Huizen, leuke woonplaats?

18-10-2016 20:37 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Viva forummers



Wij (vrouw/man en 2 kinderen) willen verhuizen... en wij zitten te denken aan de plaats Huizen. Lekker centraal, en ik vind bijvoorbeeld " de zuid" erg leuke woningen hebben, en dichtbij het bos/heide. Ook is het niet te ver van Almere, waar wij nu wonen.



Wie van jullie woont er in huizen en wil ervaringen met mij delen? Leuk wonen?

Wat zijn de grote voordelen en nadelen van het wonen in Huizen?

Is de zuid echt een leuk gedeelte? en welke wijken zou je Niet adviseren?

Iemand toevallig ervaring met de basisschool " flevo school" ?



Alle tips zijn welkom



Groetjes van Kkika
Alle reacties Link kopieren
Ben er opgegroeid maar weet eerlijk gezegd niet wat 'de zuid' is



Voor een gezin is het een fijne plaats om te wonen. Ik heb warme herinneringen aan het strandje bij het Gooimeer, het mooie buitenzwembad in de bossen De Sijsjesberg, en ook qua vermaak is er redelijk wat te vinden. Een bioscoop, twee redelijke winkelgebieden, je kan er bowlen, poolen, karten, skieen, etc en er zijn veel sportmogelijkheden. De omgeving (het Gooi) is ook prachtig. Goede verbinding met Amsterdam (bus 320) maar verder wel ruk qua OV ivm ontbreken treinstation.



Ben nu blij dat ik er weg ben want vind het er nu veel te saai maar als kind was het er prima opgroeien. Ook fijn dat er twee middelbare scholen zijn.



De meeste wijken zijn gewoon prima. Rond de oostermeent vind ik het minder mooi (weinig sfeer en veel goedkope sociale huur). Oude dorp is natuurlijk heel mooi. Hier en daar nog wel erg christelijk (gereformeerd; er zijn mensen die het niet op prijs zullen stellen als je op zondag je was ophangt al is dit veel minder dan vroeger).
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Huizen geen aantrekkelijke gemeente om te wonen. Het oude dorp vind ik teveel ons-kent-ons en ik ben niet gelovig. De rest zijn niet erg aantrekkelijke nieuwbouwwijken uit de jaren 60-70-80-90. Er zijn wel wat mooiere delen tegen Bussum en Blaricum aan, maar dan zou ik liever in die gemeentes willen wonen.

De Zuid zegt me niks, en dat is wel gek
Alle reacties Link kopieren
Hoi tortoise



Dank je wel voor je reactie.

Haha, de zuid .. dat is wat funda aangaf bij de huizen in bijvoorbeeld de lindenlaan , beetje westkant van het oude dorp



Goed te horen dat jij er zo fijn bent opgegroeid. Het lijkt mij ook echt een fijne plek voor mijn kinderen.

Is het erg dorps in huizen? ons-kent-ons? of valt dat mee?

Waar woon je nu? en heb je zelf al kinderen?

Het lijkt mij als we echt de drukte in willen, dat je dan kan opzoeken, want je zit best centraal in Nederland... maar jij hebt dat nooit zo ervaren?



Christelijk zijn wij niet... maar hier en daar, klinkt nog niet zo heel heftig. Hopelijk valt dat dus mee..
Alle reacties Link kopieren
Huizen is opzich wel een prima dorp voor als je jonge kinderen hebt. De ov verbindingen vind ik niet zo. In bepaalde delen is wel ontzettend veel criminaliteit maar in het oude dorp valt het wel mee. Er zijn genoeg basisscholen en inderdaad 2 middelbare scholen. Van de christelijkheid heb ik nooit zoveel gemerkt. Wel is het zo dat er in Huizen geen supermarkt open (mag) zijn op zondag. In blaricum bijvanck is er wel een supermarkt open op zondag
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook gekeken naar een huis in de blaricummermeent?
Alle reacties Link kopieren
nee, ik heb nog nooit gekeken in blaricummermeent.. klinkt heel erg duur .. ;)



o geen supermarkt open? haha, dat zal even wennen zijn !



criminaliteit, .. daarom vlucht ik juist weg uit almere :p
Alle reacties Link kopieren
De wijk Huizermaat vind ik wel leuk, maar daar moet je van houden. Veel jaren '70 maar wel woonerven en kindvriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
dat blaricummermeent is toch nieuwbouw? wij willen juist een huisje wat ouder is, dus niet zo nieuwbouw-achtig
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor je reactie minnimouse.. ik denk dat wij een wat ouder huis zoeken
Alle reacties Link kopieren
Blaricummermeent is inderdaad nieuwbouw. Het oude dorp staan inderdaad de meeste oude huizen
Alle reacties Link kopieren
quote:kkika schreef op 18 oktober 2016 @ 21:26:

Hoi tortoise



Dank je wel voor je reactie.

Haha, de zuid .. dat is wat funda aangaf bij de huizen in bijvoorbeeld de lindenlaan , beetje westkant van het oude dorp



Goed te horen dat jij er zo fijn bent opgegroeid. Het lijkt mij ook echt een fijne plek voor mijn kinderen.

Is het erg dorps in huizen? ons-kent-ons? of valt dat mee?

Waar woon je nu? en heb je zelf al kinderen?

Het lijkt mij als we echt de drukte in willen, dat je dan kan opzoeken, want je zit best centraal in Nederland... maar jij hebt dat nooit zo ervaren?



Christelijk zijn wij niet... maar hier en daar, klinkt nog niet zo heel heftig. Hopelijk valt dat dus mee..



Nu snap ik welke buurt je bedoelt. Het is daar best sfeervol en lekker dicht bij de winkels in het Oude Dorp. Wat strenge christenen betreft; ik heb hier zelf nooit 'last' van gehad maar ik ben dan ook in één van de nieuwere wijken opgegroeid. Maar ik denk eerlijk gezegd dat er nu zoveel 'import' is komen wonen dat je er nog maar weinig van zal merken. Het ons-kent-ons sfeertje zegt mij niets; Huizen is een grote gemeente en dus niet erg dorps in die zin. Voor mij voelde het niet zo anoniem als de grote stad maar ook helemaal niet bekrompen en benauwend zoals dat in een kleiner dorp soms kan zijn.



Ik weet niet wat je budget is maar de wijk rond de Sijsjesberg is ook erg mooi (omgeving Crailoseweg / Nieuw Bussumerweg). Als je echt een ouder huis zoekt kan je je sowieso tot een paar wijken beperken.



Bereikbaarheid is zeer goed als je een auto hebt, het is inderdaad heel centraal gelegen. Toen ik ouder werd baalde ik een beetje dat je eerst 25 minuten moet fietsen of bus moet nemen wil je met de trein reizen, omdat er geen treinstation is. Dagje Utrecht of Amsterdam is wel prima te doen hoor.



Ik woon nu in onze hoofdstad, heb geen kinderen maar als ik die had zou Huizen voor mij zeker een optie zijn.
Alle reacties Link kopieren
dankje wel voor je aanvulling , tortoise



Ik ga eens kijken in de wijk rondom sijsjesberg ! bedankt

En verder klinkt het allemaal prima, buiten het feit dat er dus een treinstation is (voor mijn kids op den duur misschien onhandig) .. maar ja, als dat alles is ;)
Alle reacties Link kopieren
kennen jullie de meentweg? is dat een beetje een goede buurt?
Alle reacties Link kopieren
Dat is echt in het Oude Dorp. Lekker centraal met alles bij de hand maar wel sfeervol (kromme en kleine straatjes, woonboerderijen).
Alle reacties Link kopieren
oke top , dank je wel voor je snelle reactie. Ik dacht dat vooral de west-kant van het dorp leuk was, maar oost dus ook wel
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in Huizen opgegroeid en heb op de Flevoschool gezeten, van groep 1 t/m 8. Vroeger werd deze school als een ''kakschool'' gezien door andere kinderen want, openbaar, geen donkere kindjes, duur etc. N (ik kom er nog regelmatig). Maar wat een fijne school vond ik het. Heb het daar heel erg naar mijn zin gehad, vooral vanwege het kleinschalige en het fijne onderwijs. Er is (afgezien van het gebouw) weinig veranderd aan de opzet van het onderwijs.



Huizen is een christelijk dorp en op zondag is het er ook erg rustig. En ons-kent-ons is het absoluut. De echter Huizers kunnen wel wat stug zijn. Ik heb er echter heerlijk gewoond (wester eng) en heb zelfs overwogen om weer terug te gaan. Ik heb geen gezin en woon nu in Almere en ik denk dat het nu te rustig voor mij is gezien de leefsituatie waarin ik mij nu bevind. Maar wie weet ga ik ooit nog terug.
Alle reacties Link kopieren
hi linda, grappig, ik woon nu dus ook in Almere.. woon je in stad, haven of buiten? Bevalt het jou wel goed? Vooral als je opgegroeid bent ik huizen, lijkt mij almere wel weer massaal en groots.

Leuk om je zo positief te horen over de flevoschool, trekt mij wel.

Ons-kent-ons .. daar zit ik dan weer niet zo op te wachten, .. zo klein is huizen toch niet?

nogmaals bedankt voor je info
Alle reacties Link kopieren
Hey das toevallig. Ik woon in Poort en het bevalt me goed. Ik ervaar Almere niet als groot omdat het helemaal niet druk is. Binnenkort verhuis ik trouwens wel weer voor een jaar terug naar Huizen omdat ik mijn woning verkocht heb.



Het ons-kent-ons gevoel wordt mijns inziens meer ervaren als je een geboren Huizer bent. Je kunt aan iemands achternaam herkennen of dat zo is. Beetje zoals Spakenburg, Volendam, etc. Ik ben geen Huizer, bevind me niet in die kringen, en ervaar het daarom ook anders en ook niet negatief. Wat wel zo is, is dat sommigen wat stug zijn. Dat merk ik zelf maar hoor ik ook van anderen. Huizen heeft rond de 40.000 inwoners en het het dorpse gevoel hangt er helemaal van af waar je woont. Het oude dorp, daar wonen veel Huizers. Het vierde kwadrant is weer heel anders en ook ideaal voor kinderen daar. Maar wel wat verder van de Flevoschool.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu een leuke woning in huizermaat (zuid) gezien, .. maar dat ligt volgens mij dus vlakbij dat oostermeent.. is dat dan dus een minder goed gedeelte van Huizen?
Alle reacties Link kopieren
Echt alleen de oostermeent is geen goede buurt. Iets verder er vandaan kan prima
Alle reacties Link kopieren
Ik zit even te kijken welke woningen er te koop staan in huizermaat. Zou naardingerland en regentesse niet doen. De rest is prima. Bij de woningen op de zomerkade kan je wel wat last hebben van hangjongeren (was aantal jaar geleden zo, nu kom ik daar bijna nooit meer dus weet niet hoe het nu is)
Alle reacties Link kopieren
het gaat om het huis op de marter .. ligt dus vlakbij winkelcentrum oostermeent.. .. ik zie verder de wijk oostermeent ook niet, die bestaat dus wel ergens? Ligt dat naast huizermaat?
Alle reacties Link kopieren
De marter is opzich prima hoor. Het is echt alleen het winkelcentrum waar je niet wil wonen en de oostkade of westkade zou ik ook niet doen.



Let er wel op dat dat huis vlakbij de middelbare school staat



Oostermeent is ook geen wijk volgens mij
Alle reacties Link kopieren
ah, ik vroeg mij dus al af, wat voor gebouw dat was, .. dat hele grote.. naast eh die straat ;) maar dat is dus een middelbare school



oops... liever niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven