380 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier toch even klagen over die rotkatten die me hele tuin onderschijten en dan weer doodleuk naar hun huis lopen,waar de tuin schoon is.Mijn kinderen kunnen niet eens meer in me eigen grasveld spelen,omdat er overal schijt ligt.En waarom betalen kattenmensen geen belasting??? Heb 10000x meer last van kattenschijt, dan van hondestront.Ik ben een grote voorstander van belasting voor katten, wie nog meer??bewerkt door moderator,
Alle reacties Link kopieren
Hier vindt je een paar tips om te voorkomen dat deze viervoeters hun stinkende boodschap in jouw tuin achterlaten, zonder ruzie te krijgen met hun baasjes.

Er zijn vele methodes en middeltjes die ervoor kunnen zorgen dat katten het hazenpad kiezen. Aangezien tuinliefhebbers vaak ook dierenvrienden zijn proberen we twee vliegen in een klap te slaan en de katten uit de tuin te houden met behulp van PLANTEN:



Meer planten in je tuin zetten zodat de bodem volledig dicht groeit en er geen plaats meer is om de grond om te woelen. Bodembedekkers maken de tuin voor katten dus een stuk onaantrekkelijker.

 

Bescherm de planten door enkele door katten zeer geliefde planten te plaatsen in een hoek van de tuin. De poezen zullen dan enkel in de hoek van hun lievelingsplanten verblijven en laten de rest van de tuin gerust.





Men kan ook planten in de tuin plaatsen waar de katten een hekel aan hebben waardoor ze weg blijven uit uw tuin.

Zet deze planten op strategische plaatsen in uw tuin om de toevallige voorbijganger te laten weten dat hij niet welkom is.



planten die citroengeur verspreiden:



Geranium macrorrhizum (ooievaarsbek)

Dictamnus (vuurwerkplant)

Aloysia triphylla (citroenverbena)

Ruta graveolens (wijnruit) helpt ook bij het op afstand houden van katten.

Stekelige mei- en vuurdoorn op strategische plaatsen ziet de kat niet zitten.

Een hoop stekelige takken van deze heesters op plaatsen waar de kat uw tuin binnenkomt kan ook helpen. Dit kan de katten aanmoedigen een andere kant op te gaan. Zorg wel dat de kat er niet zomaar over kan springen.

Een andere iets radicalere manier om te voorkomen dat de katten de tuin als kattenbak gaan gebruiken is het leggen van stekelig snoeisel tussen de planten. De katten zullen hier niet graag tussen zitten. Het ziet er misschien wel niet zo keurig uit maar het helpt wel om de ongewenste nalatenschap van de katten weg te krijgen.

Als ze een vaste hoek hebben om je tuin als toilet te gebruiken of ze komen de tuin binnen via een vaste route dan kun je proberen om hier volgende huis- en keukenmiddeltjes toe te passen:



peper strooien op de plaats waar de katten het te bont maken

Een beker of emmer gevuld met water of de tuinslang



Dit is een goede milieuvriendelijke manier om katten te verjagen. Het is uiteraard geen aangename manier voor de katten maar anderzijds een doeltreffende leerzame methode.

mottenballen langs de afsluiting strooien

citroenschillen leggen tussen de planten

strooien van koffiedik



Deze stinkende koffiegruis gaat aan de pootjes kleven en in de vacht van de kat zitten. Bij het schoon likken zullen ze dit onaangenaam vinden en wellicht keren ze dan niet snel terug.



Een voldoende hoog hek omheen de tuin plaatsen waar ze uiteraard ook niet onderdoor kunnen



Hertshoornolie



De apotheker wil dit wel voor u bestellen als je belooft om het onmiddellijk na binnenkomst op te halen. Het stinkt vreselijk. Een aantal takken dopen in deze olie of de olie op de takken aanbrengen met een oude tandenborstel. Gooi bij de hertshoornbehandeling de tandenborstel niet meteen weg, dan zie je dat de volgende ochtend alle haren er af liggen. De behandelde takken steek je hier en daar in de grond en de katten en de honden blijven weg. Stokken met in hertshoornolie gedrenkte vodden kun je eveneens in de grond steken.

Pas wel op met dit goedje want als je er per ongeluk wat van op je handen krijgt, komt er de eerste weken geen figuurlijke kat meer bij je in de buurt.

Cacao-dopjes



Deze helpen goed als bescherming tegen het gebruik van je tuin als kattenbak. De cacaodoppen zullen de katten echter niet verjagen. Ze vinden het wel minder aangenaam om erop te lopen, maar ze zullen er niet door wegblijven. Je kunt zakken cacao-doppen kopen bij tuincentra of bij de doe-het-zelf-winkel.

Na een regenbui kleven de cacaodoppen een soort van korst op de bodem geworden. Op dat moment heeft het de volgende eigenschappen:



graaft niet meer lekker voor katten

houdt vocht vast

onkruid komt er nog maar moeilijk doorheen

het geeft voedingsstoffen af aan de bodem / planten

het ziet er best wel aardig uit.

 

Er zijn uiteraard ook allerlei commerciële middeltjes op de markt om katten te weren maar die werken niet altijd afdoende en na een regenbui al helemaal niet meer.

Ik hoop dat een van bovenvermelde vrij diervriendelijke methodes ervoor zorgen dat u bij het werken in de grond geen onaangename verrassingen tegen komt.

Ik wens u allen alvast een zorgeloos tuinseizoen toe.

 

HEb toch nog een paar dingen gevonden op het internet over het weghouden van katten uit de tuin.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
\quote{

Reken maar dat jou katers ook sproeien, en je poes ook. Als een andere kat zijn geurvlag achterlaat bij jou achterdeur gaan je eigen katten daar wel overheen hoor, geknipt of niet. En poezen kunnen ook sproeien, en stinken! Als andere katten bij jou binnen hebben gesproeid, zullen je eigen katten dat nog een lange tijd op dezelfde plek doen, om hun eigen huis te markeren. En als andere katten aan de buitenkant sproeien en je dat binnen ruikt, dan kun je er vanuit gaan dat je eigen katten daar aan de binnenkant nog overheen gaan. }



Nou ik weet wel zeker dat mijn katers niet sproeien. Ze leren het namelijk pas als ze geslachtsrijp worden onder invloed van hormonen. Beide katers zijn gecastreerd voordat ze überhaupt gingen puberen. Ze waren toen nog geen 5 maanden oud. De poes was helaas al wat ouder toen ze werd geholpen, ze was toen 7 maanden. Ik heb gelukkig een dierenarts die vroeg kan en wil castreren.

Bovendien, als ik de buitenkant van de deur schoonmaak is de lucht ook verdwenen. Ik hoef nooit de binnenkant schoon te maken als de buurkater weer is geweest.
Geknipte katers sproeien ook. Ook als ze jong geknipt zijn! Niet zo frequent als de geknipte en ook niet zo fanatiek, maar ze kunnen het wel. Zeker als andere katers hun territorium bestuiven.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Geknipte katers sproeien ook. Ook als ze jong geknipt zijn! Niet zo frequent als de ONgeknipte en ook niet zo fanatiek, maar ze kunnen het wel. Zeker als andere katers hun territorium bestuiven.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Misschien een ideetje  voor mensen met kat(ten) die overlast veroorzaken én die een tuin hebben: maak een buitenren voor je kat!

Ik vond het zelf een goed idee en de overweging waard voor als ik zelf straks een tuin heb.....
Alle reacties Link kopieren


Nou ik weet wel zeker dat mijn katers niet sproeien. Ze leren het namelijk pas als ze geslachtsrijp worden onder invloed van hormonen. Beide katers zijn gecastreerd voordat ze überhaupt gingen puberen. Ze waren toen nog geen 5 maanden oud. De poes was helaas al wat ouder toen ze werd geholpen, ze was toen 7 maanden. Ik heb gelukkig een dierenarts die vroeg kan en wil castreren.

Bovendien, als ik de buitenkant van de deur schoonmaak is de lucht ook verdwenen. Ik hoef nooit de binnenkant schoon te maken als de buurkater weer is geweest.
Mijn katers zijn ook gecastreerd met 5 maanden en als je ziet wat er door die 2 gesproeid wordt. Hele fonteinen komen eruit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven