woning

18-10-2016 17:39 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dit wel het meest besproken onderwerp is... een woning..

Zoveel mensen en zo weinig aanbod. Alle woningen lijken steeds kleiner en duurder te worden. In Amsterdam zoek ik al niet meer. 50 vierkante meter in Amsterdam west voor 975 euro.. Het word steeds gekker.. maargoed. Ik ben dus wel zoekende naar een woning. Het liefst binnen de ring of rondom. Bij woningnet is het nooit raak. Wellicht vanwege mijn woonjaren. Funda ook geprobeerd maar helaas nog niet iets gevonden. Ik heb niet veel eisen maar toch kom ik niks tegen :(. Wie weet waar ik het beste kan kijken? Of is er misschien iemand die een woning beschikbaar heeft :D??
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je even niet. Je zoekt niet in Amsterdam, maar wel in de ring. Met de ring wordt toch de ringweg rond Amsterdam bedoeld?

Heb je al in de omliggende dorpen gegeken? In hoeverre heb je binding met Amsterdam? Je kunt ook denken aan een andere stad die een goede ov-verbinding heeft met Amsterdam
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Je wil samen met je vriend wonen, lees ik in je vorige topic. Hoeveel huur willen jullie betalen? Ik vrees dat in steden met woningnood het niet zozeer gaat om wat je WIL betalen maar wat je noodgedwongen MOET betalen (binnen het redelijke). Er zijn namelijk genoeg net-afgestudeerden die al wel werken maar noodgedwongen via allerlei bemiddelingbureaus een huisgenoot zoeken om samen een vrije-sectorwoning te kunnen betalen. 1.400 euro delen is daarin heel gangbaar.



Hoelang staan jullie bij Woningnet ingeschreven?
Alle reacties Link kopieren
quote:Monatala schreef op 18 oktober 2016 @ 17:46:

Ik snap je even niet. Je zoekt niet in Amsterdam, maar wel in de ring. Met de ring wordt toch de ringweg rond Amsterdam bedoeld?

Heb je al in de omliggende dorpen gegeken? In hoeverre heb je binding met Amsterdam? Je kunt ook denken aan een andere stad die een goede ov-verbinding heeft met AmsterdamJaa ik bedoel rondom de ring en binnen. Diemen is geen Amsterdam en dat spreekt ons ook wel aan.. Dus ja
Hoe zijn de wachttijden in Diemen momenteel?
Alle reacties Link kopieren
quote:RosesAreRed schreef op 18 oktober 2016 @ 17:52:

Je wil samen met je vriend wonen, lees ik in je vorige topic. Hoeveel huur willen jullie betalen? Ik vrees dat in steden met woningnood het niet zozeer gaat om wat je WIL betalen maar wat je noodgedwongen MOET betalen (binnen het redelijke). Er zijn namelijk genoeg net-afgestudeerden die al wel werken maar noodgedwongen via allerlei bemiddelingbureaus een huisgenoot zoeken om samen een vrije-sectorwoning te kunnen betalen. 1.400 euro delen is daarin heel gangbaar.



Hoelang staan jullie bij Woningnet ingeschreven?





Jaa klopt! Leuk dat mijn andere topic je ook opviel. We hadden een woning op het oog maar die is dus net verhuurd... We miste alleen wat jaarcijfers van mijn partner. Gedoe met de boekhouder. Deze woning was 899,- 1 slaapkamer in diemen. Voor de aankomende tijd had het wel goed geweest! Zeker omdat de woning pas is gerenoveerd. Maar helaas. Te laat...

Ik heb nu 5 woonjaren en mijn partner 6. Je kunt ze helaas niet combineren :P. Ik ben 23 en hij 24. Nog jong maar kunnen het financieel wel aan als we onder de 1000,- blijven zitten. Ik zie veel woningen voorbij komen voor onder de 1000,- p,m maar krijg nooit een respons terug als ik reageer.
Alle reacties Link kopieren
quote:RosesAreRed schreef op 18 oktober 2016 @ 17:59:

Hoe zijn de wachttijden in Diemen momenteel?Alle vrijesector is zo te krijgen. Heb zelf in Diemen gewoond. Alles wat goedkoper is heeft een wachtlijst van +6 maanden. Sommige zelfs 2 jaar!! In principe wilt een wachtlijst niet heel veel zeggen want veel mensen vergeten te reageren en zo schuiven de plekken snel door maar zelfs dan is 2 jaar nog veel....
Wat jammer dat jullie voor die woning de jaarcijfers misten.



Helaas is vijf en zes jaar inschrijftijd niet veel.



Jullie woonden al samen in een fijn huis, las ik. Hoelang wisten jullie dat jullie daar uit moesten?
Alle reacties Link kopieren
Kopen? Nieuwbouw is betaalbaarder, Holland Park ofzo
Je bent zelf een theepot
Je hebt in het verleden ook al verschillende topics over woonruimte geplaatst. Is daar nooit iets goeds uitgekomen? Er zijn hier toen allerlei tips gegeven.
Alle reacties Link kopieren
quote:RosesAreRed schreef op 18 oktober 2016 @ 18:09:

Wat jammer dat jullie voor die woning de jaarcijfers misten.



Helaas is vijf en zes jaar inschrijftijd niet veel.



Jullie woonden al samen in een fijn huis, las ik. Hoelang wisten jullie dat jullie daar uit moesten?Jaa het huis waar we woonden was geweldig. We zijn weg gegaan omdat de woning te duur werd. Alles werd verhoogd. We dachten bijna een beetje dat ze mensen met ons inkomen een eruit wouden hebben. We moesten ineens veel meer service kosten betalen en de huur werd met 55,- verhoogd in 2 jaar tijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:RosesAreRed schreef op 18 oktober 2016 @ 18:19:

Je hebt in het verleden ook al verschillende topics over woonruimte geplaatst. Is daar nooit iets goeds uitgekomen? Er zijn hier toen allerlei tips gegeven.Nee moet je na gaan dat is idd al een tijdje geleden! Niks uit gekomen :(
Alle reacties Link kopieren
quote:sweetlullaby schreef op 18 oktober 2016 @ 18:20:

[...]





Jaa het huis waar we woonden was geweldig. We zijn weg gegaan omdat de woning te duur werd. Alles werd verhoogd. We dachten bijna een beetje dat ze mensen met ons inkomen een eruit wouden hebben. We moesten ineens veel meer service kosten betalen en de huur werd met 55,- verhoogd in 2 jaar tijd.



Dus je hebt huurhuis verlaten en nu ben je dakloos?

Wat een huurprijzen inderdaad...!
Alle reacties Link kopieren
Wat een huurprijzen en ook nog voor West, verschrikkelijk.....



Succes TO
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven