16GB voldoende?

06-10-2016 16:48 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ben toe aan nieuwe smartphone en kan van iemand voordelig iphone overnemen (4s), geheugen is 16GB. Bedoeling is een honderdtal liedjes erop zetten, een stuk of 10 King-games, en voor de rest paar apps zoals Facebook en Pinterest en Youtube. Is de 16GB dan voldoende?

Op mijn oude smartphone (die 4,5 jaar oud is) heb ik 1,2 GB (er staan geen liedjes op, maar één spelletje, en ook geen Facebook omdat die teveel geheugen innemen dus ik neem aan dat het sowieso een verbetering is
Je kunt op spotify ook zonder je databundel muziek luisteren. Moet je wel een betaald account hebben
quote:handigmetgeld schreef op 06 oktober 2016 @ 17:52:

[...]





Ja. En dan zit je een paar uur in de auto, wil je muziek luisteren, en is je bundel op?





[...]





Wat doe jij allemaal met je telefoon?

Ik zou zeggen: wat niet



TomTom, kaart van europa. Muziek voor onderweg, veel. Enkele tienduizenden foto's. Ongeveer 100-150 apps. Enkele tientallen speelfilms, honderden filmpjes. Al mijn zakelijke documenten. Om de belangrijkste dingen maar te noemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 07 oktober 2016 @ 00:15:

[...]



Ik zou zeggen: wat niet



TomTom, kaart van europa. Muziek voor onderweg, veel. Enkele tienduizenden foto's. Ongeveer 100-150 apps. Enkele tientallen speelfilms, honderden filmpjes. Al mijn zakelijke documenten. Om de belangrijkste dingen maar te noemen.Dat staat bij mij vrijwel allemaal thuis op mijn NAS, of voor onderweg op mijn tablet. Zakelijke documenten wil ik echt niet op mijn telefoon hebben, ik ben veel te paranoide daarvoor
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
bedankt allemaal voor de reacties, ik ga hem toch gewoon kopen, voor hetgeen ik hem gebruik lijkt hij me ruim voldoende. Heb mijn antieke mp3-speler eens gecheckt, daar staan 250+ nummers op, op nog geen 1GB.

Foto's haal ik sowieo elke twee weken van mijn telefoon, filmpjes zet ik er niet op, Whatsapp hoeft niet, Spotify al zeker niet, TomTom heb ik apart, in de auto zet ik altijd radio aan
^ Hoop ik voor je dat diegene er niet te veel geld voor vraagt, want dat is het echt absoluut niet waard..
Alle reacties Link kopieren
Max 50 euro waard. Die van mij mag je gratis hebben met barstje in t scherm.
quote:handigmetgeld schreef op 07 oktober 2016 @ 08:16:

[...]





Dat staat bij mij vrijwel allemaal thuis op mijn NAS, of voor onderweg op mijn tablet. Zakelijke documenten wil ik echt niet op mijn telefoon hebben, ik ben veel te paranoide daarvoorgrappig Jij denkt dat je tablet veiliger is dan je telefoon?
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ook genoeg te hebben aan 16GB omdat ik erg weinig foto's enzo maak. Maar ondanks relatief weinig gebruik moet ik te vaak te foto's overzetten naar de Mac om ruimte vrij te maken.



Volgende keer neem ik een grotere.
-
anoniem_300341 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 12:20
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Caledoniaxx schreef op 14 oktober 2016 @ 17:00:

Ik heb een iphone 6s en had vorig jaar keuze uit de 16 gb, 64 gb en 128 gb. Ben blij dat ik die van 64 gb gekozen heb, want heb nu 14,5 gb in gebruik binnen 1 jaar tijd. Duurt dus niet lang meer tot ik aan de 16 gb zit.Je bent er zelfs al ver overheen; op een 16GB iPhone heb je maar 11GB beschikbare ruimte, de rest gaat op naar het OS en voorgeïnstalleerde apps.
Vivo per lei
-
anoniem_300341 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 12:20
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dan vraag je advies, bijna iedereen zeg niet doen, en dan doe je het toch wel....

Vraag dan geen advies
Wie wind zaait zal storm oogsten
Alle reacties Link kopieren
quote:Franka76 schreef op 17 oktober 2016 @ 11:47:

Dan vraag je advies, bijna iedereen zeg niet doen, en dan doe je het toch wel....

Vraag dan geen advies



Dit



En niet doen, maar je komt er liever zelf achter geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
16GB is meer dan genoeg voor een paar apps en streamen van media.

Maar voor die €50 dat zo'n telefoon kost mag je natuurlijk niks verwachten.
Life is fun. Live it.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven